Witam,
mam na oku bardzo ciekawa Mazde RX-8 2004. nalezy do znajomego kuzyna mieszkajacego w niemczech, oczywiscie serwisowana i bezwypadkowa z przebiegiem 67 tys km. W zwiazku z tym ze zamowilem juz nowiutka Mazde 6 w salonie jestem w stanie prznaczyc pieniadze ze sprzedazy mojej dotychczasowej madzi(6 2007) na jakies auto sportowe<faja> . a rex zawsze mi sie podobal
Do rzeczy:
czy sprowadzajac z niemiec do Polski madzie zaplace 3,1 czy 18 cos tam % akcyzy. Slyszalem ze w Niemczech za pojemnosc RXa uznaja 2,6 a nie 1,3.
Rozwieje ktos moje watpliwosci?
Z gory dziekuje za odpowiedz. Dodam ze bardzo zalezy mi na czasie gdyz na decyzje obecny wlasciciel rx czeka do piatku. Jesli akcyza bedzie liczona jak od >2,0 niestety bede musial zrezygnowac ze wzgledu na $
Mazda RX-8 pojemnosc akcyza Niemcy
Strona 1 z 1
File napisał(a):Slyszalem ze w Niemczech za pojemnosc RXa uznaja 2,6 a nie 1,3.
Rozwieje ktos moje watpliwosci?
Dam Ci know-how na super skuteczną metodę Spójrz w Brief!
Nie wiem jak w Niemczech, ale w Polsce to widzi mi się urzędników. Najczęściej ofiarami jednak "2.6" padają ludzie, którzy sprowadzili auto z zachodu, gdzie modne jest mnożenie razy dwa pojemności RX-8. Z drugiej strony patrząc na to tak, że gdyby w papierach faktycznie podawali 2.6 to Mazda nie musiałaby męczyć się i głowić nad problemem spełniania normy emisji spalin Euro 5. A tak będzie baaardzo ciężko. Z Wanklem to jak widać zawsze będzie pod górę.
- Od: 10 lip 2008, 19:28
- Posty: 664
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]
W Niemczech, z tego co mi wiadomo wbijają 1.3 w papiery. W UK wbijają 2.6 z uwagi na fakt, że ich ubezpieczenie naliczane jest od pojemności (w Niemczech od mocy). Nawet, jakby jakimś cudem w briefie będzie 2.6, można na pierwszym przeglądzie (o ile ktoś zdecyduje się go zrobić) mając przy sobie papier wyciągnięty z MMP, zmienić pojemność na właściwą (ja tak skorygowałem rok produkcji mojego FC TII).
ja wlasnie kupilem rexa i w brifie w miejscu pojemnosci jest ----- wiec cholera wie co bedzie z papierami
-
tyger
Ubezpieczalnie przypisują silnikowi Rexa pojemność 2616 cm3 ze względu na poniższą opinie SAE:
"The SAE (Society of Automotive Engineers) defined way of measuring the displacement of a rotary is to measure the difference in volume of the combustion chamber between when it is at its largest and smallest. Since each rotor has three of these chambers and there is one combustion event per rotation of the eccentric shaft, a 1.3 liter rotary would burn 1.3 liters of fuel and air per eccentric shaft rotation. A 2.6 liter reciprocating engine would burn this same amount. This confuses some people and makes them claim that rotary engines have twice the displacement their manufacturers claim they have. There is not right or wrong in this case. Rotary engines are different from reciprocating engines, so of course they need to be treated differently".
"The SAE (Society of Automotive Engineers) defined way of measuring the displacement of a rotary is to measure the difference in volume of the combustion chamber between when it is at its largest and smallest. Since each rotor has three of these chambers and there is one combustion event per rotation of the eccentric shaft, a 1.3 liter rotary would burn 1.3 liters of fuel and air per eccentric shaft rotation. A 2.6 liter reciprocating engine would burn this same amount. This confuses some people and makes them claim that rotary engines have twice the displacement their manufacturers claim they have. There is not right or wrong in this case. Rotary engines are different from reciprocating engines, so of course they need to be treated differently".
Była: 626 1.8 16V | 626 Comprex | Xedos 6 2.0 24V
- Od: 1 lip 2007, 12:23
- Posty: 52
- Skąd: Zawiercie
- Auto: 323 BG 1.6 16V| RX-8 231 KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości