Strona 1 z 1

FD – Biały dym po odpaleniu

PostNapisane: 2 cze 2009, 14:24
przez Sabina0553
Witam,

Niedawno kupilam czarna Mazde RX-7 (model z 94 roku). Niestety, przy starcie na zimno leci z rury wydechowej bialy dym. Przy temperaturze silnika okolo 30 stopni dym znika. Jak wyjezdzam z garazu, to widze, ze zostawia plame oleju. Samochod takze nie przyspiesza tak jak powinien. Turbo wlacza sie dopiero przy okolo 5000 obrotow. Prosze o pomoc. Czy naprawa bedzie droga? Przepraszam za prostacki opis problemu, ale nie jestem mechanikiem:)

Z gory dziekuje,
Sabina

PostNapisane: 2 cze 2009, 17:05
przez Retro
Odnośnie 2 posta to... LOL...

Odnośnie problemu to hmm... może uszczelniacze rotorów przepuszczają ?

PostNapisane: 2 cze 2009, 20:27
przez Bakss
Nie znam się na wanklach, ale biały dym przy starcie na zimno to zazwyczaj para wodna. Po prostu paruje wilgoć. Weź tylko poprawkę na to czy dym jest biały czy siwy. Lepiej sprawdzaj poziom oleju jak masz wyciek, zanim oddasz go do rzeźnika, żeby na sucho nie jeździć.

PostNapisane: 2 cze 2009, 22:09
przez icus76
bardzo mozliwe ze problem tkwi w turbinie , walek turbiny na uszczelniacze , ktore gdy sa zimne ( ze starosci ) zrobily sie twarde , i dopiero gdy dostana temperatury troche lepeij uszczelniaja , koszt regeneracji tyrbiny ( pod warunkiem ze sie da z niej jeszcze cos zrobic )0 to okolo 1000-1500 zl ale nie do konca polecam ,dlatego ze robi to kilka firm w polsce , ale watpie czy ktorakolwiek z nich ma wywazarke , jesli walek turbiny nie jest dobrze wywazony to przy kilkunastu tysiacach obrotow na min. dostanie bicia i takie turbo dlugo nie pociagnie ...ale najpierw pojedz do dobrego podkreslam dobrego mechanika , niech zdiagnozuje problem , jak ktos sie dobrze zna , to turbine mozna b. latwo sprawdzic ...

PostNapisane: 2 cze 2009, 22:12
przez icus76
widze ze jestes z londynu , a tam raczej tego nie zrobisz , predzej kupisz inna turbine , jeszcze trzy miesiace temu sam bym Ci to sprawdzil lub naprawil ,ale znudzil mi sie londyn i....polska

PostNapisane: 2 cze 2009, 22:31
przez Sabina0553
Dziekuje za odpowiedzi. Czy problem moze polegac na tym, ze silnik potrzebuje przebudowy (rebuild)? Slyszalam, ze jest to bardzo kosztowne. Pozdrawiam

PostNapisane: 2 cze 2009, 23:38
przez Retro
ee.... hola hola.. czym się różni turbina w RX-7 od turbiny w innym samochodzie ?
Pytam... bo nawet u mnie na wsi można turbinę zregenerować, a co za tym idzie w każdym większym mieśćie a już na pewno w Londynie :O

PostNapisane: 2 cze 2009, 23:43
przez Paweł
Dym pachnie olejem (smród porównywalny do palonej gumy), czy bogatą mieszanką (ostry i słodkawy smrodek)?

PostNapisane: 3 cze 2009, 06:15
przez icus76
retro z całym szacunkiem ,ale 7 lat mieszkalem w londynie i tam na pewno Ci tego nie zrobia , owszem wymienia na inna ...a turbina to nie pompa wodna ktora kazdy moze naprawic , nie sztuka wymienic tulejki ,uszczelniacze czy walek , trzeba to umiec i miec czym dopasowac i wywazyc ...

PostNapisane: 3 cze 2009, 11:59
przez Retro
No stary u mnie na wsi koleś regeneruje turbiny od Audi, Merców, BMW, VW i wszystkiego innego a w jednej z największych aglomeracji świata nie można tego zrobić ? Jakoś mi się nie chce wierzyć :P

Chyba, że turbina w RX-7 to jakiś specyficzny wynalazek i różni się od innych, to ok... zwracam honor ;)

PostNapisane: 3 cze 2009, 14:23
przez Mateusz L
turbina w RX-7 to jakiś specyficzny wynalazek

Poza tym, że to pierwszy tego typu turbozespół na świecie, stosowany na masową skalę (wcześniej tylko kilka Porsche 959) to nic nadzwyczajnego...ot zwykłe BiTurbo...:)

PostNapisane: 3 cze 2009, 15:59
przez Retro
Jaki jest związek pomiędzy zestrojeniem samochodu do działa BiTurbo a regeneracją pojedynczej turbiny ?

PostNapisane: 4 cze 2009, 18:16
przez Pit
Retro napisał(a):Chyba, że turbina w RX-7 to jakiś specyficzny wynalazek i różni się od innych, to ok... zwracam honor ;)

Seryjny sequential twin turbo z FD to najbardziej zaawansowany technologicznie twór w tej materii na świecie ever.

PostNapisane: 5 cze 2009, 13:07
przez Retro
No ale rozumiem, że mówisz o całym sterowaniu turbinami i doładowaniem i całym osprzętem ?
Ale chyba wyjąć turbinę i oddać do naprawy to nie problem ?

Po raz kolejny staram się coś nauczyć więc proszę na mnie nie krzyczeć :P