Mazda6 czy Vectra C – prośba o pomoc przy wyborze samochodu.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez mareczek11400 » 1 wrz 2010, 08:29

Witam!!!

Planuję kupić M6 kombi około 2003 rok budżet około 25 tys. W M6 myślę bardziej o kombi i chyba diesel bo benzynek jest strasznie mało 2.0. Jeśli benzynkę to do zagazowania. Robię rocznie około 15 tys km.
I tutaj pojawił mi się dylemat. Czy może nie rozważyć jeszcze Vectry C? Ceny podobne, ale chyba nie ma problemów z tak szybką rdzą? W Vectrze mam dylemat co do ewentualnego silnika. Ma ktoś może porównanie który silnik lepiej ciągnie i jest lepszy w utrzymaniu? 2.0 disel w M6 czy 2.2 też diesel w VC? Albo ewentualnie te same pojemności ale w benzynce ale do zagazowania (czyli też 2.0 i 2.2)?

Może ktoś się orientuje jaki jest koszt konserwacji nadkoli tylnych w M6 jak nie zrobili tego serwisowo i nie ma już gwarancji?

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 28 sie 2010, 17:02
Posty: 19
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 diesel 2,0 kombi
2003r

Postprzez Arkadius 73 » 1 wrz 2010, 09:06

Ja mam porównanie jeżeli chodzi o wnętrze Opel ma badziewne podatne na zarysowania plastiki ,w środku wszystkie elementy skrzypią a bujam się ze sprzedażą traktora już pół roku(2.0 DTI).Za 17-ście nie mogę opylić.Co do silnika niestety nie mam porównania.
Arkadius 73
 

Postprzez mareczek11400 » 2 wrz 2010, 14:20

no wykończenie wnętrza M6 ma lepsze ale mi chodzi bardziej też o budę... Bo jak się ogląda niby te mazdy to niby 7 letnie auto i wychodzi rdza na nadkolach i np na elementach pod maską. Nie ukrywając się boje że za 4 lata ten samochód będzie wyglądał jak vectra A po 20 latach... A jak starsze mazdy? mocno gniją?

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 28 sie 2010, 17:02
Posty: 19
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 diesel 2,0 kombi
2003r

Postprzez Radex » 2 wrz 2010, 15:36

GF ki mocno nie ale zazwyczaj tylne nadkola i klapa na rancie. GE juz o wiele lepsze pod wzgledem zabezpieczenia przed rdza. ale taka prawda ze kiedy robili o wiele lepsze auta
chcesz miec mlodsze auto, licz sie z mankamentami :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 22:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez mareczek11400 » 2 wrz 2010, 16:00

Sorki może za głupie pytanie ale co to oznacza GF ki i GE? że jakoś przed i po lifcie?

Ale właśnie jak myślicie warto np zrezygnować z M6 na koszt Vectry czy ogólnie M6 wygrywa innymi atutami?
Początkujący
 
Od: 28 sie 2010, 17:02
Posty: 19
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 diesel 2,0 kombi
2003r

Postprzez Radex » 2 wrz 2010, 18:34

mareczek11400 napisał(a):Sorki może za głupie pytanie ale co to oznacza GF ki i GE? że jakoś przed i po lifcie?


Mazda 626 GE
Obrazek

Mazda 626 GF przed liftem
Obrazek

Mazda 626 GF po liftingu
Obrazek

ja bym vectry na pewno nie kupił, po prostu dokładnie obejrzałbym m6 przed zakupem i spędził więcej czasu nad szukaniem zdrowego egzemplarza, a po zakupie zrobił jakąś konserwację podwozia i cieszył się autkiem i dbał o niego <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 22:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez mareczek11400 » 3 wrz 2010, 16:58

ale dlaczego byś nie kupił? bo Ci się nie podoba czy z powodu jakiś innych powodów? Ja obecnie jeżdżę vectrą A i to jest tragedia jeśli chodzi o rdzę i się zastanawiam czy Mazda tylko niektóre elementy ma podatne na rdzę czy za jakieś 5 lat nie będzie miała np pół podłogi... :) . W oplach nowszych już nie ma tego problemu bo wystarczy np popatrzeć na astrę B i tam już nie ma problemu rdzy :/
Początkujący
 
Od: 28 sie 2010, 17:02
Posty: 19
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 diesel 2,0 kombi
2003r

Postprzez Hubix » 12 wrz 2010, 08:40

Jeśli chodzi o porównanie diesli:

2,0 CITD a 2,0 DTI to ekhm...


Przejedź się jednym i drugim.

2,0 DTI Opla ma parametry gorsze niż nie jeden 1,9 TD z początku lat 90.

Do tego dochodzą kiepskie pompy wtryskowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 18:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez grabu122 » 12 wrz 2010, 15:10

Autor tematu pytał o 2.2DTI (125KM) <oczko>
Nie mam zamiaru bronić Opla, ale z tym porównaniem 2.0DTI(101KM) i 1.9TD(75KM) przesadziłeś.
no chyba że chodziło ci o TDI (90KM/110KM)
W rodzinie jest ten 2.0DTI (101KM) w Astrze II- głośny jak traktor- szczególnie zimny (typowy dieslowski klekot), ale stosunkowo dynamiczny i oszczędny, choć ponoć wcześniej czy pozniej problemy z tą pompą wtryskową są nieuniknione, do tego mało jest "fachowców", którzy potrafiliby ją skutecznie naprawić/zregenerować, a nowa kosztuje krocie :>
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 19:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez Hubix » 12 wrz 2010, 18:13

Kolego miałem 306 kombi 1,9 TD który ma 90 koni i był szybszy od Zafiry 2.0 DTI.

2.2 DTI to popis, całe 125km z takiej pojemności.

Mazda i tak da radę takiemu Oplowi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 18:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Radex » 13 wrz 2010, 07:55

mareczek11400 napisał(a):ale dlaczego byś nie kupił? bo Ci się nie podoba czy z powodu jakiś innych powodów? Ja obecnie jeżdżę vectrą A i to jest tragedia jeśli chodzi o rdzę i się zastanawiam czy Mazda tylko niektóre elementy ma podatne na rdzę czy za jakieś 5 lat nie będzie miała np pół podłogi... :) . W oplach nowszych już nie ma tego problemu bo wystarczy np popatrzeć na astrę B i tam już nie ma problemu rdzy :/

przede wszystkim bo mi sie nie podoba :)
jesli chodzi o mechaniczne i uzytkowe kwestie to nie wypowiem sie bo nigdy vectra nie jezdzilem.
brzydki auto na pewno nie jest ale o wiele bardziej podobaja mi sie japonce, poza tym w jakiekolwiek inne nie japonskie auto siade to nie czuje ze auto ma dusze.
japonczyki calkiem inaczej sie prowadza, zazwyczaj elastyczne silniki no i charakterystyczny wyglad

jesli chodzi o rdze w 626 GF przed i po lifcie to bolączką tych aut są rdzewiejące tylne nadkola. ale to kwestia ok 500-800zl jesli chodzi o wsawienie reperaturek. moze rdzewiec troszeczke klapa tylna na rancie. poza tym podwozie nie rdzewieje ani nie ma jakichs dodatkowych problemow.
samochod absolutnie bezproblemowy w uzytkowaniu.
niektorzy mowia ze sa bardzo nudne bo nic sie w nich nie dzieje, przekrecasz kluczyk i jedziesz chocby 10.000km.
przejechalem duzo roznych tras, typu PL-LUX-PL 2400km. PL-CZ-PL 1300km. PL-CZ-PL 900km. PL-AUS-PL 1000km...... bylo tego troche, nie katuje jej, dbam o nia i kontroluje czy wszystko jest ok, nidy Madzia mnie nie zawiodla,
aha zapomnialem, jeszcze jedna czesto pojawiajaca sie usterka sa błędy czujników ABS.
wystarczy trochę poczytać i wiemy że często są spowodowane zaśniedziałymi lub zawilgoconymi stykami które wystarczy przeczyścić. czasem to nie wystarczy i trzeba wymienić czujnik. jest to koszt około 150zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 22:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez s4v4g3 » 13 wrz 2010, 12:01

Tak poza tym – M6 2003 kombi za 25tyś.zł to nie wiem czy dostaniesz w dobrym stanie.
Na pewno hatchbacka czy sedana za 25 tyś zł nie dostaniesz. No chyba, że chcesz dokładać kasy w remont. Moim zdaniem dobra M6 zaczyna się od 30 tyś.
Za 25 to 99% przekręcone liczniki.
Albo sam jedziesz go Niemiec czy Austrii po auto.
Życzę powodzenia.
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 23:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez megabebzon » 13 wrz 2010, 12:45

jesli chodzi o mechaniczne i uzytkowe kwestie to nie wypowiem sie bo nigdy vectra nie jezdzilem.
brzydki auto na pewno nie jest ale o wiele bardziej podobaja mi sie japonce, poza tym w jakiekolwiek inne nie japonskie auto siade to nie czuje ze auto ma dusze.
japonczyki calkiem inaczej sie prowadza, zazwyczaj elastyczne silniki no i charakterystyczny wyglad


Z tą "duszą" to odczucie subiektywne... W ssabie i moim obecnym roadsterze też jest zupełnie inaczej, niż w ordynarnym "niemcu" czy "francuzie" :D
Mistrza cechuje spokój i długie ruchy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2006, 15:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza/Częstochowa/Koszalin/Wędrzyn/Warszawa Targówek/Bródno
Auto: mercedes 450 SL '72 EU
smart roadster

Postprzez lucasskywalker » 13 wrz 2010, 13:57

Dusza duszą ale tu chyba chodzi o to, żeby autko służyło i nie było studnią bez dna. Sugerując się mitami o danej marce można się mocno zdziwić. Nawet na M6 można się zdrowo przejechać, choć to piękne auto. Vectra C opinii najgorszych nie ma ( dajcie spokój z vectrami A czy B – to już inna bajka), może jest ciut gorzej wykonana, ale dobrze utrzymana Madzia jest nieco droższa. Realnie oceniając decydując się na Vectre C masz w tych pieniądzach większy wybór + w razie ewentualnych napraw tańsze części. Oczywiście jeśli uda Ci się znaleźć M6 i po sprawdzeniu będzie wporzo – to bierz Madzie. Słuchając historii kolegów z dieslami rozważyłbym zakup benzyny i wstawienie sekwencji (sam sobie odpowiedz dlaczego tak dużo M6 w dieslu jest na sprzedaż) . Dodatkowo M6 w benzynie ma łańcuch, więc oszczędzasz na wymianie;–) Powodzenia w polowaniu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 18:59
Posty: 144
Skąd: DPL
Auto: Honda Civic EU9 1.7ctdi
Moja ex: 323C (BA)

Postprzez Radex » 13 wrz 2010, 14:42

megabebzon napisał(a):Z tą "duszą" to odczucie subiektywne... W ssabie i moim obecnym roadsterze też jest zupełnie inaczej, niż w ordynarnym "niemcu" czy "francuzie" :D

dokladnie, dlatego najwazniejsze w czym Tobie najlepiej. auto ma Tobie sluzyc i Ty masz sie w nim dobrze czuc :) czy mialbyc to merc klasy S czy wartburg :)
a czy kupisz udany model to juz efekt zbierania wczesniejszej wiedzy na temat danego modelu oraz szczescia.
nigdy do konca nie wiadomo co sie kupic, a auto jak auto, przedmiot martwy i kazde moze czasem lub czesciej nawalic
zycze powodzenia w wyborze, pochwal sie pozniej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 22:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez megabebzon » 13 wrz 2010, 18:32

Mazda <spoko>
Po doświadczeniach z użytkowania służbowej Vectry C (1,5 roku, 100kkm) zdecydowanie polecam mazdę. W oplu ładna, nieco reprezentacyjna buda, ale środek jak gdyby zakład przetwórstwa plastików i PET miał wewnątrz wystawę końcowych wyrobów swojej linii produkcyjnej. Plastiki rysujące się, wycierające się elementy wykończeniowe klamek wewnętrznych, szaro i ponuro... Poza tym częste (choć drobne) awarie elektryki, skutecznie dźwigające ciśnienie użytkownikowi. Subiektywnie – nie polecam, z zewnątrz podobnie, ale w śroku różnica przynajmniej o klasę – na korzyść madzi, of course :D
W każdym razie powodzenia w poszukiwaniach:)
Mistrza cechuje spokój i długie ruchy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2006, 15:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza/Częstochowa/Koszalin/Wędrzyn/Warszawa Targówek/Bródno
Auto: mercedes 450 SL '72 EU
smart roadster

Postprzez Grzyby » 13 wrz 2010, 21:24

lucasskywalker napisał(a):sam sobie odpowiedz dlaczego tak dużo M6 w dieslu jest na sprzedaż

Może dlatego że moda na ON w naszym kraju ...
Na pewno nie jest to spowodowane usterkowością tej jednostki.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bieski » 14 wrz 2010, 13:37

lucasskywalker napisał(a):sam sobie odpowiedz dlaczego tak dużo M6 w dieslu jest na sprzedaż


A ile tych M6 w dieslu jest na sprzedaz? Bo na allegro to widze ze Vectry C w dieslu jest prawie 2 razy wiecej. Czy to musi znaczyc ze ta Vectra C jest dwa razy gorsza? <glupek2>
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 08:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez grabu122 » 14 wrz 2010, 17:02

Hubix napisał(a):2,0 CITD a 2,0 DTI to ekhm...
Hubix napisał(a):2.2 DTI to popis, całe 125km z takiej pojemności


Zawsze można wybrać nowocześniejszy 1.9 CDTI (120KM/150KM) tylko pewnie Vectra C z takim motorem w zakładanym budżecie się nie mieści ;)
lucasskywalker napisał(a):sam sobie odpowiedz dlaczego tak dużo M6 w dieslu jest na sprzedaż


To są niezawodne japońskie samochody "prosto od niemieckiego dziadka z garażu", w których wymienia się tylko płyny, paski, filtry, opony i może co najwyżej klocki hamulcowe :D :D :D
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 19:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez Hubix » 14 wrz 2010, 18:16

CDTI to silnik produkcji FIAT'a.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 18:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości

Moderator

Moderatorzy Moto