Zakup nowego auta – Mazda3 BM (2014 – obecnie)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez waxain » 24 gru 2013, 16:59

ZOOMik napisał(a):To nie tyle jest „posunięcie Mazdy”, co po prostu skutek kiepskiego wyciszenia. Przy wyższych prędkościach rośnie, bowiem znaczenie dobrej izolacji, ponieważ natężenie hałasu gwałtownie się zwiększa.

Hmm, raczej mazda była świadoma tego tworząc nową 3. Nie sądzę, że po wypuszczeniu auta z linii produkcyjnej nagle się obudzili i powiedzieli "o kurde, za słabo wyciszyliśmy" ;)
ZOOMik napisał(a):Nie wiem, jaki jest "oficjalny wynik" ale, po pierwsze, nie interesuje mnie jakoś specjalnie poziom hałasu przy 50km/h (mierzony na 3 biegu) a takie właśnie dane zostały tam zamieszczone a po drugie, większość znanych mi testów w ogóle nie zawiera tego poziomu prędkości, więc trudno się do tego jakoś obiektywnie odnieść. Skąd się wzięła w „Auto Moto” ta różnica? Skoro raz zostali „przyłapani” na błędzie w druku to nie wykluczone, że i tym razem mamy z nim do czynienia, bo żadne inne sensowne wytłumaczenie nie przychodzi mi do głowy.

Dla mnie to istotne ponieważ zdecydowana większość moich prędkości na co dzień to zakres 40-80km/h, czyli jazda po mieście.
ZOOMik napisał(a):Podlinkowany tekst to promocyjna, marketingowa "papka ugotowana” z materiałów dostarczonych przez producenta a nie rzetelny test…"Podobno wśród kompaktów nikt nie potrafi lepiej!"

Fakt. Co ciekawe natrafiłem na inne materiały promocyjne dot. nowej trójki i tu też chwalą wyciszenie <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez ZOOMik » 24 gru 2013, 17:08

waxain napisał(a):Gdyby ktoś był zainteresowany porównaniem (nie wiem na ile te wyniki są wiarygodne):
http://www.auto-decibel-db.com/

Stronkę znam, ale po pierwsze, nie wiadomo jak ta "zbieranina" danych powstała – czy z różnych źródeł czy ktoś zadał sobie trud i pomierzył sam te wszystkie auta a jeśli nawet to, na jakich biegach(?) Po drugie, jako jednostka występuje tu dB a nie jak w testach, o których rozmawiamy dB(A), czyli pomiar skorygowany wg charakterystyki uwzględniającej słuch człowieka, co, tak mi się wydaje bo specjalistą nie jestem, ale wyklucza bezpośrednie porównywanie tych wyników.

waxain napisał(a):I jeszcze dość dokładny test mazdy 3: http://www.edmunds.com/mazda/mazda3/201 ... pecs1.html
gdzie przy ok. 110km/h wyszło im 66.3 dB co tragedią nie jest (patrząc na tabele powyżej daje nam to środek stawki) Z drugiej strony, przy pełnych obrotach mamy już 72dB.

jw.

Dopisano 24 gru 2013, 16:15:

waxain napisał(a): ZOOMik napisał(a):To nie tyle jest „posunięcie Mazdy”, co po prostu skutek kiepskiego wyciszenia. Przy wyższych prędkościach rośnie, bowiem znaczenie dobrej izolacji, ponieważ natężenie hałasu gwałtownie się zwiększa.


Hmm, raczej mazda była świadoma tego tworząc nową 3. Nie sądzę, że po wypuszczeniu auta z linii produkcyjnej nagle się obudzili i powiedzieli "o kurde, za słabo wyciszyliśmy" ;)

Oczywiście, że świadoma. Ja Ci tylko odpowiedziałem na pytanie, dlaczego przy wyższych prędkościach zaczyna robić się przepaść między Mazdą a resztą. No właśnie dlatego, że jest kiepskie wyciszenie, które to zaczyna odgrywać istotną rolę, kiedy poziom hałasu znacznie rośnie.

waxain napisał(a): ZOOMik napisał(a):Nie wiem, jaki jest "oficjalny wynik" ale, po pierwsze, nie interesuje mnie jakoś specjalnie poziom hałasu przy 50km/h (mierzony na 3 biegu) a takie właśnie dane zostały tam zamieszczone a po drugie, większość znanych mi testów w ogóle nie zawiera tego poziomu prędkości, więc trudno się do tego jakoś obiektywnie odnieść. Skąd się wzięła w „Auto Moto” ta różnica? Skoro raz zostali „przyłapani” na błędzie w druku to nie wykluczone, że i tym razem mamy z nim do czynienia, bo żadne inne sensowne wytłumaczenie nie przychodzi mi do głowy.


Dla mnie to istotne ponieważ zdecydowana większość moich prędkości na co dzień to zakres 40-80km/h, czyli jazda po mieście.

Skoro tak, to w ogóle nie masz się czym martwić...będzie Pan zadowolony ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez monkahead » 26 gru 2013, 22:52

Byłem na jeździe próbnej nową Mazdą 3 BM, a na drugi dzień Mazdą 3 BL z 2010 roku. Wrażenia:

Mazda 3 BM 2.0 HB SkyEnergy + Navi + Ksenon na plus:
– bardzo cichy silnik, po uruchomieniu praktycznie nie słychać że pracuje
– super zawieszenie, twarde ale wciąż komfortowe, czuć strukturę asfaltu ale równocześnie świetnie wybiera wszystkie dziury, przejazdy kolejowe, etc.
– design (przód auta)
– design środka ale podobała mi się tylko kierownica, konsola środkowa oraz ekran navi
– relacja jakość vs cena, zwłaszcza biorąc pod uwagę że to auto produkowane jest w Japonii, tak samo wyposażona Astra IV produkowana w Polsce jest droższa (sic!)

Mazda 3 BM 2.0 HB SkyEnergy + Navi + Ksenon na minus:
– design (tył auta), hatchback lepiej wygląda na zdjęciach niż w realu, sedan za to jest piękny i na zdjęciach i w rzeczywistości
– design wnętrza, niestety usiadłem w fotelu kierowcy i nie było tego "wow". Bardzo nierówny poziom wykonania wnętrza. Piękna kierownica ale okropny prędkościomierz jak z Chevy Aveo. Piękna konsola środkowa z czarną listwą oraz ekranem Navi ale tandetny tunel środkowy. Design foteli także tylko taki sobie, plastiki średniej jakości, zamiast chromu na obwódkach nawiewów, malowany plastik, "carbon" na boczkach drzwi także wygląda tanio, mogłoby być znacznie lepiej, szkoda.

Podsumowując: bardzo dobry silnik oraz zawieszenie, ciekawy design sedana, słabe wnętrze w wersji SkyEnergy (bez skóry). Auto podczas jazdy próbnej: miasto + trasa spaliło 7,2L/100km. System i-Stop działał, włączał się dosyć często zwłaszcza w korku.

Na drugi dzień pojechałem przejechać się Mazda 3 BL Executive 2.0 DISI. Wrażenia:

Mazda 3 BL 2.0 DISI HB Executive (ksenon, skóra) na plus:
– cichy silnik, tylko nieco głośniej niż w BM
– super zawieszenie, twarde ale wciąż komfortowe, nie czuć tak struktury asfaltu jak w BM (większy komfort na małych prędkościach), również świetnie wybiera wszystkie dziury, przejazdy kolejowe, etc.
– design nadwozia, BL jest po prostu ładna, zwłaszcza przód (tak samo jak w BM)
– design środka, tutaj wersja Executive bije na głowę SkyEnergy jednak zdaję sobie sprawę, że takie porównanie jest "nie fair", trzeba by porównać wersję SkyPassion w skórze. BL ma dużo ciekawsze zegary, które aż krzyczą "sport, sport, sport" oraz konsolę środkową oraz tunel. Materiały we wnętrzu bardzo dobrej jakości, deska nie wygląda tanio jak w BM (deska w BM jest taka sama bez względu na poziom wyposażenia)
– relacja jakość vs cena, bardzo dobra, 3 letnia Mazda powinna w dalszym ciągu oferować bezawaryjną eksploatację. Auto było w bardzo dobrym stanie technicznym, a kosztowało poniżej 50% ceny nowego

Mazda 3 BL 2.0 DISI HB Executive (ksenon, skóra) na minus:
– design (tył auta), brak drugiej pojedynczej końcówki wydechu, tutaj lepiej wypada BM, wygląda bardziej sportowo
– więcej minusów nie stwierdziłem

Podsumowując: bardzo dobry silnik oraz zawieszenie, świetny design wnętrza oraz materiały, ciekawy design nadwozia. Auto podczas jazdy próbnej: miasto + trasa spaliło 7L/100km. System i-Stop był wyłączony, także DISI nie ma się czego wstydzić przy SkyActive.

Wybrałem ostatecznie Mazdę BL 2.0 DISI Executive. Nie ukrywam że wygrała relacją jakości do ceny, jest dostępna od ręki (auto używane), na nową trzeba czekać około 5 miesięcy. Może za 3-4 lata skuszę się na używaną BM :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2013, 10:18
Posty: 243 (1/6)
Skąd: Sosnowiec
Auto: MX-5 NC Summer Edition

Postprzez garbi7 » 26 gru 2013, 23:46

Tendencyjne to porownanie......
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2013, 12:26
Posty: 16
Auto: mazda cx-5 , mazda 3 2014 BMW 328i f30

Postprzez demonst » 28 gru 2013, 16:40

Witam,
dzisiaj z Szanowną Małżonką udaliśmy się do salonu Toyoty i Mazdy na organoleptyczną weryfikację interesujących nas aut – Aurisa kombi i Mazdy 3.
Toyota wypadła słabo, żeby nie powiedzieć, że beznadziejnie – Auris jest brzydki. Po prostu. Nowa corolla już lepiej, ale po tym jak zobaczyliśmy M3 w sedanie decyzja była oczywista :)
Zakochaliśmy się po prostu... Szkoda tylko, że nie ma opcji skyPassion :(

Planuję zakup w styczniu wersji skyenergy i mam kilka pytań do użytkowników:
-jak Wam się sprawują Mazdy ? Uważacie, że można było w tej cenie kupić coś lepszego ?
-czy są jakieś problemy, poza głośnością ?
-czy są problemy z tempomatem ?
-czy dobrze wyczytałem, że są 3 lata gwarancji ?
-czy 8k dopłaty do automatu jest uzasadnione ? Aż tak dobry jest ?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2005, 22:30
Posty: 65 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: Teraz: Mazda 3 HB '14, 165KM Man
Kiedyś: Mazda MX-6 1988, silnik 2.0i

Postprzez jennyx » 28 gru 2013, 18:24

Odwiedziłam kilku dealerów, wnioski: poza dywanikami i alarmem nic więcej nie da się utargować. Samochody sprzedają się jak przysłowiowe świeże bułeczki. Niestety, nie ma już nigdzie wersji , którą sobie upatrzyłam :(. Zastanawiam się czy kupić w innym kolorze z tymi samymi parametrami czy w wybranym kolorze z rocznika 2014. Szkoda tylko tych 2.5 tys. zł :/
Początkujący
 
Od: 22 gru 2013, 21:44
Posty: 9
Auto: Mazda 3 Hatchback 2.0 BM

Postprzez Rubik » 28 gru 2013, 20:34

jennyx napisał(a):Odwiedziłam kilku dealerów, wnioski: poza dywanikami i alarmem nic więcej nie da się utargować. Samochody sprzedają się jak przysłowiowe świeże bułeczki. Niestety, nie ma już nigdzie wersji , którą sobie upatrzyłam :(. Zastanawiam się czy kupić w innym kolorze z tymi samymi parametrami czy w wybranym kolorze z rocznika 2014. Szkoda tylko tych 2.5 tys. zł :/

miałem ten sam problem – uznałem że jeśli mam wydać tyle kasy to chcę być zadowolony " w pełni"| :–)
Zamówiłem z 2014' taki jak chciałem , zawsze coś jeszcze można wynegocjować z akcesoriów , a może jeszcze do odbioru pojawi się jakaś promocja ( w co niestety wątpię ) Odbiór w Maju – zamawiałem w Grudniu
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2013, 23:32
Posty: 172 (2/3)
Auto: Mazda 3 BM 120KM MT
SkyEnergy SD
Snowflake White

Postprzez jaceku » 28 gru 2013, 23:05

to ja dołożę swoje dwa grosze...
co uważacie za lepsze rozwiązanie, biorąc pod uwagę wszystko oprócz ceny...
Mazda 3 Skypasion 2.0 165 KM (biały) czy VW Golf VII GTI 2.0 TFSI 220 KM (kolor biały)?
pomijamy różnicę cenową rzędu 20 tys... ponoć w VW można wynegocjować fajne rabaty ;-P

dla przypomnienia poniżej golf VII GTI:
http://autokult.pl/2013/10/25/volkswage ... utokult-pl
http://superauto24.se.pl/auto/nowy-volk ... 81570.html
Fiat Bravo SPORT 2,0 MultiJet 205 KM/434 NM 2008
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2013, 10:56
Posty: 26 (0/1)
Auto: Fiat Bravo SPORT 2,0 M-Jet 205 KM/434 NM 2008

Postprzez ZOOMik » 29 gru 2013, 13:51

Jeszcze się pytasz?! Przy tym Golfie, Mazda to jak zabawka dla dzieci :P
Tak przy okazji, jako ciekawostka:
http://www.motofakty.pl/artykul/golf-zd ... ponii.html

demonst,
Na pytania, które zadałeś (a przynajmniej na większość), odpowiedzi znajdziesz w tym wątku. A jeszcze lepiej, to się umów na jazdę próbną i sam wyrób sobie zdanie, bo tego żadne gadanie nie zastąpi…w końcu to Ty będziesz jeździł tym autem i Tobie ma odpowiadać :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez jennyx » 29 gru 2013, 14:29

A co sądzicie na ten temat? Wyczytałam gdzieś, że lepiej nie kupować nowego modelu, który wypuszcza na rynek producent, tylko poczekać aż samochód sprawdzi się w użytkowaniu i kupić po roku, kiedy ewentualne "niedoróbki" zostaną skorygowane. Mam na myśli oczywiście zakup nowego samochodu (czyli w tym przypadku rocznik 2014 pod koniec 2014 r.). Zastanawiam się tylko czy taka firma jak Mazda pozwala sobie na ewentualne niedociągnięcia i czy warto czekać aż rok.... <co?>
Początkujący
 
Od: 22 gru 2013, 21:44
Posty: 9
Auto: Mazda 3 Hatchback 2.0 BM

Postprzez Matajs » 29 gru 2013, 15:58

Cześć,
Byłem przed świętami na jeździe próbnej Nową Mazdą i jestem pod dużym wrażeniem zarówno silnika jak i wykończenia wnętrza auta (oczywiście jak na auto segmentu compact). Miałem do dyspozycji wersję HB 2.0 165hp SkyEnergy + pakiet Xenon + nawigacja Mazda i taką też postanowiłem kupić. Zdziwił mnie tylko fakt, że w takiej konfiguracji dealer jest mi w stanie od ręki zaproponować kolor Soul Red lub Snowflake White a inne opcje kolorystyczne tylko na zamówienie – odbiór maj. Przeglądając otomoto.pl natrafiłem na Mazdę w wybranej przeze mnie konfiguracji w kolorze Titanium Flash (niekoniecznie mi pasuje) z tym, że u dealera na południu kraju. Powiedzcie mi z doświadczenia, czy dealerzy oprócz aut, które mają w swoim salonie oraz aut na "ogólnym" parkingu Mazda Polska mają wgląd do innych salonów i ściągają na zamówienie auta stojące u innych dealerów? Jeśli chodzi o paletę kolorów Mazdy 3 to idealnie mi podchodzą: Meteor Grey, Aluminium Metallic oraz Jet Black :)
~matajs
Początkujący
 
Od: 29 gru 2013, 15:39
Posty: 7 (1/0)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 3 BM

Postprzez jennyx » 29 gru 2013, 16:33

U dealera (właśnie na południu Polski) powiedziano mi, że nie ma możliwości ściągnięcia samochodu z innego salonu. Nie wiem czy jest tak w przypadku tylko tego dealera, czy to ogólnokrajowa "polityka" Mazdy.
Początkujący
 
Od: 22 gru 2013, 21:44
Posty: 9
Auto: Mazda 3 Hatchback 2.0 BM

Postprzez Matajs » 29 gru 2013, 16:38

Z jednej strony szkoda z drugiej nawet to rozumiem – konkurencja. Mieszkam w Gdyni i przyznam szczerze, że nie stanowiłoby mi to problemu aby pojechać po Mazdę nawet na południe. Problem w tym, że nie ma informacji gdzie takie auto by mogło się znajdować a "obdzwonka" po wszystkich dealerach byłaby raczej upierdliwa :P
~matajs
Początkujący
 
Od: 29 gru 2013, 15:39
Posty: 7 (1/0)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 3 BM

Postprzez jennyx » 29 gru 2013, 17:00

W sumie tych dealerów nie jest aż tak dużo , można próbować :P Mnie nie chce się jechać po samochód na drugi koniec Polski, dlatego rozważam zakup koloru Meteor Grey zamiast Titanium Flash <oczy>
Początkujący
 
Od: 22 gru 2013, 21:44
Posty: 9
Auto: Mazda 3 Hatchback 2.0 BM

Postprzez Matajs » 29 gru 2013, 17:49

No mi się akurat Meteor Grey najbardziej podoba :P a jeśli mogę zapytać, w którym salonie kupujesz?

a Titanium Flash jest w Tarnowskich Górach: http://otomoto.pl/mazda-3-skyenergy-pak ... 18135.html
~matajs
Początkujący
 
Od: 29 gru 2013, 15:39
Posty: 7 (1/0)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 3 BM

Postprzez jaceku » 29 gru 2013, 18:23

zastanawia mnie jakie jest faktyczne spalanie GTI... dane producenta można oczywiście wrzucić między bajki...
Fiat Bravo SPORT 2,0 MultiJet 205 KM/434 NM 2008
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2013, 10:56
Posty: 26 (0/1)
Auto: Fiat Bravo SPORT 2,0 M-Jet 205 KM/434 NM 2008

Postprzez jennyx » 29 gru 2013, 18:42

Dzięki za informację, widziałam tę ofertę, ale ja wybrałam silnik 120 KM, na pakiet xenon też się nie decyduję. Planuję zakup w salonie w Dąbrowie Górniczej (pozdrawiam p. Agnieszkę :) )
Początkujący
 
Od: 22 gru 2013, 21:44
Posty: 9
Auto: Mazda 3 Hatchback 2.0 BM

Postprzez jaketherake » 29 gru 2013, 18:51

jaceku napisał(a):zastanawia mnie jakie jest faktyczne spalanie GTI... dane producenta można oczywiście wrzucić między bajki...


W teście Autokultu wyszło im 10,5l w trybie mieszanym, tragedii nie ma. W tych pieniądzach osobiście celowałbym w coś mocniejszego (Megane RS).
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez monkahead » 29 gru 2013, 21:54

Matajs, wiem że salony wymieniają się czasem autami, więc może uda Ci się to tak załatwić.

jennyx, znam Mazdę jako dostawca, u nich możesz brać auto w każdym momencie, nie ma lepszego, ani gorszego okresu, mechanicznie mają dopracowane wszystko już kilka miesięcy przed rozpoczęciem produkcji seryjnej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2013, 10:18
Posty: 243 (1/6)
Skąd: Sosnowiec
Auto: MX-5 NC Summer Edition

Postprzez Matajs » 29 gru 2013, 23:04

monkahead napisał(a):Matajs, wiem że salony wymieniają się czasem autami, więc może uda Ci się to tak załatwić.


Dzięki, zadzwonię jutro do dealera i jeszcze raz spróbuję go pomęczyć o inne kolory :P
~matajs
Początkujący
 
Od: 29 gru 2013, 15:39
Posty: 7 (1/0)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 3 BM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Moto