Zakup RX-8

Mazda RX-8 2003–2011

Postprzez adasko69 » 11 sty 2011, 02:44

witam wszystkich mam nadzieje ze bedziecie mi w stanie pomoc moja dziewczyna sie strasznie uparla na mazde rx8, poczatkowo bylem przeciwny ale przy blizszym poznaniu z samochodem bardzo mi sie spodobal, zastanawia mnie pare rzeczy najwazniejsze to roznice w silnikach 192bhp i 231bhp
oprocz 6-cio biegowej skrzyni i obrotomierza do 9tys czy sa jeszcze jakies istotne roznice chodzi mi bardziej oto ktory jest mniej awaryjny, po przejazdzce 192bhp czulem sie troche zawiedziony mam audi a6 2,7 v6 tdi w kombi i przyspieszenie w niej jest bardziej odczuwalne niz w mazdzie no ale mazda ma jezdzic dziewczyna ja bede tylko co jakis czas przeczyszczal silnik na autostradzie, a no i najwazniejsze moja dziewczyna jest raczej swiezym kierowca 1.5 roku prawko i jezdzi bardzo przepisowo na jezdzie probnej mazda nie przekroczyla nawet 3tys obrotow i martwie sie ze taka jazda to raczej popsuje taki samochod a dodam tylko ze szukamy rocznika 2006/2007 macie moze jakies sugestie albo rady z gory dzieki i jeszcze raz pozdro
Początkujący
 
Od: 11 sty 2011, 01:26
Posty: 12
Auto: to moje auta
mazda 6 2008 2l
honda civic type r 2002r
bmw e92 325 2007r

Postprzez mlody1983 » 11 sty 2011, 11:04

To niech przestanie sie upierac :P i inny obiekt westchnien niech sobie znajdzie :P RX 8 nie jest latwa w obsludze na poczatek i "przeczyszczanie" silnika jest wskazane co chwile :P trudno sie powstrzymac z wjezdzaniem na "redlnie" :D a kobitce to radzilbym 192hp niz 231hp. pamietaj ze to jest tyl naped a jak mowisz kobieta swiezy kierowca – BEZPIECZENSTWO najwazniejsze. a i jeszcze sprzeglo do opanowaniaa takze znajdz automat :P nie chcesz chyba sie zamartwiac jak gdzies wyruszy w droge prawda?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 15:37
Posty: 219 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Retro » 11 sty 2011, 12:21

adasko69 napisał(a):najwazniejsze to roznice w silnikach 192bhp i 231bhp
oprocz 6-cio biegowej skrzyni i obrotomierza do 9tys czy sa jeszcze jakies istotne roznice chodzi mi bardziej oto ktory jest mniej awaryjny,

Awaryjność silnka nie zależy od jego mocy tylko od ilośći zwojów mózgowych właściciela / właścicielki.
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 07:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez adasko69 » 11 sty 2011, 13:24

nie martwie sie za bardzo tym ze to tyl naped , mieszkamy w anglii glownie bedzie nim dojezdzac do pracy z czego 500 yardow od domu zaczyna sie autostrada przez ktora ok 16 mil a tam kolejne 500-700 jardow i jest w pracy wiec nie powinna miec wiekszych problemow martwie sie natomiast tym ze teraz jezdzi vw polo 1,2 ktory w sumie nie jezdzi ale sie toczy i obawiam sie ze przez dluzszy okres napewno bedzie jezdzic podobnie do polo czyli zmiany biegow na dosc niskich obrotach, wiem ze nie przekracza 70mph czyli ok 115-120 km/h stad moj dylemat czy 192 5 biegowy czy 231 6 biegowy martwie sie zeby nie poopsula tak fajnego samochodu
Początkujący
 
Od: 11 sty 2011, 01:26
Posty: 12
Auto: to moje auta
mazda 6 2008 2l
honda civic type r 2002r
bmw e92 325 2007r

Postprzez adasko69 » 11 sty 2011, 13:56

a i jeszcze bym zapomnial czy rx8 jest kontrolka rezerwy plynu do spryskiwacza
Początkujący
 
Od: 11 sty 2011, 01:26
Posty: 12
Auto: to moje auta
mazda 6 2008 2l
honda civic type r 2002r
bmw e92 325 2007r

Postprzez Retro » 11 sty 2011, 14:01

Automat 4 biegowy
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 07:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez adasko69 » 11 sty 2011, 14:20

w calej anglii sa tylko 2 egzemplarze z automatem i nie sa za ciekawe wiec niestety musze pozostac przy wyborze manuala
Początkujący
 
Od: 11 sty 2011, 01:26
Posty: 12
Auto: to moje auta
mazda 6 2008 2l
honda civic type r 2002r
bmw e92 325 2007r

Postprzez Retro » 11 sty 2011, 14:45

No to nie ma to większego znaczenia.
High Power jest lekko szybsza niż Standard Power ale jak ktoś ma sobie zrobić krzywdę to zrobi i w jednej i w drugiej.
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 07:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez mlody1983 » 11 sty 2011, 15:31

masz racje Retro. ale skoro jezdzi Polo 1.2 to Rex ma 1.3 wiec nie ma zbyt duzo roznicy hahaha . a kobieta za kolkiem RX8 wyglada naprawde sexy :D . a kontrolka jest :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 15:37
Posty: 219 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda RX-8

Postprzez bestia » 11 sty 2011, 18:52

A mi ostatnio kolega w pracy powiedział, że wyglądam śmiesznie za swoim kółkiem, bo mnie zza niego prawie nie widać <oczy>

Do jazdy na autostradzie polecam mocniejszą wersję ze względu na 6 bieg.
Ja też jeździłam poprzednim samochodem powiedzmy "rozsądnie", jednak w rexie budzą się jakieś dzikie instynkty :P Poniżej 3 tys obrotów to ja mam jedynie jak stoję na światłach <oczko>
Jeżeli dziewczyna się uparła, to pewnie już posprzątane, musi się jednak trochę dowiedzieć o samochodzie zanim zacznie go eksploatować, no i zapomnieć o dawnym stylu jazdy. Któreś z Was będzie musiało pilnować sprawdzania i dolewek oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2010, 19:54
Posty: 44
Auto: RX-8 [231] 2005

Postprzez adasko69 » 11 sty 2011, 19:15

tez juz jej tlumaczylem ale twierdzi ze da sobie rade i bedzie wszystko kontrolowac na biezaca,
a tak troche OT strasznie tanie te rx8 w uk na poczatku myslalem ze cos z nimi nie tak ale na ilosc aut w przedziale 3000-5000 funtow nie ma opcji zeby ze wszyskimi byly nie halo,
a do posiadaczy rx8 w uk jaki road tax rocznie placicie za swoje autka
Początkujący
 
Od: 11 sty 2011, 01:26
Posty: 12
Auto: to moje auta
mazda 6 2008 2l
honda civic type r 2002r
bmw e92 325 2007r

Postprzez wOOx » 11 sty 2011, 20:35

Porównując silnik wysokoprężny doładowany jakim jest 2.7 TDI z jakimkolwiek silnikiem benzynowym wysokoobrotowym na płaszczyźnie odczuwalnych doznań i osiągów jest odrobinę śmieszne i nie ma sensu. A dlaczego ? Bo przy każdym doładowanym silniku mamy odczucie kopa z tytułu doładowania turbosprężarki które nie jest liniowe( chyba ze mamy do czynienia z silnikami grupy VW typu Twincharger kompressor + turbo ) jeździłem na co dzień RX-8 a po przesiadce na 1.4 TSI 122 km w Skodzie Octavii miałem wrażenie że bardziej wciska w fotel co było tylko i wyłącznie zasługą doładowania. Mam również na co dzień do czynienia z odczuciami klientów którzy po raz pierwszy wsiadają do aut z silnikami TSI doładowanymi i nawet w 1.2 TSI 85 km z niewielkim Turbo są zdziwieni dynamiką jak na parametry. Co do tego czy dziewczyna sobie da radę to zależy na ile ogólnie ogarnia samochód. Moja znajoma jeździła róznymi autami np. Golf a 3 lata temu nabyła nową RX-8 i problemów nie miała samochód jak samochód jedyne co sprawi problem to napęd na tył + koleiny pośniegowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 09:50
Posty: 182
Skąd: Katowice
Auto: RX-8

Postprzez adasko69 » 11 sty 2011, 21:00

woox chyba zle odebrales moje pytanie ja nie martwie sie czy poradzi sobie z samochodem tylko czy auto wytrzyma jej styl jazdy dopoki nie poczuje szatana w sobie a wracajac do mojego porownania diesla z turbina to chodzilo tylko o moje osobiste wrazenie jak mowilem wczesniej jezdze dosc ciezkim kombi ktory ma 180bhp wiec myslalem ze taki maly baczek ze 192bhp bedzie dawal troche inne wrazenia z jazdy ale w tygodniu mamy poprobowac wersje 231bhp wiec mam nadzieje ze bedzie lepiej a mowiac o odczuciach z turbina miedzy moim autem a rx8 jest tylko 0.5 sekundy roznicy do setki wiec nie chodzi o wciskanie w fotel tylko ogolne przyspieszenie auta
Początkujący
 
Od: 11 sty 2011, 01:26
Posty: 12
Auto: to moje auta
mazda 6 2008 2l
honda civic type r 2002r
bmw e92 325 2007r

Postprzez Retro » 11 sty 2011, 23:28

To skoro jest 0,5 sekundy różnicy w przyśpieszeniu (do 100 km/h jak mniemam?) to czego się spodziewałeś ? A właściwie to czemu się spodziewałeś czegoś innego skoro to tylko 0,5 sekundy... ?
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 07:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez bestia » 12 sty 2011, 19:05

adasko69 napisał(a):a do posiadaczy rx8 w uk jaki road tax rocznie placicie za swoje autka


245 funtów rocznie. Jeżeli kupisz samochód po 2006 roku to będzie dużo więcej. Tu masz tabelkę jakby co:
http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/Ow ... G_10012524
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2010, 19:54
Posty: 44
Auto: RX-8 [231] 2005

Postprzez adasko69 » 13 sty 2011, 02:11

dzieki bestia za odpowiedz gosc u ktorego ogladalismy auto powiedzial ze wyzszy tax placisz dopiero w autach zarejstrowanych po 2008 a to oszust jeden <glupek2>
Początkujący
 
Od: 11 sty 2011, 01:26
Posty: 12
Auto: to moje auta
mazda 6 2008 2l
honda civic type r 2002r
bmw e92 325 2007r

Postprzez mdab121 » 10 mar 2011, 11:32

To mój pierwszy post, tak więc cześć wszystkim po pierwsze :)

Po drugie, przymierzam się do zakupu RX-8, jestem z okolic Warszawy i chciałbym zapytać, jakie realnie pieniądze powinienem na to przeznaczyć, żeby nie wylądować zaraz w serwisie na długo.
Przewertowałem forum w miarę uważnie, ale większość tematu z ofertami zakupu zawiera linki do allegro, więc nie mogłem zobaczyć samochodów i sprawdzić co konkretnie w nich krytykujecie etc.

Nie będę po raz setny zadawał pytania, czy to prawda, że silniki Wankla umierają po 100 000 przebiegu. Za to chciałem zapytać z jakim, według Was przebiegiem można kupić RX-8 żeby nie zamienił się w generator kosztów.

No i ostatnie, co sądzicie na przykład o tej ofercie:
http://otomoto.pl/mazda-rx-8-zadbany-se ... 00224.html
Lub czy są według Was obecnie w sprzedaży jakieś warte uwagi egzemplarze :)
mdab121
 

Postprzez Retro » 10 mar 2011, 21:34

Za 40 tyś mozna kupić RX-8 w dobrym stanie ale trzeba wiedzieć, które ;)
Jakbym nie wiedział, które to bym powiedział, że 50k conajmniej.

http://www.rxklub.pl/rxforum/viewtopic. ... 62&start=0

Przelot nie ma większego znaczenia, zależy jak kto używał.
Jedni wymieniają silniki przy 30 tys, inni w ogóle.
Tyle, że ten z większym przebiegiem może mieć mniejszą kompresję to myślę, że tak 50k to bezpieczna granica.

Podana przez Ciebie oferta to auto kolegi Gentoo, jedno z tych, o których trzeba wiedzieć ;)
Pozostałe to auta Marco, Deniorka i moje.

http://www.rxklub.pl/rxforum/viewtopic.php?t=679
http://www.rxklub.pl/rxforum/viewtopic.php?t=596
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 07:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez mdab121 » 11 mar 2011, 08:47

Ile powinna wynosić kompresja silnika obrotowego w dobrym stanie?
Albo inaczej – jaką podalibyście granicę barów, dla której można ze spokojnym sercem kupić samochód?
mdab121
 

Postprzez mlody1983 » 11 mar 2011, 12:40

6,9 do 8,4 z tego co pamietam ale glowy nie daje sobie uciac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 15:37
Posty: 219 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda RX-8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7