Jaka pojemnośc w dowodzie – Anglia?

Mazda RX-8 2003–2011

Postprzez Baanjoo » 25 maja 2012, 18:38

WodnikSzuwarek napisał(a):
Pit napisał(a): Stanowi objętość dwóch z trzech komór spalania przypadających na każdy rotor, a mierzona jest jako zmiana objętości tejże komory...

Baanjoo napisał(a):Natomiast w przypadku silnika rotacyjnego jest mierzone jako iloczyn liczby rotorów i różnicy objętości największej komory do objętości najmniejszej komory.

Tylko mi się wydaje że to jedno i to samo jeżeli silnik ma dwa rotory?


Nie, nie jest to jedno i to samo. :D

Paweł w Japonii do podatku przyjmuje się objętość skokową silnika dwu litrowego (co wynika z wspomnianej przez Ciebie w drugim akapicie proporcji 3:2, czyli 1.308 dm3 x1.5). Nie pisz, że podwajanie pojemności wynika z proporcji 3:2 (porównanie rotora do tłokowca), bo jeśli już to x1.5 (nie x2) to raz, a dwa – nie mnoży się z tych samych powodów, co w dwusuwie o czym wspomniałeś i po trzecie jakiś geniusz to przeczyta i będzie wszystkim wmawiał, że w silniku z wirującym tłokiem pojemność skokowa jest podwajana. <czarodziej> W całej reszcie masz rację i też lubię używać porównania do silnika dwusuwowego – otwiera wielu ludziom oczy. Na marginesie mówiąc dobrze wiedzieć, że jest ktoś myślący na tym forum.
Była: 626 1.8 16V | 626 Comprex | Xedos 6 2.0 24V
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2007, 11:23
Posty: 52
Skąd: Zawiercie
Auto: 323 BG 1.6 16V| RX-8 231 KM

Postprzez Paweł » 25 maja 2012, 20:34

Baanjoo napisał(a):Nie pisz, że podwajanie pojemności wynika z proporcji 3:2 (porównanie rotora do tłokowca), bo jeśli już to x1.5 (nie x2)

Tam są dwie proporcje. Jedna to ilość obrotów wału na cykl (3:2), a druga to faktyczna ilość pracujących cylindrów/komór (1:3). Ich iloczyn daje owe "x2". Mówiąc inaczej, na taką samą ilość obrotów wału silnik Wankla o pojemności 1.3 zassie dwa razy więcej powietrza, niż silnik Otta o tej samej pojemności.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Baanjoo » 25 maja 2012, 22:38

Paweł napisał(a):
Baanjoo napisał(a):Nie pisz, że podwajanie pojemności wynika z proporcji 3:2 (porównanie rotora do tłokowca), bo jeśli już to x1.5 (nie x2)

Tam są dwie proporcje. Jedna to ilość obrotów wału na cykl (3:2), a druga to faktyczna ilość pracujących cylindrów/komór (1:3). Ich iloczyn daje owe "x2". Mówiąc inaczej, na taką samą ilość obrotów wału silnik Wankla o pojemności 1.3 zassie dwa razy więcej powietrza, niż silnik Otta o tej samej pojemności.


True, true, dlatego emisja spalin jest dwukrotnie wyższa.
Była: 626 1.8 16V | 626 Comprex | Xedos 6 2.0 24V
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2007, 11:23
Posty: 52
Skąd: Zawiercie
Auto: 323 BG 1.6 16V| RX-8 231 KM

Postprzez radar88 » 25 maja 2012, 23:24

Dobrze lecz w UK płaci się ROAD TAX i przypuszczam że mały to on nie jest, skoro ja za 2,0V6 płacę 230Funtów rocznie, więc dlaczego pojemność silnika jest wpisana 2 krotnie większa, przez co ubezpieczenie rosie też dwukrotnie....

Blademan ile bulisz za TAX
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez blademan89 » 26 maja 2012, 17:46

radar88 napisał(a):Blademan ile bulisz za TAX


300F bez dwóch bodajże :P
I always tell the truth even when i lie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2011, 16:06
Posty: 455
Skąd: Stoke on Trent/ Włodawa
Auto: RX-8 – SOLD :(
E60 530D
Audi A4
ST

Postprzez radar88 » 27 maja 2012, 22:51

blademan89 napisał(a):
radar88 napisał(a):Blademan ile bulisz za TAX


300F bez dwóch bodajże :P

To trochę więcej niż ja.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Baanjoo » 28 maja 2012, 09:52

Blademan, dlatego tyle płacisz, bo płacisz co pół roku. Roczna składka jest tańsza o niecałe 30 funtów i wynosi 270 funtów. Zawsze warto brać na rok, bo jest taniej, a w razie sprzedaży pojazdu możesz się starać o zwrot podatku. Cieszcie się, że tylko tyle płacicie, bo w Anglii Rexy zarejestrowane po 23 marca 2006 są obciążane podatkiem drogowym w wysokości 465 funtów rocznie (255,75 funtów jeśli płacone co pół roku). :P Natomiast Rexy zarejestrowane po 1 kwietnia 2010 są obarczone podatkiem wysokości 1030 funtów za rok. :|
Była: 626 1.8 16V | 626 Comprex | Xedos 6 2.0 24V
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2007, 11:23
Posty: 52
Skąd: Zawiercie
Auto: 323 BG 1.6 16V| RX-8 231 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7