Strona 2 z 2

PostNapisane: 27 gru 2005, 14:28
przez Bimbak
MKG napisał(a):
bogszar napisał(a):Jest to fakt a nie żadna plotka

dokładnie!! ale to coś jak z Kopernikiem ....

hehe zawsze to słyszłem od ojca jak poruszłem temat tego silnika. Wtedy ojciec mi powiedział ze jak już mam to jakoś nazywać to niech to bedzie "slinik rotacyjny" bo strasznie go nazwa "wankiel" wkurzała.

PostNapisane: 6 mar 2006, 19:22
przez adizagalo
http://www.bel.vectranet.pl/~exbelchatow/P3060647.JPG

zrobilem foteczke bo pomyslalem ze m,oze ktos by chchial :P lezy na moim biurku juz prawie pol roq :) i nadal sie napatrzec niemoge :) wszystko dzieki Andre :)

PostNapisane: 3 cze 2006, 09:39
przez DEVIL
ja tez sie zabieram za remont swojego silniczka i w koncu mam ochote go wsadzic znowu do autka ,ale autko musi przejsc jeszcze zmiane nadwozia ,troszke modyfikacji ,poszerzen i wogole bedzie ladne surowe autko wewnatrz

adizagalo napisał(a):zrobilem foteczke

z tego co widac to chyba ten tlok ma wytarta panewke te rdzaw miejsca wewnatrz :) tak mi sie wydaje bo moj wygladal podobnie

PostNapisane: 5 cze 2006, 12:41
przez Janusz
DEVIL napisał(a):ja tez sie zabieram za remont swojego silniczka

To siem chwali... Nie zapomnij o dokumentacji foto.

PostNapisane: 8 sty 2008, 13:24
przez fantom
A czy ktoś z was słyszał o silniku Woźniaka (zwany tez silnikiem X) ktory jest ulepszona wersja silnika Wankla ? Opracowany przez polskiego inzyniera w 1991 roku na razie nie doczekal sie praktycznej realizacji.Polecam strone http://www.gigawat.net.pl/article/artic ... 268/-1/32/ w celu zapoznania sie z genialna teoria dzialania.

PostNapisane: 8 sty 2008, 13:58
przez aybabtu
fantom napisał(a):A czy ktoś z was słyszał o silniku Woźniaka (zwany tez silnikiem X)


Ciekawa sprawa. Że też u nas traktuje sie naukę tak po macoszemu. Moze jakis duży koncern sie tym zainteresuje, w końcu dla nich miliony na kilkuletnie badania to pikuś.

PostNapisane: 15 cze 2008, 22:02
przez luxusxx
Gustaw Różycki nie był ani konstruktorem ani twórcą silnika spalinowego o wirującym tłoku.

Projekty silników rotacyjnych opracował już w 1588 roku Ramelli, choć były one mocno przedwczesne – trzeba było rewolucji przemysłowej oraz powstania silnika Otto w roku 1876 i narodzin samochodu w roku 1896, aby stworzyć podstawy prawdziwego spalinowego silnika rotacyjnego.

W 1908 r. Umpleby opracował silnik spalinowy z wirującym tłokiem, nie rozwiązując jednak uszczelnienia tłoka.
Różycki opatentował swój silnik w 1947r. więc także Felix Wankel nie mógł wykraść ani odkupić od niego pomysłu gdyż niemiec pierwsze patenty na nowy silnik złożył jeszcze w latach 1929 i 1934.
Mało tego silnik Różyckiego był zupełnie inny niż wankla, w jego pomyśle tłok wyglądał w przekroju jak mocno zaokrąglony na rogach prostokąt. Podobnie zaokrąglony był profil cylindra. Tłok prowadzony był w cylindrze nie przez jeden, ale przez dwa równoległe, wykorbione wały. Nie wyszedł jednak poza sferę prób i badań.

PostNapisane: 16 cze 2008, 06:17
przez Pit
luxusxx musisz wklejać ten text w każdym możliwym dziale, gdzie znajdziesz coś o RX'ach?