Strona 3 z 5

PostNapisane: 10 lip 2006, 22:11
przez Mike54
skokro tematem bylo paliwo do silnikow rotacyjnych to testy silników "posuwisto-zwrotnych" ma maly sens – ale bylo ciekawe i tak :)

moj delaer – ktory moim zdaniem ma srednie pojecie o RX-8 powidzial, zeby lac dobre 95...
Najczesciej tankuje na Statoil Suprema bezsiarkowa 95 lub Shell...

jak juz ktos tutaj napisal... im wieksza liczba oktanow tym miedzy innymi wieksza odpornosc na spalanie stukowe... a tak sie sklada, ze wankle poprzez ksztalt i zasade dzialania rotora wywoluja "turbulencje" zapobiegajace tworzeniu się mocno rozgrzanych punktów w komorze silnika... a co za tym idzie sa znacznie odporniejsze na spalanie stukowe (przedwczesna detonacje)...

Czy wlanie 98 cos da... nie wiem :) raczej nie... jezeli auto wyposazone jest w system automatycznego dostosowania do liczby oktanowej, tez nie powinno nic zmienic...98 jest drozsze, bo bardziej przetworzone i dzieki temu dajace sie latwiej kontrolowac...
jezeli wlejemy wysoko oktanowe paliwo do starego samochodu strojonego na 95 albo 90 oktanow... to bedzie tylko gorzej...

moze to niezbyt naukowe... ale wydaje mi sie ze tak to mniej wiecej wyglada.

PostNapisane: 24 lip 2006, 21:56
przez Mike54
maly "edit" czlowiek sie uczy cale zycie... :)
wyszlo na to, ze moja wiedza na temat odpornosci na stukowe spalanie dotyczyla starszych konstrukcji – nowe wankle, co z Wanklem wiele wspolnego nie maja, maja na tyle podniesiona kompresje, ze równiez wymagaja wysoko oktanowego paliwa... ale na dobrym 95 co ma 95 a nie 85 oktanow mozna jezdzic...

PostNapisane: 2 paź 2006, 22:04
przez kompozytor
Ja lałem 98 ale jak w serwisie mi powiedzieli ze nie ma sensu to leje 95 na BP ORlenie i NESTE. Jedyna różnica to że silnik głośniej pracuje :)

PostNapisane: 7 cze 2008, 00:43
przez Retro
No dobra :)
To może ja odgrzebię temat trochę bo sam się zacząłem ostatnio zastanawiać i mam kilka pytań :)

Mike napisałeś, że do nowych Wankli lepiej lać więcej oktanów.
Możesz coś wiecej info podać na ten temat ?
Jakie to wg Ciebie są "nowe Wankle" ?

Generlanie to tak, ja mam RX-8 z silnikiem Renesis, który podobno ma 238 km no i teraz pare pytań:

1)Jaka jest żywotność takiego silnika ? Tzn do ilu km mogę nim pojeździć, żeby go sprzedać za rozsądne pieniądze, a do ilu mogę pojeździć zanim go zajeżdzę ?
Szłyszałem, że silnikczek Wanka ma małą żywotność – prawda to ?

2)Planuję do swojego lać tylko V-Power Racing – i teraz ... czy dobrze na tym wyjdę ?
Nie chodzi tu o jakiś kolosalny przyrost mocy tylko o to czy to paliwko jest dobre dla tego śilnika ?
Bo po przeczytaniu całego tematu to się zamotałem trochę.
Jedni piszą tak, inni inaczej :P

3)Czy więcej oktanów skraca żywotność silnika ?
Czy może wręcz przeciwnie bo to w końcu lepsze paliwo i ma jakieś właściwośći oczyszczające... ?

Z góry dzięki za info ;)

PostNapisane: 7 cze 2008, 00:49
przez _Pe-Pe_
a ja wam powiem inną nowinke:D na kazdym paliwie 98 robie o 30 KM mniej niz na 95, takze bezkonkurencyjnie uzywam 95 pb!! od 2 lat, i jest to totalna bzdura jak ktos mowi ze 95 tyra silnik, prosze was! teoria teoria teoria.... :) ja w praktyce widze roznice:) czyli reasumujac tankując raz w tyg. ... tylko połowe baku, mam zawsze 30 KM extra na 95Pb :D co za tym idzie ponad 1200KM rocznie GRATIS :) Dziekuje za uwage... :)

PostNapisane: 7 cze 2008, 01:18
przez MoMo
Moim skromnym zdaniem nie ma znaczenia jakie paliwo tankujesz tylko na jakiej stacji !! Przejechalem moja madzia ponad 60000 km i lalem przewaznie(90%) 98 i ewentualnie V-power. I z wielkim zazenowaniem musze przyznac ze stacja ma znaczenie !! Warto podkreslic ze nie koncern tylko stacja. A co do zywotnosci to wydaje mi sie ze to nie paliwo ma najwiekszy wplyw! Tylko to jak dbasz o swoje auto <serce> !!
;) Mam na mysli pilnowanie poziomu oleju, wymienianie swiec na czas itd...

PostNapisane: 7 cze 2008, 11:23
przez Retro
Hmm... no to troche lipton bo ja do RX-8 się przesiadam z Cinqueciento więc :D
Do tej pory raczej nie zwracałem uwagi na to co leje do baku, byle by było jak najtaniej, teraz raczej sytuacja się zmieni.

Jestem samochodowym maniakime i raczej dbam o swój samochód stąd te pytania ;)

PostNapisane: 8 cze 2008, 07:36
przez Marco7
W instrukcji i na nalepce w wlewie paliwa jest napisane by tankować 95 oktanów.

PostNapisane: 9 cze 2008, 20:18
przez _Pe-Pe_
nie tam jest napisane by tankowac minimum 95 :P :P :P

PostNapisane: 16 cze 2008, 15:34
przez Paula2
ja w USA tankowałam 95,samochód kupiłam w salonie i tam mi powiedzieli że w Polsce tez mogę spokojnie na 95 jeździć..
nie ma co 98 wlewać :)

PostNapisane: 16 cze 2008, 18:18
przez Pit
Paula2 napisał(a):ja w USA tankowałam 95,samochód kupiłam w salonie i tam mi powiedzieli

True :) wszystkie wankle spokojnie zadowalają się benzyną o niższej liczbie oktanów.

PostNapisane: 18 cze 2008, 09:37
przez Retro
Paula2 napisał(a):ja w USA tankowałam 95,samochód kupiłam w salonie i tam mi powiedzieli że w Polsce tez mogę spokojnie na 95 jeździć..
nie ma co 98 wlewać :)

yyyy... ?:)

Przecież tam jest paliwo poniżej 90 oktanów ;P
86, 88 itd;p
Gdzie zalałaś 95 ?:P

PostNapisane: 18 cze 2008, 11:51
przez Lukano
Retro napisał(a):yyyy... ?usmiech

Przecież tam jest paliwo poniżej 90 oktanów język
86, 88 itd;p
Gdzie zalałaś 95 ?język

Bo tam są jeśli się nie mylę inne normy i chyba tylko o to chodzi.

PostNapisane: 18 cze 2008, 14:51
przez Retro
Inne normy ?:D
Tzn ? Inne oktany mają ?:P

PostNapisane: 19 cze 2008, 13:42
przez lukldz
ok co do benzyny – jak u was ze spalaniem bo u mnie pomiedzy 15 a z 17 literków

PostNapisane: 28 cze 2008, 11:43
przez Paula2
Retro napisał(a):
Paula2 napisał(a):ja w USA tankowałam 95,samochód kupiłam w salonie i tam mi powiedzieli że w Polsce tez mogę spokojnie na 95 jeździć..
nie ma co 98 wlewać :)

yyyy... ?:)

Przecież tam jest paliwo poniżej 90 oktanów ;P
86, 88 itd;p
Gdzie zalałaś 95 ?:P


mój drogi kolego :–)
byłeś kiedyś w USA na stacji benzynowej?
domyślam się że nie :–)
jak pojedziesz to zrozumiesz czego Ci serdecznie życzę :–)
W Stanach wedzą że mamy paliwo 95 oktanowe w Europie i powiedziewli że to moge sobie bezpiecznoie to lać ...
Paula

PostNapisane: 30 cze 2008, 23:44
przez Retro
Droga koleżanko ;)
Jestem w USA na stacji (i nie tylko:P) co roq :)
I nie mają tam paliwa 95 oktanów ;)
Jak znajdziesz 93 to możesz być happy ;)

Chyba, że przywiozłaś w karnistrach z Polski :p

Co do tematu, to ja w ten łikend goniłem Rexa i to dość znacznie :)
Non toper Zmiana przy 9 tyś i na pełnym baku zrobiłem 330 km czyli niecałe 20/100.

Jakim cudem po mieście przy normalnej jeździe pali wam 20/100 ... ?
No nie wiem, chyba, że każdy zmienia biegi przy 9 tyś to ok.. :P

PostNapisane: 1 lip 2008, 02:01
przez Marco7
Mój pali jakieś 18 litrów w mieście, jak się postaram to do 15stu zejdę <zeby>

PostNapisane: 1 lip 2008, 09:18
przez kowalesik
Retro,
Amerykanskie 91 oktanow jest rownowaznikiem europejskiego 95 oktanow. Poczytaj sobie o metodach wyznaczania liczby oktanowej: RON, MON, metoda mieszana. Dla ulatwienia dodam, ze w USA jest stosowana metoda mieszana czyli (RON+MON)/2. Paula wiec mogla lac paliwo 95 oktanowe (wg norm europejskich). Nastepnym razem po prostu dokladniej sie przyjrzyj dystrybutorom amerykanskim.

PostNapisane: 1 lip 2008, 12:14
przez Retro
Zdefiniuj "odpowiednik".
To, że jest odpowiednikiem nie znaczy, że ma 95 oktanów ;)
Lejesz na stacji 88 i pan Ci mówi, że ona jest jak 95 więc czujesz się jakbyś lał 95 ?
Chyba nie.. :)

Jeśli jestem w błędzie to plz wytłumacz mi, chętnie się dowiem czegoś nowego :)