Prędkość faktyczna a wskazania prędkościomierza
tak namieszałeś że ąz się sam pogubiłem we własnym toku myslowym
ale pokolei
– rzeczywista czy wskazanie licznika??
jak myślisz o wskazaniu to źle ....bo nic sie nie zmieni, licznik będzie wskazywać nadal te same obroty na tym samym biegu przy tej samej prędkości ...
Po zmianie rozmiaru kół zmienia sie tylko prędkość faktyczna. Ale cały czas mówimy o pomiarze taki jak np. mają to normalne samochody czyli w skrzyni biegów.
Koło jest czynnkiem wykonawczym i nie ma nic do wskazania na liczniku

ale pokolei
Italiano napisał(a):Czyli jak 100km/h mamy przy np. 2500rpm
– rzeczywista czy wskazanie licznika??
jak myślisz o wskazaniu to źle ....bo nic sie nie zmieni, licznik będzie wskazywać nadal te same obroty na tym samym biegu przy tej samej prędkości ...
Po zmianie rozmiaru kół zmienia sie tylko prędkość faktyczna. Ale cały czas mówimy o pomiarze taki jak np. mają to normalne samochody czyli w skrzyni biegów.
Koło jest czynnkiem wykonawczym i nie ma nic do wskazania na liczniku
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Chodziło mi o realne wskazanie auta podczas jazdy po drodze.
To według ciebie nie będzie tak?
Italiano napisał(a):Czyli jak 100km/h mamy przy np. 2500rpm. To po załorzeniu mnieiszych kół 100km/h będziemy mieli powiedzmy2300rpm. A rzeczywista prędkość auta będzie około 90km/h.
To według ciebie nie będzie tak?
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Italiano napisał(a):To według ciebie nie będzie tak?
jak chodzi ci o realną prędkość która = wskazaniu to będzie tak że przy założeniu mniejszych kół obroty potrzebne do uzyskania prędkości rzeczywistej 100km/h będą wyższe niż w przypadku kół większych, czyli założenie mniejszych kół spowodało by że przy prędkości 100km/h auto pokazywało by 110 km/h
...eeeeeeeeeeee w sumie teraz właśnie skapowałem o co ci italiano tak naprawde chodziło
Italiano napisał(a):po załorzeniu mnieiszych kół 100km/h będziemy mieli powiedzmy2300rpm
100 km/h wskazania będziemy mieli dokładnie tak samo a rzeczywistą prędkość 100 km/h osiągniesz dopiero przy wyższych obrotach niż poprzednio ..czyli (strzelam) jakieś 2700 obr/min
Italiano napisał(a):A rzeczywista prędkość auta będzie około 90km/h.
przy tym samym wskazaniu prędkość rzeczywista po założeniu mniejszych kół faktycznie spadnie
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Prosze nie stwarzać nowych teorii w fizyce. Nobla za to nijak nie bedzie, a jedynie zapanuje powszechny zamet
Prędkość kątowa – w (omega)
Prędkość liniowa – v
Promień koła – r
Ktoś kiedyś mądrze zauważył, że w*r=v...i nie ma co tego wzoru obalac, bo dziala calkiem niezle i to juz od wiekow. Gentlemen, please...moment obrotowy silnika przenoszony na oś napedowa wprawia ją w ruch obrotowy z okreslona dla danej predkosci obrotowej silnika i przełożenia skrzyni biegów, prędkością kątowa (w – omega). Predkosc ta, jesli zmienimy rozmiar opon, nie ma prawa sie zmienić ponieważ nie zmieniliśmy przełożeń skrzyni biegów, zatem oś obraca się tak jak poprzednio wzgledem obrotów silnika. Zmienia sie jedynie rzeczywista predkosc samochodu (v). Predkosc samochodu uzalezniona jest poprzez powyzszy wzor od predkosci katowej oraz promienia obracającego się kola. Rzeczywista predkosc samochodu utozsamiana jest z predkoscia liniowa dowolnego punktu leżącego na obwodzie kola.
Jesli predkosciomierz jest sterowany ze skrzyni biegow, to na jego wskazanie ma wplyw predkosc katowa mechanizmu w skrzyni biegow, prędkosc ta po zmianie rozmiaru opon i jezdzie na tym samym biegu i przy tej samej predkosci obrotowej silnka, co przed zmiana rozmiaru opon, nie ma prawa ulec zmienic, poniewaz jest zalezna jedynie od predkosci obrotowej wału napedowego, a ta w zaden sposob nie zalezy od rozmiaru opon, a jedynie od wybranego przelozenia i predkosci obrotowej silnika.
Wniosek:
v=w*r
w = const.
zwiekszamy r, rzeczywista prędkosć samochodu jest większa niż wskazywana przez prędkościomierz i odwrotnie gdy zmniejszymy rozmiar opon.
Zatem wskazanie predkosciomierza po zmianie opon nie ulegnie zmianie, tzn. przy danej liczbie obrotow, na danym biegu, przed i po zmianie rozmiaru opon, predkosciomierz pokaze dokladnie to samo. Zmieni sie jedynie predkosc rzeczywista naszego samochodu, wedlug zaleznosci opisanej wyzej.
Mam nadzieje, ze teraz zapanuje jasnosc
Prędkość kątowa – w (omega)
Prędkość liniowa – v
Promień koła – r
Ktoś kiedyś mądrze zauważył, że w*r=v...i nie ma co tego wzoru obalac, bo dziala calkiem niezle i to juz od wiekow. Gentlemen, please...moment obrotowy silnika przenoszony na oś napedowa wprawia ją w ruch obrotowy z okreslona dla danej predkosci obrotowej silnika i przełożenia skrzyni biegów, prędkością kątowa (w – omega). Predkosc ta, jesli zmienimy rozmiar opon, nie ma prawa sie zmienić ponieważ nie zmieniliśmy przełożeń skrzyni biegów, zatem oś obraca się tak jak poprzednio wzgledem obrotów silnika. Zmienia sie jedynie rzeczywista predkosc samochodu (v). Predkosc samochodu uzalezniona jest poprzez powyzszy wzor od predkosci katowej oraz promienia obracającego się kola. Rzeczywista predkosc samochodu utozsamiana jest z predkoscia liniowa dowolnego punktu leżącego na obwodzie kola.
Jesli predkosciomierz jest sterowany ze skrzyni biegow, to na jego wskazanie ma wplyw predkosc katowa mechanizmu w skrzyni biegow, prędkosc ta po zmianie rozmiaru opon i jezdzie na tym samym biegu i przy tej samej predkosci obrotowej silnka, co przed zmiana rozmiaru opon, nie ma prawa ulec zmienic, poniewaz jest zalezna jedynie od predkosci obrotowej wału napedowego, a ta w zaden sposob nie zalezy od rozmiaru opon, a jedynie od wybranego przelozenia i predkosci obrotowej silnika.
Wniosek:
v=w*r
w = const.
zwiekszamy r, rzeczywista prędkosć samochodu jest większa niż wskazywana przez prędkościomierz i odwrotnie gdy zmniejszymy rozmiar opon.
Zatem wskazanie predkosciomierza po zmianie opon nie ulegnie zmianie, tzn. przy danej liczbie obrotow, na danym biegu, przed i po zmianie rozmiaru opon, predkosciomierz pokaze dokladnie to samo. Zmieni sie jedynie predkosc rzeczywista naszego samochodu, wedlug zaleznosci opisanej wyzej.
Mam nadzieje, ze teraz zapanuje jasnosc
Ostatnio edytowano 9 sie 2005, 20:31 przez MartiniS, łącznie edytowano 8 razy
Be yourself no matter what they say
- Od: 10 mar 2005, 17:09
- Posty: 179
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda MX5 NB 2004 Unplugged
MartiniS napisał(a):Zatem wskazanie predkosciomierza po zmianie opon nie ulegnie zmianie, tzn. przy danej liczbie obrotow, na danym biegu, przed i po zmianie predkoscimierz pokaze dokladnie to samo. Zmieni sie jedynie predkosc rzeczywista naszego samochodu, wedlug zaleznosci opisanej wyzej.
dziękuje że ktoś w końcu mi pomógł hehehe
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Italiano napisał(a):bimbak łoł ale żeśmy namieszali japie.....
mi tam się wszystko zgadza

Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Myśle że każdy miał racje tylko inaczej to opisywał. 
Ostatnio edytowano 9 sie 2005, 14:15 przez Italiano, łącznie edytowano 1 raz
W oczekiwaniu na nowy podpis...
sorki ze tak pozno odpowiadam (to nawiazanie do tematu climatronica w vw).
ogolnie macie racje ze climatronic odpowiada za ustawienie chlodzenia badz grzania w aucie. ale sprytni projektancji tego urzadzonka pomysleli o czyms takim jak dodatkowy bajerek w postaci pokazywania naprawde wielu funkcji
Wciskasz naraz trzy klawisze (i Ctrl+Alt+Del
) i masz
Jezeli ktos ma fote climatronika to niech zapoda to wam wskaze te tajemnicze przyciski (w vw nie siedzialem od roku i nie pamietam jaki tam jest uklad) A bejerek jest o tyle fajny ze pokazuje predkosc, temperatury, cisnienia i wiele wiele innych:)
ogolnie macie racje ze climatronic odpowiada za ustawienie chlodzenia badz grzania w aucie. ale sprytni projektancji tego urzadzonka pomysleli o czyms takim jak dodatkowy bajerek w postaci pokazywania naprawde wielu funkcji
Wciskasz naraz trzy klawisze (i Ctrl+Alt+Del

Jezeli ktos ma fote climatronika to niech zapoda to wam wskaze te tajemnicze przyciski (w vw nie siedzialem od roku i nie pamietam jaki tam jest uklad) A bejerek jest o tyle fajny ze pokazuje predkosc, temperatury, cisnienia i wiele wiele innych:)
V6 is the BE(A)ST
Pozdrawiam
Piotrek
Pozdrawiam
Piotrek
- Od: 30 sie 2004, 12:52
- Posty: 153
- Skąd: Zależy dokąd jadę
- Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6
Martini wszysko pieknie wyjasnil 

juz nie potrzebuje fotki
koles podjechal do pracy paskiem
zatem wciska sie jednoczesnie:
– zmniejszenie nawiewu
– obnizenie temperatury
– tryb ekonomiczny
i wyswietla kupe funkcji a na pozycji 16 wspomniana predkosc
milej zabawy dla fanow i/lub posiadaczy vw
zatem wciska sie jednoczesnie:
– zmniejszenie nawiewu
– obnizenie temperatury
– tryb ekonomiczny
i wyswietla kupe funkcji a na pozycji 16 wspomniana predkosc
milej zabawy dla fanow i/lub posiadaczy vw
V6 is the BE(A)ST
Pozdrawiam
Piotrek
Pozdrawiam
Piotrek
- Od: 30 sie 2004, 12:52
- Posty: 153
- Skąd: Zależy dokąd jadę
- Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6
Zdawalo sie kiedys rozszerzona mature z fizyki 
Przeczytalem wszystkie posty w tym temacie i dochodze do wniosku ze ile ich tyle opini na temat opon i wskazania przyrzadow w naszym aucie.
Jezeli ktos mysli i jest zdania ze po zmianie opon na inne niz podane w instrukcji do danego modelu nasze wskazniki beda pokazywaly to samo, jest w wielkim bledzie.
Producent nie podaje rozmiaru opon dla bezpieczenstwa lub wygladu samochodu, tylko miedzy innymi dla poprawnego wskazywania szybkosci bo czy nikt z was nie zastanawial sie dlaczego nie mozna by sobie wstawic malutkich opon na zime (chodzi oczywiscie o szerokosc bo czym mniejesze kolo tym szerkosc mniejsza) przeciez po sniegu bedzie jezdzilo sie lepiej niz na duzych i szerokich oponach..(?)
Dlaczego w lecie noe mozna zakladac opon np. 205/50 przeciez samochod bardziej bedzie trzymal sie drogi i pewniej pokonywal zakrety..(?) Ano dlatego ze licznik bedzie pokazywal "glupoty" i to wcale nie male.
Jezeli samochod z wlasciwymi oponam na 5 biegui przy obrotach powiedzmy 2.500 obr/min. bedzie pokazywal szybkosc 100km/h to z mniejszymi kolami (o mniejszym obwodzie) bedzie pokazywal ok. 110km/h Wiec faktycznie jedziemy z szybkoscia stu a nasz licznik pokazuje za duzo!.
Dzieje sie tak dlatego ze aby samochod toczyl sie z ta sama predkoscia na mniejszych kolach nasz licznik, nie ma sily musi pokazywac wiecej bo mniejsze kolka musza toczyc sie szybciej.
Wyobrazmy sobie ze zakladamy kola o srednicy 1m, jestesmy holowani przez inny pojazd ktory jedzie szybkoscia 100km/h, mamy wlaczony powiedzmy 5bieg, obroty naszego silnika to 5.000 obr/min
Zakladamy kola o srednicy pół metra czyli polowe mniejsze na obwodzie i znow nas ciągają 100km/h, nasz obrotomierz pokazuje 2.500 obr/min. to chyba logiczne no nie.. tak samo dzieje sie z naszymi obrotami jadac o wlasnych silach na mniejszych badz wiekszych kolach.
To tak jak z biegami, czym wyzszy (wiekszy) tym obroty spadaja, nizszy obr. sie zwiekszaja.
Za male kola powoduja zmniejszenie obrotow przy tej samej predkosci za duze kola, ich wzrost oczywiscie jezeli chceby aby nasz pojazd toczyl sie z ta sama predkoscia co wczesniej.
Nasz pojazd przy malych kolach bedzie szybciej sie zbieral, biegi zrobia sie krotsze ale spadnie max. predkosc bo zabraknie na obrotow silnika, jezeli wsadzimy potezne kola to nasz samochod bedzie wolniejszy na przyspieszenie ale za to gdy juz sie "rozkula" bedzie pedzil predzej z tym ze bedzie slabszy, ot tyle.
Co za tym idzie producent tak obliczyl mechanizm przekladni wskaznika szybkosci zeby wskazywal mozliwie jak najdokladniej i stad podawanie rozmiaru opon dla danego samochdu.
Chociaz nie jest tak do konca bo zawyzaja pokazywana predkosc o 5-10% podobno z powodu bezpieczenstwa, zawsze!
Nasze liczniki pokazuja wiecej ale nigdy nie mniej faktycznej predkosci z jaka sie poruszamy.
Przypomnijecie sobie ilu z was po zatrzymaniu przez policje na radar po uslyszeniu/zobaczeniu swojej predkosci sobie myslala: "dobrze ze na tylko tyle nes zlapali" przeciez ja jechalem szybciej.
Otoz nie, policyjne radary mierza bardzo precyzyjnie, to tylko nasze liczniki zawyzaja lub ktos z nas ma juz nie takie kola jakie miec powinien:)
Doskonale to mozna sobie sprawdzic na radarach zawieszonych nad droga (jak juz ktos wczesniej tutaj pisal) wbrew panujacej opini radary te mierza z bardzo duza dokladnoscia ale nie zawsze sa szybkie na tyle zeby wylapac w danej sekundzie szybkosc pojazdu, zazwyczaj pokazuja szybkosc z malym opoznieniem i jezeli bedziemy przed takim radarem przyspieszac to on pokaze wczesniejsza predkosc w jakims tam wczesniejszym momencie.
Najlepiej jechac z jednakowa predkoscia lub z wlaczonym tempomatem.
Ja na ten przyklad mam u siebie w madzi nawigacje i tam szybkosc jest dokladnie pokazywana na podstawie czasu i odleglosci odczytanej z GPSa z dokladnoscia do 0,1m/sek.
Przeklamania sa rozne tzn. przy roznych szybkosciach moj licznik w mazdzie inaczej mnie oklamuje i tak np.: jadac 60km/h GPS pokazuje 54, jadac 150km/h faktycznie jade 139-140 itd.Wskazania sa dokladnie takie same jak na radarach zawieszonych nad droga, wiec cos tu chyba nie gra..
)
Ale nie przejmujcie sie tym, tak juz jest i nikt tego nie zmieni.
Dla ciekawosci powiem ze w mojej ciezarowce gdzie zainstalowany jest ogranicznik szybkosci na 85km/h wskazywana szybkosc jest idealna z rzeczywistoscia i na prostej drodze wiecej jak owe 85 nie da sie jechac a licznik oraz GPS pokazuja dokladnie to samo.
Ale sie rozpisalem
na koniec napisze jeszcze ze nasza predkosc moze ulec zmiana w zwiazku ze zuzywajacym sie bieznikiem (malo zauwazalne a jednak!)
Jezeli ktos mysli i jest zdania ze po zmianie opon na inne niz podane w instrukcji do danego modelu nasze wskazniki beda pokazywaly to samo, jest w wielkim bledzie.
Producent nie podaje rozmiaru opon dla bezpieczenstwa lub wygladu samochodu, tylko miedzy innymi dla poprawnego wskazywania szybkosci bo czy nikt z was nie zastanawial sie dlaczego nie mozna by sobie wstawic malutkich opon na zime (chodzi oczywiscie o szerokosc bo czym mniejesze kolo tym szerkosc mniejsza) przeciez po sniegu bedzie jezdzilo sie lepiej niz na duzych i szerokich oponach..(?)
Dlaczego w lecie noe mozna zakladac opon np. 205/50 przeciez samochod bardziej bedzie trzymal sie drogi i pewniej pokonywal zakrety..(?) Ano dlatego ze licznik bedzie pokazywal "glupoty" i to wcale nie male.
Jezeli samochod z wlasciwymi oponam na 5 biegui przy obrotach powiedzmy 2.500 obr/min. bedzie pokazywal szybkosc 100km/h to z mniejszymi kolami (o mniejszym obwodzie) bedzie pokazywal ok. 110km/h Wiec faktycznie jedziemy z szybkoscia stu a nasz licznik pokazuje za duzo!.
Dzieje sie tak dlatego ze aby samochod toczyl sie z ta sama predkoscia na mniejszych kolach nasz licznik, nie ma sily musi pokazywac wiecej bo mniejsze kolka musza toczyc sie szybciej.
Wyobrazmy sobie ze zakladamy kola o srednicy 1m, jestesmy holowani przez inny pojazd ktory jedzie szybkoscia 100km/h, mamy wlaczony powiedzmy 5bieg, obroty naszego silnika to 5.000 obr/min
Zakladamy kola o srednicy pół metra czyli polowe mniejsze na obwodzie i znow nas ciągają 100km/h, nasz obrotomierz pokazuje 2.500 obr/min. to chyba logiczne no nie.. tak samo dzieje sie z naszymi obrotami jadac o wlasnych silach na mniejszych badz wiekszych kolach.
To tak jak z biegami, czym wyzszy (wiekszy) tym obroty spadaja, nizszy obr. sie zwiekszaja.
Za male kola powoduja zmniejszenie obrotow przy tej samej predkosci za duze kola, ich wzrost oczywiscie jezeli chceby aby nasz pojazd toczyl sie z ta sama predkoscia co wczesniej.
Nasz pojazd przy malych kolach bedzie szybciej sie zbieral, biegi zrobia sie krotsze ale spadnie max. predkosc bo zabraknie na obrotow silnika, jezeli wsadzimy potezne kola to nasz samochod bedzie wolniejszy na przyspieszenie ale za to gdy juz sie "rozkula" bedzie pedzil predzej z tym ze bedzie slabszy, ot tyle.
Co za tym idzie producent tak obliczyl mechanizm przekladni wskaznika szybkosci zeby wskazywal mozliwie jak najdokladniej i stad podawanie rozmiaru opon dla danego samochdu.
Chociaz nie jest tak do konca bo zawyzaja pokazywana predkosc o 5-10% podobno z powodu bezpieczenstwa, zawsze!
Nasze liczniki pokazuja wiecej ale nigdy nie mniej faktycznej predkosci z jaka sie poruszamy.
Przypomnijecie sobie ilu z was po zatrzymaniu przez policje na radar po uslyszeniu/zobaczeniu swojej predkosci sobie myslala: "dobrze ze na tylko tyle nes zlapali" przeciez ja jechalem szybciej.
Otoz nie, policyjne radary mierza bardzo precyzyjnie, to tylko nasze liczniki zawyzaja lub ktos z nas ma juz nie takie kola jakie miec powinien:)
Doskonale to mozna sobie sprawdzic na radarach zawieszonych nad droga (jak juz ktos wczesniej tutaj pisal) wbrew panujacej opini radary te mierza z bardzo duza dokladnoscia ale nie zawsze sa szybkie na tyle zeby wylapac w danej sekundzie szybkosc pojazdu, zazwyczaj pokazuja szybkosc z malym opoznieniem i jezeli bedziemy przed takim radarem przyspieszac to on pokaze wczesniejsza predkosc w jakims tam wczesniejszym momencie.
Najlepiej jechac z jednakowa predkoscia lub z wlaczonym tempomatem.
Ja na ten przyklad mam u siebie w madzi nawigacje i tam szybkosc jest dokladnie pokazywana na podstawie czasu i odleglosci odczytanej z GPSa z dokladnoscia do 0,1m/sek.
Przeklamania sa rozne tzn. przy roznych szybkosciach moj licznik w mazdzie inaczej mnie oklamuje i tak np.: jadac 60km/h GPS pokazuje 54, jadac 150km/h faktycznie jade 139-140 itd.Wskazania sa dokladnie takie same jak na radarach zawieszonych nad droga, wiec cos tu chyba nie gra..
Ale nie przejmujcie sie tym, tak juz jest i nikt tego nie zmieni.
Dla ciekawosci powiem ze w mojej ciezarowce gdzie zainstalowany jest ogranicznik szybkosci na 85km/h wskazywana szybkosc jest idealna z rzeczywistoscia i na prostej drodze wiecej jak owe 85 nie da sie jechac a licznik oraz GPS pokazuja dokladnie to samo.
Ale sie rozpisalem
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Ostatnio edytowano 26 sie 2005, 21:15 przez wicekk, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 5 gru 2004, 22:43
- Posty: 106
- Skąd: Tarnowskie Gory
- Auto: Mazda 626 1.8 16V
wicekk napisał(a):czym mniejesze kolo tym szerkosc mniejsza
Niekoniecznie, bo wielkość obwodu koła reguluje sie wysokością profilu.
Ja mam na zimę 185/65 a na lato 205/55 i obwód koła jest zbliżony.
Dlatego zmieniając szerokość opony lub wielkość felgi należy korzystać z przelicznika i określić profil opony jaki potrzebujemy dla zachowania wielkości
faktycznie moze zle napisalem ale chodzilo mi o przykald zastosowania malych (waskich) koleczek na zime czyli ze lepiej sie jezdzi na waskich niz na szerolich "laciach" po sniegu.
Ale jak slusznie zauwazyles najwieksze znaczenie ma wielkosc opony, czyli jej obwod do poprawnego dzialania naszych szybkosciomierzy.
Jak jakis czas temu dokupilem do mojej toyoty 2 opony zimowe na przod ale nie zwrocilem uwagi i wzialem inne niz zaleca producent (155R13) czyli pelny profil, mozje nowe opony byly o rozmiarze 155R13/70 wizualnie te kola byly malutkie! przod wbijal sie w droge i calosc smiesznie wygladala, jeszcze smieszniej zrobilo mi sie gdy wsiadlem i zaczalem jechac tym samochodem.
Biegi "szybko sie konczyly" czyli ladnie sie zbieral ale trzeba bylo co chwile je zmieniac
Auto mocniejsze ale wolniejsze.
Ale jak slusznie zauwazyles najwieksze znaczenie ma wielkosc opony, czyli jej obwod do poprawnego dzialania naszych szybkosciomierzy.
Jak jakis czas temu dokupilem do mojej toyoty 2 opony zimowe na przod ale nie zwrocilem uwagi i wzialem inne niz zaleca producent (155R13) czyli pelny profil, mozje nowe opony byly o rozmiarze 155R13/70 wizualnie te kola byly malutkie! przod wbijal sie w droge i calosc smiesznie wygladala, jeszcze smieszniej zrobilo mi sie gdy wsiadlem i zaczalem jechac tym samochodem.
Biegi "szybko sie konczyly" czyli ladnie sie zbieral ale trzeba bylo co chwile je zmieniac
Auto mocniejsze ale wolniejsze.
- Od: 5 gru 2004, 22:43
- Posty: 106
- Skąd: Tarnowskie Gory
- Auto: Mazda 626 1.8 16V
Globy napisał(a):Martini wszysko pieknie wyjasnil
tak i zostańmy proszę przy tym ...
A jak ktoś ma wątpliwości i nie wierzy mi na słowo, bądź ma włąsną teorię to niech uderzy do MartiniSa na PW on wam to poprze ładnym wzorem. A jak już ktoś ma chęć snuć własne teorie to niech chociaż napisze czy chodzi mu o prędkość faktyczną czy o wskazanie prędkościomierza.
wicekk niektórych rzeczy pewnym osobą niewytłuaczysz
MartiniS napisał(a):przy danej liczbie obrotow, na danym biegu, przed i po zmianie rozmiaru opon, predkosciomierz pokaze dokladnie to samo
=
wicekk napisał(a):Wyobrazmy sobie ze zakladamy kola o srednicy 1m, jestesmy holowani przez inny pojazd ktory jedzie szybkoscia 100km/h
Mamy wlaczony powiedzmy 5bieg, obroty naszego silnika to 2.500 obr/min
Zakladamy kola o srednicy pół metra czyli polowe mniejsze na obwodzie i znow nas ciągają 100km/h, nasz obrotomierz pokazuje 5.000 obr/min. to chyba logiczne no nie.
Choć przykład z ciągnięciem trochę egoztyczny
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości