FD – Falujące obroty po nabiciu klimy

Mazda RX-7 1992–2002 (FD) / 1985–1991 (FC) / 1978–1985 (FB / SA)

Postprzez vero » 11 sie 2008, 16:56

Witam. Mam mały problem z moją madzią. Przez te upalne dni postanowiłem jechać do warsztatu i sprawdzić klimę w aucie bo nie chłodziła. Panowie obejrzeli, sprawdzili i niby wszystko ok. cały system jest szczelny więc przystąpili do napełniania...Teraz pojawił się mały problem, otóż po naładowaniu klimy, obroty zaczęły skakać :| na jałowym biegu. Gdy wdusiłem gaz i wszedł na wyższe obroty wszystko było ok, lecz gdy zdjąłem noge z gazu i silnik znów pracował na wolnych obrotach, to problem sie ponownie pojawia:( Ci panowie powiedzieli mi żebym udał sie do elektryka i powinien rozwiązać ten problem.
Czy wie ktoś co może być przyczyną tych skaczących obrotów?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 cze 2007, 13:28
Posty: 20
Skąd: Mogilno CMG
Auto: Efini Rx7 Fd3s Twin turbo, LHD ;)

Postprzez Pit » 11 sie 2008, 18:54

Skaczą tylko na odpalonej klimie, czy na wyłączonej także? Jeżeli tylko na włączonej (tak przypuszczam) to obstawiam przycierający się kompresor.

P.S. Poprawiłem za Ciebie nazwę tematu. Naucz się proszę korzystać z forum (lektura FAQ).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 05:56
Posty: 6410 (0/2)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez vero » 11 sie 2008, 21:17

Dobrze przypuszczasz. Problem pojawia sie tylko po włączeniu klimy. Gdy ją wyłącze, obroty silnika działają poprawnie. Zapomniałem też dodać że klimatyzyzacja działa tak jak powinna – chłodzi. Problem jest tylko z pracą silnika...
Szukałem troche informacji na ten temat i wyczytałem że to to własnie wina kompresora – łożysko może szwankować i przez to silnik ma większy opór..

Ps. dzięki za poprawienie tematu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 cze 2007, 13:28
Posty: 20
Skąd: Mogilno CMG
Auto: Efini Rx7 Fd3s Twin turbo, LHD ;)

Postprzez Pit » 12 sie 2008, 06:13

Wpadł mi do głowy jeszcze jeden pomysł. Po włączeniu klimy komputer podnosi obroty (aby móc wyrównać je po tym, jak silnik dostanie obciążenie kompresorem). Może u Ciebie tego nie robi... Nie mam jednak pomysłu, jak to sprawdzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 05:56
Posty: 6410 (0/2)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez brii » 12 sie 2008, 07:25

Podobne rzeczy działy się u jednego gościa w GE – zrób proszę tak – włącz silnik, doprowadź do normalnej temperatury, opuść szyby, włącz klimę, włącz światła drogowe (długie) i podnoś wszystkie szyby na raz – obserwuj obrotomierz i daj znać co się dzieje.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8692 (108/222)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes

Postprzez vero » 12 sie 2008, 10:46

Witam. Więc zrobiłem to co kazał kolega Brii..
Uruchomiłem silnik bez zadnego problemu. Poczekałem pare minut aż silnik się rozgrzał i wskazówka od temperatury silnika ustawiłe sie w połowie..Wszystko było ok. Obrotomierz wskazywał na 1300 obrotów, obroty były stabilne. Włączyłem światła – obroty wciąż stabilne, opuszczałem i podnosiłem szyby – obroty bez zmian...Po włączeniu klimy obroty spadły do 1000 ( na początku były stabilne – nie falowały- poprostu były ustawione na 1000) gdy zacząłem opuszczać szyby, zaczęły lekko falować. Gdy przestałem sie bawić szybami, znów wskazówka ustawiła sie na 1000.
Gdy wyłączyłem klime obroty podskoczyły do 1300 i były stabilne. Po chwili znów ją włączyłem i wskazówka zacząła falować od 1000 do 800 i gdy teraz opuszczałem i podnosiłem szyby, to obroty silnika opadały taka bardzo, że silnik prawie gasł :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 cze 2007, 13:28
Posty: 20
Skąd: Mogilno CMG
Auto: Efini Rx7 Fd3s Twin turbo, LHD ;)

Postprzez brii » 12 sie 2008, 11:10

W silniku rzędowym pomogło przeczyszczenie przepustnicy (syfu było sporo) i regulacja obrotów biegu jałowego w trybie serwisowym (ustawianie na "pałę" nic nie dawało, wydawało się, że jest OK, ale przygasał przy dużym obciążeniu) – objawy były identyczne jak u Ciebie.
Warto jeszcze sprawidzić przy okazji czy paski są dobrze naciągnięte.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8692 (108/222)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes

Postprzez Pit » 12 sie 2008, 18:26

vero, masz stanowczo za wysokie wolne obroty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 05:56
Posty: 6410 (0/2)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez karlo8 » 26 cze 2012, 14:01

wiem ze temat byl dawno ale chcialbym sie podpiac
mam podobny problem tylko u mnie zdecydowanie czuc falowanie mocy przy wyzszych obrotach po wlaczeniu klimy tak ok 2,500 – 3000 najbardziej czuc to falowanie ze az czasem nie idzie wyprzedzic
lozysko w kompr. wymienione chodzi leciutko a problem nadal istnieje po wylaczeniu klimy wszystko jest oki
moze by tak egr zaslepic ?
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 21:48
Posty: 310
Skąd: Łódź; rondo lotników lwowskich
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7