Zapłon za 2-3 razem

Mazda RX-8 2003–2011

Postprzez vlaad » 26 paź 2007, 14:12

Witam

Idzie zima, robi się chłodno i nieco mnie stresuje niemrawy zapłon mojego RX'a (192km). odpala co prawda ale zawsze za 2-3 razem. nawet na ciepłym silniku nie chce zapalić od razu. czasami mam wrażenie, że na ciepłym jest gorzej.
Czy to norma (przez 6 lat miałem MR-2 która zawsze paliła za 2 razem niezależnie czy było +30 czy -30 na dworzu i nikt tego zmienić nie potrafił), czy też lepiej coś posprawdzać, by się w zimę niemiło nie zdziwić.
i jak coś to od czego zacząć? swiece (były niedawno sprawdzane), kabelki (nie mam pojęcia w jakim są stanie), akumulator??
Początkujący
 
Od: 11 maja 2007, 13:46
Posty: 14

Postprzez ZK33 » 26 paź 2007, 14:56

RX 8 ma to do siebie że zapala gorzej od tradycyjnego silnika ale nie ma co się przejmować,
jednak uważaj na świece!
powinieneś je wymienić najpóźniej raz na 30 tys km. bo może cię spotkać niespodzianka w postaci zalania silnika.
Kompozytor miał taką sytuacje, musial holować auto do serwisu.

patrz : http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2004, 19:42
Posty: 141
Skąd: Łask
Auto: CX 9

Postprzez Janusz » 27 paź 2007, 20:18

Kable zapewne są w porządku bo to młody samochód. Jakby był któryś mechanicznie uszkodzony to silnik nierówno by pracował po udanym uruchomieniu oczywiście. Co to znaczy że świece były sprawdzone? Jeśli tylko je wykręcono i obejrzano albo przejechano nieumiejętnie (o zgrozo) szczotką drucianą to nic to nie da. Czy w ogóle były wymieniane od nowości? Jeśli nie to jest to konieczność. Poza tym w zimie silnik powinien zapalać lepiej bo olej jest gęstszy i jest lepsza kompresja, dlatego też w najgorszych warunkach małe wankle radzą sobie w skuterach. Poza tym winny może być akumulator. Jeśli jest niedoładowany to słabiej kręci rozrusznikiem i nie wprowadza silnika na odpowiednie obroty. Sprawdź jego ładowanie, pojemność i w razie czego też wymień. U mnie pomogło. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2004, 08:33
Posty: 131
Skąd: Opole
Auto: RX-7 FC TII `91

Postprzez aybabtu » 28 paź 2007, 23:13

ZK33 napisał(a): jednak uważaj na świece!
powinieneś je wymienić najpóźniej raz na 30 tys km. bo może cię spotkać niespodzianka w postaci zalania silnika.


Gość w serwisie Mazdy w Katowicach powiedział mi ze 50 tys. Bądź tu mądry :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2007, 13:18
Posty: 180
Skąd: krakówek
Auto: RX-8 Revolution SP

Postprzez vlaad » 29 paź 2007, 10:35

dzięki, przyjrzę się akumulatorowi bo on wzbudza moją największą nieufność w chwili obecnej
Początkujący
 
Od: 11 maja 2007, 13:46
Posty: 14

Postprzez ZK33 » 29 paź 2007, 11:25

aybabtu napisał(a):Gość w serwisie Mazdy w Katowicach powiedział mi ze 50 tys. Bądź tu mądry

Co serwis to inaczej mówią <lol> <lol>
Ale serwis swoje a życie swoje.
Ja świece wymieniłem po 22 tyś i jedna już miała popękaną porcelankę. :|
Poza tym jak Janusz napisal w jaki sposób sprawdzili czy świece są ok ?
na " oko " <lol> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2004, 19:42
Posty: 141
Skąd: Łask
Auto: CX 9

Postprzez żabcia » 29 paź 2007, 15:12

Witam :)

u mnie jest dokładnie taka sama sytuacja. Albo nic się nie dzieje (tylko pstrykanie słychać) albo odpala bez najmniejszych problemów. Mechanik powiedział, że moja madzia "nie lubi wilgoci" heheh :) świece są praktycznie nowe, akumulator też ok, więc postanowiłam się nie stresować i przyjąć, że tak po prostu musi być ;)
;)
... złap mnie jeśli potrafisz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 17:38
Posty: 55
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8 GT 2005

Postprzez vlaad » 30 paź 2007, 12:36

ZK33 napisał(a):Poza tym jak Janusz napisal w jaki sposób sprawdzili czy świece są ok ?
na " oko " <lol> .


pewnie tak to wyglądało ;). serwis mazdy stwierdził, że świece wyglądają na nowe. wnosząc z doświadczenia z serwisami firmowymi, które raczej wymienią coś, co wymiany nie wymaga, niż otwarcie przyznają, że wszystko jest cacy wnoszę, że świece powinny być ostatnie w kolejce podejrzanych.
Początkujący
 
Od: 11 maja 2007, 13:46
Posty: 14

Postprzez Janusz » 31 paź 2007, 19:08

No właśnie tak to już jest z naszymi kochanymi ASO ;) Ja jak jadę niezależnie, jakim wozem do ASO to wole potrzeć im na ręce bo zdarzało mi się interweniować i pokazywać, co trzeba najpierw odkręcić. Dlatego to, co mogę robię sam lub korzystam z zaprzyjaźnionego mechanika. Wracając do tematu naszych rozważań to w instrukcji do mojej zalecają sprawdzenie świec, co 20tyś. W praktyce myśle, że nie ma, co oszczędzać i maksymalnie przy takim (a najlepiej wcześniej) przebiegu trzeba je zmienić.
Informacyjnie powiem, że poprzedni właściciel mojej podchodził dość pryncypialnie do kwestii serwisowych (i chwała mu za to bo ja też) i zmieniał świece prawie przy każdej wymianie oleju przy przebiegach rocznych 5 do 10tyś. km. Ja też tak robię bo wymiana świec nie należy do specjalnie ekstremalnych, więc polecam samemu to robić. Od Pań oczywiście nie wymagam takich poświęceń ... zawsze mogą poprosić płeć brzydszą <jelen> o pomoc ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2004, 08:33
Posty: 131
Skąd: Opole
Auto: RX-7 FC TII `91

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7