Ecodriving

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Sokool » 2 cze 2009, 14:39

brii napisał(a):dzisiaj spaliłem 5,4 przy tym samym czasie przejazdu

To pewnie dzięki tej muzyce relaksacyjnej, którą słychać na filmiku hahaha ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez brii » 2 cze 2009, 14:43

Sokool napisał(a):To pewnie dzięki tej muzyce relaksacyjnej, którą słychać na filmiku

:D
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Edel » 3 cze 2009, 20:31

krzych napisał(a):A ja tam wole nie byc pierwszy – pierwszy zgarnia bilety ;)


Świetny cytat z F & F Tokio Drift – "Szybszy nie znaczy lepszy!"
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2009, 11:27
Posty: 92
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 626 1.8 16V 97r GE FP

Postprzez jjmag » 4 cze 2009, 09:56

Ciekaw jestem czy któryś z fanatyków eco jazdy miał doczynienia z fordem capri 2,8 w benzynce ekonomiczna jazda od 130 do 160 dodam że ta ekonomia to było 12l/100 poniżej lub powyżej nie spadał mi mniej niż 15-16l :P
Tatusiu czy ten samochód jest chory?
Nie synku to jest dizel.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2009, 13:40
Posty: 74
Skąd: okolice Białej Podlaskiej
Auto: mazda323f BG 1,6 16V

Postprzez krzych » 4 cze 2009, 09:57

O, taka ekonomie to ja lubie :D
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez brii » 4 cze 2009, 10:07

Od razu fanatyków – ekonomiczna jazda to rozsądek a nie fanatyzm :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez krzych » 4 cze 2009, 10:24

Rozsadek? To czemu nie kupiles 1.4L silnika? :P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Lukano » 4 cze 2009, 10:39

krzych napisał(a):To czemu nie kupiles 1.4L silnika? język

Bo mniejszy silnik wcale tak mniej nie musi palić :P
mniejszy silnik w tym samym aucie trzeba mocniej kręcić i w sumie wychodzi prawie takie samo spalanie ;)
Inny przykład.
mx-3 1,6 107 koni palił mi 10 literków, waga 1050 kilo. Obecnie 2,3 t 170 koni pali mi 11-11,5 litra, waga 1489 kilo, 2 razy większy samochód. Dla mnie różnica żadna, a jazda nie porównywalna.
2,3 t ma max moment przy 1700 i pewnie dzięki temu. na mieście kręcę 1500-2500, czasami do 3000.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez brii » 4 cze 2009, 10:48

krzych napisał(a):Rozsadek? To czemu nie kupiles 1.4L silnika?

Miałem Clio 1.4 16V i paliło 5.5l/100km po tej trasie z której relację ze statystyk dałem w filmiku, a jak widać na filmiku silnik 3.0 z automatem i balastem ~ 2 tony pali mniej niż 1.4 z balastem 940kg ;)
Oprócz tego do zabawy mam troszkę mniej ekonomiczne KL-ZE ;)
Dlatego jeszcze raz piszę – to nie fanatyzm a pragmatyzm – po trasie jeżdżę wygodnym sprzętem który mało pali a jak potrzeba ma buta, czerpać radość z prowadzenia też potrafię (MX-3-ZE) :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Gapcio » 4 cze 2009, 11:17

Hmm... Ostatnio jadac do Bydgoszczy lecac przez DK1 na Łódz a z Łodzi na A2 w strone Konina i z Konina do Bydgoszczy, przy silniku V6 1.8 w MX-3 spalanie wyszlo mi 16-17l na 100km. Od 1 do 4 biegu obroty nie spadaly ponizej 6000 obr. przy 5 biegu utrzymywalem 4500 obr.

Czy to sie nadaje do EcoDraiving ? :P <glupek2> <lol>

Nie no generalnie to spalanie wyszlo takie przez usterke wyciekajacego paliwa z baku przy skretach w prawo :P

Po naprawie. W samym miescie spalanie bardzo spadlo... Obecnie mam przejechane ponad 550km i pol cwiartki w baku wg. wskaznika paliwa ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 17:06
Posty: 1644
Skąd: Miasto Świecącej wieży
Auto: Opel Vectra C 2.2

Postprzez brii » 4 cze 2009, 11:23

Czyli wychodzi Ci jakieś 9l/100km :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez jjmag » 4 cze 2009, 11:28

Ja osobiscie mam do tego troszkę inne podejście może ze względu na zamiłowanie do starszej generacji aut gdzie mało kto się liczył z ekonomią jazdy dajmy na to poprzedniczka Clio czyli renault r5 z własnego doświadczenia przy silniku 1,4 turbo jazda po mieście 14,15 beny i to i tak mało, obecnie jestem na etapie zbierania części do mojego nowego aczkolwiek starego nabytku którym jest toyota celica II generacji i jazda nią to spalanie rzędu 14 litrów przy prędkości około 120km i jestem z tego zadowolony, i to dla mnie jest ekonomia jazdy, a jeżeli chcemy tu mówić o ekonomicznej jeździe to nie lepiej przesiąść się na skuter :P
Tatusiu czy ten samochód jest chory?
Nie synku to jest dizel.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2009, 13:40
Posty: 74
Skąd: okolice Białej Podlaskiej
Auto: mazda323f BG 1,6 16V

Postprzez Gapcio » 4 cze 2009, 11:29

Czyli wychodzi Ci jakieś 9l/100km

i to po miescie i feldze 17"/7" :P :D Nie ukrywam tez ze czasem lubie se depnac i skillowac jakiegos buraka ;)

Noo z takiego spalania moge byc dumny...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 17:06
Posty: 1644
Skąd: Miasto Świecącej wieży
Auto: Opel Vectra C 2.2

Postprzez brii » 4 cze 2009, 11:32

jjmag napisał(a):starszej generacji aut gdzie mało kto się liczył z ekonomią jazdy

Zgadza się – kiedyś mniej patrzono na wydajność ale nie tylko ze względu na to, że nie problemem było zalać dużo paliwa, ale też z tego powodu, że nie było technologii pozwalających konstruować wydajniejsze silniki.
jjmag napisał(a):a jeżeli chcemy tu mówić o ekonomicznej jeździe to nie lepiej przesiąść się na skuter

Skuter 50cm3 pali tyle co motocykl 600cm3 z mocą 100KM ;)
Z ekonomicznego punktu widzeina skutery są do pupy :P
I o zgrozo – skuter na trasie takiej jaką ostatnio jechałem spali znacznie więcej niż samochód a do tego jeszcze będzie wolniejszy.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez jjmag » 4 cze 2009, 11:45

Chodzi mi o to że jeżeli stać mnie kupić auto w którym spalanie przy normalnej jeździe wychodzi ileś tam litrów na 100 km to nie mam zamiaru przy 70 wrzucać 5 katować silnik po to tylko żeby nie przekroczyć 2000 obrotów a spalanie spadło o litr czy dwa mniej, i cieszyć się ekonomią jazdy i być wielce dumnym prosty przykład kolega ma identyczną efkę jak moja i cieszy się tym że u niego spalanie nigdy nie wzrosło powyżej siedmiu litrów ale nie patrzy na to że odkąd ją kupił dwa razy w życiu przekroczył 120 i to po zakupie teraz ten silnik jest tak zamulony od tej jazdy że wydusić z niej 140 to trzeba pałować ją na każdym biegu a wtedy to i spalanie 10 przekracza gdzie moją wracając ostatnio z poznania w 3 osoby na pokładzie jadąc 150-160 spalanie wyniosło około 8,5-9 litrów na 100, to powiedz mi gdzie jego ekonomia
Tatusiu czy ten samochód jest chory?
Nie synku to jest dizel.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2009, 13:40
Posty: 74
Skąd: okolice Białej Podlaskiej
Auto: mazda323f BG 1,6 16V

Postprzez Grzyby » 4 cze 2009, 11:50

jjmag napisał(a):nie mam zamiaru przy 70 wrzucać 5 katować silnik po to tylko żeby nie przekroczyć 2000 obrotów a spalanie spadło o litr czy dwa mniej

to żadna ekonomia :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17081 (109/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brii » 4 cze 2009, 11:50

jjmag – czytaj uważnie – ekodriving (przynajmniej w moim wykonaniu) nie oznacza katowania silnika i wrzucania 5 przy niskich prędkościach (wręcz przeciwnie – jestem wrogiem takiego postępowania). Jeżdżąc ekonomicznie można ostro przyśpieszać, ale trzeba wiedzieć jak wykorzystać charakterystykę silnika. Nawet podczas ekonomicznej jazdy zdarza mi się momentami pojechać 160km/h.
Jeszcze raz napiszę – żółwiowata jazda nie jest wcale oszczędna!!
Nienawidzę portali typu interia, TVN Turbo i różnego rodzaju Auto-Moto-Szmatławców za propagowanie głupot tyczących oszczędnej jazdy <killer>
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez jjmag » 4 cze 2009, 11:55

A już myślałem że nie bedę trendy myśląc o swapie na 1,8 turbo <lol>
Tatusiu czy ten samochód jest chory?
Nie synku to jest dizel.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2009, 13:40
Posty: 74
Skąd: okolice Białej Podlaskiej
Auto: mazda323f BG 1,6 16V

Postprzez Lukano » 4 cze 2009, 12:13

jjmag napisał(a):przy 70 wrzucać 5 katować silnik

Nikt o tym nie mówi. Nic nie da takie coś, a wręcz pogorszy. Można jeździć normalnie i zmniejszyć zuzycie paliwa, tylko trzeba wiedzieć jak. Przy 70 na V nie miał bym nawet obrotów jałowych ;) Na III biegu mam coś koło 2000 ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez brii » 4 cze 2009, 12:21

jjmag napisał(a):przy 70 wrzucać 5

Też kiedyś sprawdzałem co z tego wyjdzie – nawet jak w trybie manualnym wrzucę 5 przy 70km/h (1200rpm) i dam trochę więcej gazu to skrzynia sama redukuje (mimo trybu manual) :]
Chyba jazda z tak niskiki obrotami nie jest zdrowa ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Moto