Filtr cząstek stałych (DPF / FAP) – dyskusja panelowa.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez dobrzyn22 » 27 cze 2012, 13:22

wydzielam posty z wątku o opiniach o modelu-->diesel-->DPF- wymieniać, usuwać, czy regenerować
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez duch1604 » 21 paź 2012, 10:27

No niestety wydruków nie mam :| . Ale pamiętam dokładnie że program od IDSa pokazywał bardzo dobrą "przepustowość" filtra, czyli jakby jest on czysty. Natomiast właśnie pisało też że jakieś tam wartości(nie mogę sobie przypomnieć jakie) są poniżej wartości progowych.
No właśnie to moja pierwsza mazda i jeszcze nie wiem co i jak. Dlatego pisze na forum licząc na jakieś wskazówki...
Co do filtra to zrobie jak mówisz, zdemontuje go i zobacze co tam się dzieje. Myśle o jego mechanicznym wyrzuceniu a potem programowym usunięciu go w jakimś warsztacie. Jest tego jakiś sens? Bo sam już nie wiem. Każdy mówi co innego....
Ps, jak sprawdzić tę turbinę???
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez marex » 21 paź 2012, 14:13

duch1604 napisał(a):Ps, jak sprawdzić tę turbinę???
ściągając gumowe kolanko przy Turbo uruchomić silnik i sprawdzić czy nie rzuca olejem, poza tym już przy wyłączonym silniku spróbować wyczuć luz na oście wirników (nie jest to proste).
Znam Twój ból powiem Ci jeszcze tyle że w Białymstoku nie ma mechanika który zna się na mazdach z DPF (przynajmniej ja takiego nie znalazłem) wszyscy tylko eksperymentują dużo gadają, a żadnych konkretów.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez duch1604 » 21 paź 2012, 18:32

Ok, turbine sprawdze. Dzięki <piwo>. Ten mechanik u którego byłem sprawia naprawde dobre wrażenie i widać że wie to i owo. Ale na mój problem cały czas radzi emulator. Różne są opinie o tym. Ja znalazłem w Białymstoku takie coś:
http://www.cartronic.pl/pl/wylaczenie_dpffap/
http://www.dojlidy-serwis.pl/chip_tuning
Co myślicie???
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez WarunekPL » 21 paź 2012, 18:39

duch1604 napisał(a):http://www.cartronic.pl/pl/wylaczenie_dpffap/
http://www.dojlidy-serwis.pl/chip_tuning

W necie to wygląda kolorowo bez zarzutów sam wiesz ocb.
Podjechać pogadać, zresztą może ktoś zna te zakłady.
Napisz temat w regionalnym <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2010, 19:51
Posty: 133
Skąd: Łapy
Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM

Postprzez duch1604 » 21 paź 2012, 18:43

No właśnie, w necie to wygląda. Ciekawe jak jest w praktyce. Żeby znaleść kogoś kto to już ma, wtedy by powiedział czy warto. Może faktycznie temat w regionalnym rzucę...
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez smile » 21 paź 2012, 19:55

duch1604 napisał(a):http://www.cartronic.pl/pl/wylaczenie_dpffap/
http://www.dojlidy-serwis.pl/chip_tuning

Pierwsza nie oferuje wyłączenia DPF w Twoim roczniku, druga firma nie wie, że DPF-u w Mazdach nie da się wyłączyć "programowo"... Zadzwoń, zapytaj się, czy już Mazdy robili...

