Zakup samochodu używanego – budżet do 20.000 zł

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez krzych » 6 lis 2009, 01:59

Lukano napisał(a):Kup niemca, poznasz co to mechanik język

Dajcie spokoj z tymi przesadami

Kameleon8989 napisał(a):brii ja nie z tych... fiat jest bratem forda...

Punto w niektorych wersjach calkiem zwawe jest ;P Pewnie bardziej awaryjne niz niemiec czy japoniec, ale za to tanie w czesciach ;P

Maciej Loret napisał(a):Jeśli to by miało być jedyne auto w rodzinie, to bym dalej oszczędzał...

A to w 100% popieram. A jak Twoja 323 sie kupy trzyma to ja zostaw i odrestauruj, doposaz czy cos, bedzie taniej ;P (albo zbieraj kase :D)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez 8dyb8 » 6 lis 2009, 02:05

wczoraj przegladalem alledrogo to dosyc tanio mozna nabyc volvo S80 to takie 2.7 turbo :D, chyba z 260 kuca
no ale to troche dziadkowoz chyba

sam troche kasy chce dozbierac i sobie kupic chryslera 300M 3.5, bardzo przyjemne autka :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 15:26
Posty: 164
Skąd: WWA
Auto: Ford Probe 2.0 // Pralka IV

Postprzez Udesky » 6 lis 2009, 05:19

Kameleon8989 napisał(a):tylko chodzi mi o to ze do pracy w jedna stronę mam ok 10km jeżdżąc swoja mazda 323f BG auto mi dobrze sie nagrzeje gdy jestem już na miejscu...

I ty myślisz o DIESLU? <lol> Nie wiem jak CDI, ale w TDI po 10km, to wskazówka od temperatury ledwie drgnie, a o nagrzewaniu do 90'C zapomnij. Poza tym kupić w Polsce diesla za 20 000zl w dobrym stanie i z małym przebiegiem (czyli takim poniżej 250 000km) graniczy z cudem.

Przy twoich kryteriach to tylko i wyłącznie jakieś wolnossak + LPG, ewentualnie wspominany kompresor, bo turbo i LPG nie zawsze idą w parze. O ile mnie pamięć nie myli, samochód na LPG ma większą temperaturę spalin co nie korzystnie działa na turbo. W każdym razie za instalację zapłacisz więcej.
Za 20 000zl w benzynie masz spory wybór.
Na przykład:
– Hondę Accord
– Mazdę 323, 626,
– Toyotę Avensis, Corolle,
– różnej maści VAGi,
– Rover 45, 75,
– Alfy Romeo 156, 147
– Fiat Stilo Kombi,
Riki napisał(a):jjmag napisał:
Tatusiu czy ten samochód jest chory?
Nie synku to jest dizel.


fajna "myśl" zabki

Mam lepszą:
Tatusiu czy ten samochód jest alkoholikiem?
Nie synku to tylko benzyna. <lol>
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Pit » 6 lis 2009, 09:06

Kameleon8989 napisał(a):....pracy w jedna stronę mam ok 10km jeżdżąc swoja mazda 323f BG auto mi dobrze sie nagrzeje gdy jestem już na miejscu...

Masz ewidentnie niestpawny układ chłodzenia. Może termostatu nie ma, albo się zaciął?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Lukano » 6 lis 2009, 10:51

bo turbo i LPG nie zawsze idą w parze. O ile mnie pamięć nie myli, samochód na LPG ma większą temperaturę spalin co nie

Coś masz stare informacje i opinie zasłyszane, a nie sprawdzone. Informacje z czasów II generacji ;)
Turbo i wtrysk gazu bardzo dobrze działają. Jak nie masz ubogiej mieszanki to nic się nie dzieje.
Znam saaba który przechulał 500 tysięcy na gazie założonym w fabryce.
Udesky napisał(a):. W każdym razie za instalację zapłacisz więcej.

Też mit. Za instalacje do turbo zapłaciłem tyle ile za inny silnik cztero cylindrowy 2400 PLN.
Pit napisał(a):Kameleon8989 napisał:
....pracy w jedna stronę mam ok 10km jeżdżąc swoja mazda 323f BG auto mi dobrze sie nagrzeje gdy jestem już na miejscu...
Masz ewidentnie niestpawny układ chłodzenia. Może termostatu nie ma, albo się zaciął?

Też mi sie zdaje, że coś jest nie tak. Przy największych mrozach po przejechaniu 4-5 km miałem max temperaturę w mx-3. W saabie teraz nawet dużo szybciej ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Udesky » 6 lis 2009, 13:14

Lukano napisał(a):Cytat:
bo turbo i LPG nie zawsze idą w parze. O ile mnie pamięć nie myli, samochód na LPG ma większą temperaturę spalin co nie

Coś masz stare informacje i opinie zasłyszane, a nie sprawdzone. Informacje z czasów II generacji oczko
Turbo i wtrysk gazu bardzo dobrze działają. Jak nie masz ubogiej mieszanki to nic się nie dzieje.
Znam saaba który przechulał 500 tysięcy na gazie założonym w fabryce.
Udesky napisał:
. W każdym razie za instalację zapłacisz więcej.

Też mit. Za instalacje do turbo zapłaciłem tyle ile za inny silnik cztero cylindrowy 2400 PLN.

Hmm, informację wygrzebane z netu jakiś rok temu. Kiedy zastanawiałem się jak to jest, że LPG może źle wpływać na turbo, skoro ma się na pierwszy rzut oka ni jak jedno do drugiego. No i dowiedziałem się właśnie o podniesieniu temperatury spalin co źle wpływa na turbo. Widocznie nie każde turbo ma taką samą trwałość i w Saabach jest wytrzymalsza.
Co do cen instalacji to chyba zależy od samochodu, bo na przykład Ravo gdy chciał założyć ją do swojego Coupe 20VT to koszty go nie co przerosły. Dobra instalka dla niego kosztowało 6000zł, a jak go znam to drążył temat.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Kameleon8989 » 6 lis 2009, 15:16

A co sadzicie o MERCEDES C 230 Kompressor (194km napęd na tył xD) lub C 200 Kompressor (193km naped na tył:)
to jak na razie najbardziej mnie kusi jeździłem tym samochodem no i po prostu bajka no i jest gwiazda
Szerokości...
°°§zaĽëňstwo°°
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2009, 23:39
Posty: 46
Skąd: katowice
Auto: Mazda 323f BG

Postprzez gari » 6 lis 2009, 15:22

8dyb8 napisał(a):volvo S80 to takie 2.7 turbo ,


2.8 biTurbo tak w woli scislosci ;)

8dyb8 napisał(a):no ale to troche dziadkowoz


coz moze i dziadkowoz ale zdecydowanie bardzo przyjemne auto :) Przez dwa lata sie bujalem "emeryckim" S80 2.9 R6 i jedyne 200 koni starczylo by tym sie dynamicznie przemieszczac :D
Toyota Corolla / Nissan Murano + Infiniti G20
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2006, 18:25
Posty: 291
Skąd: 3miasto/Richmond,VA
Auto: Corolla/ Murano+InfinitiG20

Postprzez Maciej Loret » 6 lis 2009, 15:42

Kameleon8989 napisał(a):A co sadzicie o MERCEDES C 230 Kompressor (194km napęd na tył xD) lub C 200 Kompressor (193km naped na tył:)


Że powinieneś jeszcze spokojnie dozbierać siana na takie auto.
Chyba, że kupujesz na części i lubisz majsterkować...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Lukano » 6 lis 2009, 15:43

Czyli powtarzasz zasłyszane stereotypy.
Gdy mamy dobrą mieszankę to większa temperatura spalin jest nie zauważalna.
Turbo wbrew pozorom ma bardzo dobrą wytrzymałość na temperaturę. Oczywiście jak silnik pracuje i jest chłodzone. Turbo ma dużą tolerancję na podniesienie temperatury spalin.
To tak samo jak jak opinie, że większa temperatura spalin w LPG wypala zawory i głowice.
Było tak na II generacji.
W 90% saabów jest zwykły Garret, tak jak i w byłym coupe Ravo Tylko jest dużo mniejsze.
Jest normalne, a nie wytrzymalsze.
Udesky napisał(a):Co do cen instalacji to chyba zależy od samochodu,

Od samochodu w jakiejś części zależy, ale w 90% zależy co chce się założyć. Do mocy samochodu dobiera się wydajność, szybkość parownika i wtryskiwaczy.
Ceny normalnych instalacji drastycznie spadły. Ale nadal można założyć Prinsa jak się ma nie potrzebne 5 tysięcy.
A zwykły Polski STAG radzi sobie równie dobrze.
Udesky napisał(a):Dobra instalka dla niego kosztowało 6000zł,

Ja bym powiedział tak, bardzo dobra instalacja może i kosztowała 6k. Ale dobrą można było założyć za 3500.
To tak jak kupić skodę czy VW. Oba równie dobre samochody. Kto co lubi.
Najmocniejszy samochód jaki znam na STAG 300 to 320 konne9-5 AERO .
Tak,że myślę, że i myślę, ze i COUPE by dało radę.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Grzyby » 6 lis 2009, 15:52

Kameleon8989 napisał(a):no i jest gwiazda

z takim podejściem to szukaj na innym forum porad ....
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brii » 6 lis 2009, 16:39

Kameleon8989 napisał(a):i po prostu bajka no i jest gwiazda

Ciekawe kryterium :|

Patrząc na to czego oczekujesz, jakie masz podejście i jakimi finansami dysponujesz to poszukaj czegoś w starszych BMW...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8964 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Udesky » 6 lis 2009, 18:36

Lukano napisał(a):Czyli powtarzasz zasłyszane stereotypy.
Gdy mamy dobrą mieszankę to większa temperatura spalin jest nie zauważalna.
Turbo wbrew pozorom ma bardzo dobrą wytrzymałość na temperaturę. Oczywiście jak silnik pracuje i jest chłodzone. Turbo ma dużą tolerancję na podniesienie temperatury spalin.

Być może masz rację. Ja po prostu z ciekawości poszukałem w necie i taki info znalazłem. Nie drążyłem bardziej tematu. Aczkolwiek nawet gdyby tak było jak jest w stereotypie to ile takie turbo wytrzyma 100 – 200 000km? Czyli tyle ile zwykle. W dzisiejszych czasach można kupić tanio turbo. Jak dla mnie jest to część wymienna, coś jak rozrząd.
Lecz stereotypowe opinie mogą być spowodowane:
Lukano napisał(a):Od samochodu w jakiejś części zależy, ale w 90% zależy co chce się założyć. Do mocy samochodu dobiera się wydajność, szybkość parownika i wtryskiwaczy.
Ceny normalnych instalacji drastycznie spadły.

A wiadomo jak w Polsce z montażystami i ludźmi, ma być tanio i oszczędnie, a więc najtańszy zakład, jakaś tania instalacja lub przyzwoita i tak aby jak najmniej paliło. A dodatkowo nieznajomość pewnych parametrów technicznych samochodu. Sam to przerabiałem. W Golfie założyłem w dobrym warsztacie, za nie mała kasę jak na tamte czasy i cieszyłem się bezawaryjnością. Do Mazdy chciałem taniej i...nacieszyłem się instalacją przez 2 tyg. Człowiek uczy się na błędach. :)

Ale aby nie robić całkiem OT to:
Kameleon8989 napisał(a):no i jest gwiazda

Zawsze możesz kupić jakąś starszą C lub E klasę w benzynie oczywiście, bo w dieslu to to będzie miało min 300 – 400 000km.
Zawsze możesz kupić Forda: Focus, Mondeo, 1.8 lub 2.0, stare dobre jednostki, dobrze znoszące LPG.
Jeszcze wpadła mi do głowy Toyota Camry 3.0V6 w LPG da radę. :D
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Lukano » 6 lis 2009, 18:50

Udesky napisał(a):ile takie turbo wytrzyma 100 – 200 000km? Czyli tyle ile zwykle. W dzisiejszych czasach można kupić tanio turbo. Jak dla mnie jest to część wymienna, coś jak rozrząd.

W 100% się zgadzam :) Moje ma 230 tysięcy, z czego 209 na PB no i już lekko nie domaga ;) uszczelniacze powoli puszczają.
Miałem regenerować, ale raczej w przyszłym roku zmienie na nowe. 2k to nie dużo, a spokój na lata.
Udesky napisał(a):A wiadomo jak w Polsce z montażystami i ludźmi, ma być tanio i oszczędnie, a więc najtańszy zakład, jakaś tania instalacja lub przyzwoita i tak aby jak najmniej paliło.

Dokładnie :) Oszczędność pozorna potem wychodzi bokiem. I potem ktoś myśli, że lpg to zło wcielone.
Właśnie, ale dość OT już ;)
Za te pieniądze nie kupi się dobrego, z małym przebiegiem diesla. A benzyna raczej nie zmieści się w 10 litrach.
No chyba, że to będzie Yaris. Camry dobry pomysł, kiedyś chodziła mi po głowie.
A z tą gwiazda to uważaj ;) Mercedesy to już nie te nie psujące się beczki ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Udesky » 6 lis 2009, 19:45

Lukano napisał(a):Za te pieniądze nie kupi się dobrego, z małym przebiegiem diesla.

To raz, a dwa, że znacznie wolniej się nagrzewa, przez co: zamienił stryjek siekierkę na kijek. :P

Lukano napisał(a):A benzyna raczej nie zmieści się w 10 litrach.

Czy ja wiem, taka Honda Accord 1.8 (130KM) + LPG i myślę, że będzie, poniżej 10l.
O na przykład taką:
http://moto.allegro.pl/item805254720_ho ... redyt.html
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Mateusz L » 6 lis 2009, 20:05

Zawsze możesz kupić jakąś starszą C lub E klasę w benzynie oczywiście, bo w dieslu to to będzie miało min 300 – 400 000km.

Uwierz, że nie jest tą regułą. Kwestia tylko od kogo kupujesz, ile chcesz wydać i czy lejesz na zdanie tych którzy mówią, że grubo ponad 20kzł za 10 letniego Classica to dużo- czasem się opłaca...

Co do C klasy W 202 to mam następujące spostrzeżenia w porównaniu do BG i GD:

Zalety:

-łańcuch rozrządu-zaoszczędza nerwy i kasę;
-znacznie cichsze zawieszenie (tu może też odgrywać rolę kwestia wieku i większego wyeksploatowania Mazd-obie były z PL);
-RWD- nie chodzi o jazdę bokami czy inne cuda, bo mamy: 95KM, ASB i 1500kg -szału ni ma. Chodzi raczej o trwałość.
-wnętrze jest lepiej wyciszone.
Ogrzewanie działa szybko- 3-4 km i robi się ciepło.

Wady

-ciasne wnętrze- przy GD to przepaść;
-duża masa-czuć to (GD- mimo ,że większa była znacznie lżejsza. Mało tego- mimo 62KM przyspieszała podobnie, choć tu pewnie ASB jest po części odpowiedzialna);
– znacznie wyższe spalanie;
-pompa Lucassa- na razie jest cisza, ale nikt nie zna dnia ani godziny. Poza tym 2.2d trzeba umieć odpalać. Jeśli po ok. 20 min postoju podejdziesz do ciepłego jeszcze auta, dobrze poczekać 3-4 s po zgaśnięciu kontrolki świec-odpali od strzału.Inaczej będziesz kręcił.

Z takich bardziej przyziemnych rzeczy to podoba mi się uniwersalny przełącznik (naprawdę trzeba być tępym, żeby tego nie ogarnąć, jak niektórzy red. z prasy motoryzacyjnej). W Maździe podobała mi się bardziej praca przełączników-jakoś tak sprężyście i przyjemnie- w Mercu jest trochę gorzej, ale to szczegół.

Jeśli chodzi o podsumowanie to nie mogę powiedzieć złego słowa. Przebieg zrobiła u nas (właśnie Mercedes to w końcu kobieta) może i niewielki, ale poza świecą żarową i spawanym tłumikiem, nie było żadnych niespodzianek.
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez Udesky » 6 lis 2009, 21:05

Mateusz L napisał(a):Cytat:
Zawsze możesz kupić jakąś starszą C lub E klasę w benzynie oczywiście, bo w dieslu to to będzie miało min 300 – 400 000km.

Uwierz, że nie jest tą regułą. Kwestia tylko od kogo kupujesz, ile chcesz wydać i czy lejesz na zdanie tych którzy mówią, że grubo ponad 20kzł za 10 letniego Classica to dużo- czasem się opłaca...

Ja mówię o samochodzie do 20 000zł. To, że powyżej 20 000zl można kupić rodzynka, bo zawsze takie się zdarzają, ale nie oszukujmy się za rodzynka trzeba odpowiednio zapłacić. Co słusznie zauważyłeś.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Lukano » 6 lis 2009, 21:35

Ja tam nie kupię diesle dopóki nie będę miał na niego przynajmniej 40 tysięcy, lub nowego ;)
Używany to jedna wielka loteria, tym bardziej za takie małe kwoty.
Albo ma nabite nie wiadomo ile przebiegu (w końcu ktoś na zachodzie po to go kupił), albo już ma poważne problemy i dlatego przyjechał do nas jako okazja.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez krzych » 6 lis 2009, 21:40

Lukano napisał(a):Ja tam nie kupię diesle dopóki nie będę miał na niego przynajmniej 40 tysięcy

Tez bym uwazal za taka kwote ;) (chyba ze sie dobrze znasz :D)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez brii » 6 lis 2009, 22:23

krzych napisał(a):chyba ze sie dobrze znasz

Możesz się i dobrze znać ale do środka wtrysków, pompy czy tuleji cylindrów nie zajrzysz przy zakupie ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8964 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Moderator

Moderatorzy Moto