Kontrola trakcji w mazdach

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez M5 » 21 paź 2008, 15:48

No to już nie wiem...przeczytałem 2 pdfy z instrukcjami do mazdy 2006 i 2007...jak wyłaczyć kontrole trakcji ?...nie jest napisane...przełącznika nie mam przy lewym kolanie...jest tam tylko kilka zaślepek i regulacja opuszczenia reflektorów...moja madzia5 2006 chyba nie ma wyłacznika...
w instrukcji 2006 jest napisane jak jeździć na łańcuchach...niestety kontrole trakcji pomija się tam milczeniem...zastanawiam się czy w tym przypadku kupować łańcuchy na koła ?

Pozdrawiam M5 :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez magicadm » 21 paź 2008, 16:30

M5 napisał(a):zastanawiam się czy w tym przypadku kupować łańcuchy na koła ?

skoro nie mozesz wyłączyć kontroli trakcji – to nawet musisz :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez dawidos02 » 22 paź 2008, 02:29

witam

w sobotę przycisnąlem troszke gazu mojej madzi. chcialem sprawdzic jak pracuje z dsc i bez dsc. dzis jade sobie do pracy i problem – zapalila mi sie pomaranczowa kontrolka trakcji (samochodzik w poślizgu) i pomaranczowa kontrolka silnika.

jesli ktos moglby odpowiedzic co moglo sie stac???: padl czujnik kontroli dsc czy cos zupelnie innego???

z gory dziekuje...

pozdrawiam – Dawid
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 sie 2008, 09:17
Posty: 15
Skąd: Głogów
Auto: mazda 6 GY 2.0 CITD 16v 136KM 2005r
laguna II 1.9dCi 120KM 2001r
mazda 6 GY 2.0 16V 141KM 2003 aut LPG LOVATO EASY FAST SMART

Postprzez M5 » 22 paź 2008, 09:43

Wygląda na to że doszło do jakiejś kluczowej awarii-czy jakiegoś ważnego czujnika silnika, jeżeli to była chwila i wszystko wróciło do normy to może być jakaś przerwa w instalacji elektrycznej...mogło dojść do chwilowego przydławienia silnika...co spowodowało poślizg kół przednich...generalnie co by nie było...to wystąpił ważny błąd podczas jazdy, warty zdiagnozowania w ASO.

Pozdrawiam M5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez dawidos02 » 22 paź 2008, 18:15

odłaczyłem akumulator na jakas godzinke podłaczyłem i juz wszystko w normie...

ALE przejechałem jakie 40km i jest to samo – pali sie kontrolka silnika i kontrolka auto w poslizgu,

raz jeszcze odlaczylem akumulator – jesli to nic nie da jade do serwisu...

(Długołęka – 200PLN podłaczenie kompa i zdiagnozowanie + ewentualnie części + robocizna)

dama kosztuje:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 sie 2008, 09:17
Posty: 15
Skąd: Głogów
Auto: mazda 6 GY 2.0 CITD 16v 136KM 2005r
laguna II 1.9dCi 120KM 2001r
mazda 6 GY 2.0 16V 141KM 2003 aut LPG LOVATO EASY FAST SMART

Postprzez dawidos02 » 22 paź 2008, 19:10

powtorzylem operacje problem zniknal – czekam na rezultat...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 sie 2008, 09:17
Posty: 15
Skąd: Głogów
Auto: mazda 6 GY 2.0 CITD 16v 136KM 2005r
laguna II 1.9dCi 120KM 2001r
mazda 6 GY 2.0 16V 141KM 2003 aut LPG LOVATO EASY FAST SMART

Postprzez fazer72 » 22 paź 2008, 21:42

A weź sprawdź czy nie poluzowała ci się wtyczka przy pedale gazu, albo nie zaśniedział styk jakiś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez zygtoy » 23 paź 2008, 15:21

dawidos02

Miałem podobny objaw, skończyło się wymianą czujnika w kierownicy. Usługa w ramach gwarancji.
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2007, 13:17
Posty: 34
Auto: mazda 6 benz. 2.0

Postprzez magicadm » 23 paź 2008, 16:47

zygtoy napisał(a):skończyło się wymianą czujnika w kierownicy.

Jakiego czujnika??? :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez zygtoy » 23 paź 2008, 21:16

magicadm

Przepraszam, wymiana pierścienia, tak powiedzieli w serwisie.
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2007, 13:17
Posty: 34
Auto: mazda 6 benz. 2.0

Postprzez M5 » 24 paź 2008, 09:22

Ten pierścień to jest czujnik podający pozycje skręcenia kierownicy samochodu...to potrzebne jest podczas jazdy dla systemu kontroli trakcji...nieprawidłowe wskazania z czujnika...mogło by w sytuacji poślizgu...doprowadzić do...tragicznego w skutkach zadziałania tego systemu...po to mamy samokontrole układów, by wszelkie poważne nieprawidłowości wykrywały się same i skutkowały ostrzeżeniem lub samowyłaczeniem.

Pozdrawiam M5 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez daro77 » 2 lis 2008, 21:42

Polecam link, tam jest co nieco o TSC/DSC
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2008, 11:45
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 MZR-CD '04

Postprzez dawidos02 » 11 gru 2008, 21:50

u mnie juz ok mialem tylko blad kolega kupil konkretny komputer diagnozujacy (26000PLN)– pojechalem podpialem sie i jest wszystko oki

pozdro
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 sie 2008, 09:17
Posty: 15
Skąd: Głogów
Auto: mazda 6 GY 2.0 CITD 16v 136KM 2005r
laguna II 1.9dCi 120KM 2001r
mazda 6 GY 2.0 16V 141KM 2003 aut LPG LOVATO EASY FAST SMART

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Moto