Paliwo do Wanklów
Retro,
Sprobuje wiec inaczej. Przez analogie: czy Twoim zdaniem 273K, 0C i 32F oznaczaja te sama temperature czy moze inne? Tak samo jest z benzyna. Amerykanska benzyna 91 (gdzie 91 jest wyznaczone metoda (RON+MON)/2) ma te sama odpornosc na spalanie detonacyjne co europejskie 95 (wyznaczone metoda RON). Jak leje na stacji w USA benzyne 87 to z punktu widzenia silnika i spalania detonacyjnego jest to tak samo jakbym w Europie lal 91RON. Inna historia jest ilosc etanolu w benzynie, ktora w Polsce chyba nie moze przekroczyc 5% a w USA jest to 10%. Tutaj jest wyjasnione, co tak naprawde oznacza liczba oktanowa http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating
Innymi slowy silnik powinien pracowac tak samo zarowno na amerykanskiej 91 jak na europejskiej 95, bo odpornosc na spalanie stukowe jest taka sama.
Sprobuje wiec inaczej. Przez analogie: czy Twoim zdaniem 273K, 0C i 32F oznaczaja te sama temperature czy moze inne? Tak samo jest z benzyna. Amerykanska benzyna 91 (gdzie 91 jest wyznaczone metoda (RON+MON)/2) ma te sama odpornosc na spalanie detonacyjne co europejskie 95 (wyznaczone metoda RON). Jak leje na stacji w USA benzyne 87 to z punktu widzenia silnika i spalania detonacyjnego jest to tak samo jakbym w Europie lal 91RON. Inna historia jest ilosc etanolu w benzynie, ktora w Polsce chyba nie moze przekroczyc 5% a w USA jest to 10%. Tutaj jest wyjasnione, co tak naprawde oznacza liczba oktanowa http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating
Innymi slowy silnik powinien pracowac tak samo zarowno na amerykanskiej 91 jak na europejskiej 95, bo odpornosc na spalanie stukowe jest taka sama.
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
kowalesik napisał(a):Amerykanskie 91 oktanow jest rownowaznikiem europejskiego 95 oktanow.
Tak jak mówiłem wcześniej. tak samo jest z mocą, mierzona według innych norm, no japońskie i europejskie może mieć inną wartość.
Jeżeli ktoś ma kłopoty z angielskim to polecam polską stronę wikipedii gdzie również została opisana liczba oktanowa: http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa
- Od: 1 cze 2008, 19:34
- Posty: 107
kowalesik dzięki za info
No ale dalej jakoś mam wrażanie, że to amerykańskie paliwo jest słabsze.
Gdzieś jakiś czas temu czytałem tylko nie pamiętam dokładnie ;/
Chodziło chyba o to, że jak masz taki duży silnik wolno ssący to musisz mieć słabsze paliwo (mniej oktanów) żeby się zdążyło całe spalić bo inaczej jak masz za dużo oktanów to się całe nie spala i może rozwalić silnik.
Paula kopsnij adres na PM to coś mogę podesłać next time
No ale dalej jakoś mam wrażanie, że to amerykańskie paliwo jest słabsze.
Gdzieś jakiś czas temu czytałem tylko nie pamiętam dokładnie ;/
Chodziło chyba o to, że jak masz taki duży silnik wolno ssący to musisz mieć słabsze paliwo (mniej oktanów) żeby się zdążyło całe spalić bo inaczej jak masz za dużo oktanów to się całe nie spala i może rozwalić silnik.
Paula kopsnij adres na PM to coś mogę podesłać next time
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
http://www.rxklub.pl
Tzn, że co... też chcesz kartkę ? xDDD
Abstrachując od tego w ten weekend miałem wypad do Krakowa i.... się załamałem...
W tamtą manie Warszawa –> Radom –> Kilece –> Kraków –> 4,5h – straszny ruch... nie goniłem zbytnio... spaliła mi Madzia 15/100...
Spowroem leciałem przez Częstochowę – 95% drogi 2 pasy – jechałem tak 70 – 180... spaliła 15/100...
Nie no to jakiś koszmar jest Wydałem w ten łikend 600 zł na paliwo
Może lepiej tego ReXa na M3 E46 zamienie.. ?:P
Abstrachując od tego w ten weekend miałem wypad do Krakowa i.... się załamałem...
W tamtą manie Warszawa –> Radom –> Kilece –> Kraków –> 4,5h – straszny ruch... nie goniłem zbytnio... spaliła mi Madzia 15/100...
Spowroem leciałem przez Częstochowę – 95% drogi 2 pasy – jechałem tak 70 – 180... spaliła 15/100...
Nie no to jakiś koszmar jest Wydałem w ten łikend 600 zł na paliwo
Może lepiej tego ReXa na M3 E46 zamienie.. ?:P
Ostatnio edytowano 7 lip 2008, 00:57 przez Retro, łącznie edytowano 2 razy
Troszke wam zazdroszcze moja mazdunia w zeszłym tygodniu pobiła sama siebie ( a moze to ja troszke zaszalalem ), bylismy z moja "pania" troszke poszlec autkiem i wynik 22 literki na 100 km. Ale jak sadze to jeszcze nie rekord.
P.S.
Czy jest tu ktos z RX-8 z okolic East Midlands?
P.S.
Czy jest tu ktos z RX-8 z okolic East Midlands?
Rotary engine maniac
- Od: 23 maja 2008, 10:51
- Posty: 26
- Skąd: w okolicy
- Auto: Mazda RX8 – 231KM (2004)
Retro napisał(a):Ale nie róbmy OT
No bardzo bym prosił
No to kilka wiadomości z pola bitwy
Ostatnio zerknąłem do mojej książki serwisowej w celach śledczych
Mianowicie chciałem się dowiedzieć czemu moja nawigacja się nie otwiera
No i natrafiłem na rozdział odnośnie paliwa.
Jest tam napisane, że do ReXa zalecane jest paliwo Premium 96 ++ oktanów
Tak więc Na 95 da rade jeździć ale jak ktoś zaleje 98 albo 100 to nawet lepiej
O a tu cytat z FAQ odnośnie RX-8 z forum RX8club.com
No to teraz wszyscy na Shell'a i lejemy V-Power Racing
Ostatnio zerknąłem do mojej książki serwisowej w celach śledczych
Mianowicie chciałem się dowiedzieć czemu moja nawigacja się nie otwiera
No i natrafiłem na rozdział odnośnie paliwa.
Jest tam napisane, że do ReXa zalecane jest paliwo Premium 96 ++ oktanów
Tak więc Na 95 da rade jeździć ale jak ktoś zaleje 98 albo 100 to nawet lepiej
O a tu cytat z FAQ odnośnie RX-8 z forum RX8club.com
Q. Do I have to use premium (91-octane or above) fuel?
A. No, but it is highly recommended. Mazda states, and many RX-8 owners have verified through their own experiences, that lower-octane fuel could cause engine problems, including “knocking” as a result of engine mistiming and/or misfiring. Engine knocking occurs because lower octane fuel, which burns at a different rate than higher-octane gas, can throw off the timing of the combustion cycle in the rotary engine. However, although many 8 owners have acknowledged the existence of these problems while using low-octane unleaded gasoline, still others have used 87-octane fuel and not experienced any problems. Similarly, some owners have noticed improvements in gas mileage while using lower-octane gasoline, while others have not. Thus, note that Mazda recommends only premium fuel but does not require it. Use lower-octane gasoline at your own risk.
It should be noted that some AT Lo-power RX-8s have been experience accelerated carbon build-up resulting in stalling issues, loss of compression and engine replacement. Carbon build up is caused by many factors but one is incomplete combustion. Premium fuel like 91octane or higher burns more completely than lower octane fuel. So AT owners who make a lot of short trips or who are stuck at low rpm’s often should stick with 91 or higher octane.
No to teraz wszyscy na Shell'a i lejemy V-Power Racing
Czy RX-8 posiadaja czujniki spalania stukowego???
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 19 lut 2010, 16:17
- Posty: 30
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda Rx-8
Moje złoto jeździ na Vervie 98 – świetnie pali na ciepłym i zimnym po dłuższym postoju odpala od kopa.
z 95 są niekiedy problemy ,bo tak jak koledzy piszą to paliwo idzie na ilość, wiec ciężko o naprawde dobre 95. Choć któregoś czasu shell miał 95plus lepsze a niżeli 98 gdziekolwiek indziej.. Pamiętam. jeszcze dziadkowi Corse tankowałem, to rakieta..
z 95 są niekiedy problemy ,bo tak jak koledzy piszą to paliwo idzie na ilość, wiec ciężko o naprawde dobre 95. Choć któregoś czasu shell miał 95plus lepsze a niżeli 98 gdziekolwiek indziej.. Pamiętam. jeszcze dziadkowi Corse tankowałem, to rakieta..
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości