RX8 usterki koszty napraw LPG

Mazda RX-8 2003–2011

Postprzez mazdaspeed » 31 gru 2011, 16:03

Jestem tu nowy nie posiadam mazdy ale mam zamiar zakupic. Jak czytam forum to tylko nerwy biora.(sory za altografie)

Mit 1
Instalacia lpg

Produkcja silników z trójkątną komorą spalania (przy czym boki owego trójkąta wyglądają tak, jakby ową figurę „nadmuchano” – są wydęte na zewnątrz) to trochę sztuka dla sztuki. Wankle dużo palą, mają problem z utrzymaniem w ryzach emisji spalin i na pewno przeciętny pan Miecio z warsztatu za rogiem nie umie ich naprawić. A jednak Mazda wytrwale je rozwija, podobnie jak Porsche niezachwianie trwa przy umieszczonym z tyłu silniku w modelu 911. Wprawdzie 40 lat trwało, nim legendarne „911” zaczęły jeździć tak, że nawet zwykły kierowca mógł nad nimi zapanować bez ryzyka bycia wyprzedzonym przez własny tył, ale tradycja jest tradycją i szlus.

Poza ogólną konstrukcją silnika, RX-8 charakteryzuje się także innymi nietypowymi rozwiązaniami. Na każdy z dwóch „cylindrów” (bierzemy to w cudzysłów, bo tak naprawdę to wcale nie są cylindry, tylko trójkątne komory, ale umownie może być) przypadają aż po 3 wtryskiwacze. Każdy z nich załącza się przy innej prędkości obrotowej i obciążeniu, co jest podyktowane wysoką mocą generowaną przez pojedynczy „wirnik”. Z reguły 270 KM – jak


Acon/Mazda RX-8 LPG
tutaj – rozkłada się na przynajmniej 6 cylindrów, co powoduje, że każdy wtryskiwacz ma mniej pracy, tutaj zaś pojedynczy musiałby harować za trzech i mógłby się nie wyrobić. Widać to zresztą po zamontowanych wtryskiwaczach gazowych – w pierwszej konfiguracji znalazły się 3 podwójne listwy (2 razy Rail plus jedna Matrix HD), ale miały za niską wydajność i musiały ustąpić sześciu sztukom Apis Solo. Przy okazji zniwelowało to problem przepalających się cewek wtryskiwaczy. Za sprawne dostarczanie nowego paliwa natomiast odpowiada w RX-8 reduktor Scorpion GT.

Ze względu na umiejscowienie dwóch wtryskiwaczy nisko w silniku, przed montażem systemu LPG konieczne było zdjęcie układu dolotowego. Poza tym jednak nie napotkano na żadne trudności i cały proces adaptacji przebiegł sprawnie. Co ciekawe, pomimo jedynie dwóch komór spalania, konieczne było zastosowanie sterownika do silnika 6-cylindrowego (Agis OBD-CAN), ze względu na liczbę zastosowanych wtryskiwaczy. ECU jest bowiem wszystko jedno, czy silnik ma 1 cylinder czy 12 – istotna jest liczba „kanałów”, którymi paliwo dostarczane jest do komór spalania i tylko od tego zależy, jaki sterownik będzie odpowiedni do danego typu silnika.



Acon/Mazda RX-8 LPG
A skoro o silniku mowa, przyjrzyjmy się bliżej „sercu” opisywanej Mazdy. Zaletą jednostek Wankla, pomimo całej ich złożoności, jest generowanie bardzo wysokich mocy z relatywnie niskich pojemności. RX-8 krzesze, jak już wspomnieliśmy, 270 KM, i to z zaledwie 1,3 l objętości, hmm... wirowej? Bo przecież nie skokowej! To daje rewelacyjny współczynnik na poziomie 207,7 KM z 1 l, w zasadzie nieosiągalny dla konwencjonalnych jednostek tłokowych, zwłaszcza wolnossących. Z drugiej strony, pomimo że samochód kwalifikuje się pod względem OC do tej samej kategorii co np. Fiat Punto albo inne miejskie „toczydełko”, pali adekwatnie do liczby „kucyków” harcujących pod maską. Według firmy Acon, adaptowany egzemplarz konsumuje 12-14 l LPG na 100 km poza miastem i 16-18 w nim, a więc do montażu instalacji gazowej wydaje się wręcz stworzony. A przy okazji to jedna z najoryginalniejszych przeróbek, o jakich mieliśmy dotąd okazję pisać.

(Na stronie sa zamieszczone zdiecia istalaci lpg. źrudlo http://www.gazeo.pl/mazda_rx8_od_acon.php)



Mit 2

wymiana silnikow

To jest kolejna bzdura. Zywotnosc silnika Wanka jest wiliczony na okolo 120tys km czas jego uzytkowania zalezy od osoby jezdzacej (dlablos o silnik ,sposub jazdy"olej ,wyiana swiec itp")

-pierwszy objaw jaki ten silnik pokazuje to oslabienie mocy
-problemy z zapalaniem (mozliwosc zalania)
-nieruwna praca
-falujoce obroty

90% uszkodzenie brzmi"brak kompresji na jednym z tłoków" to jest oczywiscie kolejna bzdura.
przy danych przebiegach tego silnika jest konieczne zrobic remont silnika(wymienic uszczelniacze)

Apex seal X 6
Apex seal spring short X 6
Apex seal spring long X 6
Side Seal X 12
Side Seal Spring X 12
Corner Seal Plug X 12
Water seal Inner X 4
Ring Set “O” x 1
Eccentric shaft oil seal front x 1
Eccentric shaft oil seal rear x 1
Stationary Gear Bearings X 2
Rotor Bearings X 2
Front timing chest gasket x 1
(ten zestaw co zaprzetowalem kosztuje okolo 5tys zl(1,182e=wysylka) i to jest koniecznosc

jest oczywiscie tanszy podstawowy zestaw uszczelniaczy zwierajocy(ale jest uboszy)
Apex seal spring short x 6
Apex seal spring long x 6
Apex seal x 6
Oil seal set x 4
Outer water seal x 4
Inner water seal x 4
Eccentric shaft oil seal front x 1
Eccentric shaft oil seal rear x 1

cena tego zestawu 800e + wysylka

Silnik wankla jest bardzo prosty w budowie i jestescie wstanie sami to zrobic ,wystarczy garaz i podstawowe nazedzia .w trakcie samodzielnego remotu zalecam uzywanie aparatu w kazdym momecie demotazu silnika,ulatwi to oczywiscie potem samodzilne zlozenie.

oto filmy zawierajocy to co sie nasi spece z polskich warszatow boja sie :

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6ixgG9ajtmU&feature=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nknKs_-W2iI&feature=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tIX5QrtbEg4&feature=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=c_2T2CfT0ns&feature=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vkLuVHiXHxU&feature=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GU_gTCwGdOw&feature=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sbXqZb6fo6w&feature=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Yhm_-bTjcsg&feature=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0Y8RPqB23q8&feature=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CJMO6yX7pHA&feature=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=A_3Y6TNWD6w&feature=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=M_BhiKuAVvY&feature=related[/youtube]


i jeszcze najwazniejsza wymiana Apex seal przyczyna braku kompresji na jednym z tłoków (dla niektorych cos takiego jak pierscioki na silniku tlokowym)[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Pr2x-5nTPXA&feature=related[/youtube]

to sklep z czesciami http://www.racingbeateurope.com/enter-t ... -302-c.asp

niestety nie znalazlem w polsce osobe zajmujoca sie remotem wankla bez problemu robia to w niemchczech w aso

http://www.youtube.com/watch?v=IDgJZA0a ... ure=relmfu

Prosze o wlasne sugestie
mazdaspeed
 

Postprzez Pit » 1 sty 2012, 17:30

mazdaspeed napisał(a):Prosze o wlasne sugestie

Całkiem sporo literek, jak na pierwszy post. W sumie niczego nowego się nie dowiedziałem, ale kilka spraw sprostuję:

1. Żaden Renesis nie miał 270 KM.
2. Pojemność silnika (jest ona czysto umowną wartością) mierzy się dodając pojemności dwóch z trzech komór występujących w każdym rotor housingu.
3. Koszta napraw, jak i miejsca zakupu partsów są wszystkim zainteresowanym znane. W PL jest przynajmniej kilka osób wykonujących naprawy główne silników rotacyjnych z sukcesami. Nikt się niczego nie boi. Powiem więcej, są w tym kraju osoby budujące RX'y spoooro mocniejsze od seryjnych, na silnikach rotacyjnych oczywiście.
4. Występują również w RX-8 silniki z czterema wtryskiwaczami

Generalnie spoko <spoko> reklama autogazu <lol> Zmartwię Cię niestety – dawno już w tym kraju LPG do RX'ów się montowało ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 05:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7