Strona 1 z 3

FD – Przekładka kierownicy na lewą strone

PostNapisane: 1 lip 2007, 22:34
przez vero
Witam wszystkich, niedawno zarejestrowałem się na tym forum, ale już od dawna zaglądam tu poczytać wasze posty dotyczące mazd, bo naprawdę można się tu wiele ciekawych rzeczy dowiedzieć. Dziękować wam za to :) Teraz mam pytanko do wszystkich wtajemniczonych w temat przełożenia kierownicy na lewąa stronę w maździe rx-7 trzeciej generacji..Czy jest ktoś, kto miałby możliwość załatwienia potrzebnych części ?? Miałem troszkę poczekać z tym pytaniem, bo autko planuje zakupić za ok 3-4 miesiące (o ile nie wystąpią jakieś nieprzewidziane problemy) , ale już jest postanowione:).Pytam o te części wcześniej, bo chciałbym mieć je przed kupnem autka, przyjechać nim do Polski i od razu zabrać sie do pracy:) i gdybym miał części wcześniej to sprowadziłbym mazdeczkę z Japonii, zawsze troszkę taniej...w najgorszym przypadku kupie i zarejestruje ją na siebie w Anglii i wrócę nim do Polski, i będę miał rok na przekładkę, tylko że to się wiąże z dodatkowymi kosztami;/ no ale coś za coś..

PostNapisane: 3 lip 2007, 18:39
przez Marco7
Nie slyszalem zeby ktos to robil, jak dla mnie troche po gorke, ale zycze szczerze powodzenia. Sam chcialbym w przyszlosci zrobic RX-7 Fortuna <faja>

PostNapisane: 3 lip 2007, 21:20
przez Faja
Jezeli to japonska wersja to nie przekładaj kiery jesli jednak angielska to przełoż :)

PostNapisane: 3 lip 2007, 21:26
przez Adaś
Faja napisał(a):Jezeli to japonska wersja to nie przekładaj kiery jesli jednak angielska to przełoż

a co za różnica?

PostNapisane: 4 lip 2007, 08:37
przez vero
No właśnie, jest jakaś różnica między angielską rx7 a japońską?

PostNapisane: 4 lip 2007, 08:58
przez brii
Z tego co mi wiadomo to prawie żadna – część jeżdżących w UK RX-7 jest ściągnięta bezpośrednio z Japonii (prywatny import). Różnice zazwyczaj były w mocy (inne normy)

PostNapisane: 28 lip 2007, 13:45
przez vero
Kupiłem już deskę rozdzielczą z zegarami i centralnym panelem do madzi i za jakieś dwa tygodnie powinna dojść do Polski. Czyli to co najtrudniej znaleźć mam już za sobą :) teraz pozostaje mi odłożyć jeszcze kilka wypłat :D i poszukać auta w dobrym stanie.. :)

PostNapisane: 8 sie 2007, 11:13
przez POnti89
No i jak tam idą prace :D?? CO tam z tą przekładką ?? Kurde to wcale nie glupi pomysl :)
A na polskie mozna wiedziec ile dales za ta deske albo ile wydasz za cale przełozenie??

PostNapisane: 10 sie 2007, 23:02
przez vero
jak idą prace ?? jeszcze nawet nie mam auta :) prawdopodobnie na początku przyszłego roku zacznę szukać jakiejś ładnej madzi :) na razie pozostaje mi kompletowanie części potrzebnych to przełożenia steru, a będzie jeszcze trochę tego, np. tapicerka na drzwi, panel na tunel, maglownica i jeszcze pare innych plastików...Największym problemem jest to, że ciężko jest dostać te cz części..co do ceny to wolałbym tego nie ujawniać :) widziałem niedawno na ebay-u ładną zadbaną deske rozdzielczą do rx7 3gen. Licytacja zaczynała sie od 200$, ale nie wiem czy została sprzedana..

PostNapisane: 16 wrz 2007, 20:08
przez vero
Wkoncu doczekałem sie dechy :) tutaj są fotki jakby ktoś był ciekaw

http://community.webshots.com/album/560723999KFFBrj


na widok zegarów dostaje gęsią skórke ;) ehh

PostNapisane: 30 maja 2008, 22:52
przez vero
Witam po dłuższej przerwie:) w końcu sie doczekałem madzi.
Jest to japońska wersja efini. Przybyła do Uk w zeszłym roku. Ma przejechane jakieś 60 000 km. Koleś od którego ją kupowałem zapewniał że ma 280 koni,sam jestem ciekaw:) Może niebawem będę miał okazję sie przekonać, zobaczymy. Posiada oryginalny silnik Wankla z dwiema turbinami – fajny dzwiek wydają podczas przyspieszania :D dzisiaj założyłem do niej nowe buciki:) fel 18" "dare diesel bronze" i oponki "Falken 452" tył 245/35 i przód 225/40 :)
Muszę wymienić tarcze i klocki hamulcowe bo juz są na wymarciu i chyba amory z tyłu bo coś puka gdy jadę na nierównej nawierzchni;/
Poza tym wszystko ok:) silnik odpala na raz, zimny czy gorący..raz miałem problem z uruchomieniem go, ale wyczytałem ze te silniki mogą sie zalać gdy sie go uruchomi i po chwili wyłaczy..Odkręciłem świece, przeczyściłem i jest OK..:) tutaj są fotki

http://good-times.webshots.com/album/563639605IEaIDh

PostNapisane: 30 maja 2008, 23:24
przez ravo
ale piekny :(((((((( tez chce

PostNapisane: 30 maja 2008, 23:42
przez darekk86
o kurcze... ale cudo!! piekna jest... Tez taka chce... :(
Sporo orientowalem sie o przekladce kierownicy i latwe to nie jest :/ Ale wreszcie ktos musi sprobowac :) W koncu nie ma rzeczy niemozliwych, wiec czekam na efekty!

PostNapisane: 31 maja 2008, 03:46
przez gari
Ladna sztuka vero :D To jak podejmujesz sie przekladki czy sie sam przekladasz/przenosisz na wyspy (ta druga opcja wydaje sie prostrza ;) ) ??

POZDR

PostNapisane: 31 maja 2008, 08:07
przez Fiveopac
Piękna i piekielna bestia. Szkoda, ze nie w pl :/

PostNapisane: 31 maja 2008, 09:38
przez vero
oczywiście że podejmę się przekładki. Niebawem wracam do Polski na stałe i zabieram ją ze sobą. Części ze środka auta mam już wszystkie skompletowane, trochę czasu mi to zajęło :), ale co tam, czego się nie robi dla miłości :D <serduszka> Jest kilku mechaników, którzy nie wiem czy z chęci czy z ciekawości :P ale sie podejmą przekładki. Ściana grodziowa jest symetryczna – niżej kilka fotek z wersji amerykańskiej lhd.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... ba6cf.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 062d0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 16ee1.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... ab702.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 69fd4.html

PostNapisane: 31 maja 2008, 11:27
przez cwaniaq
vero napisał(a):zarejestruje ją na siebie w Anglii i wrócę nim do Polski, i będę miał rok na przekładkę,

Hmm... z tego co się orientuję to nie da się przerejestrować samochodu który miał zrobioną "przekładkę kierownicy". Na tvn turbo było o tym nawet, że urzędy nie chcą rejestrować takiego samochodu z powodu ingerencji w konstrukcji samochodu. Więc nie wiem jak załatwisz problem rejestracji auta.

PostNapisane: 31 maja 2008, 11:30
przez darekk86
urzedy nie maja prawa zabronic rejestracji. Jesli samochod przeszedl badania techniczne to MUSZA zarejestrowac. Takie jest prawo. Wiec nie masz sie co przejmowac :)

PostNapisane: 31 maja 2008, 12:34
przez Grzesiu
cwaniaq napisał(a):mm... z tego co się orientuję to nie da się przerejestrować samochodu który miał zrobioną "przekładkę kierownicy". Na tvn turbo było o tym nawet, że urzędy nie chcą rejestrować takiego samochodu z powodu ingerencji w konstrukcji samochodu. Więc nie wiem jak załatwisz problem rejestracji auta.

nie prawda.

odpowiednio przygotowana przekladka, profesionalnie wykonana to nawet sie nie połapiesz czy auto z UK czy z EU od nowości.
przegląd i już z górki.

urzedy nie maja prawa zabronic rejestracji. Jesli samochod przeszedl badania techniczne to MUSZA zarejestrowac. Takie jest prawo. Wiec nie masz sie co przejmowac



święta racja

PostNapisane: 31 maja 2008, 12:40
przez vero
zwróćcie uwagę na konstrukcję tunelu, z prawej strony jest mniej miejsca na pedały, a konstrukcja karoserii jest taka sama w lhd i rhd... w mojej też mam ciaśniej w miejscu kierowcy. Więc jednak japońcy zaprojektowali to auto z myślą o większej liczbie produkcji na ruch prawostronny.. Podobnie jest z wycieraczką tylnej szyby – wyciera lewą stronę szyby.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 16ee1.html