Szybka zmiana biegów

Mazda RX-8 2003–2011

Postprzez boletz » 30 mar 2009, 22:46

Pytanko takowe.

Czy jest możliwość błyskawicznej zmiany biegów z np. 2 na 3 i z 3 na 4 ?? Chodzi mi tutaj o zmianę przy ok 9k rpm. Przy zmianie tak 6,7 tysięcy nie mam z tym problemów. Natomiast przy wyższej prędkości obrotowej zajmuje mi to około 1 – 1,5s, gdy chcę to zrobić szybciej to słyszę zgrzyt i bieg nie wchodzi. Żeby nie zgrzytnęło to muszę bieg tak jakby wysprzęglić a następnie wrzucić kolejny.

Pytam bo nie wiem czy tak się po prostu nie da, czy to znak że synchronizatory są już wyeksploatowane.

Dodam jeszcze że przebieg samochodu to ok. 25000
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2009, 22:11
Posty: 137
Skąd: Strzyżów / Miłocin
Auto: słoniu, franio, złomek, pomarańczka

Postprzez Deniorek » 1 kwi 2009, 13:58

3 na 4 > zgrzyt przy około 9 tysiącach obrotu ale wskakuje. Już gdzieś pisaliśmy w jakimś temacie o tym. Na stronie klubu w RX-8 też już podejmowali sto razy ten temat. Wszyscy doszli do wniosku, że u jednych to jest, a u drugich nie. Więc problem może dotyczyć:
> kierowcy (po prostu robi coś nie tak)
> samochodu (ciężko stwierdzić, nie ma jakiejś określonej teorii)
Co do 2 na 3 nigdy z takim czymś się nie spotkałem.
I mówię, z 3 na 4 to czasami to występuje, ale u mnie bieg wskakuje i nie muszę wysprzęglać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez nismo » 2 kwi 2009, 11:01

U mnie z kolei ciężej wskakuje bieg z 1 na 2. I odwrotnie jak u kolegi boletz muszę podkręcić samochód do wyższych obrotów i wtedy bieg wchodzi płynnie. Nie zauważyłem problemu, który opisuje boletz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:34
Posty: 107

Postprzez Deniorek » 2 kwi 2009, 19:52

Dzisiaj trochę pośmigałem po naszej obwodnicy i potestowałem na nowo problem 3>4>zgrzyt. :) I chyba rozwiązałem problem, ponieważ już chyba wiem jak go wyeliminować. Jak dla mnie leży on zarówno po stronie kierowcy, jak i samochodu.
Przy gwałtownej zmianie biegu 3>4 (a te na naszych rodzimych drogach właśnie na tych biegach są najczęściej wymagane :P) należy zachować pewien schemat, być może który zachowuje ta część kierowców, która robi to spokojniej i dlatego nie wie o co chodzi z tym całym zgrzytem przy zmianie 3>4 na red linie. Zdecydowanie wciśnięte sprzęgło, przy wejściu na red line nie szarpać bieg tylko go "pchnąć" do siebie" i nie puszczać energicznie sprzęgła tak jak teoretycznie robi się w takich momentach, tylko przytrzymać lekko. Ciężko wytłumaczyć to tekstem, to trzeba wyczuć. Bynajmniej ja już nie mam tego problemu. Czyżby często kierowcy są za szybcy dla skrzyni Rexa? :D Ciężko stwierdzić...
erura: u mnie czasami też jest lekki opór dla dwójki (nie ma tej elastyczności wrzucania, nie to żeby dwójka nie wchodziła :)), ale związane jest to chyba z temperaturą na zewnątrz. Po zimie wsiadam do auta i biegi chodzą jak masełko, a w czasie zimy kiedy auto rozgrzewało się to też nie było żadnych oporów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez boletz » 2 kwi 2009, 23:13

Pobawiłem się dzisiaj troszkę i próbowałem zastosować twój sposób. Nie powiem że od razu był lepiej, ale jedno wiem na pewno, praktyka.....

Za szybko chciałem zbyt wiele. Dzięki za zainteresowanie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2009, 22:11
Posty: 137
Skąd: Strzyżów / Miłocin
Auto: słoniu, franio, złomek, pomarańczka

Postprzez Lucass » 3 kwi 2009, 09:24

No kurcze teraz sie od was dowiaduje ze faktycznie taki problem jest.
Rok temu sprzedałem ReXa , ja miałem wersje 191 KM i muszę potwierdzić że też czasami mi zgrzytały biegi i byłem bardzo na siebie zły że nieumiem biegów zmieniać <glupek2>
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez elgyn » 5 sie 2010, 00:55

Ufff... szukałem, szukałem i znalazłem te pocieszające wiadomości. Dziś tak właśnie miałem: zmiana z 3 na 4 (chyba), bardzo szybka i zgrzyt. Tylko myślałem, że po prostu niedocisnąłem do końca sprzęgła i to mój ewidentny błąd którym podniszczyłem sobie skrzynię... :)
elgyn
 

Postprzez 3eci » 5 sie 2010, 23:13

Dużo zależy od sprzęgła. Jedno jest mniej wysłużone a drugie bardziej. Więc nie raz wsiadamy w takie same modele samochodu i troche inaczej wchodzą biegi.
jak ktoś chce szybciej to niech zmienia bez sprzęgła <lol>
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2010, 02:31
Posty: 135
Auto: Mazda RX-8 [231 PS]

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7