Strona 6 z 45

Re: Car-pass Mazda 3

PostNapisane: 13 wrz 2010, 07:54
przez uszatyy
to jest chyba cos w rodzaju "badania technicznego" ktore masz wazne do 3.11.2010 czyli miesiac, jesli jeszcze nie zarejestrowales to zrob normalne badania, stasrcza na rok..

Re: Car-pass Mazda 3

PostNapisane: 13 wrz 2010, 14:41
przez Mibay
Słuchaj, jeśli jest ważne jeszcze miesiąc, to czego na stronie car-pass.be, wpisując odpowiednie dane, wyświetla mi się że certyfikat stracił ważność.

Re: Car-pass Mazda 3

PostNapisane: 14 wrz 2010, 20:37
przez kwiatek1901
Mibay napisał(a):Hmm samochód kupiłem 1 czerwca 2010 roku z przebiegiem 115,5 tyś

Czyli raczej nie byl krecony biorac pod uwage ze gosc od ktorego kupiles zakupil je jeszcze wczesniej :)
Mibay napisał(a):Nie robiony, tylko może raczej po obijany, bo tak jest. Zderzak i tylna klapa jest podrapana, trochę po obijana

Wiem wiem ;)Bartek sobie zazartowal :P w uwagach masz to wpisane :)
Mibay napisał(a):Słuchaj, jeśli jest ważne jeszcze miesiąc, to czego na stronie car-pass.be, wpisując odpowiednie dane, wyświetla mi się że certyfikat stracił ważność

Prawdopodobnie dlatego gdyz Twoje auto zostalo wyrejestrowane w Belgii ;)
Pzdr,Kwiatek

Re: Car-pass Mazda 3

PostNapisane: 15 wrz 2010, 13:25
przez Mibay
Aha, czyli wszystko ok :) dzięki bardzo <spoko>

Silnik Mazda 3 – co sprawdzić w silniku

PostNapisane: 11 paź 2010, 15:30
przez Yeti_
Witam,

Na wstępie: przeczytałem sporo porad "co sprawdzić przed zakupem", w tym wszystko, co znalazłem o Maździe 3 (łącznie z 62 stronami topicu na górze), niemniej jednak chciałbym zapytać o kwestie silnika: czy w przypadku silników stosowanych w Maździe powinienem zwrócic na coś szczególna uwagę?
Nie chodzi mi o ogólne porady pt. "przy silniku diesla zwróć baczna uwagę na...", ale konkretnie co w Maździe może się skopsać w przypadku ok. 100 – 150k przebiegu (rocznikowo pewnie 2004 – 5);
jeśli uznacie, że są to jak najbardziej typowe silniki, napiszcie, że takie właśnie są
:–)
w grę wchodzą benzynowe 1,6 i 2,0 oraz 1,6 w dieslu – chwilowo najbliżej mi do 2,0, ale kupię, co będzie w najlepszym stanie (silnikowo, zawieszeniowo i blacharsko);

pzdr

Re: Silnik Mazda 3 – co sprawdzić w silniku

PostNapisane: 11 paź 2010, 17:41
przez Fox1984
na pewno ciśnienie sprężania w cylindrach.

Re: Silnik Mazda 3 – co sprawdzić w silniku

PostNapisane: 11 paź 2010, 18:13
przez Ania_TM
na pewno powinieneś dopisać się w temacie o którym wspomniałeś :)

Re: Silnik Mazda 3 – co sprawdzić w silniku

PostNapisane: 11 paź 2010, 18:25
przez Yeti_
Widzewianka_TM napisał(a):na pewno powinieneś dopisać się w temacie o którym wspomniałeś :)

generalnie tak, ale tam jest temat absolutnie o wszystkim włącznie z refleksjami na temat stylu jazdy, bezpieczeństwa na drodze i zużycia opon...
...a mi jakoś tak bardziej konkretów trzeba
;–)

pzdr

Re: Silnik Mazda 3 – co sprawdzić w silniku

PostNapisane: 11 paź 2010, 20:30
przez Tolek
Czytając forum pewnie zauwżyłeś, że praktycznie nikt nie narzeka na silniki benzynowe. Jeżeli się je dobrze eksploatuje to są niezniszczalne ;) . To zależy też od tego jakie przewidujesz roczne przebiegi. 15tyś.-benzyna. 1.6l to tak akurat. 2.0, 2.3 – to już zabawa <jupi>

Re: Silnik Mazda 3 – co sprawdzić w silniku

PostNapisane: 11 paź 2010, 23:29
przez uszatyy
i tak wszystko zalezy od konkretnego egzemplarza

w dieslu przy 150k to bym rozrzad wymienial na dziendobry, sprawdzic oczywiscie turbo, sprezanie w cylindrach, podpiac pod kompa.. trzeba miec troche szczescia przy kupnie albo pewno zrodlo

Re: Mazda 3 BK 2003-2008

PostNapisane: 30 lis 2010, 09:34
przez irithian
Witam,
Z całą pewnością jestem kolejnym któremu napiszecie że już to było opisywane ale sam ten wątek to 65 stron.
Mam Madzie 3 z 2007 roku benzyna 1,4
Wiem że nie jest to popularny silnik ale chciałbym się dowiedzieć czy w tym przypadku stosuje się inne oleje i filtry niż w 1,6?
Proszę o poradę i propozycje jakie oleje i filtry są dedykowane i najlepsze do silnika 1,4?
Jak często są zalecane wymiany w przypadku silnika 1,4?
Przebieg mojej Madzi to 24.000km
Dzięki z góry za konkretne porady.

Re: Opinie o roczniku 2003-2005 i silnik 1.4

PostNapisane: 30 lis 2010, 10:27
przez lukaszm
weź pod uwagę to że auto z silnikiem 1.4 są gorzej wyposażone i przy ewentualnej sprzedaży takiego auta kiedyś będą ci potencjalni klienci marudzić.

Re: Opinie o roczniku 2003-2005 i silnik 1.4

PostNapisane: 30 lis 2010, 12:00
przez Grzyby
lukaszm napisał(a):weź pod uwagę to

Że jeśli nie masz nic do powiedzenia to nie śmieć. Co Twoja odpowiedź wniosła? Poczułeś się lepiej wytykając komuś słabszy silnik i gorsze (ewentualne) wyposażenie?
Jest takie piękne powiedzenie o milczeniu i odzywaniu się. Pamiętaj o tym.

irithian napisał(a):Z całą pewnością jestem kolejnym któremu napiszecie że już to było opisywane ale sam ten wątek to 65 stron.

Napiszę inaczej – po co rozwijać drugi temat o tym samym? Po to żeby w efekcie końcowym mieć 2 praktycznie identyczne wątki mające po 65 stron? I nowego użytkownika który założy kolejny temat o tym samym twierdząc że co prawda są już dwa istniejące ale są za wielkie ....

A co do Twojego pytania – wg katalogów filtry są te same (przynajmniej wg Knechta i Filtrona). A o specyfikacji zalecanego oleju znajdziesz info w instrukcji.

Re: Uważajcie przy kupnie – kilka faktów z życia

PostNapisane: 28 sty 2011, 01:16
przez cavka
Witam,
Zwracam się z prośbą do fachowców pełną gębą, gdyż tym nawet z ASO nie do końca wierze, gdyż uważam że wcisną każdą ciemnotę za sprzedanie auta...
Chce kupić Mazdę 3 1.6 MZR-CD diesel z 2005, przebieg 132 tys, przy 120 tyś wymieniony kompletny rozrząd i w ogóle obiecują mi cuda na kiju. Dodatkowo auto sprowadzone od I właściciela z Niemiec.
Niepokoi mnie fakt, że salon żąda za niego aż 36 000 (i twierdzi że już jest przeceniony z 39 000, przy takim przebiegu i za auto 6-letnie). Dodatkowo opinia na temat salonu autoryzowanego w Katowicach jest różna (spotkałem się z negatywną na innym forum). Co Szanowni Fachowcy uważają ;)!?
Prosiłbym o poradę!
Z góry dziękuję!

Pozdr.

Re: Uważajcie przy kupnie – kilka faktów z życia

PostNapisane: 28 sty 2011, 02:20
przez Blumek
O cholera, czytając to wyżej mnie trochę zmroziło, i mam teraz pytanie mam 6 poduszek...2 z przodu 2 w siedzeniach a 2 pozostałe gdzie się znajdują?

Re: Uważajcie przy kupnie – kilka faktów z życia

PostNapisane: 28 sty 2011, 08:53
przez radzi89
Dwie pozostale to kurtyny boczne:)

Re: Uważajcie przy kupnie – kilka faktów z życia

PostNapisane: 28 sty 2011, 12:03
przez Blumek
Tak też myślałem i muszę sprawdzić czy je w ogóle mam :)

Re: Uważajcie przy kupnie – kilka faktów z życia

PostNapisane: 28 sty 2011, 16:28
przez aRcek
Cavka,
W salonie w Katowicach pracuje chyba od nas teraz czlowiek z forum o nicku Blacky24 (uczciwy chłopak – wcześniej sprowadzał Mazdy z Niemiec na własną rękę), moim zdaniem cena ok, nie pękaj kupujesz w ASO jakby co bierz wszystko na papierze i nie mają szans później.

Re: Uważajcie przy kupnie – kilka faktów z życia

PostNapisane: 28 sty 2011, 18:06
przez toyo
Taki to kraj oszust i złodziej jest bezkarny,uczciwy wojuje o pieniądze z ubezpieczalnią , następny już ją szykuje na handel ( oczywiście będzie bezwypadkowa ) --- taka to ciut bardziej cywilizowana RUMUNIA
<płacze>
Takie kwiaty często pokazują na turbo ( w programie turbo kamera ) czasem nawet z jakimś skutkiem dla pokrzywdzonego – niech się chamy tłumaczą <oczy> , na Sądy bym nie liczył.

Re: Uważajcie przy kupnie – kilka faktów z życia

PostNapisane: 31 sty 2011, 19:52
przez majkel83
Całkiem stary ten wątek. Ale powiem Wam, że kiedy miałem ten wypadek auto miało tymczasowy dowód rejestracyjny (który został przez policje zatrzymany). Auto sprzedałem bez dowodu rejestracyjnego, bo można było go odebrać tylko w dwóch przypadkach: a) zaświadczenie o kasacji auta, b) ważny przegląd techniczny.

Mocno się zdziwiłem kiedy handlarz (któremu ten wrak sprzedałem) podjechał tą wyremontowaną Mazdą żebyśmy pojechali do Wydziału Komunikacji po odbiór dowodu. Mówił, że sam dłubał przy niej przez kilka miesięcy i auto jest gotowe na sprzedaż....

Czyli auto z co najmniej trzema stłuczkami jako "nówka sztuka". Bez komentarza.....