pomiar mocy silnika programem PCMSCAN

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez vgw » 31 paź 2010, 18:30

jak w tytule: pomiar mocy silnika programem PCMSCAN , czy ktoś robił ? W internecie można znaleść dużo informacji , że program to raczej zabawka i głupoty pokazuje ...itp
Ja osobiście kilka razy próbowałem, ale nie są dla mnie jasne komunikaty jakie podaje program:
Kolejno w skrócie należy:
1. Wpisać rozmiar opon
2. Wpisać wage auta
3. Wyznaczyć wspólczynnik napędu – i tu jest problem ! Program poleca jechać 30-40mil/h na biegu na którym będzie proba dynamiczna poźniej – 30-40 mil/h, to miedzy 48 a 64 km/h – ciężko jechać na jedynce 50...60 km/h <oczy>
4. Pozniej nalezy ruszyc szybko od zera do max obrotow – rozumiem ze tylko na jedynce ?
No i na koniec wychodzi moc 40, ..47... czasem 20 kM i moment 100Nm – a więc głupoty.

Najważniejsze jest dobrze wyznaczyć wspólczynnik napędu tylko jak to zrobić ? :P
Początkujący
 
Od: 8 cze 2009, 17:38
Posty: 21
Skąd: Walbrzych
Auto: Mazda 6

Postprzez fazer72 » 1 lis 2010, 13:59

To zróbpróbę na 4 albo 5 biegu.
Wyznacz "wsp. napędu" na 4 albo 5 biegu – nie ma problemu z jazdą 40 mil/h na tych biegach
Nie znam tego programu, ale zakładam, że jest tam jakieś odliczanie do rozpoczęcia "hamowania" ? Jedziesz sobie spokojnie na 2000 rpm na 4 lub 5 biegu i jak Ci odliczy do rozpoczęcia próby wciskasz gaz do dechy i trzymasz do odcięcia.
Przynajmniej tak jest w mojej "hamowni" i wyniki są zbliżone do tych uzyskiwanych na hamowniach stacjonarnych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez vgw » 2 lis 2010, 15:27

Program podaje taki komunikat:
"ustaw ten sam bieg, co podczas próby dynamicznej i powoli przyspieszaj do ok 30-40 mil na godzine. Po uzyskaniu tej szybkości kliknij przycisk OK i utrzymuj stała szybkosc – oprogramowanie sprobuje obliczysc ostateczny wspolczynnik napedu"

Po wyznaczeniu tego wspolczynnika trzeba sie zatrzymac i ruszyc jak najszybciej wciskajac przycisk OK.
A wiec na 1 biegu od powiedzmy 1000 do 5000 obr./min , po chwili program rysuje dwie krzywe.

No i tu jest klopot z 4-5 biegiem, bo sie nie da ruszyc jak najszybciej <co?>
Początkujący
 
Od: 8 cze 2009, 17:38
Posty: 21
Skąd: Walbrzych
Auto: Mazda 6

Postprzez vgw » 2 lis 2010, 15:28

Ale pomysl kolegi musze wyprubowac ...ciekawe co wyliczy :)
Początkujący
 
Od: 8 cze 2009, 17:38
Posty: 21
Skąd: Walbrzych
Auto: Mazda 6

Postprzez fazer72 » 2 lis 2010, 17:43

Coś nie tak chyba przetłumaczone jest ?
Może powinno być: jadąc ze stałą prędkością (ca 2000 rpm) na biegu, którego przełożenie wyliczono, wciśnij przycisk OK wciskając równocześnie/jak najszybciej pedał gazu do oporu ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez vgw » 7 lis 2010, 07:46

mozliwe ! wyprobuje tak jak napisales i dam znac :)
Początkujący
 
Od: 8 cze 2009, 17:38
Posty: 21
Skąd: Walbrzych
Auto: Mazda 6

Postprzez Sokrates » 4 mar 2011, 13:42

A czy skrzynia biegów ma tu znaczenie?
Mam A/T skrzynie biegów i wychodzą mi dziwne pomiary.
Np.: Nm mam na poziomie 10000, a Kw na poziomie 1000 ?
Sokrates
 

Postprzez vgw » 11 mar 2011, 14:24

wiosna idzie trzeba zabrac sie za pomiary :D , u mnie sa zanizone pomiary, a u kolegi zawyzone
Początkujący
 
Od: 8 cze 2009, 17:38
Posty: 21
Skąd: Walbrzych
Auto: Mazda 6

Postprzez Basilius » 18 mar 2011, 16:59

testowałem ostatnio Dynolicious z Iphone'a – Wypas :) kilka procent błędu. Jak dla mnie extra. Mierzyłem swoją mazdę, kijankę kolegi, wysłużonego golfa taty i jeszcze kilka wozów. Tylko wmojej pokazało ponad serie a reszta małe spadki od mocy fabrycznej (prócz golfa taty – tutaj stadninę szlag trafił :) ) Ogólnie programik bardzo fajny. Polecam
Welcome to the Internet,
where men are men,
women are men,
and children are FBI agents.
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 09:00
Posty: 272
Skąd: Wolbrom
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 CD 143KM(166), Mazda MX-3 2.5 V6 KL-ZE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości

Moderator

Moderatorzy Moto