Strona 1 z 1

FC – Problem z odpaleniem ciepłego silnika

PostNapisane: 8 gru 2009, 22:20
przez fazer5
witam serdecznie. jestem zupełnie nowym klubowiczem. od ładnych paru lat staram się wyremontować swoją wielką miłość fc3s. wsadziłem już w moje cacko tyle kasy, że rx8 to chiński motorower na wyprzedaży w tesco. do rzeczy. proszę o fachowe porady. nie jest to pierwszy wankel jaki złożyłem, ale już z jednym miałem taki problem i nigdy go nie rozwiązałem, a teraz powtarza się w moim cacku. mój silnik po rozgrzaniu nie odpala!
jeśli spróbuje go odpalić w ciągu 20min. od zgaszenia to efekt jest zawsze taki sam zalane śiwece. wyczytałem na tym forum, że podobny problem mają rx8, a winą jest rozrusznik, i to by nawet pasowało bo wystaczy moją rx7 lekko pchnąć i natychmiast odpala. ale mam dość duży magazyn częsci do tego modelu i na wszystkich rozrusznikach zachowuje się tak samo. może ktoś z Was się już z takim problemem w tych staruszkach. mam również problem ze ssaniem, silnik odpala natychmiast na zimno ale niestety nie ma ssania muszę go utrzymywać pedałem przyspieszenia na obrotach aż się trochę nie rozgrzeje i potem już chodzi jak ta lala.

dziękuję za podpowiedzi
pozdrawiam

PostNapisane: 8 gru 2009, 22:38
przez pinky
Witam, uzupełnij profil napisz jaki silnik w tej fc jest. A co do spaw technicznych to proponuję telefon do Tomka (vel Kojot) 668-824-980 on ogarnia wanklowe tematy więc może coś pomoże.

PostNapisane: 8 gru 2009, 23:01
przez fazer5
wiem, że powinienem dopisać do mojej pierszej wiadomości ale nie wiem jak się to robi :)
serio.

moje autko to wersja z turbiną,
rok prod. 1988.

PostNapisane: 9 gru 2009, 13:09
przez Retro
Pewnie nic mądrzejszego od Kojota nie wymyślę ale może świece / kable / cewki ?

PostNapisane: 9 gru 2009, 18:36
przez Faja
Dzwon do Kojota! już takie problemy rozwiązywał :D
Tu masz ten problem trochę opisany:
http://www.mazdaspeed.pl/web/mazda/mazd ... _rx-7_fc_1

PostNapisane: 9 gru 2009, 21:23
przez Pit
Wiesz, mam nadzieję o tym, że NIE WOLNO Ci zgasić nierozgrzanego do optimum silnika? Floodingi to niestety taka mała zmorka wankli, choć moje ex FC na nią nie cierpiały, FD lubi się zalać, pijaczka... Myślę, że Tomek (Kojot, rxwawa) że będzie dla Ciebie dobrym towarzyszem rozmowy :) Skonsultuj z nim problem :) ...z reguły trafia w sedno :) (...) Uzupełnij profil o miejsce zamieszkania :)

PostNapisane: 10 gru 2009, 08:40
przez fazer5
witam. Retro pisze, że może to ukł. zapłonowy, z ogromną przyjemnością kupiłbym w naszym zasmarkanym (przepraszam jeśli kogoś uraziłem) kraju przewody zapłonowe do mojego cacuszka, obdzwoniłem już pół Polski i nikt tego nie oferuje. katalog NGK nie obejmuje wersji FC, Denso nie ma ofijalnego przedstawiciela, Beru ma w katalogu ale nikt tego nie chce sprowadzić, bosch "ma ale nie ma, przepraszamy", syntech nic!, znalazłem niparts i nawet sprowadzili ale okazuje się, że w pudełku pięć jakiś dziwnych przewodów nie pasujących ani końcówkami ani długością. załamka. swoją drogą możnaby stworzyć zupełnie nowy temat na forum pt. "reakcje pseudo fachowców na zapytanie o części do rx7" :| .
jeśli nie będzie to jakaś reklama i nikt się nie obrazi to chciałbym tutaj głęboki ukłon złożyć firmie "KAPITAN" z Katowic. chłopaki bardzo się starają, oddzwaniają, dobierają, kombinują, i nie pytaja: ... silnik 1.3 czy 2.6?
pozdrawim wszystkich i proszę o więcej pomysłów, a do Kojota będę próbował się dodzwonić.

http://www.youtube.com/watch?v=QSu7dAaPgqo
a to jak stał jeszcze na stole:
http://www.youtube.com/watch?v=TmLhNP9cQrc

PostNapisane: 10 gru 2009, 09:56
przez Pit
Nie przyzwyczaiłeś się jeszcze, jako posiadacz RX-7, do zakupów za oceanem? To raczej podstawa w przypadku tego auta.
KLIK
Przewody + świece (NGK) z wysyłką ~$105 (po dzisiejszym kursie PayPal = 306 zł) + cło –> wychodzi przy drzwiach max 370 zł. Chyba atrakcyjna oferta, zważywszy, że 200 zł na same świece BUR9EQP wydasz w Polsce w Intercarsie.
Ja z mojej strony pogratuluję Ci felg (takie, jak ma Pudel) – piękne :)

PostNapisane: 10 gru 2009, 12:31
przez pinky
fazer5 a jakbyś chciał szybciej przewody to ori moge załatwić 3-4 dni(430zł) cena niestety wyższa od tego co ci Pit podał ale i tak niższa niż w ASO.

edit:

Świece jak z aukcji po 90zł/szt.

PostNapisane: 10 gru 2009, 14:26
przez fazer5
Pinky dziękuję za pomoc ale aso mnie nie interesuje.

za to PIT może mógłbyś mi pomóc w zamówieniu takich części. ja kupowałem w mazdatrix, przez pośrednika (który nota bene był rewelacyjny) ale stękał, że nie opłaca mu się zawracać głowy takimi małymi pieniądzami, pomoże bez problemu ale jak złożę większe zamówienie.

PostNapisane: 10 gru 2009, 14:42
przez jacobs
fazer5 napisał(a):za to PIT może mógłbyś mi pomóc w zamówieniu takich części. ja kupowałem w mazdatrix, przez pośrednika (który nota bene był rewelacyjny) ale stękał, że nie opłaca mu się zawracać głowy takimi małymi pieniądzami, pomoże bez problemu ale jak złożę większe zamówienie.

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... t=gie%B3da

Może Paweł Ci pomoże w ogarnięciu części ze stanów...

PostNapisane: 10 gru 2009, 14:44
przez pinky
jacobs ja bym proponował tco_tm on będzie zamawiał graty do rx'a z usa więc można podpiąć.

PostNapisane: 10 gru 2009, 17:46
przez toolboy
albo skorzystaj z serwisu polamer, dziala bez zarzutu, poki co wszystkie czesci z usa przez nich sprowadzalem

PostNapisane: 10 gru 2009, 23:16
przez Janusz
fazer5 na Twoim miejscu sprawdziłbym kompresję bo może być niska. Celowałbym też w lejące wtryskiwacze. Przerabiałem temat. Nie polecam jednak czyścicieli dodawanych do paliwa, bo o ile u mnie zadziałały to potem musiałem wyjąć turbinę do wyczyszczenia ;)
P.S. Komentarz do filmiku bomba :)

PostNapisane: 11 gru 2009, 07:15
przez Paweł
pinky napisał(a):jacobs ja bym proponował tco_tm on będzie zamawiał graty do rx'a z usa więc można podpiąć

Tak, tak. Co prawda zabieram się do tego jak pies do jeża, ale sezon się zbliża i zamówienie będzie trzeba złożyć. Na pewno będę zamawiał z Mazdatrix.

PostNapisane: 11 gru 2009, 08:20
przez fazer5
silnik mam po kapitalnym remoncie, wszystko na oryginalnych częściach, nowe pierścienie, nowe uszczelki, nowe cylindry, w sumie na kapę silnika wydałem jakieś 10tys.zł za same częsci, więc mam obrzydliwie ogromną nadzieję że we wnętrzu silnika nic się nie dzieje złego.
ale za to wyczyściłem i zakonserwowałem układ zaplonowy jakimś środkiem do instalacji zapłonowych, zmieniłem świece na jakieś używki z RX8 i zauważyłem zdecydowaną poprawę, silnik wprzawdzie zapala dopiero po 10 próbie, ale wykazuje mocną poprawę.
inna sprawa, że jak ściągnąłem osłonki termiczne z przewodów to odczytałem rok produkcji 1988 :|

PostNapisane: 11 gru 2009, 08:51
przez Pit
fazer5 napisał(a):...za to PIT może mógłbyś mi pomóc w zamówieniu takich części

Gdybyś zgłosił się z potrzebą pół roku temu, bądź na wiosnę 2010 – nie byłoby problemu i popilotowałbym Ci temat totalnie nieodpłatnie. Teraz niestety nie mam meldunku/adresu oraz nieważny DO, a to dość mocno utrudnia sprawy celno-formalne :(

PostNapisane: 11 gru 2009, 14:16
przez fazer5
PIT dziękuję za dobre chęci, ale dużo, dużo bardziej za link do strony, kable już sobie lecą do mnie dzięki uprzejmości serdecznego przyjaciela. mam nadzieję, że moja ślicznotka nie odrzuci przeszczepu.
swoją drogą powiem Wam, że chyba powinienem udać się do jakiegoś specjalisty bo moja fascynacja tym samochodem staje się mocno niezdrowa, serio.

PostNapisane: 12 gru 2009, 00:56
przez Pit
fazer5 napisał(a):...moja fascynacja tym samochodem staje się mocno niezdrowa, serio.

Standardowy objaw :) Ja bym nie leczył, to fajne jest :D

Re: Problem z odpaleniem ciepłego silnika

PostNapisane: 27 mar 2011, 13:14
przez andrzejg
wymien map sensor.