FC – Problem z obrotami na biegu jałowym

Mazda RX-7 1992–2002 (FD) / 1985–1991 (FC) / 1978–1985 (FB / SA)

Postprzez jacus88 » 17 gru 2009, 21:18

witam. jestem nowym użytkownikiem na forum. dołączyłem ponieważ nabyłem wielki skarb, bardzo przeze mnie wyczekiwany sprzęt, jest nim mazda rx-7 fc3s Turbo wersja 200KM. autko kupiłem w średnim stanie... cały problem polega na tym, że gdy odpalam ja np. rano gdy silnik jest calkowicie zimny trzeba wciskac gaz zeby załapał i nie chodzi na wolnych obrotach. gdy sie nagrzeje silnik to jakos tam chodzi na wolnych obrotach ale jego praca nie jest płynna, poprostu kuleje i walczy sam ze sobą... czasami taz sie zalewa... Ogólnie silnik jest bardzo mocny i wspaniale wkręca sie na obroty. Swiece oraz przewody są zamontowane nowe...ratunkuuu :(
Ostatnio edytowano 18 gru 2009, 00:21 przez jacus88, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 8 gru 2009, 00:28
Posty: 5
Skąd: Drezdenko
Auto: Mazda Rx-7 Fc3s TurboII 1990r.

Postprzez Globy » 17 gru 2009, 23:12

Popraw temat na zgodny z FAQ forum => http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=34301

Zamiast pisać "pomocy", określ istotę wątku, by inni Forumowicze mogli łatwiej zidentyfikować Twój problem. Powodzenia!
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Janusz » 20 gru 2009, 20:59

Nie ma co się męczyć teraz na mrozie, poczekaj na lepszą aurę. Przejrzyj ten wątek, może być pomocny... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=#583591
Poza tym proponuję zrobić porządny przegląd na wiosnę. Może auto długo stało. Jeśli nadal będzie problem z uruchamianiem po regulacjach, przeglądzie, wyczyszczeniu wtryskiwaczy to jeśli ma nowe świece i kable, trzeba sprawdzić kompresję.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2004, 07:33
Posty: 131
Skąd: Opole
Auto: RX-7 FC TII `91

Postprzez jacus88 » 20 gru 2009, 22:00

auto stało ok 5 lat... ale własciciel informował mnie ze takie zachowanie silnika było tez wczsniej...
Początkujący
 
Od: 8 gru 2009, 00:28
Posty: 5
Skąd: Drezdenko
Auto: Mazda Rx-7 Fc3s TurboII 1990r.

Postprzez Pit » 21 gru 2009, 22:19

jacus88 napisał(a):auto stało ok 5 lat... ale własciciel informował mnie ze takie zachowanie silnika było tez wczsniej...

Kojot: tel. 668 824 980. Dostępny tutaj pod nickiem rxwawa. Lepiej jednak dzwonić. Wg mnie padła sprężynka w ukłądzie podgrzewania przepustnicy, ale Tomek powie Ci na pewno więcej i bardziej fachowo.
Ostatnio edytowano 6 sie 2014, 04:53 przez Josh, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Usunięcie reklam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 05:56
Posty: 6410 (0/2)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez magik » 22 gru 2009, 11:23

zacznij od wyregulowania tps'a moze to wystarczy w następnej kolejności przepustnica -to co ci janusz wkleił
obie czynności sa opisane w manualu
ale najprawdopodobniej tak jak pisze piotrek bedzie to podgrzewanie przepustnicy
sprawdz czy czasem nie zostało całkiem zdemontowane bo czesto tak sie robi dla uproszczenia instalacji
[/url]
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2007, 18:34
Posty: 6
Skąd: zabrze
Auto: FC N/A 2 sztuki oraz BMW e36

Postprzez jacus88 » 22 gru 2009, 21:16

dobra jestem Bogatszy w wiedze o parę szczegółow... jutro sie cos okaże ;) dzieki
Początkujący
 
Od: 8 gru 2009, 00:28
Posty: 5
Skąd: Drezdenko
Auto: Mazda Rx-7 Fc3s TurboII 1990r.

Postprzez polfa » 14 lip 2010, 08:32

nie wiem jak to sie po polsku nazywa ale jest takie cos jak wax rod(gorna strzalka), zaraz jak sciagniesz intake elbow pod spodem , powinno sie wysuwac jak sie silnik nagrzewa ale czasem, szczegolnie jak jest dlugo auto nie jezdzone moze sie zapiec, sproboj to rozruszac, pomoglo w moim przypadku, jesli just grzebales przy biegu jalowym tzn regulowales jakies srubki(nie powinienes regulowac chyba ze jestes pewny ze juz nic innego nie pozostalo do sprawdzenia)to moze od nowa wyregulowac zaplon ta srubka (dolna strzalka) musisz rozgrzac silnik do normalnej temperatury (ok 90stopni) wez jakis krotki kabelek , otworz male pudeleczko do diagnostyki i polacz TEN i GND wciagnij comandera(zakldam ze masz) pod maske i zobacz jakie sa obroty powin ienes miec okolo 725-750(wkrec srubke do konca i jak cos odkrecaj powoli) jak dojdziesz do okreslonej wartosci wyciagnij kabelek i powinno wskoczyc na 800-850 rpm

powodzenia

p.s sorry za takie zdjecie ale to tak na szybko zdolalem wygrzebac
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 gru 2007, 12:27
Posty: 3
Auto: Mazda 3 TS 2004 1.6L benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7