
Silnik:
Początki:
1.5, Z5, 88KM. Przebieg przy kupnie: 203k km. Silniczek był odpalany na zimno przed kupnem i nie puścił dymka, jednak po jakimś czasie, jak zrobiło się chłodniej dymek się pojawił. Wymieniłem olej na Valvoline MaxLife 10W40 (był Castrol 10W40) i na szczęście nie było gorzej, więc chociaż nie był niczym zalany. Średnie zużycie oleju utrzymuje się w granicach 0,2l/1000km, więc bez tragedii.
Założona jest instalacja gazowa na sterowniku STAG300. Niestety reszta podzespołów była gorsza i nie wyrabiała powyżej 4000obr/min – podaje ubogą mieszankę. Nic się z tym nie dało zrobić, bo już podawana była maksymalna dawka gazu. Parownik i wtryski zostały wymienione. Obecnie jest na pokładzie parownik Scorpion ST i wtryski MagicJet. Pozwoliło to, na uzyskanie prawie takiej samej mapy jak na benzynie. Teraz nie ma praktycznie żadnej różnicy między gazem a benzyną, na autostradzie w DE licznikowo 180kph (gps mówił że 175kph). Hamownia (10.09.2010r.) wykazała, że samochód jest w dość dobrej kondycji, naciągane 88KM na beznynce (bez naciągania 85-86KM) a na LPG 84,7KM, więc jest dobrze. Silnik zakończył swój żywot u mnie przy 259k km (01.02.2013r.).
- – reduktor Scorpion ST, wtryski Magic Jet, komputer Stag300
– SRI v.1, v.2, v.3, v.4
– brak katalizatora głównego
–przewody zapłonowe Magnecor KV85
– zimniejsze świece

SWAP:
W listopadzie 2012 roku nadeszła chwila ważna – szybka decyzja o SWAPie silnika. Wybór padł na jednostkę BP z modelu 323f BG. Komplet na wymianę trafił się w dziale Sprzedam. Nie patrzyłem na stan silnika tylko na jego cenę – wcześniej podjąłem decyzje że funduje sobie kompletny remont silnika przed jego włożeniem. I tak silnik dostał:
- tłoki ARCO (+0,5),
pierścienie NPR,
panewki korbowodowe 0,25 NPR/TDC,
panewki główne 0,25 NPR/TDC,
uszczelkę pod głowicę Elring,
uszczelkę pod pokrywę zaworów OEM,
uszczelniacze wałków rozrządu OEM,
uszczelniacz wału przód i tył OEM,
rozrząd OEM (pasek OEM, napinacz NTN, rolka prowadząca NTN, sprężyna napinacza OEM), pompę wody AISIN, gumowe półksiężyce miski olejowej,
świece Denso,
kopułkę Yamaguchi,
palec EPS,
przewody NGK Japan,
uszczelkę kolektora ssącego Takoma,
filtr paliwa JPN,
filtr oleju OEM
zalany został olejem Dexelia Ultra 5W30
Pokrywę zaworów oraz kolektor dolotowy zostały pomalowane proszkowo, a uprzednio szkiełkowane.
Przy okazji trafiły się dwie okazje nowy komputer Ecumaster Det 3 oraz kompresor Eaton M45. Ecumaster zostanie wykorzystany już w pierwszej fazie do NA (głównie z braku przepływomierza), W dalszych planach jest zmieszczenie (to jest dobre słowo) kompresora pod maską.
Pierwsze uruchomienie auta po SWAPie: FILM








Nadwozie:
Dokładna data produkcji to chyba 16.01.1995r., więc jedna ze starszych BA. Wersja na rynek holenderski, więc kompletny golas, jedynie wspomaganie i elektryka szyb z przodu. Samochód przed kupnem sprawdziłem, mniej-więcej, miernikiem magnetycznym, co wykazało, że szpachel był tylko na tylnym nadkolu. Szpary na oko równe, więc albo w miarę nie bity, albo dobrze naprawiony
Zewnątrz:
- – tylne chlapacze
– naklejki na tylnej szybie
– ambery
– lusterka jdm
– przednie halogeny
– tylna blenda oklejona folią Carbonową Oracal
– replika dokładki Mazdaspeed oklejona folią Carbonową Oracal
– obudowy lusterek bocznych oklejone folią Carbonową Oracal
– swap hamulców z 1.8
– obniżenie zawieszenia przez sprężyny MTS-Technik (-40mm)
– komplet kół na lato:
było: alufelgi Dezent F (6,5x15") i opony Cooper Zeon XTC 195/55 R15
jest: Wolfrace Triad 7x17 ET 38 z oponami 205/40 R17
– komplet kół na zimę: alufelgi 14" i opony Fulda Kristall Montero 3 185/65 R14



Wnętrze:
klasyczne, zielonkawe
W styczniu 2013 roku udało się kupić kompletne wnętrze od Mazdy RX8 z 2004 roku z czego wykorzystane zostaną tylko przednie fotele. Komplet jest całkowicie sterowany ręcznie, w szaro-czarnym welurze. Założenie ich nastapi po odebraniu samochodu po SWAPie.
- – dywaniki gumowe PETEX, dedykowane do 323f BA
– obszycie skórą: kierownicy, gałki zamiany biegów, mieszka oraz podłokietnika (M-CAR)
– tweetery zamontowane w słupkach przednich
– cupholder
– pokrowce na fotele (czarna alcantara + czarna ekoskóra)
– elementy boczków drzwi oklejone alcantarą
Wnętrze po obszyciu kierownicy, gałki, mieszka i podłokietnika:
Car audio:
- – radioodtwarzacz Alpine CDE-9882Ri
– głośniki przednie Helix Esprit E136 zamontowane na stalowych dystansach
– wygłuszanie przednich drzwi
– wzmacniacz Ground Zero GZTA 4.150
– subwoofer Helix DB10S
– okablowanie: zasilanie: 16mm2, chinche: Sinuslive, głośnikowe: 2,5mm2

Naprawy:
- – 12.03.2010r. – 207 057km wymiana oleju w skrzyni biegów (Castrol 75W90)
– 12.03.2010r. – 207 057km czyszczenie tulei przy wybieraku drążka skrzyni biegów
– 31.03.2010r. – 208 504km bat anteny elenktycznej i nakładki na pedały (hamulec i sprzęgło) (ASO)
– 09.04.2010r. – 208 700km klejenie i lakierowanie tylnego zderzaka
– 20.05.2010r. – 209 898km wymiana końcówki drążka kierowniczego (Oyodo)
– 01.06.2010r. – 210 341km wymiana łączników stabilizatora (555)
–
– 22.09.2010r. – 216 372km wymiana tylnego tłumika
– 29.10.2010r. – 218 972km wymiana kopułki aparatu zapłonowego (YEC)
– 29.10.2010r. – 218 972km wymiana klocków hamulcowych (TRW GDB1029)
– 19.04.2011r. – 226 805km wymiana skrzyni biegów
– 29.04.2011r. – 227 079km wymiana amortyzatorów przednich Kayaba Excel-G
– 29.04.2011r. – 227 079km wymiana osłon amortyzatorów (Monroe)
– 22.06.2011r. – 230 092km strumo-katalizator
– 29.09.2011r. – 232 563km poprawki blacharsko-lakiernicze (ranty, nadkola, zabezpieczenie podłogi)
– 05.10.2011r. – 233 014km wymiana rozrządu 05.10.2011 (pasek Mitsuboshi, napinacz GMB, rolka gładka GMB, rolka prowadząca zębata SKF, sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA)
– 03.01.2012r. – 236 865km wymiana całego aparatu zapłonowego
– 28.01.2012r. – 238 022km akumulator Bosch Silver 60Ah
– 16.02.2012r. – 238 647km wymiana przegubów zewnętrznych (NKN)
– 09.03.2012r. – 240 971km świece Denso K20PR-U11(zmniejszenie odstępu do 0,85mm)
– 09.03.2012r. – 240 971km przewody zapłonowe Magnecor KV85
– 15.03.2012r. – 241 230km olej (Valvoline MaxLife 10W40)
– 30.04.2012r. – 244 200km serwis klimatyzacji (czyszczenie + nabicie)
– 05.09.2012r. – 251 000km olej (Valvoline MaxLife 10W40) + filtr OEM + płukanka Valvoline
– 08.02.2013r. – 259 000km oddanie samochodu na SWAP
Plany:
– welurowe fotele przednie z RX8
– M45
– polerka lakieru pastami Poorboy's SSR
– porządek w okablowaniu caraudio
– aluramki
– wymienić niedziałające żaróweczki podświetlenia przycisków
– spryskiwacze mgłowe
– kontrolka otwartych drzwi, niskiego poziomu płynu do spryskiwacza i gołoledzi
– climatronic
Sesje zdjęciowe:
- 5.06.2010r. – Tor rallycrossowy
2.09.2011r. – Bumar/Piotr i Paweł
20.04.2011r. – Kaszczorek
16.05.2011r. – AutoSpa
12.02.2012r. – Taras widokowy + Kolej
14.04.2012r. – Zlot Mazdaspeed Czaplinek
wideo:
dźwięk stożka:
Tor Toruń: