Kontrolka Check Engine Light

Mazda RX-8 2003–2011

Postprzez 3eci » 23 maja 2010, 23:54

Na rexach nie wolno oszczedzac. Cewki wymienilem na oryginalne mazdy. Czasami ten kto probuje zaoszczedzic pozniej traci dwa razy wiecej. Jak jest cos do wymiany to wymieniac. Duzo glosniej auto chodzi bez kata ? przy dluzszych trasach glowa nie boli :) ?
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2010, 02:31
Posty: 135
Auto: Mazda RX-8 [231 PS]

Postprzez Levis » 28 maja 2010, 08:14

Wyświetliło mi na komputerze jednak P0410 . W serwisie nie było czasu na diagnozę. Jestem umówiony po niedzieli.
Czy miał ktoś z was taki błąd i co było przyczyną? Wiem tylko że oznacza to awarię systemu wtórnego powietrza.
Mam przejechane tylko 48400km.??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2009, 15:18
Posty: 23
Skąd: Rumia
Auto: Rx8 black 231hp

Postprzez 3eci » 30 maja 2010, 00:49

Dzisiaj bylem na stacji zatankowac i obliczylem spalanie po wymianie cewek. Wczesniej wychodzilo mi 20 litrow na 100 km. Na stacje musialem zjezdzac po 150-160 milach. Zrobilem 230 mil (370 km) na 51 litrach.

51 litrow : 370 X 100 = 13,7

Jest kolosalna roznica, jestem w szoku.
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2010, 02:31
Posty: 135
Auto: Mazda RX-8 [231 PS]

Postprzez Levis » 2 cze 2010, 18:25

Jednak u mnie był zapchany katalizator <diabełek>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2009, 15:18
Posty: 23
Skąd: Rumia
Auto: Rx8 black 231hp

Postprzez 3eci » 2 cze 2010, 23:52

Levis napisał(a):Jednak u mnie był zapchany katalizator <diabełek>


wymieniles kata ?


jak poznac czy kat jest do wymiany ?
dobrze jest sprawdzic chyba emisje spalin prawda ?
Ja wymienilem cewki i teraz jest ok. Na serwisie mi powiedzieli ze z katem jest w porzadku. Ale ktos mi napomnial ze bardzo czesto jak sie mialo problem z cewkami to kat tez bedzie do wymiany. Obawiam sie troche bo nie chcialbym zeby mnie to spotkalo jak bede jechal w trase 1600 km.
Ostatnio edytowano 2 cze 2010, 23:59 przez 3eci, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2010, 02:31
Posty: 135
Auto: Mazda RX-8 [231 PS]

Postprzez Marco7 » 2 cze 2010, 23:55

Levis napisał(a):Jednak u mnie był zapchany katalizator <diabełek>


Dzwoniłeś do mnie chyba czy się mylę ;)
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 00:08
Posty: 707 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: RX-8

Postprzez Levis » 3 cze 2010, 08:35

Hej
Zgadza się , dzwoniłem i miałeś rację że to może być kat. :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2009, 15:18
Posty: 23
Skąd: Rumia
Auto: Rx8 black 231hp

Postprzez Levis » 7 cze 2010, 08:12

3eci napisał(a):
Levis napisał(a):Jednak u mnie był zapchany katalizator <diabełek>


wymieniles kata ?


jak poznac czy kat jest do wymiany ?
dobrze jest sprawdzic chyba emisje spalin prawda ?
Ja wymienilem cewki i teraz jest ok. Na serwisie mi powiedzieli ze z katem jest w porzadku. Ale ktos mi napomnial ze bardzo czesto jak sie mialo problem z cewkami to kat tez bedzie do wymiany. Obawiam sie troche bo nie chcialbym zeby mnie to spotkalo jak bede jechal w trase 1600 km.


Kata nie wymieniłem , bo 6000zł. za nowy to jakieś nieporozumienie. Został wywalony środek i jest ok. nawet CE nie wyświetla. Jedyny minus to straszny smród spalin stojąc w korkach. Czy ktoś może wstawiał jakiś zamiennik ?? <co?>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2009, 15:18
Posty: 23
Skąd: Rumia
Auto: Rx8 black 231hp

Postprzez marcinRX8 » 7 cze 2010, 17:04

A moze przed kosztowna wymiana kata sprobowac zastosowac zalecany przez mazde srodek do jego czyszczenia?
Początkujący
 
Od: 3 cze 2010, 19:10
Posty: 20

Postprzez Deniorek » 7 cze 2010, 18:24

Levis załączył Ci się tryb awaryjny jakiś? Jak to się objawiało? :) Bo w sumie u siebie stawiam coraz bardziej na przybrudzony kat pomimo braku spadku mocy. Tylko ten check engine i sonda się burzy po podłączeniu do komputera. Ciągle zbieram się z tym pojechać do ASO, aby mi to potwierdzili (i ew. wyczyścili), ale nie mam czasu. A samochód jeździ jak jeździł to i motywacji nie ma, żeby coś z tym robić, tylko CE zapala się od czasu do czasu. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez 3eci » 8 cze 2010, 00:12

marcinRX8 napisał(a):A moze przed kosztowna wymiana kata sprobowac zastosowac zalecany przez mazde srodek do jego czyszczenia?



Napisz cos wiecej o tym srodku do czyszczenia kata. Jak to zastosowac i na ile jest to skuteczne ?
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2010, 02:31
Posty: 135
Auto: Mazda RX-8 [231 PS]

Postprzez Levis » 8 cze 2010, 10:34

Pierwsze objawy nawalonego u mnie kata to: najpierw niewielki spadek mocy (akurat jechałem do niemiec i myślałem że to od załadowanego auta) i zauważyłem większe spalanie w trasie ok. 14-15l gdzie normalnie mam 11-12l . Po przyjeździe do Polski ,na drugi dzień tak już muliło ,że nie wkręcał się na wyższe obroty i aż lekko szarpał na wys. obrotach.
Po 2dniach CE wyświetliło . Udałem się do ASO na kompie pokazało błąd 410 . Nie mieli wtedy czasu sprawdzić od czego.
Umówiłem sie z nimi na inny dzień i stwierdzili zapchany kat. sondy ok. Po opróżnieniu kata zrobiłem już 1200km i CE nie wyświetliło :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2009, 15:18
Posty: 23
Skąd: Rumia
Auto: Rx8 black 231hp

Postprzez marcinRX8 » 8 cze 2010, 21:23

Podaje linka do tego srodka co podobno przeczyszcza kata:

http://www.mazdarotaryparts.com/bcatacleanb-1186-p.asp
Początkujący
 
Od: 3 cze 2010, 19:10
Posty: 20

Postprzez 3eci » 8 cze 2010, 22:39

jak sie tym srodkiem czysci ? trzeba wykrecac kata ?
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2010, 02:31
Posty: 135
Auto: Mazda RX-8 [231 PS]

Postprzez Raptor77 » 14 cze 2010, 11:41

3eci napisał(a):jak sie tym srodkiem czysci ? trzeba wykrecac kata ?

wlewa sie do baku
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 19:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez ravie » 14 cze 2010, 13:19

How do I maximize the results of Cataclean?
Follow these simple instructions:
1. Make certain that you have ¼ of a tank of fuel in your tank (3-4 gallons)
2. Allow vehicle to reach full temperature before introducing Cataclean.
3. Pour entire contents (16.7 oz) of Cataclean into the fuel tank.
4. Drive vehicle for 10 -15 miles


Źródełko: http://www.cataclean.com/faq.html
Think Fast. Drive Faster. Don't Blink
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 21:33
Posty: 166

Postprzez bestia » 1 sty 2011, 19:01

Zaświeciła mi się dzisiaj w nocy ta kontrolka silnika :(
Jadę sobie jadę, nic się złego nie dzieje, a tu nagle ta kontrolka. Żadnych zmian na mocy, nic nie śmierdzi, rano sprawdziłam płyny, wszystko ok. Pojechałam przed chwilą zrobić rundkę, nadal nic się nie dzieje, a kontrolka uparcie świeci. Jakieś sugestie zanim pojadę do serwisu? Co mogę sprawdzić samodzielnie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2010, 20:54
Posty: 44
Auto: RX-8 [231] 2005

Postprzez Retro » 2 sty 2011, 02:47

Jest bardzo dużo powodów, dla których ta kontrolka może się zaświecić.
Bez wyraźnych obiawów raczej ciężko coś zdiagnozować.
Podłącz auto pod kompa i wsztko będzie wiadomo ;)
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez bestia » 3 sty 2011, 21:53

Znalazłam na forum w wątku "Problem z kontrolka chlodzenia, oleju i silnika" takie coś:

Raptor77 napisał(a):profilaktycznie mozesz zrobic reset komputera – zamykasz drzwi, wkładasz kluczyk, włączasz zapłon i szybko naciskasz 20x pedał hamulca, wskazówka od cisnienia oleju podnosi sie do srodka i opada, wyłaczasz zapłon i wyjmujesz kluczyk. Tak zresetowałem kompa gdy mi lambda padła i od tego czasu spokój.


Spróbuję jutro rano to zrobić, a potem pojadę do pracy, posłucham uważnie silnika na różnych obrotach, może wyłapię coś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2010, 20:54
Posty: 44
Auto: RX-8 [231] 2005

Postprzez bestia » 7 sty 2011, 22:55

Te zabobony z hamulcem nie działają.

Odkryłam natomiast każdorazowe mocne szarpnięcie podczas przyspieszania przy ok 5 – 5,5 tys. obrotów, taki jakby nagły spadek mocy, ale po tym szarpnięciu ciągnie spokojnie dalej. Wcześniej czytałam coś o sondach lambda, że niby może być zepsuty sensor, który dawkuje paliwo, czy to ma sens?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2010, 20:54
Posty: 44
Auto: RX-8 [231] 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7