jakie przerobki RX8 z USA
1, 2
witam mam pytanie do osob ktore sprowadzaly lub przystosowywaly mazde RX8 z USA do naszych wymogow , jakie trzeba zrobic przerobki,jak to wyglada i jakie czesci trzeba zakupic.Prosze o szczegolowa informacje.Interesuja mnie tylko te prerobki ktore musza byc wykonane aby samochod przeszedl przeglad.Pozdrawiam
- Od: 31 sie 2008, 12:21
- Posty: 15
Ja u siebie nic nie robiłem ale wiem co powinienem
1)Ustawić światla z przodu (albo wymienić, 1 lampa 1500 zł)
2)Zmienić postojówki z pomarańczowych na białe
3)Zamontować spryskiwacze do świateł (chyba, że nie masz ksenonów)
4)Przerobić 1 światło wsteczne na przeciw-mgielne (koszt 700 zł – tyle co nowa lampa tylna...)
Nie wiem jak z hamulcami... nie pytałem ale może się okazać, że nie mają homologacji
Ceny z ASO na Puławskiej – WaWa
A samochód to przejdzie przegląd albo nie, w zależności , do którego mechanika pojedziesz
1)Ustawić światla z przodu (albo wymienić, 1 lampa 1500 zł)
2)Zmienić postojówki z pomarańczowych na białe
3)Zamontować spryskiwacze do świateł (chyba, że nie masz ksenonów)
4)Przerobić 1 światło wsteczne na przeciw-mgielne (koszt 700 zł – tyle co nowa lampa tylna...)
Nie wiem jak z hamulcami... nie pytałem ale może się okazać, że nie mają homologacji
Ceny z ASO na Puławskiej – WaWa
A samochód to przejdzie przegląd albo nie, w zależności , do którego mechanika pojedziesz
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
http://www.rxklub.pl
Retro napisał(a):Ja u siebie nic nie robiłem ale wiem co powinienem
1)Ustawić światla z przodu (albo wymienić, 1 lampa 1500 zł)
2)Zmienić postojówki z pomarańczowych na białe
3)Zamontować spryskiwacze do świateł (chyba, że nie masz ksenonów)
4)Przerobić 1 światło wsteczne na przeciw-mgielne (koszt 700 zł – tyle co nowa lampa tylna...)
Nie wiem jak z hamulcami... nie pytałem ale może się okazać, że nie mają homologacji
Ceny z ASO na Puławskiej – WaWa
A samochód to przejdzie przegląd albo nie, w zależności , do którego mechanika pojedziesz
A jak wyglada sprawa przednich swiatel ? da sie je ustawic czy musze kupowac nowe? Sęk w tym ze ja chce sprowadzic przez Niemcy a ze tam bede rejestrowal po drodze:) to na niemieckich przegladach nie ma to tamto:) ma byc i juz. Wiec na 100% mozna je przestawic?
- Od: 31 sie 2008, 12:21
- Posty: 15
Hmm... nie wiem jak to jest z ksenonami –.–
Średnio się znam bo w ksenonie słowo lampa a cały reflektor to 2 różne słowa, najlepiej zadzwoń do Mazdy i się zapytaj.
Ale w niemczech chcesz rejestrować tylko po to, żeby nią przyjechać tutaj prawda ?
Więc jak masz takie tymczasowe tablice, żeby tylko przyjechać do PL to raczej nikt Ci z powodu świateł problemów raczej nie będzie robił.
Średnio się znam bo w ksenonie słowo lampa a cały reflektor to 2 różne słowa, najlepiej zadzwoń do Mazdy i się zapytaj.
Ale w niemczech chcesz rejestrować tylko po to, żeby nią przyjechać tutaj prawda ?
Więc jak masz takie tymczasowe tablice, żeby tylko przyjechać do PL to raczej nikt Ci z powodu świateł problemów raczej nie będzie robił.
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
http://www.rxklub.pl
Czepiać możnaby się wszystkiego ale najistotniejsze jest poziomowanie xenonow (ja mam wersję GT i mam automatyczny system poziomowania), spryskiwacze do xenonow – koszt 4tys poza ASO, i tylna lampa przeciwmgielna – mi proponowali wymiane jednej żarówki (za grosze poza ASO) lub podłączenie oryginalnej trójkątnej lampy -koszt lampy + 50 zt robocizna zastanów się czy chcesz ładować kasę w pierdoły, które da się ominąć ja nie robiłam nic z tych rzeczy a, i przy normalnych światłach nie potrzeba ani spryskiwaczy ani poziomowania
... złap mnie jeśli potrafisz
- Od: 18 wrz 2007, 17:38
- Posty: 55
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda RX-8 GT 2005
spryskiwacze do xenonow? co to jest? bo mi sie wydaje ze to spryskiwacze lamp jak sie zabrudza:) a jesli to jest to , to jest to poprostu extra dodatek a co spryskiwacze maja wspolnego z przegladem? heh moze sie wyglupilem ale niestety nie mialem stycznosci z xenonami wiec wybaczcie jesli cos palnalem.Jedyne skojarzenie xenon to w moim przypadku zarowki xenonowe:).....
- Od: 31 sie 2008, 12:21
- Posty: 15
przedewszystkim chodzi o to ze samochod poplynie z us do niemiec bo to jest duzo tansza wersja sprowadzenia.Jak poplynie do niemiec to zeby ta wersja byla daej oplacalna musze zarjestrowac samochod w niemczech a zeby go zarejestrowac w DE to trzeba zrobic przeglad a jak wiadomo w DE nic dla picu na przegladach nie robia,to nie jest Polska gdzie pozytywny przeglad zalezy od tego gdzie ,kiedy i na kogo trafisz.Co do oplacalnosci to jesli samochod plynie do Pl slyszalem ze wala oplaty z eurotaxu bez wzgledu ile jest na umowie/rachunku. Nie bede ryzykowal po to tylko zeby dac gnoj....om zarobic.W DE placisz clo i wszystkie oplaty od ceny jaka zaplaciles w USA a nie od widzimisie urzedasa.
- Od: 31 sie 2008, 12:21
- Posty: 15
polecam http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=51842 będziesz wiedział o co chodzi ze spryskiwaczami...
... złap mnie jeśli potrafisz
- Od: 18 wrz 2007, 17:38
- Posty: 55
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda RX-8 GT 2005
1)Taniej będzie przywieść Rexa na lawecie niż nim przyjechać z Bremerhaver do Polski.
2)Nie wydaje mi się aby samochód potrzebował przeglądu jesli będziesz miał tablice kilkudniowe, na których masz przyjechać do Polski.
3)Jak chcesz zrobić taki przegląd jak nie masz samochodu ? W porcie go nie zrobią, w urzędzie też nie. I Ty też go nie zrobisz skoro nie masz samochodu.
4)To co ma homologację u nas wcale nie musi mieć jej w Niemczech i vice versa. Jak tam chcesz robić TUV to zapytaj kogoś (albo gdzieś) kto (albo gdzie) spowadza samochody, jak to wygląda.
5)Co do ksenonów, to Żabcia podała już linka, w skrócie napiszę, że w Polsce jak masz ksenony to musisz mieć do nich spryskiwacze (takie na zderzaku na światła).
2)Nie wydaje mi się aby samochód potrzebował przeglądu jesli będziesz miał tablice kilkudniowe, na których masz przyjechać do Polski.
3)Jak chcesz zrobić taki przegląd jak nie masz samochodu ? W porcie go nie zrobią, w urzędzie też nie. I Ty też go nie zrobisz skoro nie masz samochodu.
4)To co ma homologację u nas wcale nie musi mieć jej w Niemczech i vice versa. Jak tam chcesz robić TUV to zapytaj kogoś (albo gdzieś) kto (albo gdzie) spowadza samochody, jak to wygląda.
5)Co do ksenonów, to Żabcia podała już linka, w skrócie napiszę, że w Polsce jak masz ksenony to musisz mieć do nich spryskiwacze (takie na zderzaku na światła).
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
http://www.rxklub.pl
Ja przyjeżdżam Mazdą z Niemiec na kołach i to wydaje mi się tańszą (i przyjemniejszą) opcją. Jeszcze tam wykupujesz tablice z ubezpieczeniem na kilka dni, jak w przypadku auta kupowanego w UE. Sprowadzenie przez Niemcy jest faktycznie tańsze z uwagi na możliwość zaniżenia wartości na fakturze i 19-procentowy VAT, ale akcyzę płacisz w Polsce na podstawie wartości z Eurotaxu. W przypadku 1.3 (3%) nie ma bólu, ale 3 litry... Potrzebny łaskawy rzeczoznawca, który nieco obniży wartośc auta
W Polsce przepisy zobowiązują do posiadania spryskiwaczy w wypadków xenonów, stąd koledzy o nich piszą – podobnie tylne światło przeciwmgielne. Wszystko zależy od stacji kontroli pojazdów, przednie reflektory można ustawić "asymetrycznie" bez przeróbki.
W Polsce przepisy zobowiązują do posiadania spryskiwaczy w wypadków xenonów, stąd koledzy o nich piszą – podobnie tylne światło przeciwmgielne. Wszystko zależy od stacji kontroli pojazdów, przednie reflektory można ustawić "asymetrycznie" bez przeróbki.
Ja mam amerykańskiego Rex`a:
– jeśli ksenony > spryskiwacze
– tylne przeciwmgielne
I na tym koniec, hehe. Pozycyjnych na białe nie zmieniało się, nikt się nie czepiał. Liczniki z amerykańskich miar na nasze przestawiasz guzikami.
Ciekawy jednak jestem jak wiele można zaoszczędzić ściągając przez Niemcy. Prawdopodobnie bardzo dużo skoro tyle przekrętów planujesz (lekka ironia). Nie łatwiej już dopłacić trochę i mieć dużo łatwiej? No chyba, że faktycznie możesz dużo zaoszczędzić, ja tam o takim czymś nawet nie myślałem. Ale wątpię żeby Niemcy mieli takie niskie podatki... Ale daję dobrą radę, abyś był pewny swojego, ponieważ nie raz się okazało, że cwany płacił na koniec dwa razy więcej...
btw "żarówki xenonowe", a ksenony to zupełnie dwie różne sprawy. Nie mylić proszę. Ksenon wymaga odpowiedniej lampy i przetwornicę. Rzecz oczywista, ale mało ludzi zdaje się ją rozumieć. Na dodatek coraz częściej słyszy się o tym, że policja daje mandaty posiadaczom "żarówek ksenonowych"...
– jeśli ksenony > spryskiwacze
– tylne przeciwmgielne
I na tym koniec, hehe. Pozycyjnych na białe nie zmieniało się, nikt się nie czepiał. Liczniki z amerykańskich miar na nasze przestawiasz guzikami.
Ciekawy jednak jestem jak wiele można zaoszczędzić ściągając przez Niemcy. Prawdopodobnie bardzo dużo skoro tyle przekrętów planujesz (lekka ironia). Nie łatwiej już dopłacić trochę i mieć dużo łatwiej? No chyba, że faktycznie możesz dużo zaoszczędzić, ja tam o takim czymś nawet nie myślałem. Ale wątpię żeby Niemcy mieli takie niskie podatki... Ale daję dobrą radę, abyś był pewny swojego, ponieważ nie raz się okazało, że cwany płacił na koniec dwa razy więcej...
btw "żarówki xenonowe", a ksenony to zupełnie dwie różne sprawy. Nie mylić proszę. Ksenon wymaga odpowiedniej lampy i przetwornicę. Rzecz oczywista, ale mało ludzi zdaje się ją rozumieć. Na dodatek coraz częściej słyszy się o tym, że policja daje mandaty posiadaczom "żarówek ksenonowych"...
- Od: 10 lip 2008, 19:28
- Posty: 664
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]
poczytajcie 90% samochodow z usa idzie przez niemcy, u nas w PL zwsze pod gorke ,samochodu jeszcze nie mam ale jak bede mial i bedzie plynal do PL to nasi wielcy mocodawcy z bozej laski wymysla cos nowego(oplaty,problemy itp) i co wtedy.Polska i polskie przepisy sa jak woda w kiblu, co chwile jakies zmiany.Jak juz ktos pisal wyzej zalozmy kupuje samochod za 10tys $ w usa i plynie do PL a w PL panowie na celnym biora eurotax i licza wszystkie oplaty od ceny z jakiejs tam ksiazki ja dziekuje za taki biznes.Do niemiec przyplynie i choc bede mial te 10 tys $ na rachunku/umowie to od tego mi policza ,zarejestruje go w niemczech bo mam na kogo a pozniej od niego "odkupie" i wtedy zaplace w PL 3% akcyzy.Co tu duzo pisac kazdy sobie moze policzyc.Pomijam fakt ze vat zaplace 19% w niemczech przed rejestracja a w PL musialbym zaplacic 22% niby mala kwota ale to + cło od rzeczywistej ceny daje kilka-kilkanascie tys zl oszczednosci a w PL z clem moga mnie pocalowac w tzw rów.Chcialbym zeby ktos napisal czy jak madzia ma normalne swiatla to czy poprostu sie je przestawia i po sprawie czy tylko wymiana, no i jesli ma xenony to czy tez sie je ustawia czy trzeba wymienic. dzieki za wszystkie odpowiedzi
- Od: 31 sie 2008, 12:21
- Posty: 15
Deniorek napisał(a):Ciekawy jednak jestem jak wiele można zaoszczędzić ściągając przez Niemcy. Prawdopodobnie bardzo dużo skoro tyle przekrętów planujesz (lekka ironia). Nie łatwiej już dopłacić trochę i mieć dużo łatwiej? No chyba, że faktycznie możesz dużo zaoszczędzić, ja tam o takim czymś nawet nie myślałem. Ale wątpię żeby Niemcy mieli takie niskie podatki... Ale daję dobrą radę, abyś był pewny swojego, ponieważ nie raz się okazało, że cwany płacił na koniec dwa razy więcej...
hmm ja bym tego nie nazwal przekretem, wszystko legalnie w 100% . Przekretem nazwalbym liczenie cła z eurotaxu to raz a drugi to ta akcyza co pobrali od ludzi a teraz oddac nie chca,łaske robia niby oddaja ale ile trzeba sie nagimnastykowac zeby odzyskac.Ja kilka samochodow sprowadzilem z niemiec i dobrzez ze zrobilem jak zrobilem teraz nie musze sie prosic jak zyd o zwrot niech mnie urzad celny w pocaluje.
- Od: 31 sie 2008, 12:21
- Posty: 15
Której części zdań:
1)Albo musisz ustawić światła po polsku (asymetrycznie)
2)Albo wymienić na polskie / europejskie
nie rozumiesz ?
Nie obraź się ale odp nie musi być wyczerpująca, napisałem dokładnie w punktach co musisz zmienić w swoim 1 poście a ty dalej nie wiesz...
Edit:
Nie zmieniaj postów jak już na nie odpisałem
P.S. jestem zluzowany
1)Albo musisz ustawić światła po polsku (asymetrycznie)
2)Albo wymienić na polskie / europejskie
nie rozumiesz ?
Nie obraź się ale odp nie musi być wyczerpująca, napisałem dokładnie w punktach co musisz zmienić w swoim 1 poście a ty dalej nie wiesz...
Edit:
Nie zmieniaj postów jak już na nie odpisałem
P.S. jestem zluzowany
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
http://www.rxklub.pl
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości