Strona 3 z 3

PostNapisane: 25 maja 2012, 19:38
przez Baanjoo
WodnikSzuwarek napisał(a):
Pit napisał(a): Stanowi objętość dwóch z trzech komór spalania przypadających na każdy rotor, a mierzona jest jako zmiana objętości tejże komory...

Baanjoo napisał(a):Natomiast w przypadku silnika rotacyjnego jest mierzone jako iloczyn liczby rotorów i różnicy objętości największej komory do objętości najmniejszej komory.

Tylko mi się wydaje że to jedno i to samo jeżeli silnik ma dwa rotory?


Nie, nie jest to jedno i to samo. :D

Paweł w Japonii do podatku przyjmuje się objętość skokową silnika dwu litrowego (co wynika z wspomnianej przez Ciebie w drugim akapicie proporcji 3:2, czyli 1.308 dm3 x1.5). Nie pisz, że podwajanie pojemności wynika z proporcji 3:2 (porównanie rotora do tłokowca), bo jeśli już to x1.5 (nie x2) to raz, a dwa – nie mnoży się z tych samych powodów, co w dwusuwie o czym wspomniałeś i po trzecie jakiś geniusz to przeczyta i będzie wszystkim wmawiał, że w silniku z wirującym tłokiem pojemność skokowa jest podwajana. <czarodziej> W całej reszcie masz rację i też lubię używać porównania do silnika dwusuwowego – otwiera wielu ludziom oczy. Na marginesie mówiąc dobrze wiedzieć, że jest ktoś myślący na tym forum.

PostNapisane: 25 maja 2012, 21:34
przez Paweł
Baanjoo napisał(a):Nie pisz, że podwajanie pojemności wynika z proporcji 3:2 (porównanie rotora do tłokowca), bo jeśli już to x1.5 (nie x2)

Tam są dwie proporcje. Jedna to ilość obrotów wału na cykl (3:2), a druga to faktyczna ilość pracujących cylindrów/komór (1:3). Ich iloczyn daje owe "x2". Mówiąc inaczej, na taką samą ilość obrotów wału silnik Wankla o pojemności 1.3 zassie dwa razy więcej powietrza, niż silnik Otta o tej samej pojemności.

PostNapisane: 25 maja 2012, 23:38
przez Baanjoo
Paweł napisał(a):
Baanjoo napisał(a):Nie pisz, że podwajanie pojemności wynika z proporcji 3:2 (porównanie rotora do tłokowca), bo jeśli już to x1.5 (nie x2)

Tam są dwie proporcje. Jedna to ilość obrotów wału na cykl (3:2), a druga to faktyczna ilość pracujących cylindrów/komór (1:3). Ich iloczyn daje owe "x2". Mówiąc inaczej, na taką samą ilość obrotów wału silnik Wankla o pojemności 1.3 zassie dwa razy więcej powietrza, niż silnik Otta o tej samej pojemności.


True, true, dlatego emisja spalin jest dwukrotnie wyższa.

PostNapisane: 26 maja 2012, 00:24
przez radar88
Dobrze lecz w UK płaci się ROAD TAX i przypuszczam że mały to on nie jest, skoro ja za 2,0V6 płacę 230Funtów rocznie, więc dlaczego pojemność silnika jest wpisana 2 krotnie większa, przez co ubezpieczenie rosie też dwukrotnie....

Blademan ile bulisz za TAX

PostNapisane: 26 maja 2012, 18:46
przez blademan89
radar88 napisał(a):Blademan ile bulisz za TAX


300F bez dwóch bodajże :P

PostNapisane: 27 maja 2012, 23:51
przez radar88
blademan89 napisał(a):
radar88 napisał(a):Blademan ile bulisz za TAX


300F bez dwóch bodajże :P

To trochę więcej niż ja.

PostNapisane: 28 maja 2012, 10:52
przez Baanjoo
Blademan, dlatego tyle płacisz, bo płacisz co pół roku. Roczna składka jest tańsza o niecałe 30 funtów i wynosi 270 funtów. Zawsze warto brać na rok, bo jest taniej, a w razie sprzedaży pojazdu możesz się starać o zwrot podatku. Cieszcie się, że tylko tyle płacicie, bo w Anglii Rexy zarejestrowane po 23 marca 2006 są obciążane podatkiem drogowym w wysokości 465 funtów rocznie (255,75 funtów jeśli płacone co pół roku). :P Natomiast Rexy zarejestrowane po 1 kwietnia 2010 są obarczone podatkiem wysokości 1030 funtów za rok. :|