FC – Uturbienie silnika

Mazda RX-7 1992–2002 (FD) / 1985–1991 (FC) / 1978–1985 (FB / SA)

Postprzez warbo » 13 sty 2010, 09:52

Nosze się zamiarem uturbienia FC NA. Chciał bym ok 250-290KM ale zaraz pewnie ktoś mi wyleje wiadro zimnej wody na głowę i się plany zmienią
Nie wiem jaki jest dokładnie rok produkcji (po zaginięciu i odnowieniu dokumentów wpisano 01.01.1985). Piasty na 5 śrub, zaciski 4 tłoczkowe.
Które elementy muszę wymienić (pompa, wtryski, wał, skrzynia, ECU, wydech)? Co muszę dołożyć (turbina, intercooler, blow off...)? Turbina oryginalna czy uniwersalna? Porting? Co muszę wywalić (air pompa...)? Czym się różni S4 od S5? Proszę o wyrozumiałość z uwagi ma brak szczegółowej znajomości tematu.
Ostatnio edytowano 13 sty 2010, 19:45 przez warbo, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 17:06
Posty: 99
Skąd: Jaktorów / k.Wawy
Auto: RX-7 FC '85

Postprzez Retro » 13 sty 2010, 12:42

A przeszczep silnika z założonym już turbo nie wchodzi w grę ?
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 07:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez warbo » 13 sty 2010, 19:35

Nie brałem tego pod uwagę ale jeśli będzie więcej za niż przeciw to się zastanowię.
Masz może jakiś na zbyciu? Widziałem taki na allegro za 3300 ale nie wiem w jakim stanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 17:06
Posty: 99
Skąd: Jaktorów / k.Wawy
Auto: RX-7 FC '85

Postprzez Retro » 13 sty 2010, 23:23

Ja się handlem nie zajmuję :P Ale u Kojota pewnie by się coś znalazło ;)
Z tym, że trzeba dobrze przemyśleć taką operację bo nie jestem do końca przekonany czy da się uzyskać 300 kucy na seryjnej turbinie.

Może się okazać, że zmienisz silnik na taki z Turbo a i tak Turbo trzeba będzie zmienić.

No ale pomysł warty zbadania moim zdaniem.
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 07:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez Pit » 16 sty 2010, 09:37

Retro napisał(a):...czy da się uzyskać 300 kucy na seryjnej turbinie

W FC jest fajny singiel Hitachi. 300 KM to max, ale do osiągnięcia. Polecam:
http://fc3spro.com/TECH/FM2W/power.htm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 05:56
Posty: 6410 (0/2)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez magik » 17 sty 2010, 22:49

nie obraz sie ale uwazam ze uturbienie N/A lezy poza twoimi mozliwosciami technicznymi i finansowymi (brak znajomosci tematu) – uturbienie seryjnie wolnossacego 13b to jest bardzo skomplikowana operacja
taniej szybciej i prosciej bedzie srobic swapik na silnik z turbo
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2007, 18:34
Posty: 6
Skąd: zabrze
Auto: FC N/A 2 sztuki oraz BMW e36

Postprzez warbo » 18 sty 2010, 12:59

Dzięki za wypowiedzi.
Temat założyłem tylko po to aby się lepiej zorientować co z czym i do czego, jeśli dojdzie do realizacji to raczej u Kojota (razem ją kupowaliśmy).
Na chwilę obecną wygląda na to że swap będzie najprostszy i najtańszy. A jak pozostałe elementy? Co można zostawić, co trzeba wymienić? Czekam na konstruktywne odpowiedzi bo wiem, że niektórzy z was się w to bawili.
Ps: Co sądzicie o silniku wystawionym na allegro?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 17:06
Posty: 99
Skąd: Jaktorów / k.Wawy
Auto: RX-7 FC '85

Postprzez sq2jul » 18 sty 2010, 13:20

na allegro firma Japan Korea Moto ma na sprzedaz obecnie silnik (chyba z osprzetem) od FC Turbo za 3300zl
Smoki i gołe baby
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 20:15
Posty: 6683 (264/168)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez pudel » 18 sty 2010, 19:35

A to chodzi o tą białą FC z Krakowa pewnie ;–)
Silnik ten z ogłoszenia, jest kompletny, mój znajomy oglądał, mówił że wszystko jest. Tylko w jakim to będzie stanie, ciężko powiedzieć. Niby goście dają gwarancję "rozruchową" ale... Kiedyś mieli tam dwa inne 13B Turbo do sprzedania i się sprzedały!
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lip 2004, 01:22
Posty: 17
Skąd: Kraków
Auto: Mazda MX-5 NCFL 2.0 2014r

Postprzez warbo » 19 sty 2010, 10:08

Tak pudel, to ta biała z Krakowa.
Muszę pogadać z Kojotem ile kosztowała by wymiana.
W przypadku swapa silnika co jeszcze trzeba wymienić (pompa, wtryski, wał, skrzynia)?
Czym różni się S4 od S5?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 17:06
Posty: 99
Skąd: Jaktorów / k.Wawy
Auto: RX-7 FC '85

Postprzez Janusz » 19 sty 2010, 21:29

Zgadzam się z przedmówcami lepiej włożyć sprawny silnik z turbinką.
Jakie są róznice? Generalnie S5 to wersja po liftingu, czyli z lat 89-91 jak np. moja. Ma zmienioną tapicerkę, wnętrze, inne zderzaki i tylne światła, zawieszenie, polepszone smarowanie, mocniejszy silnik (200KM zamiast 180KM w wersji S4 TII z lat 86-88) – to najbardziej charakterystyczne zmiany.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2004, 07:33
Posty: 131
Skąd: Opole
Auto: RX-7 FC TII `91

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7