Sprawdzanie kompresji w silniku Wankla

Mazda RX-7 1992–2002 (FD) / 1985–1991 (FC) / 1978–1985 (FB / SA)

Postprzez extrim » 7 sty 2004, 09:39

Siemka!
Mam problem,znalazlem bardzo zadbana mazde rx 7 2 generacji,ale nie ma kompresji w dwoch garach.Czy ktos wie co to moze byc i ile moze to kosztowac?Autko stoji na placu w hollandi, wiec nie wiem czy ryzykowac?
Ostatnio edytowano 6 sie 2014, 03:15 przez Josh, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Połączono tematy
extrim
 

Postprzez Zombi » 7 sty 2004, 10:16

W dwóch garach mówisz?? A wiesz jak sie mierzy w tym aucie kompresje??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 08:44
Posty: 504
Skąd: Wawka
Auto: Szybkie

Postprzez xXx » 7 sty 2004, 10:18

Dwa gary nie mają kompresjii???? Hymm, to cały silnik <lol>



Ciekawe własnie jak zmierzyć tam ciśnienie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 00:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez michal_krakoof » 7 sty 2004, 12:20

Pewnie normalnie sie mierzy, przecie kompresja musi byc...tylko jaka... :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 12:58
Posty: 310
Skąd: Kraków
Auto: Obecnie – BMW e91 330XD
Obecnie – Mazda 3 BK 1.6 d 109 KM
– Subaru Legacy IV (moja)
– Mazda 323F (BJ) 2.0 Sportive (niqsmx3)
– Mazda 323F (BA) 2.0 GT
– Mazda MX-3 K8 (moja)

Postprzez extrim » 7 sty 2004, 12:38

Wiec co to moze byc?wiem ze tam jest silnik wankla, wirujace tloki itd..
ale musi byc jakas kapresja chyba!? :) silnik lekko zalapuje ,ale tylko wtedy jak mu sie wtrysnie pilota w rure prowadzaca od filtra do "gaznika"
extrim
 

Postprzez Zombi » 7 sty 2004, 15:52

Niestety jestescie w bledzie nie mierzy sie normalnie.
Na umownie "cylinder" sa dwie swiece, odkreca sie tylko jedna i tu sie sprawdza cisnienie. Gaz na maksa. Z drugiej swiecy nalezy oczywiscie zdjac przewód wyokiego zeby nie bylo na niej iskry, najlepiej odpiac go z cewki. I to cala tajemnica.
Jezeli dobrze sprawdziliscie cisnienie i go nie ma to remoncik minimum jakies 5000plnów jezeli go sami zrobicie oczywiscie. Wspomniana kwota stanowi koszt uszczelniaczy rotora i uszczelek gladzi. Nie wiadomo czy tylko to bedzie do remontu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 08:44
Posty: 504
Skąd: Wawka
Auto: Szybkie

Postprzez Carrrlos » 7 sty 2004, 18:49

apropo, kto ma przyrząd do mierzenia ciśnienia/kompresji znaczy się
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 20:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Postprzez Zombi » 7 sty 2004, 22:40

a'propo przyzad ma np Jacek wystarczy do niego pojechac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 08:44
Posty: 504
Skąd: Wawka
Auto: Szybkie

Postprzez Długi » 7 sty 2004, 22:55

Z tą kompresją w RX wcale nie jest tak prosto, dopiero w RX8 można zmierzyć ją naprawdę dokładnie, oczywiście za pomocą odpowiedniego urządzenia :), w starszych modelach możesz sprawdzić ciśnienie tylko orientacyjnie dla danego rotoru temat rzeka......
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 08:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Gość » 24 lip 2007, 01:14

Janusz napisał(a):drugim krokiem jest sprawdzenie kompresji specjalnym przyrządem

czyli dokladniej o jakim przyrzadzie mowisz ?? o manometrze ?
Gość
 

Postprzez Janusz » 24 lip 2007, 20:07

Chodzi o tester kompresji Mazdy

2.jpg


No to po kolei. Jak już będziesz mieć taki tester to pamietaj aby sprawdzać kompresję na ciepłym silniku. Wykręć górne świece i rozłącz kable od czujnika położenia wału i podłącz tester najpierw w miejsce górnej świecy przedniego cylindra, wciśnij pedał gazu do oporu i zakręć rozrusznikiem tak z 10sek. zapisz pomiar i potem to samo zrób z drugim cylindrem. Max. różnica między komorami to ok. 20psi. Najlepiej przywieź taki oryginalny tester do kraju!

1.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2004, 07:33
Posty: 131
Skąd: Opole
Auto: RX-7 FC TII `91

Postprzez Gość » 25 lip 2007, 13:14

Janusz napisał(a):Chodzi o tester kompresji Mazdy

a ile takie cudo kosztuje mniej wiecej ?
dzieki :)
Gość
 

Postprzez Janusz » 25 lip 2007, 22:02

Co do cen testerów to są dość mocno zróżnicowane. Taki jak nowy widziałem za 700$ <jelen> więc używane, ale sprawne zapewne kosztują ok. połowy ceny. Poszukaj i przywieź taki do kraju :]
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2004, 07:33
Posty: 131
Skąd: Opole
Auto: RX-7 FC TII `91

Postprzez magik » 12 kwi 2008, 19:02

najprawdopodobniej jest to najbardziej typowa usterka tych silników tzw overheating czyli zniszczenie owalnej uszczelki cieczy chłodzącej na skutek przegrzania – zazwyczaj dzieje się tak gdy ktoś mocno katuje zimny silnik
nie zawsze ale niestety często wiąże się to z totalną destrukcją silnika
jeśli uszkodzone są tylko uszczelki to wystarczy je wymienić polecam wersje HD firmy Pineappleracing koszt ok 180$
jeżeli silnik był jeszcze jeżdżony po strzeleniu uszczelek to sprawa jest dużo poważniejsza
podstawowy zestaw naprawczy czyli apexy + sprezynki + uszczelki oleju (te metalowe)ze spraezynkami + zestaw gumek to conajmniej 2000zł najtanszy jest zestaw atkinsrotary ale sprawuje się całkiem przyzwoicie

jesli uszkodzone jest coś wiecej to taniej bedzie kupic drugi silnik bo ceny są znaczące

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2007, 18:34
Posty: 6
Skąd: zabrze
Auto: FC N/A 2 sztuki oraz BMW e36

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7