Strona 1 z 1

FC – Uturbienie silnika

PostNapisane: 13 sty 2010, 10:52
przez warbo
Nosze się zamiarem uturbienia FC NA. Chciał bym ok 250-290KM ale zaraz pewnie ktoś mi wyleje wiadro zimnej wody na głowę i się plany zmienią
Nie wiem jaki jest dokładnie rok produkcji (po zaginięciu i odnowieniu dokumentów wpisano 01.01.1985). Piasty na 5 śrub, zaciski 4 tłoczkowe.
Które elementy muszę wymienić (pompa, wtryski, wał, skrzynia, ECU, wydech)? Co muszę dołożyć (turbina, intercooler, blow off...)? Turbina oryginalna czy uniwersalna? Porting? Co muszę wywalić (air pompa...)? Czym się różni S4 od S5? Proszę o wyrozumiałość z uwagi ma brak szczegółowej znajomości tematu.

PostNapisane: 13 sty 2010, 13:42
przez Retro
A przeszczep silnika z założonym już turbo nie wchodzi w grę ?

PostNapisane: 13 sty 2010, 20:35
przez warbo
Nie brałem tego pod uwagę ale jeśli będzie więcej za niż przeciw to się zastanowię.
Masz może jakiś na zbyciu? Widziałem taki na allegro za 3300 ale nie wiem w jakim stanie.

PostNapisane: 14 sty 2010, 00:23
przez Retro
Ja się handlem nie zajmuję :P Ale u Kojota pewnie by się coś znalazło ;)
Z tym, że trzeba dobrze przemyśleć taką operację bo nie jestem do końca przekonany czy da się uzyskać 300 kucy na seryjnej turbinie.

Może się okazać, że zmienisz silnik na taki z Turbo a i tak Turbo trzeba będzie zmienić.

No ale pomysł warty zbadania moim zdaniem.

PostNapisane: 16 sty 2010, 10:37
przez Pit
Retro napisał(a):...czy da się uzyskać 300 kucy na seryjnej turbinie

W FC jest fajny singiel Hitachi. 300 KM to max, ale do osiągnięcia. Polecam:
http://fc3spro.com/TECH/FM2W/power.htm

PostNapisane: 17 sty 2010, 23:49
przez magik
nie obraz sie ale uwazam ze uturbienie N/A lezy poza twoimi mozliwosciami technicznymi i finansowymi (brak znajomosci tematu) – uturbienie seryjnie wolnossacego 13b to jest bardzo skomplikowana operacja
taniej szybciej i prosciej bedzie srobic swapik na silnik z turbo

PostNapisane: 18 sty 2010, 13:59
przez warbo
Dzięki za wypowiedzi.
Temat założyłem tylko po to aby się lepiej zorientować co z czym i do czego, jeśli dojdzie do realizacji to raczej u Kojota (razem ją kupowaliśmy).
Na chwilę obecną wygląda na to że swap będzie najprostszy i najtańszy. A jak pozostałe elementy? Co można zostawić, co trzeba wymienić? Czekam na konstruktywne odpowiedzi bo wiem, że niektórzy z was się w to bawili.
Ps: Co sądzicie o silniku wystawionym na allegro?

PostNapisane: 18 sty 2010, 14:20
przez sq2jul
na allegro firma Japan Korea Moto ma na sprzedaz obecnie silnik (chyba z osprzetem) od FC Turbo za 3300zl

PostNapisane: 18 sty 2010, 20:35
przez pudel
A to chodzi o tą białą FC z Krakowa pewnie ;–)
Silnik ten z ogłoszenia, jest kompletny, mój znajomy oglądał, mówił że wszystko jest. Tylko w jakim to będzie stanie, ciężko powiedzieć. Niby goście dają gwarancję "rozruchową" ale... Kiedyś mieli tam dwa inne 13B Turbo do sprzedania i się sprzedały!

PostNapisane: 19 sty 2010, 11:08
przez warbo
Tak pudel, to ta biała z Krakowa.
Muszę pogadać z Kojotem ile kosztowała by wymiana.
W przypadku swapa silnika co jeszcze trzeba wymienić (pompa, wtryski, wał, skrzynia)?
Czym różni się S4 od S5?

PostNapisane: 19 sty 2010, 22:29
przez Janusz
Zgadzam się z przedmówcami lepiej włożyć sprawny silnik z turbinką.
Jakie są róznice? Generalnie S5 to wersja po liftingu, czyli z lat 89-91 jak np. moja. Ma zmienioną tapicerkę, wnętrze, inne zderzaki i tylne światła, zawieszenie, polepszone smarowanie, mocniejszy silnik (200KM zamiast 180KM w wersji S4 TII z lat 86-88) – to najbardziej charakterystyczne zmiany.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=