No to już nie wiem...przeczytałem 2 pdfy z instrukcjami do mazdy 2006 i 2007...jak wyłaczyć kontrole trakcji ?...nie jest napisane...przełącznika nie mam przy lewym kolanie...jest tam tylko kilka zaślepek i regulacja opuszczenia reflektorów...moja madzia5 2006 chyba nie ma wyłacznika...
w instrukcji 2006 jest napisane jak jeździć na łańcuchach...niestety kontrole trakcji pomija się tam milczeniem...zastanawiam się czy w tym przypadku kupować łańcuchy na koła ?
Pozdrawiam M5
Kontrola trakcji w mazdach
1, 2
witam
w sobotę przycisnąlem troszke gazu mojej madzi. chcialem sprawdzic jak pracuje z dsc i bez dsc. dzis jade sobie do pracy i problem – zapalila mi sie pomaranczowa kontrolka trakcji (samochodzik w poślizgu) i pomaranczowa kontrolka silnika.
jesli ktos moglby odpowiedzic co moglo sie stac???: padl czujnik kontroli dsc czy cos zupelnie innego???
z gory dziekuje...
pozdrawiam – Dawid
w sobotę przycisnąlem troszke gazu mojej madzi. chcialem sprawdzic jak pracuje z dsc i bez dsc. dzis jade sobie do pracy i problem – zapalila mi sie pomaranczowa kontrolka trakcji (samochodzik w poślizgu) i pomaranczowa kontrolka silnika.
jesli ktos moglby odpowiedzic co moglo sie stac???: padl czujnik kontroli dsc czy cos zupelnie innego???
z gory dziekuje...
pozdrawiam – Dawid
- Od: 15 sie 2008, 09:17
- Posty: 15
- Skąd: Głogów
- Auto: mazda 6 GY 2.0 CITD 16v 136KM 2005r
laguna II 1.9dCi 120KM 2001r
mazda 6 GY 2.0 16V 141KM 2003 aut LPG LOVATO EASY FAST SMART
Wygląda na to że doszło do jakiejś kluczowej awarii-czy jakiegoś ważnego czujnika silnika, jeżeli to była chwila i wszystko wróciło do normy to może być jakaś przerwa w instalacji elektrycznej...mogło dojść do chwilowego przydławienia silnika...co spowodowało poślizg kół przednich...generalnie co by nie było...to wystąpił ważny błąd podczas jazdy, warty zdiagnozowania w ASO.
Pozdrawiam M5
Pozdrawiam M5
odłaczyłem akumulator na jakas godzinke podłaczyłem i juz wszystko w normie...
ALE przejechałem jakie 40km i jest to samo – pali sie kontrolka silnika i kontrolka auto w poslizgu,
raz jeszcze odlaczylem akumulator – jesli to nic nie da jade do serwisu...
(Długołęka – 200PLN podłaczenie kompa i zdiagnozowanie + ewentualnie części + robocizna)
dama kosztuje:)
ALE przejechałem jakie 40km i jest to samo – pali sie kontrolka silnika i kontrolka auto w poslizgu,
raz jeszcze odlaczylem akumulator – jesli to nic nie da jade do serwisu...
(Długołęka – 200PLN podłaczenie kompa i zdiagnozowanie + ewentualnie części + robocizna)
dama kosztuje:)
- Od: 15 sie 2008, 09:17
- Posty: 15
- Skąd: Głogów
- Auto: mazda 6 GY 2.0 CITD 16v 136KM 2005r
laguna II 1.9dCi 120KM 2001r
mazda 6 GY 2.0 16V 141KM 2003 aut LPG LOVATO EASY FAST SMART
Ten pierścień to jest czujnik podający pozycje skręcenia kierownicy samochodu...to potrzebne jest podczas jazdy dla systemu kontroli trakcji...nieprawidłowe wskazania z czujnika...mogło by w sytuacji poślizgu...doprowadzić do...tragicznego w skutkach zadziałania tego systemu...po to mamy samokontrole układów, by wszelkie poważne nieprawidłowości wykrywały się same i skutkowały ostrzeżeniem lub samowyłaczeniem.
Pozdrawiam M5
Pozdrawiam M5
u mnie juz ok mialem tylko blad kolega kupil konkretny komputer diagnozujacy (26000PLN)– pojechalem podpialem sie i jest wszystko oki
pozdro
pozdro
- Od: 15 sie 2008, 09:17
- Posty: 15
- Skąd: Głogów
- Auto: mazda 6 GY 2.0 CITD 16v 136KM 2005r
laguna II 1.9dCi 120KM 2001r
mazda 6 GY 2.0 16V 141KM 2003 aut LPG LOVATO EASY FAST SMART
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości