Strona 84 z 84

PostNapisane: 2 kwi 2023, 20:00
przez elenril
Sprzedawca, który mi o tym powiedział, zbytnio nic więcej nie dodał (cena bazowa będzie bodajże 3k wyższa, zmiana portów na USB-C, w Exclusive Line nie ma podgrzewanej kierownicy, zmiany w konfiguratorze podobno będą dopiero od lipca widoczne).
Moja też miała być produkowana w maju, ale (jak widać na nieszczęście) udało im się to jeszcze w lutym i lada moment będzie w Polsce. Lipiec/sierpień to powinna być produkcja majowa, choć pewnie nie ma 100% pewności, że te zmiany wejdą od maja.

PostNapisane: 6 kwi 2023, 19:31
przez piwo

PostNapisane: 18 kwi 2023, 09:40
przez piwo
a tak z ciekawosci. takie cos znalazlem o silniku skyactive x. "Innym kluczem do częstszego uruchamiania CI jest mały, napędzana paskiem kompresor typu Roots, które może maksymalnie zwiększyć doładowanie o około 7,0 psi." czyli 0,48 bara doladowania.
wiec ten kto mowi ze skyactive x jest silnikiem wolnossacym nie wie co mowi.
ciekawe czy Michal z disitune juz zwieksza doladowanie tego silnika. moze mniejsze kolko kompresora? no i moze to byc tez zwiazane z dodatkowym jekiem silnika.

Re: Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)

PostNapisane: 18 kwi 2023, 17:04
przez Neonixos666
Nie wiem skąd zaskoczenie przecież widać kompresor.

Obrazek

PostNapisane: 18 kwi 2023, 17:54
przez piwo
czytales i ogladales jakis test z tym silnikiem by ktos wspomniam ze jedzie autem doladowanym? ja obejrzalem przeczytalem z 20 testow i nigdzie slowem nie bylo powiedziane ze to auto doladowane. a juz znalesc na necie ile to doladowanie wynosi to cud.

ciekawe tez sa raporty spalania
2.0 E SkyActiv-X 186KM 137kW 6,5l Liczba raportów 12
2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW 6,7l Liczba raportów 15
2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW 6,5l Liczba raportów 31
2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW 6,9l Liczba raportów 17

https://www.autocentrum.pl/spalanie/mazda/3/iv/

dla porownania wieksza i ciezsza camry
2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW 5,6l Liczba raportów 49

https://www.autocentrum.pl/spalanie/toyota/camry/ix/

PostNapisane: 18 kwi 2023, 21:12
przez czarmi
Dla porównania? Przecież Camry to hybryda i tutaj dzieją się zupełnie inne rzeczy... :|

Re: Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)

PostNapisane: 18 kwi 2023, 22:00
przez piwo
3jka tez jest hybryda.
Nazywaja to MAZDA M HYBRID.
Fakt ze to tylko akumulator 24v ( nie znalazlem pojemnosci ale przy 50ah 24v daje to 1,2kwh) ale camry tez ma malutka baterie 1,6kwh. Wiec mazda po prostu robi to inaczej czytaj gorzej bo paliwozerniej i to przy nizszej mocy i wadze.

PostNapisane: 19 kwi 2023, 06:16
przez Przypadek
piwo napisał(a):3jka tez jest hybryda.
Nazywaja to MAZDA M HYBRID.
Fakt ze to tylko akumulator 24v ( nie znalazlem pojemnosci ale przy 50ah 24v daje to 1,2kwh) ale camry tez ma malutka baterie 1,6kwh. Wiec mazda po prostu robi to inaczej czytaj gorzej bo paliwozerniej i to przy nizszej mocy i wadze.


Na filmie, który podlinkowałeś jest pełne wyjaśnienie jak działa ta hybryda w Maździe. Hybrydy z Toyoty i Mazdy nie ma co porównywać- są to dwa różne systemy.

PostNapisane: 19 kwi 2023, 06:33
przez piwo
Mazdzie nikt nie broni zrobic tego dobrze.

PostNapisane: 19 kwi 2023, 12:39
przez Palmer
piwo napisał(a):ciekawe tez sa raporty spalania
2.0 E SkyActiv-X 186KM 137kW 6,5l Liczba raportów 12
2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW 6,7l Liczba raportów 15
2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW 6,5l Liczba raportów 31
2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW 6,9l Liczba raportów 17

https://www.autocentrum.pl/spalanie/mazda/3/iv/

Sam tam umieściłem swój raport zużycia paliwa, więc coś niecoś mogę na ten temat powiedzieć. Niestety nic dobrego. Co najmniej kilka raportów, szczególnie dla Sky-G 150 KM, jest zdublowanych, więc zostaje jakieś 25 dla tego tylko silnika. Poza tym wartość tych raportów w większości jest nieprzydatna, bo wartości spalania można wpisać "z czapy", a bez dodatkowego komentarza o warunkach jazdy (pokonanym dystansie, proporcjach miasto – trasa), rodzaju skrzyni biegów itp., nie da się na ich podstawie zbudować wiarygodnej opinii nt spalania wybranego modelu auta i porównać do innych (bo, jak rozumiem, w takim celu się je tworzy). Często ludzie wpisują też spalanie wg wskazań komputera, co już z założenia obarczone jest błędem (w moim wypadku różnice nie są duże, ale jednak sięgają 0,35 l/100 km). Biorąc to pod uwagę, z pozostałej puli raportów zostaje w najlepszym razie 10 (dla tego tylko silnika), które mogą przedstawiać jakąkolwiek wartość poznawczą dla zainteresowanych zakupem tego konkretnego modelu auta.

piwo napisał(a):3jka tez jest hybryda.
Nazywaja to MAZDA M HYBRID.
Fakt ze to tylko akumulator 24v ( nie znalazlem pojemnosci ale przy 50ah 24v daje to 1,2kwh)

Li-Ionowy akumulator mHEV ma następujące parametry: 21,6V, 10 Ah, 216 Wh, masa 9,5 kg. Natomiast ISG dysponuje mocą 5,1 kW (6,8 KM)/ 1800 rpm i max momentem obr. 49 Nm/ 100 rpm. Jak widać jest słabiutki, a pojemność 0,22 kWh akumulatora to rzeczywiście bardzo mało. Szkoda, że nie jest to taka miękka hybryda, jaką zastosowała Alfa Romeo (np. w modelu Tonale 1,5 160 KM), która ma malutki silniczek elektryczny o mocy 20 KM, który jednak pozwala delikatnie rozpędzić autko do prędkości ~25 km/h i jazdę w korku wyłącznie w trybie elektrycznym.

PostNapisane: 19 kwi 2023, 13:26
przez piwo
no masz racje. bardzo duzo zalezy od uzytkownika. jak ja kupowalem mazde 3 z przebiegiem 55tys km na wyswietlaczu bylo srednie spalanie 6,5l. a teraz gdy uzytkuje zona na przedziale 80tys km mam srednie spalanie 8l.
to samo np w toyocie yaris 1,6l jak bralem ja gdy miala 150tys km miala spalanie srednie 5,5l. ja uzytkujac od 150 do 200tys km podnioslem srednie spalanie do 7,3l (glownie jezdzac 140km/h)
co nie oznacza ze orientacyjnie wychodzi bardzo blisko tego co jest w autocentrum bo jeden dwa litry w ta czy we wte to blad pomiarowy. takim v8 nie ma szans zejsc ponizej 10l. tutaj np zuzycie aut przy bardzo spokojnej o kropelce jezdzie w cyklu miejskim.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

tak samo z camry wiekszosc ludzi ma spalanie do 6 litrow jak pytam. oczywiscie jestem swiadomy ze u mnie byloby ten 1l wiecej czyli kolo 7litrow na sto. i tyle.
bateria faktycznie malenstwo w mazdzie 3. ale nic nie stalo na przeszkodzie zrobic to troszke inaczej. mazda poszla ta a nie inna droga i ponosi tego konsekwencje.
to tak jak wsadzenie zrącego 8l na 100 silnika wankla do mx30. nikt im tego nie kazal i rownie dobrze mogli wlozyc skyactive 1,5 z mazdy 2 i spalanie by spadlo o 4l. no ale kto mazdzie zabroni. ida swoja droga a kosnumenci dokonuja wyboru.

PostNapisane: 19 kwi 2023, 17:56
przez czarmi
piwo napisał(a):3jka tez jest hybryda.
Nazywaja to MAZDA M HYBRID.
Fakt ze to tylko akumulator 24v ( nie znalazlem pojemnosci ale przy 50ah 24v daje to 1,2kwh) ale camry tez ma malutka baterie 1,6kwh. Wiec mazda po prostu robi to inaczej czytaj gorzej bo paliwozerniej i to przy nizszej mocy i wadze.

Chyba w takim razie zupełnie nie masz pojęcia o czym piszesz...

Przypadek napisał(a):Hybrydy z Toyoty i Mazdy nie ma co porównywać- są to dwa różne systemy.

Pełna zgoda.

Re: Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)

PostNapisane: 19 kwi 2023, 18:43
przez piwo
Hybrydy z Toyoty i Mazdy nie ma co porównywać- są to dwa różne systemy.


Z takim podejsciem nie ma co porownywac aut bo to rozne auta.
Trzeba porownywac wszystko ze wszystkim zwlaszcza w podobnym przedziale cenowym i patrzec ktore rozwiazanie ma sens a ktore nie.
I fakt, bo zaraz ktos mi wytknie , camry to nie jest rywal mazdy 3 sedan bo ta w at z 186 konnym silnikiem to tylko 140tys zl a camry 218 konny automat juz 160tys zl wiec zupelnie inny segment cenowy.

PostNapisane: 20 kwi 2023, 10:14
przez Przypadek
piwo napisał(a):
Hybrydy z Toyoty i Mazdy nie ma co porównywać- są to dwa różne systemy.


Z takim podejsciem nie ma co porownywac aut bo to rozne auta.
Trzeba porownywac wszystko ze wszystkim zwlaszcza w podobnym przedziale cenowym i patrzec ktore rozwiazanie ma sens a ktore nie.
I fakt, bo zaraz ktos mi wytknie , camry to nie jest rywal mazdy 3 sedan bo ta w at z 186 konnym silnikiem to tylko 140tys zl a camry 218 konny automat juz 160tys zl wiec zupelnie inny segment cenowy.


100% racji- należy zawsze porównywać i wybierać to co dla nas najlepsze.

W kwestii obu hybryd- wspólną to mają tylko nazwę- hybrid- reszta jest zdecydowanie inna.
Hybryda Toyoty faktycznie daje napęd elektryczny na koła- ta od Mazdy- bardziej bym to określił jakimś typem systemu kers z F1, który daje energię na pracę urządzeń pokładowych (Fiat ma identycznie rozwiązanie).

Re: Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)

PostNapisane: 20 kwi 2023, 10:49
przez piwo
Trzeba pamietac ze alternator swoje pochlania. Te 2KW pobiera z napedu wiec nie wlaczanie go to jak zysk tych trzech koni.

PostNapisane: 20 kwi 2023, 14:01
przez mskgs

Re: Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)

PostNapisane: 10 maja 2024, 17:59
przez ratoschlaff
Chyba dawno nikt tu nie zaglądał, więc może pochwalę się nowym nabytkiem. Dziś przyjechała moja trójca :D

PostNapisane: 10 maja 2024, 22:12
przez piwo
Madzia ma piekna palete kolorow. jakichs glebszych niz konkurencja :)

Re: Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)

PostNapisane: 11 maja 2024, 06:28
przez ratoschlaff
Biały był za darmo <faja>

Re: Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)

PostNapisane: 20 maja 2024, 15:18
przez Crowmaster
Cześć, jakoś w niedalekiej przyszłości planuję zmienić auto i na moim radarze pojawiła się Mazda 3 (pewnie 150km). Czytam sobie to forum i widzę mieszane opinie, natomiast recenzje na YT są bardzo pozytywne. Może będziecie w stanie mi podpowiedzieć czy to auto dla mnie? :)

Na tę chwilę mam Megane 3 Coupe 1.6 dCi 130km. Dla moich potrzeb jest praktycznie idealna. Głównie jeżdżę w mieście i kilka razy w roku robię dłuższą trasę. Przyspieszenie jest takie jak potrzebuję, spalanie też. W zasadzie bym nie zmieniał tego auta gdyby nie fakt, że ma już ponad 10 lat.
Wiem, że trudno porównać te silniki, bo to turbo diesel i wolnossąca benzyna, ale na papierze osiągi są podobne, a jeżeli tak to dla mnie będą wystarczające. Może ktoś z Was jeździł dCI i mazdą 150km?
Druga kwestia to te nieszczęsne blachy. Jedni mówią, że to nie to, co kiedyś, że już tak rdza nie łapie, a drudzy, że lakier cienki i odpada po wyjeździe z salonu :D. Ja auto zostawiam pod chmurką i poruszam się dużo po mieście więc rozumiem, że bez folii nie ma co się pojawiać na drogach :D.

Mimo że Meganka jest bardzo fajna to chyba chciałbym spróbować czegoś innego niż kupować np. Megane 4 z jakimś np 1.3 TCE. W Mazdzie bardzo podoba mi się wykończenie-to dla mnie ważne. Obecne auto mam w dosyć wysokiej wersji wyposażenia. BOSE, półskóra itd, ale strasznie to wszystko trzeszczy :D.

Poza tym podoba mi się tylko Peugeot 508, ale te silniki Puretech podobno są strasznie niepewne.

Fordy, Kia, Hyundai itd. odpadają. W ogóle nie przemawiają do mnie stylistycznie.
Wiem, taki post z pupy trochę, ale nie mam dużego doświadczenia, to będzie moje trzecie auto, z czego pierwsze to była Meganka 2 wolnossąca tak, żeby po prawku trochę się oswoić z samodzielną jazdą. Teraz chcę kupić coś młodszego i na dłużej i nie wbić się na duże koszy utrzymania.