FD – Biały dym po odpaleniu

Mazda RX-7 1992–2002 (FD) / 1985–1991 (FC) / 1978–1985 (FB / SA)

Postprzez Sabina0553 » 2 cze 2009, 13:24

Witam,

Niedawno kupilam czarna Mazde RX-7 (model z 94 roku). Niestety, przy starcie na zimno leci z rury wydechowej bialy dym. Przy temperaturze silnika okolo 30 stopni dym znika. Jak wyjezdzam z garazu, to widze, ze zostawia plame oleju. Samochod takze nie przyspiesza tak jak powinien. Turbo wlacza sie dopiero przy okolo 5000 obrotow. Prosze o pomoc. Czy naprawa bedzie droga? Przepraszam za prostacki opis problemu, ale nie jestem mechanikiem:)

Z gory dziekuje,
Sabina
Sabina0553
 

Postprzez Retro » 2 cze 2009, 16:05

Odnośnie 2 posta to... LOL...

Odnośnie problemu to hmm... może uszczelniacze rotorów przepuszczają ?
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 07:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez Bakss » 2 cze 2009, 19:27

Nie znam się na wanklach, ale biały dym przy starcie na zimno to zazwyczaj para wodna. Po prostu paruje wilgoć. Weź tylko poprawkę na to czy dym jest biały czy siwy. Lepiej sprawdzaj poziom oleju jak masz wyciek, zanim oddasz go do rzeźnika, żeby na sucho nie jeździć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 21:23
Posty: 97
Auto: BJ ZM '03

Postprzez icus76 » 2 cze 2009, 21:09

bardzo mozliwe ze problem tkwi w turbinie , walek turbiny na uszczelniacze , ktore gdy sa zimne ( ze starosci ) zrobily sie twarde , i dopiero gdy dostana temperatury troche lepeij uszczelniaja , koszt regeneracji tyrbiny ( pod warunkiem ze sie da z niej jeszcze cos zrobic )0 to okolo 1000-1500 zl ale nie do konca polecam ,dlatego ze robi to kilka firm w polsce , ale watpie czy ktorakolwiek z nich ma wywazarke , jesli walek turbiny nie jest dobrze wywazony to przy kilkunastu tysiacach obrotow na min. dostanie bicia i takie turbo dlugo nie pociagnie ...ale najpierw pojedz do dobrego podkreslam dobrego mechanika , niech zdiagnozuje problem , jak ktos sie dobrze zna , to turbine mozna b. latwo sprawdzic ...
icus76
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2008, 10:37
Posty: 38
Skąd: czestochowa
Auto: rx-8 170 kw + CAI +greddy sp2

Postprzez icus76 » 2 cze 2009, 21:12

widze ze jestes z londynu , a tam raczej tego nie zrobisz , predzej kupisz inna turbine , jeszcze trzy miesiace temu sam bym Ci to sprawdzil lub naprawil ,ale znudzil mi sie londyn i....polska
icus76
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2008, 10:37
Posty: 38
Skąd: czestochowa
Auto: rx-8 170 kw + CAI +greddy sp2

Postprzez Sabina0553 » 2 cze 2009, 21:31

Dziekuje za odpowiedzi. Czy problem moze polegac na tym, ze silnik potrzebuje przebudowy (rebuild)? Slyszalam, ze jest to bardzo kosztowne. Pozdrawiam
Sabina0553
 

Postprzez Retro » 2 cze 2009, 22:38

ee.... hola hola.. czym się różni turbina w RX-7 od turbiny w innym samochodzie ?
Pytam... bo nawet u mnie na wsi można turbinę zregenerować, a co za tym idzie w każdym większym mieśćie a już na pewno w Londynie :O
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 07:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez Paweł » 2 cze 2009, 22:43

Dym pachnie olejem (smród porównywalny do palonej gumy), czy bogatą mieszanką (ostry i słodkawy smrodek)?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11059 (565/888)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez icus76 » 3 cze 2009, 05:15

retro z całym szacunkiem ,ale 7 lat mieszkalem w londynie i tam na pewno Ci tego nie zrobia , owszem wymienia na inna ...a turbina to nie pompa wodna ktora kazdy moze naprawic , nie sztuka wymienic tulejki ,uszczelniacze czy walek , trzeba to umiec i miec czym dopasowac i wywazyc ...
icus76
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2008, 10:37
Posty: 38
Skąd: czestochowa
Auto: rx-8 170 kw + CAI +greddy sp2

Postprzez Retro » 3 cze 2009, 10:59

No stary u mnie na wsi koleś regeneruje turbiny od Audi, Merców, BMW, VW i wszystkiego innego a w jednej z największych aglomeracji świata nie można tego zrobić ? Jakoś mi się nie chce wierzyć :P

Chyba, że turbina w RX-7 to jakiś specyficzny wynalazek i różni się od innych, to ok... zwracam honor ;)
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 07:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez Mateusz L » 3 cze 2009, 13:23

turbina w RX-7 to jakiś specyficzny wynalazek

Poza tym, że to pierwszy tego typu turbozespół na świecie, stosowany na masową skalę (wcześniej tylko kilka Porsche 959) to nic nadzwyczajnego...ot zwykłe BiTurbo...:)
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 13:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez Retro » 3 cze 2009, 14:59

Jaki jest związek pomiędzy zestrojeniem samochodu do działa BiTurbo a regeneracją pojedynczej turbiny ?
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 07:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez Pit » 4 cze 2009, 17:16

Retro napisał(a):Chyba, że turbina w RX-7 to jakiś specyficzny wynalazek i różni się od innych, to ok... zwracam honor ;)

Seryjny sequential twin turbo z FD to najbardziej zaawansowany technologicznie twór w tej materii na świecie ever.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 05:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Retro » 5 cze 2009, 12:07

No ale rozumiem, że mówisz o całym sterowaniu turbinami i doładowaniem i całym osprzętem ?
Ale chyba wyjąć turbinę i oddać do naprawy to nie problem ?

Po raz kolejny staram się coś nauczyć więc proszę na mnie nie krzyczeć :P
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 07:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7