Filtr albo jest czysty albo nie i kropka. Z podłączenia pod kompa zawsze bierze się wykresy, screeny lub wydruki. Jeśli to był IDS to może odtworzyć zapisy i wydrukować logi – tam powinny być parametry.
Przynajmniej ja tak postępuje :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez corrado1980 » 22 paź 2012, 22:14

A ja dziś sie pozbyłem tego dziadostwa ! usunięty fizycznie , korekta programu sterującego w ECU , podniesienie mocy , wymiana filtra i oleju za ... 1500 zł i działa super !
Jedynie widzę , że czasem na biegu jałowym obroty falują delikatnie... , Czy może teraz on musi sie ,,dotrzeć " z ustrojstwem bez dpf ? czy może coś innego jest tego powodem ? wszystkie filtry nowe , olej ...
Czy kalibracja wtrysków może coś pomóc?

thx za pomoc

w nast dniu już lepiej i płynniej chodzi auto :D
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2012, 21:22
Posty: 43
Skąd: Birmingham
Auto: Aurora Blue

Postprzez dyzioo » 16 lis 2012, 02:02

A jakim olejem zalewacie silnik ?? Bo juz DPFa ni ma.. wiec zwykla dexeelia..??

Pozdro600
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez wilczek0099 » 16 lis 2012, 03:00

Jeśli DPF jest zlikwidowany (wstawiony EMULATOR). Wystarczy zalewać silnik olejem np. ELF 5W_30
wilczek0099
 

Postprzez duch1604 » 29 lis 2012, 23:38

Wiele warsztatów oferuje programowe wyłączenie filtra DPF w mazdach a następnie jego mechaniczne usunięcie. Pytałem jak to konkretniej wygląda. Okazuje się że oferują wstawienie strumienicy zamiast filtra. Dziś specjalnie położyłem się pod swoje auto aby obejrzeć budowę tego filtra i zastanawia mnie kilka rzeczy. Co stanie się z czujnikami podłączonymi do filtra? Sonda też chyba jest tam wkręcona? I co, kable poucinają i wyrzucą? A przewody zamontowane do osłony filtra będą sobie wisieć czy do strumienicy przypną? Może ktoś kto usunął już DPF takim właśnie sposobem opisał by jak to teraz wygląda? Czy auto tak samo dobrze wygląda pod spodem jak na wierzchu...
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez smile » 30 lis 2012, 01:40

duch1604 napisał(a):Czy auto tak samo dobrze wygląda pod spodem jak na wierzchu...


To mnie rozbawiło najbardziej :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez duch1604 » 30 lis 2012, 20:03

No bo tak miało być :P . Ale pisze zupełnie poważnie
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez duch1604 » 2 gru 2012, 21:57

Hmmm widze ze nikt nic nie wie. DPFa musze wyrzucić i głęboko zastanawiam się czy usunięcia mechanicznego nie pozostawić samemu sobie, bo nie bardzo ufam różnym mechanikom itd :|
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez duch1604 » 5 gru 2012, 20:03

Wielkie dzięki za podpowiedź choć napisałeś ją wczoraj wieczorem a Mazda już od rana stała w warsztacie. Grunt że <piwo> się należy za chęć udzielenia pomocy. No i w warsztacie określiłem sposób w jaki mają to zrobić-jak się okazało, identycznie jak mi to napisałeś że robisz u siebie. Znam się co nie co i w porozumieniu ze znajomym mechanikiem z ASO Mazdy, właśnie taki sposób uznaliśmy za najlepszy, a nie jakieś tam strumienice albo inne rury.
No i co się okazało. Wgrano odpowiednio przerobiony program, aby uwzględniał co trzeba. Następnie wyjęto tłumik. Co się okazuje??? Że DPFa już tam nie ma!!! Ktoś go wcześniej usunął i to bardzo dobrym sposobem-jak powiedział pan w warsztacie, czyli takim jak opisał wyżej kolega "adamek". A IDSy i tym podobne gadżety nie potrafią tego stwierdzić. Szybko doszliśmy do wniosku dlaczego jak auto kupiłem to przejechałem 3tys km i wszystko było ok, a po wymianie oleju na serwisie, przejechałem 50km i mrugający DPF zablokował mi auto. ASO nie sprawdza co auto ma zapisane w komputerze tylko wgrywa aktualne własne oprogramowanie i tyle. A skoro to oprogramowanie uwzględnia DPF, a u mnie go już nie ma to chodziło nie będzie <faja> . No i jak to się mówi- chciałem dobrze a wyszło jak zwykle. Bo olej mogłem zmienić sam. A specjalnie pojechałem do serwisu żeby mi przy okazji wymiany oleju, wgrali aktualne oprogramowanie. I dzięki temu straciłem koło 1000zł, kupe czasu, nerwów i auto prawie 2 miesiące nie jeźdźiło bo sam nie wiedziałem co z nim zrobić.
Na szczęście dziś już jest ok a przy okazji zrobiłem test na hamowni (niestety nie mam czym go zeskanować) i mam 132KM o 332NM :D
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez menio85 » 25 maja 2014, 12:46

Witam mechanik mi powiedział że mam tak totalnie zapchany DPF że trzeba go wymienić, ale mówił że może spróbować przewiercić w nim też dziury, jak myślicie będzie to działać??
Wiem że znajomi w BMW 5 tak maja i im śmiga
i ile kosztuje nowy nieorginalny dpf w UK ??
bo on za niego liczy 495funtów.
moje autoko to mazda 6 121km 2007r
pozdro
menio85
 

Postprzez smile » 26 maja 2014, 22:09

menio85 napisał(a):ale mówił że może spróbować przewiercić w nim też dziury, jak myślicie będzie to działać??
<rotfl> Uwielbiam takie rodzynki :)
Niestety czujnik różnicy ciśnień wychwyci to oszustwo i wprowadzi tryb awaryjny.

Chcesz rozwiązania? Zmień mechanika, popytaj w regionalnym kto ogrania Mazdy na wyspach.
A rozwiązaniem w Twoim wypadku jest wymontowanie DPF-u, przepłukanie chemią ( np. Tunad do DPF ), zamontowanie na auto, wypalanie wymuszone, wymiana oleju i znalezienie przyczyny zapchania! I będzie GIT. Zdaj się na mechanika, a i tysiąc funtów nie poprawi stanu Twojego auta.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez loockas » 24 wrz 2014, 22:38

Sorry, za lekki OT, ale czegoś nie rozumiem...

Lucasbadboy napisał(a):oczywiscie odrazu wywalil bym dpf


Po co chcesz wywalać DPF? Na dodatek w samochodzie, który ma 38kkm? Nie działa?

A potem się mówi, że nowoczesne diesle są drogie i awaryjne... Zaczyna się od zaślepiania EGR, potem wycina się DPF/FAP, katalizatory, dolewa cudów w butelkach do baku itd... a jak zapytasz po co to zwykle odpowiedź jest: profilaktycznie lub tak pisali na forach...

Jak coś działa, to się tego nie rusza. Jak nie działa, to się naprawia. Usunięcie to jest ostateczność... Na forum Laguny są potwierdzone przypadki przebiegu powyżej 300kkm w 2.0 dCi z oryginalnym DPF. Poprawnie eksploatowany DPF nie ma prawa sprawiać problemów przed 200kkm, chociaż nie przebieg jest tutaj głównym wyznacznikiem stanu.

A wracając do tematu... Troszkę wróżenie z fusów. Jedź, obejrzyj obie, przejedź się, porównaj stan i wybierz. Ja gdybym miał wybierać po tym opisie wziąłbym 2.2, bo po prostu lepiej mi się nim jeździło. 130kkm to żaden przebieg jak na 5 lat... Ale szczerze mówiąc gdyby ta słabsza okazała się w lepszym stanie wizualnym, blacharskim itd, to olałbym mocniejszy silnik.

Powodzenia :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Krzemol » 24 wrz 2014, 22:42

Mazda5, 55tys km w naszych rękach głównie po mieście, brak problemów z DPF'em. Tak tylko wspomnę... Zgadzam się z loockasem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1562 (258/84)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75TBi 235KM '11r

Postprzez Marianek » 25 wrz 2014, 04:02

Kiedyś wycinali katalizatory teraz wycinają DPF ktoś gdzieś musi zawsze zarobić :)
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6994 (209/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Moto