Ograniczenie mocy silnika

Mazda RX-8 2003–2011

Postprzez Bond » 4 lip 2009, 16:22

Witam, czy istnieje możliwość elektronicznego ograniczenia mocy silnika w Maździe RX-8?
Początkujący
 
Od: 6 cze 2009, 16:01
Posty: 6
Auto: XC90

Postprzez Deniorek » 4 lip 2009, 16:40

Bond napisał(a):Witam, czy istnieje możliwość elektronicznego ograniczenia mocy silnika w Maździe RX-8?


Nigdy o takim czymś nie słyszałem. A jaki cel to by miało? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez Bond » 4 lip 2009, 18:47

Przekazanie samochodu synowi, który właśnie zdał na prawo jazdy.
Początkujący
 
Od: 6 cze 2009, 16:01
Posty: 6
Auto: XC90

Postprzez Deniorek » 4 lip 2009, 19:15

Jeśli kłamię to proszę innych o poprawienie mnie, ale chyba nie ma żadnego sposobu na przyblokowanie samochodu w ten sposób. ;)

Jedyna recepta to wymiana samochodu synowi na mniej zrywny bądź wpojenie mu, że to nie zabawka i tym da się zabić.

Chociaż lepszy taki Rex dla młodego człowieka niż rozpadające się stare BMW. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez Pit » 4 lip 2009, 20:31

Należałoby poszukać (nie wiem, czy istnieje) standalone do RX-8 i ustawić odcinkę na 3 krpm ;)

Polecam regulamin w kwestii nazewnictwa tematów – mamy tutaj reguły :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Bond » 4 lip 2009, 21:25

A remap silnika?
Początkujący
 
Od: 6 cze 2009, 16:01
Posty: 6
Auto: XC90

Postprzez Marco7 » 5 lip 2009, 03:23

Przyblokuj przepływomierz, auto wejdzie w tryb serwisowy i będzie się kręcić do 4 tyś obr/min.
Nie ręczę ani odpowiadam za skutki, ale ja tak miałem niechcący raz ;) . Być może w serwisie mogliby jakoś komputerowo włączyć tryb serwisowy.
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 00:08
Posty: 707 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: RX-8

Postprzez Deniorek » 5 lip 2009, 03:43

Takie metody raczej egzaminu nie zdarzą. Chociaż Pit wpadł na świetny pomysł z odcinką. Całkiem możliwe, ale nie wiem jak by to w praktyce wyglądało. No i takie auto faktycznie więcej niż 100 nie pojedzie. <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez Luk@s » 5 lip 2009, 09:50

No i takie auto faktycznie więcej niż 100 nie pojedzie.

Ale i tak przy ruszaniu na mokrym/sliskim/piasku mozna owinać sie d.u.p.ą o słup/barierki itp :P I to może zrobic nie tylko osoba niedoswiadczona ;) Także moim zdaniem jeśli się nie ma zaufania to ... trzeba wybrac inne autko. To jest dośc wymagające zwłaszcza na początku bo później to już mozna sie przyzwyczaić, że tył czasem pojedzie w swoją strone.
A teraz na temat:
Napewno istnieje mozliwość przyblokowania obrotów np. do 4tyś po których nastąpi odcięcie paliwa. (tak jak to robia w autach firmowych żeby nikt nie cisnął za mocno). Czy to tylko bezpiecznie dla tego silnika to nie wiem.
Są też ograniczniki prędkości takie jak obowiązkowe w ciężarówkach/autobusach ograniczają tą prędkość do np 100km/h
"LONTEX ma w swojej ofercie następujące rodzaje ograniczników prędkości:
AUTOKONTROL: ogranicznik model ROMATIC 80 działający na zasadzie odcięcia dopływu paliwa
ELSON Truck Cruise: ogranicznik działający na zasadzie mechanicznego odciągnięcia cięgna gazu,"
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2007, 00:25
Posty: 184 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: M6->M3->RX8-> Santa Fe + RAV4 X

Postprzez Deniorek » 5 lip 2009, 10:43

Luk@s napisał(a):to tylko bezpiecznie dla tego silnika to nie wiem.


No też zastanawiam się nad tym.

Co do odcięcia to jeszcze pozostaje druga kwestia. RX-8 ma dosyć niecodzienną elektronikę i w Polsce powierzanie komuś tego samochodu to niezłe wyzwanie. Ludzie radia wymieniają to coś zaczyna się gryźć. A co dopiero gdyby taki ogranicznik szalał i nie chciał się przyjąć? :) Nie wiem, czy ktoś montował kiedyś w Polsce w takim samochodzie ogranicznik (zwykle kupuje się takie samochody żeby szaleć, a nie ograniczać).

No i ciekawy jestem jaki koszt takiej zabawy jest. Luk@s też poruszył ważną kwestię. Niestety tył nadal będzie latał i tego nie zmieni się. A wynika z tego, że zginąć można ruszając z miejsca. Bardzo pesymistyczna wizja, ale... :)

Młody tak zalazł za skórę, czy zapobiegawczo jeśli można zapytać? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez Fiveopac » 5 lip 2009, 13:07

Bond bardzo prosta sprawa, stosowana np. w autach WRC, musisz zastosowac zwężkę w ukladzie dolotwym – – zmniejszenie srednicy rury o np.o 50%. Proste, skuteczne, niezawodne.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Bond » 5 lip 2009, 14:03

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Skontaktuję się z firmą Lontex. Deniorek Młody Yarisa 1.0 kręci do 6 tys obrotów, więc trzeba reagować :)
Początkujący
 
Od: 6 cze 2009, 16:01
Posty: 6
Auto: XC90

Postprzez Deniorek » 5 lip 2009, 14:28

Bond napisał(a):Młody Yarisa 1.0 kręci do 6 tys obrotów, więc trzeba reagować :)


Skoro tak kręci obroty to lepiej mu faktycznie odciąć trochę, dla jego bezpieczeństwa jak i silnika rotacyjnego. :D Mógłbyś nas poinformować czy taka zabawa jest możliwa, bo jestem naprawdę bardzo ciekawy efektu i ceny? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez Bond » 5 lip 2009, 14:55

Tak, jeśli będzie to możliwe to oczywiście dam znać i przekażę synowi adres forum, by mógł zaprezentować swój prezent ;). W innym wypadku będę skazany kupić mu coś innego.
Początkujący
 
Od: 6 cze 2009, 16:01
Posty: 6
Auto: XC90

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7