Turbo
Tz to auto będzie mi służyło na co dzień nie należę do ludzi co maja lekka nogę, obecnie poruszam się krową o wadze 2,6t z silnikiem 3,2 ze 165PS i 373Nm. Miałem wiele przygód gdzie nie mogłem się zebrać :/ wiem ze nie ma co porównywać tego auta do Mazdy 8 no bo wiadomo ze tu miałem bodajże katalogowo 14 do sety czyli normalnie z 16 a w mazdzie jest 6 ;] aczkolwiek pojeździłem paroma samochodami i podoba mi się brak tej dziury w mocy. Piszecie ze mazda zbiera się ładnie ale tylko gdy się ja pogania ponad 6000rpm i właśnie chciałbym ta wartość troszkę obniżyć co masz na myśli mówiąc "silnik z FD" ja w temacie mazdy jestem goły i wesoły
Tak na Marginesie seryjny Evo VIII ma ponad 6s do setki czyli w papierach podobnie jak mazda ale wiadomo teoria nie zawsze równa jest praktyce
Hmmm czyli teraz pozostalo mi rozwazenie mazda + lekkie modernizacje dolot tlumik , kat., komputer czy m3= wyplukany
Tak na Marginesie seryjny Evo VIII ma ponad 6s do setki czyli w papierach podobnie jak mazda ale wiadomo teoria nie zawsze równa jest praktyce
Hmmm czyli teraz pozostalo mi rozwazenie mazda + lekkie modernizacje dolot tlumik , kat., komputer czy m3= wyplukany
- Od: 11 maja 2009, 19:32
- Posty: 7
Retro jak dla mnie mocno w obłkach, ale to potwierdza regułe która niestety w naszym kraju jest nagminna, a mianowicie..
auto na allegro, włożony stożek zamiast standarowej puchy, udaje CAI ale nie ma nic wspolnego, końcówka wydechu "ala' mugen" tudzież remus/ulter.. i w opisie: +20ps bo tuning.
zostawie już te dyskusję jednak polecam Ci sprawdzić na sobie, shamować, zmodować te 3 elementy o których mówisz + "programik" który mi sie osobiście kojarzy z "Chip" tuningiem za 20zł z allegro, bo cóz wielce można zmodzić w silniku bez doładowania niż poprzesuwać nieco zapłon i to żeby wypluło jeszcze +20ps, aaa no i zapomniałbym że to w rotacyjnym jest możliwe.. fajnie by było gdyby to było realne.. chyba zmieniłbym plany i zamiast myślenia o kolejnej miatce zaczałbym poważnie myślec o rexie i 250ps bez najmniejszego problemu przy dłubance, wszystko do zrobienia w warunkach garażowych yea.
sry, marzenie senne.
2. Co to tematu turbienia i innych, mam mała wiedze, staram się przed pierwszą benzynką z doładowaniem ją ciągle powiekszać, na forum jest kilku naprawde super ogarniaczy, polecam Ci poczytać chociażby topic Five'a, który pokazuje ile pracy i $ bo do tego zmierzam trzeba włożyć zeby ogarnąć rzędówke pod turbo, dalej może kolege Lukano który uturbił v-idlastego KLZE, a i Pit który walczy z mega projektem myślę jeżeli coś pisze to należałoby to wziąść sobie do serca bo z doświadczenia to pisze, do czego zmierzam, czesci, suche fakty to 1, a włożenie tego do auta, poskładanie, wystrojenie i sprzęt za to odpowiedzialny to 2..
tez turbiłem prosty rzędowy silnik na papierze, nawet co nieco sie już kupiło w tę strone! ale realia są takie że kopalnia sianka sie zaczyna po zakupie Kit-u i dla rzędówki 10tyś robi parno, a gdzie tam jakiś renesis..
poruszasz 2 materie w których błądzisz, poszperaj.. zarówno co do suchych danych no i $ sianka którego do tego mocno potrzebne.
pozdrawiam
auto na allegro, włożony stożek zamiast standarowej puchy, udaje CAI ale nie ma nic wspolnego, końcówka wydechu "ala' mugen" tudzież remus/ulter.. i w opisie: +20ps bo tuning.
zostawie już te dyskusję jednak polecam Ci sprawdzić na sobie, shamować, zmodować te 3 elementy o których mówisz + "programik" który mi sie osobiście kojarzy z "Chip" tuningiem za 20zł z allegro, bo cóz wielce można zmodzić w silniku bez doładowania niż poprzesuwać nieco zapłon i to żeby wypluło jeszcze +20ps, aaa no i zapomniałbym że to w rotacyjnym jest możliwe.. fajnie by było gdyby to było realne.. chyba zmieniłbym plany i zamiast myślenia o kolejnej miatce zaczałbym poważnie myślec o rexie i 250ps bez najmniejszego problemu przy dłubance, wszystko do zrobienia w warunkach garażowych yea.
sry, marzenie senne.
2. Co to tematu turbienia i innych, mam mała wiedze, staram się przed pierwszą benzynką z doładowaniem ją ciągle powiekszać, na forum jest kilku naprawde super ogarniaczy, polecam Ci poczytać chociażby topic Five'a, który pokazuje ile pracy i $ bo do tego zmierzam trzeba włożyć zeby ogarnąć rzędówke pod turbo, dalej może kolege Lukano który uturbił v-idlastego KLZE, a i Pit który walczy z mega projektem myślę jeżeli coś pisze to należałoby to wziąść sobie do serca bo z doświadczenia to pisze, do czego zmierzam, czesci, suche fakty to 1, a włożenie tego do auta, poskładanie, wystrojenie i sprzęt za to odpowiedzialny to 2..
tez turbiłem prosty rzędowy silnik na papierze, nawet co nieco sie już kupiło w tę strone! ale realia są takie że kopalnia sianka sie zaczyna po zakupie Kit-u i dla rzędówki 10tyś robi parno, a gdzie tam jakiś renesis..
poruszasz 2 materie w których błądzisz, poszperaj.. zarówno co do suchych danych no i $ sianka którego do tego mocno potrzebne.
pozdrawiam
Nigdzie nie napisałem, że wrzucisz sobie filtr stożkowy K&N i będziesz miał +20 kucy.
Napisałem tylko, że da radę wycisnąć z silnika kilka koni więcej eliminując katalizator i wydech.
Uważasz inaczej ?
Dwa... program mi oferował kolega, który zajmuje się tuningiem. Sam ma golfa w dizlu, którym ściga się z Evo i STI jak równy z równym a teraz w garazu montuje Golfa II z silnkiem od R32.
Wchodzi rano o 8 do garazu i wychodzi o 21 – domienam, że jak mówi do mnie coś o silnikach to wie co mówi. Program na +20 koni to wiadomo pi razy oko, bez hamowania się nigdy nie dowimy. Jest to wartość przypuszczalna.
Nigdzie też nie napisałem, że montowanie turbo to tania i łatwa sprawa więc nie wiem do czego odnosi się 2 część posta. Napisałem tylko, że za tyle kasy ile tam ktoś wyżej napisał (za turbo kit) to wole kupić silnik, który ma przy sobie 2 turbiny notabene, niż dostać +50 kucy.
Nigdzie nie napisałem, że to łatwa i prosta sprawa to zamontować, wręcz przeciwnie, zerknij na 1 stronę tego tematu.
Napisałem tylko, że da radę wycisnąć z silnika kilka koni więcej eliminując katalizator i wydech.
Uważasz inaczej ?
Dwa... program mi oferował kolega, który zajmuje się tuningiem. Sam ma golfa w dizlu, którym ściga się z Evo i STI jak równy z równym a teraz w garazu montuje Golfa II z silnkiem od R32.
Wchodzi rano o 8 do garazu i wychodzi o 21 – domienam, że jak mówi do mnie coś o silnikach to wie co mówi. Program na +20 koni to wiadomo pi razy oko, bez hamowania się nigdy nie dowimy. Jest to wartość przypuszczalna.
Nigdzie też nie napisałem, że montowanie turbo to tania i łatwa sprawa więc nie wiem do czego odnosi się 2 część posta. Napisałem tylko, że za tyle kasy ile tam ktoś wyżej napisał (za turbo kit) to wole kupić silnik, który ma przy sobie 2 turbiny notabene, niż dostać +50 kucy.
Nigdzie nie napisałem, że to łatwa i prosta sprawa to zamontować, wręcz przeciwnie, zerknij na 1 stronę tego tematu.
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
http://www.rxklub.pl
hehehe chwilka chwilka jestem po samochodówce i mniej więcej wiem co można tym osiągnąć po za tym nie mam zamiaru zrobić tego "tuningu" za kwotę 450zl tylko profesjonal, o programowaniu mapy miałem na myśli firmę Vtech z Krakowa co do stożka cos z serii konnej K&N, a wydech nie z serii wiertarka i wywiercić otwory w wydechu i końcówka za 24zl . Co do uturbienia mam kwotę w wysokości 67tys. do przeznaczenia na samochód. Teraz ile przeznaczę na podkręcenie zależy od tego za ile auto kupie. Jeżeli dojdzie do kupna tego rexa którego mam na oku to do kręcenia będę miał około 23tys (maxymalne maximum). Chciałem się tylko dowiedzieć czy jest cos takiego możliwe w naszym zacofanym aczkolwiek ładnym kraju i za jaka kwotę a powoli wynika z tego nie przyjemna wymiana poglądów . Z renezis nie miałem nigdy nic wspólnego dlatego chciałem zaczerpnąć informacji, tradycyjny silnik 4-sowowy znam lepiej niż własna żonę ale z rene jak juz mówiłem nie miałem do czynienia nie wiem co tam siada najczęściej co siądzie pierwsze po podkręceniu, co trzeba wymienić na pewno,
- Od: 11 maja 2009, 19:32
- Posty: 7
rxwawa napisał(a):za 4 tys usd silmik zgoda seria 274 kuce alt 36o niutonometruw 600 koni kosztuie turbo hks lub holset nowe to 5000 dolcy komp apexi to 1500dolcy wtryski 350dolcy sztuka iest 6 podstawowyh plus2 anawet4 dopaly dotego pompy paliwa 3 sztui po 180 do 300 dolcy
bombelnik czytałeś co Kojot [b]rxwawa[b/] napisał kilka postów wyżej??
5 000$ + 1 500$ + 350$*8 + 300$*3 = 10 200$
1$=3,2zł
10 200 * 3,2zł = 32 640zł
a to jest mniej niż 23tyś zł?
prosta matematyka, tylko to kosztuje!!
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2351 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
bombelink : z tą kwotą jestem absolutnie pewny że podciągniesz seryjnego rexa8 o ileś tam KM może 10-20%. Pytanie czy ktoś da rade ogarnąć temat w PL.
Kiedyś temat podkręcenia rx-8 przerabiał aniołek na forum.streetracing.pl – jego próby skończyły się na tym że kupił corvette
Kiedyś temat podkręcenia rx-8 przerabiał aniołek na forum.streetracing.pl – jego próby skończyły się na tym że kupił corvette
pozdrawiam
My cars are able to eat my soul & money in seconds.
My cars are able to eat my soul & money in seconds.
jesus napisał(a):Kiedyś temat podkręcenia rx-8 przerabiał aniołek na forum.streetracing.pl – jego próby skończyły się na tym że kupił corvette
A coś z tą Corvette jest, bo również moim marzeniem byłaby wymiana żółtego Rexa na żółtą legendę Ameryki. Ale to pewnie każdy chciałby jeździć Corvette, tyle, że różnica w $$$ jest duża. Ale kto wie?
Co do modów to jak dla mnie są zbędne w 100% za taką cenę. Po prostu nie opłaca się tak bardzo podkręcać Rexa. Lepiej zainwestować w mocniejsze auto. A co to, już RX-8 za mało mocy na polskie drogi?
- Od: 10 lip 2008, 19:28
- Posty: 664
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]
Hehehe mozna by powiedziec zamalo mocy na ciezkiego buta temat rozkminilem juz w 90% od 17 czerwca ruszam na podboj motoallegro.pl mam upatrzone 3 mazdy RX 2 BMW M3 2 EVO VIII oraz 1 IX i jedno WRX wszystkie sie mieszcza w 65tys o wyborze zdecyduja wrazenia z jazdy najbardziej jestem zniechecony do BMW (ten stereotyp ze dla wiesniakow) Co do zaturbienia wpadlem na pewien pomysl iz odwiedze tez firme imoprtujaca samochody z USA . Wiem ze w PL raczej nie znajde wlasnie kanalu gdzie ustawia mi REXA z turbem :/ tak wiec mody odpadaja w 100% po pierwsze $$$ po drugie gdzie?? Jezlei dojdzie od mazdy to lekkie body kity szpachle i jakies tlumiczki pod podloge choinke kokosowa na lusterko dzieki za pomoc.
- Od: 11 maja 2009, 19:32
- Posty: 7
http://www.makeup-power.co.jp/tunedcar/11.html
W japoni takich jest napewno duzo szkoda ze tak malo jest w sieci na ich temat tylko w jezyku jp :/ ehh
zadnych wykresow itp jak ktos ma ciekawe informacje pozatym ze cenna jest duza to poprosze jakies linki
W japoni takich jest napewno duzo szkoda ze tak malo jest w sieci na ich temat tylko w jezyku jp :/ ehh
zadnych wykresow itp jak ktos ma ciekawe informacje pozatym ze cenna jest duza to poprosze jakies linki
- Od: 28 maja 2009, 23:43
- Posty: 22
- Auto: RX-8
- Od: 28 maja 2009, 23:43
- Posty: 22
- Auto: RX-8
Niech mi któraś mądra głowa przedstawi różnice pomiędzy turbo a kompresorem. Skłaniam się bardziej w stronę kompresora, jest mniej inwazyjny dla silnika (tak sądzę) i przeglądając różne dokumentację myślę że sam sobie z tym poradzę.
Może sir Kojot coś takowego montował ?
Może sir Kojot coś takowego montował ?
- Od: 7 lut 2009, 22:11
- Posty: 137
- Skąd: Strzyżów / Miłocin
- Auto: słoniu, franio, złomek, pomarańczka
Hmm.. no to temat rzeka
Główna różnica jest taka, że turbo napędzane jest spalinami z silnika a kompresor wałkiem napędowym.
Przez to kompresor najwięcej mocy daje na najwyżyszch obrotach (wałek się szybciej kręci).
Nie wiem tylko czy to to pytałeś czy juz to wiesz i potrzebujesz bardzie wnikliwych informacji ?:P
Na RX8Club.com kiedyś był fajny temat o tym co lepsze do 8, turbo czy kompresor ale jakoś go nie mogę znaleść. Polecam przeczytać, są wszystkie za i przeciw obu rozwiązanom
A Kojot to ma 5 silników do remontu, chyba prędko z garażu nie wyjdzie
Główna różnica jest taka, że turbo napędzane jest spalinami z silnika a kompresor wałkiem napędowym.
Przez to kompresor najwięcej mocy daje na najwyżyszch obrotach (wałek się szybciej kręci).
Nie wiem tylko czy to to pytałeś czy juz to wiesz i potrzebujesz bardzie wnikliwych informacji ?:P
Na RX8Club.com kiedyś był fajny temat o tym co lepsze do 8, turbo czy kompresor ale jakoś go nie mogę znaleść. Polecam przeczytać, są wszystkie za i przeciw obu rozwiązanom
A Kojot to ma 5 silników do remontu, chyba prędko z garażu nie wyjdzie
Ostatnio edytowano 15 lip 2009, 14:54 przez Retro, łącznie edytowano 1 raz
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
http://www.rxklub.pl
rozumiem, ze zasady dzialania obu metod zwiekszania cisnienia w ukl. dolotowym znasz
kompresor z racji scislego powiazania z obr. silnika da ci bardziej harmonijny, zblizony do
NA przebieg krzywej mocy
turbina zwykle da bardziej gwaltowny przebieg ale tu duzo zalezy od tuningu
Pettit twierdzi, ze turbina szybciej wykonczy silnik, ale tu tez jest to kwestia dobrego ustawienia
elektroniki i dodatkowych modow
wieksze wartosci mocy i momentu obr. osiagaja ludzie z turbinami w rx'ach, chociaz ostatnio gdzies widzialem
360 whp z pettita (mowa ofc o gotowych zestawach np. greddy/esmeril/pettit/hymee)
kompresor generuje dodatkowy halas z komory silnika, ktory nie kazdemu moze przypasc do
gustu
roznic jest pewnie jeszcze troche np. turbina wyciszy ci troche wydech a sc pozwoli zamontowac zmodyfikowany kolektor i mozesz byc jeszcze glosniejszy
mam nadzieje, ze znajda sie jacys smialkowie i przetra szlaki FI w Polsce przede mna
imo najwieszy problem to znalezienie ludzie z doswiaczeniem do tej operacji
jak na razie mam namiary na Szwecje i Grecje
kompresor z racji scislego powiazania z obr. silnika da ci bardziej harmonijny, zblizony do
NA przebieg krzywej mocy
turbina zwykle da bardziej gwaltowny przebieg ale tu duzo zalezy od tuningu
Pettit twierdzi, ze turbina szybciej wykonczy silnik, ale tu tez jest to kwestia dobrego ustawienia
elektroniki i dodatkowych modow
wieksze wartosci mocy i momentu obr. osiagaja ludzie z turbinami w rx'ach, chociaz ostatnio gdzies widzialem
360 whp z pettita (mowa ofc o gotowych zestawach np. greddy/esmeril/pettit/hymee)
kompresor generuje dodatkowy halas z komory silnika, ktory nie kazdemu moze przypasc do
gustu
roznic jest pewnie jeszcze troche np. turbina wyciszy ci troche wydech a sc pozwoli zamontowac zmodyfikowany kolektor i mozesz byc jeszcze glosniejszy
mam nadzieje, ze znajda sie jacys smialkowie i przetra szlaki FI w Polsce przede mna
imo najwieszy problem to znalezienie ludzie z doswiaczeniem do tej operacji
jak na razie mam namiary na Szwecje i Grecje
rx8 galaxy grey .:. rb rev8 exhaust .:. aem cai .:. af short shifter
- Od: 13 kwi 2009, 00:59
- Posty: 125
- Skąd: ślask
- Auto: 2008 RX-8 231hp
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości