BartCorby napisał(a):Witam wszystkich, od niedawna jestem posiadaczem "Madzi" przyznam sie ze jest to moje pierwsze sportowe auto tym bardziej z takim silnikiem, i prosze was o pomoc w sprawie uzytkowania tego coda, a mianowicie, co i jak robic zeby zminimalizowac awaryjnosc, jakie swiece, jaki olej, moze przyda sie rowniez opinia na temat samej techniki zmieniania biegow – tzn na jakich obrotach jezdzicie?
dodam ze jest to wersja KURO 231 kucykow =] czy ktos wie jaka jest roznica miedzy wersja KURO a pozostalymi wersjami? aaaa i jeszcze jedno wie ktos jak wyzerowac dzienny licznik? no chyba ze nie zwrocilem uwagi na jakis przycisk na zegarze...=/ jak wyglada sprawa z komputerem pokladowym ? jest takowy? czy jest mozliwosc zobaczenia aktualnego spalania? cisnien w kolach itd??? pozdrawiam i czekam na opinie...
ja Ci mogę napisac od siebie tyle, że nie wyłączaj silnika jak jest zimny, zawsze pod odpaleniu poczekaj chwilę, aż obroty się unormują, do rozgrzania nie pałuj jej, a gaś na 3tyś obrotów (ta praktyka ma swoich zwolenników i przeciwników, ja tak robię i jakoś rexa jeszcze nie zalałem) coby resztki paliwa spaliło, dzięki temu jej nie zalejesz. Dym – norma, mazda ma bardzo dużą emisję spalin, a zimą jest pełno tego "dymu" Spalanie (mam 193KM) takie samo jak u Ciebie, w mieście od 14 do 25L (zależy od stylu jazdy), w trasie nie zszedłem poniżej 13L... u mnie nie zauważyłem komputera pokładowego, można jedynie obczaic temp na zewnątrz. CO do kasowania licznika dziennego, masz na wyświetlaczem przycisk, który musisz po prostu dłużej przetrzymac coby skasowac. Lej dobre paliwo, zalewaj olejem dedykowanym rx-8, dbaj i będzie cacy
Wracają do spalania, nie wierzę, że tym samochodem da się zrobic 11L/100km w trasie, ale to moja opinia Jedyna wada tego samochodu to zabójcze zużycie paliwa, ale wynagrodzi Ci czymś innym. Gdybyś zmieniał opony to załóż lepiej wszystkie takie same – dobra rada. Ogólnie zapraszam na spot w niedziele i pewnie ja oraz koledzy wyjaśnimy Ci parę spraw. Pozdro