Mazda RX-8 (FE) – Opinie i Informacje
witam
przymierzam sie do zakupu rx8 bardzo interesujace auto oraz nie tuzinkowe wiec pod tym wzgledem mi pasuje ale i jak dla mnie nie znane silnik wankla .
czego mam sie po tym aucie spodziewac oczywiscie nie ukrywam ze nie wchodzi w gre jego naprawa wiec jak jest awaryjnie ile te silniki potrafia nakrecic kilometrow bez remontu co sie najczesciej w nich sypie
przeczytalem wszystkie posty lecz konkretnych informacji tam nie ma procz spalania itp
nie ktorzy z was twierdza ze gestrzy olej jest lepszy bo bardziej uszczelnia lecz z moich wstepnych informacji to jest w wanklu podstawowy czynnik wiekszego zuzycia paliwa lecz moga sie mylic ci ktorzy mnie przekonywali ja sam nie sprawdzalem wiec moze pare slow od uzytkownikow jak jest z tym autem naprawde czy warto tak duza kase wywalac
na dzien dzisiejszy smigam preluda i jest spoko ale chcem cos bardziej rasowego
wspomne jeszcze ze interesuje mnie mocniejsza wersja oraz po zakupie odrazu wywalenie katalizatorow tak robie w kazdym aucie lecz sie zastanawiam ile lambd ma rx czy przed katalizatorem tylko czy za tez ,slyszalem ze (lecz tylko slyszalem) ze w rx8 wywalenie kata daje 40kM ile w tym prawdy nie wiem lecz gosc sie zarzeka ze testowal na hamowni to tyle za wszyskie info z gory bardzo dziekuje
pozdrawiam
przymierzam sie do zakupu rx8 bardzo interesujace auto oraz nie tuzinkowe wiec pod tym wzgledem mi pasuje ale i jak dla mnie nie znane silnik wankla .
czego mam sie po tym aucie spodziewac oczywiscie nie ukrywam ze nie wchodzi w gre jego naprawa wiec jak jest awaryjnie ile te silniki potrafia nakrecic kilometrow bez remontu co sie najczesciej w nich sypie
przeczytalem wszystkie posty lecz konkretnych informacji tam nie ma procz spalania itp
nie ktorzy z was twierdza ze gestrzy olej jest lepszy bo bardziej uszczelnia lecz z moich wstepnych informacji to jest w wanklu podstawowy czynnik wiekszego zuzycia paliwa lecz moga sie mylic ci ktorzy mnie przekonywali ja sam nie sprawdzalem wiec moze pare slow od uzytkownikow jak jest z tym autem naprawde czy warto tak duza kase wywalac
na dzien dzisiejszy smigam preluda i jest spoko ale chcem cos bardziej rasowego
wspomne jeszcze ze interesuje mnie mocniejsza wersja oraz po zakupie odrazu wywalenie katalizatorow tak robie w kazdym aucie lecz sie zastanawiam ile lambd ma rx czy przed katalizatorem tylko czy za tez ,slyszalem ze (lecz tylko slyszalem) ze w rx8 wywalenie kata daje 40kM ile w tym prawdy nie wiem lecz gosc sie zarzeka ze testowal na hamowni to tyle za wszyskie info z gory bardzo dziekuje
pozdrawiam
-
Gość
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=12980 – tam zobaczysz sobie więcej na temat awaryjności Rx – 8
Ps. jeżeli chcesz żeby Rx-8 było jedynym samochodem jakim będziesz się poruszał to moim zdaniem nie bardzo.... W sprawie katalizatora to jeżeli go wywalisz to tracisz gwarancje .... ma 3 lata więc wątpię czy warto
Ps. jeżeli chcesz żeby Rx-8 było jedynym samochodem jakim będziesz się poruszał to moim zdaniem nie bardzo.... W sprawie katalizatora to jeżeli go wywalisz to tracisz gwarancje .... ma 3 lata więc wątpię czy warto
ZOOM-ZOOM
- Od: 24 lis 2005, 12:22
- Posty: 117
- Skąd: Kotlina Kłodzka
- Auto: RX-8 231km
przeczytalem forum i nic z niego nie wynika same domniemania i sugestie wszystko moim zdaniem indywidualne i mylne a do tego prawie kazdy wypowiada sie wirtualnie wiem ze ty masz rx8 wiec moze doradzisz na co uwazac kupujac rx8 moze sa jakies oznaki przegrzania silnika badz zlej exploatacji wankla cisnienie oleju itp w czwartek jade ogladac rx i chcialbym wiedziec na co uwage zwrocic odnosnie silnika bo to najwazniejsze na reszcie sie dosc dobrze znam wiec nie bedzie problemu ale co do silnika to z tego co juz wyczytalem to mozna sie nie zle wkompac
-
Gość
Nie umiem Ci powiedzieć na co masz zwrócić uwagę oglądając ten silnik od tak, przecież nie będziesz mierzył kompresji a to w zasadzie zasadniczy element jaki można sprawdzić i powiedzieć że ten silnik jest zajechany. Uważam że jeżeli auto będzie zadbane to można też liczyć na to, że o silnik też ten ktoś dbał. Bo tak to jeździłem na jeździe próbnej autem testowym – miało 15 tyś przebiegu i wiecie co?? jeżeli ten silnik wytrzymał te 15 tyś takiej jazdy to muszą być to wytrzymałe silniki. (wsiedliśmy do zimnego auta i obroty do sygnału dopiero zmiana...i tak cały czas, obroty nie schodziły poniżej 7,000, a żeby było śmieszniej świeciła się kontrolka "brak smarowania" którą nie miałem się przejmować – za darmo tego auta bym nie wziął). W każdym bądź razie kupując taki samochód z drugiej ręki nie ma co liczyć że ktoś nim jeździł spokojnie Czy te auto które jedziesz oglądać ma jeszcze gwarancję możesz prześledzić książkę serwisową i zadzwonić do serwisu w którym była mazdzia przeglądana, może powiedzą Ci historię auta
ZOOM-ZOOM
- Od: 24 lis 2005, 12:22
- Posty: 117
- Skąd: Kotlina Kłodzka
- Auto: RX-8 231km
czesc
moze juz kupiles auto ale opisze ci moja opinie.
Mam RX-8 (231)od 09.2004 uzywam jej do codziennej jazdy.
Z autem nie ma najmniejszycz klopotow jezeli chodzi o awarie. Poprostu ich nie ma!
olej powinien byś taki jaki zaleca producent czyli 5W-30 i zaden inny.
wcześniej jeździlem celica ts-192 KM ale Mazda to zupełnie inne auto.(napęd na tyl ,jakość wykończenia,prowadzenie i oczywiście wygląd)
Napewno warte swojej ceny.
o paliwie nie pisze bo opinie już znasz.
czesto czytam gazety motoryzacyjne i w jednym z numerów "auto motor i sport" byl artykuł.
testowiali niedzy innymi, subaru wrx, nisana 350 Z i mazde RX-8 192 KM na torze chyba na slowacji.
Mazda miała najlepszy czas przejazdu.
udowadnia to iż mimo że ma napęd na dwa kola potrafi szybko jeździć (wygrala z subaru) oraz z nisanem który ma 280 KM a to dzieki między innymi zawieszeniu.
Pozdrawim i życzę niskiego spalania.
moze juz kupiles auto ale opisze ci moja opinie.
Mam RX-8 (231)od 09.2004 uzywam jej do codziennej jazdy.
Z autem nie ma najmniejszycz klopotow jezeli chodzi o awarie. Poprostu ich nie ma!
olej powinien byś taki jaki zaleca producent czyli 5W-30 i zaden inny.
wcześniej jeździlem celica ts-192 KM ale Mazda to zupełnie inne auto.(napęd na tyl ,jakość wykończenia,prowadzenie i oczywiście wygląd)
Napewno warte swojej ceny.
o paliwie nie pisze bo opinie już znasz.
czesto czytam gazety motoryzacyjne i w jednym z numerów "auto motor i sport" byl artykuł.
testowiali niedzy innymi, subaru wrx, nisana 350 Z i mazde RX-8 192 KM na torze chyba na slowacji.
Mazda miała najlepszy czas przejazdu.
udowadnia to iż mimo że ma napęd na dwa kola potrafi szybko jeździć (wygrala z subaru) oraz z nisanem który ma 280 KM a to dzieki między innymi zawieszeniu.
Pozdrawim i życzę niskiego spalania.
- Od: 11 lip 2004, 19:42
- Posty: 141
- Skąd: Łask
- Auto: CX 9
http://video.google.com/videoplay?docid ... 31&q=mazda
Jest to test mazdy rx8 w brytyjskim "Top Gear", wypadła rewelacyjnie- czas stiga na torze był dokładnie taki sam dla Nissana 350Z , BMW M3 oraz Mazdy...
Warto obejrzeć nawet jeśli kogoś zakup rx8 niespecjalnie interesuje .
Jest to test mazdy rx8 w brytyjskim "Top Gear", wypadła rewelacyjnie- czas stiga na torze był dokładnie taki sam dla Nissana 350Z , BMW M3 oraz Mazdy...
Warto obejrzeć nawet jeśli kogoś zakup rx8 niespecjalnie interesuje .
2.5 TDI R5 150 KM
Peugeot 607 2.2 HDI '02 – już prawie 300 000 bezawaryjnych kilometrów.
Peugeot 607 2.2 HDI '02 – już prawie 300 000 bezawaryjnych kilometrów.
- Od: 7 sty 2006, 20:20
- Posty: 24
- Skąd: Tczew
- Auto: Caravelle 2.5 TDI 150km
Cześć . Mam pytanie do ZK33 i MG, którzy już czsas jakiś jeżdżą RX 8. Jak mianowicie spisuje się to cacuszko w codziennym użytkowaniu, chodzi mi o np.parkowanie /niskie zawieszenie/, dziury na drogach /niskie zawieszenie/, użytkowanie w okresie zimowym /niskie zawieszenie, [jaki?] napęd/ itp...Prawdę powiedziawszy od dłuższego czasu choruję na to auto i na 99 % zamienię swją alfę na "8"...Tak więc za każdą uwagę będę wdzięczny...Pozdrawiam
-
jędras
jędras napisał(a):Jak mianowicie spisuje się to cacuszko w codziennym użytkowaniu, chodzi mi o np.parkowanie /niskie zawieszenie/, dziury na drogach /niskie zawieszenie/, użytkowanie w okresie zimowym /niskie zawieszenie, [jaki?] napęd/ itp...Prawdę powiedziawszy od dłuższego czasu choruję na to auto i na 99 % zamienię swją alfę na "8"...
Cześć
Jezeli jeździsz alfą to mazda Cię pozytywnie zaskoczy.
Przede wszystkim różnica w napedzie mazda ma na tyl i jak umiesz trochę jeździc to nieźle mozna się "pobawić'.
Awaryjności nie będe porównywał bo Alfy nigdy nie miałem , o Maździe mogę powiedzieć że się nie psuje.
Minusem napewno tylnego napędu bedzie jazda zimą, jak nie założysz zimowych opon to możesz tylko pomarzyć o jeździe.
Ja osobiście większość zimy trzymam auto w garażu i prawie nie jeżdzę.
z parkowaniem nie ma kłopotu, pod krawężniki najlepiej podjeżdzać jednym kołem.(choc to zawieszenie nie jest aż tak niskie).
Zawieszenie jest twarde, jezeli będziesz choć troche uważal na dziury to nie pokrzywisz felg. ( choć wczystkie dziury nawet te małe sa odczuwalne).
Generalnie auto super.
Naprawde godne polecenia.
P.S. a ja myślałem że bede jeździł "rodzynkiem" .
- Od: 11 lip 2004, 19:42
- Posty: 141
- Skąd: Łask
- Auto: CX 9
ZK33 napisał(a):Ja osobiście większość zimy trzymam auto w garażu i prawie nie jeżdzę
no i niestety tak samo – więc nie może to być jedyne auto
zdążyłem nim machnąć 4000 km i niestety spadł śnieg .... a że śmigam w rejonach gdzie śniegu jest dużo, to auto stoi od 3 tygodni nawet nie odpalane (w garażu pod pokrowcem – to jest śmiech przez łzy)
w spawie niskiego zawieszenia to na razie 2 x powiesiłem się na brzuchu natomiast z wjazdem na krawężnik jest mniejszy problem gorsze są jakieś pagórki (śmieszne skrzyżowanie, wjazd w dół do garażu itp. (ludzie z równin tego nie zrozumieją ) auto ma po prostu dość długi rozstaw osi plus niskie zawieszenie i to daje ten efekt.
W sprawie dziur to felgi jeszcze mam całe ale zdarzyło mi się zatrzymać i wysiąść żeby sprawdzić czy jeszcze mam koło, jak jakiejś dziury nie ominąłem
ZOOM-ZOOM
- Od: 24 lis 2005, 12:22
- Posty: 117
- Skąd: Kotlina Kłodzka
- Auto: RX-8 231km
ZK33 napisał(a):Awaryjności nie będe porównywał bo Alfy nigdy nie miałem , o Maździe mogę powiedzieć że się nie psuje.
Jesli ktos martwi sie o awaryjnosc czy tez wytrzymalosc wankli ....
polecam:
http://videos.streetfire.net/hottestvid ... 5BA56E.htm
-----------------------------------
Mazda RX-8 Revolution 170 2006 rok
Peugeot 407 SW Premium 2.0 HDI 2007 rok
VW Garbus 1600i Mexico 1997 rok
Merdedes S280 (W108) 1970 rok
Mazda RX-8 Revolution 170 2006 rok
Peugeot 407 SW Premium 2.0 HDI 2007 rok
VW Garbus 1600i Mexico 1997 rok
Merdedes S280 (W108) 1970 rok
- Od: 19 kwi 2006, 04:23
- Posty: 130
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda RX-8 Revolution 170
Witam,
Przymierzam sie do zmiany auta. Zlapalem drive na RX8 i dlatego chcialbym zadac uzytkownikom RX8 pare pytan:
– gdzie i z kim w Polsce moge umowic sie na realne obejrzenia auta i jazde probna – dzwonilem po serwisach, firmach itd... wszyscy moga sprowadzic, ale nikt nie ma auta aby pokazac – paranoja ;–)
– jak twarde jest zawieszenie rx8 – polskie drogi
– czy niski moment obrotowy jest denerwujacy – z tego co czytalem silnik jest malo elastyczny i zbiera sie do roboty dopiero jak sie wkreci na obroty
– czy miejsce kierowcy dla wysokiej osoby jest wygodne – podobno kierownica tylko reguluje sie w pionie
– jak jest z jazda w ziemie, piszecie ze auta trzymacie w garazach, dlaczego, rozumiem ze naped na tyl ma duze wady w zimie, ale czy to uniemozliwia jazde?
– z tylu pomiedzy bagaznikiem a kabina jest podobno tunel na narty itp., czy [jakie?] siedzenia maja skladane oparcia?
– czy na [jakich?] fotelach dorosla osoba wysiedzi, czy to raczej nalezy do meki
– napiszcie prosze jakie sa wg was najwieksze zalety i wady tego auta
Z gory dziekuje
Spider
Przymierzam sie do zmiany auta. Zlapalem drive na RX8 i dlatego chcialbym zadac uzytkownikom RX8 pare pytan:
– gdzie i z kim w Polsce moge umowic sie na realne obejrzenia auta i jazde probna – dzwonilem po serwisach, firmach itd... wszyscy moga sprowadzic, ale nikt nie ma auta aby pokazac – paranoja ;–)
– jak twarde jest zawieszenie rx8 – polskie drogi
– czy niski moment obrotowy jest denerwujacy – z tego co czytalem silnik jest malo elastyczny i zbiera sie do roboty dopiero jak sie wkreci na obroty
– czy miejsce kierowcy dla wysokiej osoby jest wygodne – podobno kierownica tylko reguluje sie w pionie
– jak jest z jazda w ziemie, piszecie ze auta trzymacie w garazach, dlaczego, rozumiem ze naped na tyl ma duze wady w zimie, ale czy to uniemozliwia jazde?
– z tylu pomiedzy bagaznikiem a kabina jest podobno tunel na narty itp., czy [jakie?] siedzenia maja skladane oparcia?
– czy na [jakich?] fotelach dorosla osoba wysiedzi, czy to raczej nalezy do meki
– napiszcie prosze jakie sa wg was najwieksze zalety i wady tego auta
Z gory dziekuje
Spider
-
Spider
Spider napisał(a):gdzie i z kim w Polsce moge umowic sie na realne obejrzenia auta i jazde probna
Cześć
nie wim gdzie mieszkasz ale myśle ze znajdzie się w każdej części polski ktoś kto pokaże Ci auto.
Jak chcialbyś zobaczyć auto i trochę przejechać to zapraszam do mnie.
na pytania które zadałeś najlepiej odpowiesz sobie sam jak zobaczysz auto.
Mieszkam w Łasku woj. Łódzke.
- Od: 11 lip 2004, 19:42
- Posty: 141
- Skąd: Łask
- Auto: CX 9
Spider napisał(a):– jak twarde jest zawieszenie rx8 – polskie drogi
Przedwczoraj kupilem RX-8. Mieszkam w W-wie wiec dziur jest duuuuzo . Przebylem trase Warszawa – Krakow. Po przejechaniu 800 km w trasie oraz okolo 400 po miescie moge Ci powiedziec, ze nie jest zle. Jezdzi sie przyjemnie. Nie jest to plywajaca limuzyna ale jedzie sie pewnie i ok.
Spider napisał(a):czy niski moment obrotowy jest denerwujacy – z tego co czytalem silnik jest malo elastyczny i zbiera sie do roboty dopiero jak sie wkreci na obroty
Rowniez przesada. Nie jest zle. Jezdze rowniez samochodem z 500 Nm momentu obrotowego i nie odczulem specjalnie dyskomfortu wsiadajac do RX-8. Musialem sie przestawic na troszke inna "prace" ale jest ok i tak na prawde dobrze sie rozpedza od 2000 obrotow. Oczywiscie jesli chcesz max osiagow to musisz wkrecic ale robi sie to przyjemnie
Spider napisał(a):czy miejsce kierowcy dla wysokiej osoby jest wygodne
mam 200 cm wzrostu i sie zmiescilem, co prawda za mna nikt juz nie usiadzie a do sufitu mam ze 2 cm przy pochylonym do tylu oparciu ale pozycje ustawilem sobie wygodna. Z tylu za fotelem pasazera ktos wysiedzi jesli na przednim fotelu jedzie ktos do 180 cm to z tylu podobny czlowiek da rade. Jak na moje warunki to auto jest dwuosobowe.
To tyle po 2 dniach intensywnej jazdy
-----------------------------------
Mazda RX-8 Revolution 170 2006 rok
Peugeot 407 SW Premium 2.0 HDI 2007 rok
VW Garbus 1600i Mexico 1997 rok
Merdedes S280 (W108) 1970 rok
Mazda RX-8 Revolution 170 2006 rok
Peugeot 407 SW Premium 2.0 HDI 2007 rok
VW Garbus 1600i Mexico 1997 rok
Merdedes S280 (W108) 1970 rok
- Od: 19 kwi 2006, 04:23
- Posty: 130
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda RX-8 Revolution 170
Spider napisał(a):– gdzie i z kim w Polsce moge umowic sie na realne obejrzenia auta i jazde probna – dzwonilem po serwisach, firmach itd... wszyscy moga sprowadzic, ale nikt nie ma auta aby pokazac – paranoja ;–)
Swego czasu pokazowego RX8 miala firma Premium we wroclawiu. Sprzedali go, ale moze sprowadzili sobie nowego...
Spider napisał(a):– jak twarde jest zawieszenie rx8 – polskie drogi
Zawieszenie jest sprezyste i komfortowe. Bez problemu mozna jezdzic po naszych drogach.
Spider napisał(a):– czy niski moment obrotowy jest denerwujacy – z tego co czytalem silnik jest malo elastyczny i zbiera sie do roboty dopiero jak sie wkreci na obroty
Do normalnej jazdy autko bardzo dobrze sie zbiera od 2k rpm, nie ma co narzekac.
Spider napisał(a):– czy miejsce kierowcy dla wysokiej osoby jest wygodne – podobno kierownica tylko reguluje sie w pionie
Jest dosc wygodnie, ale bez rewelacji. Przynajmniej jesli lubisz siedziec za kierownica jak najbardziej pionowo.
Spider napisał(a):– jak jest z jazda w ziemie, piszecie ze auta trzymacie w garazach, dlaczego, rozumiem ze naped na tyl ma duze wady w zimie, ale czy to uniemozliwia jazde?
Mnie dopiero czeka pierwsza zima w RX8 i pierwsza zima w aucie RWD. Na pewno mozna jezdzic (widziales zeby ktos trzymal w zimie w garazu poloneza? ) tylko duzo bardziej uwazac. Pamietaj tez, ze autko ma kontrole trakcji, na pewno nie raz sie przyda.
Spider napisał(a):– z tylu pomiedzy bagaznikiem a kabina jest podobno tunel na narty itp., czy [jakie?] siedzenia maja skladane oparcia?
Niestety [jaka?] kanapa wogole sie nie sklada.
Spider napisał(a):– czy na [jakich?] fotelach dorosla osoba wysiedzi, czy to raczej nalezy do meki
Za kierowca zapomnij zeby ktokolwiek siedzial, chyba ze posuniesz swoj fotel tak zeby miec zeby przy kierownicy . 3 osobowe autko
Spider napisał(a):– napiszcie prosze jakie sa wg was najwieksze zalety i wady tego auta
wady:
– spalanie
– nie tak sportowe zawieszenie jak mozna by sie spodziewac
– musisz miec latarke zeby wiedziec, gdzie wsadzic bagnet od oleju
– robi sie dosc glosno powyzej 200km/h (szum powietrza, silnika prawie nie slychac)
zalety:
– frajda z krecenia silnika do 9,5k rpm, jego odglos
– swietnie sie trzyma drogi, przy czym bardzo komfortowy na dziurach (jak na sportowe auto na 18calowych felgach)
– wysoki standard wykonczenia wnetrza no i jego wyglad
– mina wlasciciela za kazdym razem jak moze ogladac swoje auto z zewnatrz – priceless
wiecej mi do glowy nie przychodzi, czas spac
- Od: 10 sty 2006, 18:19
- Posty: 139
- Skąd: Bielsko/Poznan
- Auto: RX8 / RX65
WIem ze to nie ten topic itd ale mam pytanie szczególnie do użytkowników mazd rx8. CZy wy tez dostaliscie manuala w języku niemieckim??? Ja jakos za starych licealnych lat znienawidzilem ten jezyk a moje mozliwosci jezykowe ograniczaja sie do przegladania mobile.de Wiec do rzeczy. CZy ktos z was ma moze instrukcje uzytkownika rx8 po Angielsku bo domyslam sie ze po polsku raczej nie doswiadcze tej przyjemnosci. Bede wdzieczny za jakiekolwiek info POzdrawiam
-
Gość
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości