[NA/NB/NC] Problemy z korozją.

Mazda MX-5 2015 – (ND) / 2005– 2015 (NC) / 1998–2005 (NB) / 1989–1998 (NA)

Postprzez Toperz1980 » 20 gru 2009, 10:19

Powitać tak pięknego poranka zimowego.
Trza się ruszyć na trase ale niestety jeszcze nie mx-em.
Chciałbym zakupić mx(96-99) do codziennego użytku.
Stąd pytanie do kolegów z formum, czy mx 5 mają problemy z rdzą?
Widziałem kilka ogłoszeń i rudy z regóły zajmował pozycje wyjściowe na tylnych nadkolach.
Przypuszczam że to podobnie jak w Hankach, tam też [jakie?] nadkola nie potrafiły odeprzeć natarcia Rudego i tam najczęściej się pojawiał.
I jeszcze jedno pytanie: jak są zabezpieczane mx-y przed korozją, ewentualnie jak wy dajecie sobie rade z tym tematem.
Chciałbym zakupić mx(96-99) do codziennego użytku
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 gru 2009, 21:03
Posty: 5
Skąd: Gdańsk
Auto: obecnie brak :(

Postprzez Faja » 20 gru 2009, 10:31

Mój Wujas miał kiedyś mx-5 która kiedyś leżała w jakimś strumyku dużym, progi były mocno przerdzewiałe, natomiast jedna Mazda z 96 r. srebrna była piękna prócz progu z tylu, jest tam bowiem system odprowadzania wody z góry, jeśli się zapcha to syf się robi tam straszny, dlatego trzeba na to uważać, ale najlepiej znaleźć mx-5-tke gdzieś z Włoch południowych środkowych albo Hiszpanii :)
Pozdrawiam.
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez KyRy » 21 gru 2009, 19:37

Toperz1980 napisał(a):rudy z regóły zajmował pozycje wyjściowe na tylnych nadkolach

+ tylna klapa bagażnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez ivo » 22 gru 2009, 09:59

Poszukaj raczej modelu NA z silnikiem 115 KM, bo będziesz odczuwał brak tych 25. Albo NB późniejsze.
Ciekawe felgi.
szybciej nie taniej: 666 066 580
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2005, 00:02
Posty: 421 (0/1)
Skąd: Branice - płd. granica RP
Auto: mx-5 2000 1,6
Premacy 2002 2,0

Postprzez SamiSRT » 23 lut 2010, 14:15

To ja jeszcze się zapytam, bo pytanie dotyczy rdzy :)

Dużo słyszę o rdzy w tylnej części progów. Rozumiem, że progi w roadsterach są dosyć istotnym czynnikiem, ale z drugiej strony, czy to aż taki duży problem wspawać nowe? Czy po prostu chodzi o to, że buda w zbyt mocno pracuje na skorodowanych progach i nie ma sensu tego ratować?
Początkujący
 
Od: 6 mar 2009, 10:54
Posty: 4
Skąd: Gdynia
Auto: Toyota MR2

Postprzez Fiveopac » 23 lut 2010, 16:17

SamiSRT napisał(a):To ja jeszcze się zapytam, bo pytanie dotyczy rdzy :)

Dużo słyszę o rdzy w tylnej części progów. Rozumiem, że progi w roadsterach są dosyć istotnym czynnikiem, ale z drugiej strony, czy to aż taki duży problem wspawać nowe? Czy po prostu chodzi o to, że buda w zbyt mocno pracuje na skorodowanych progach i nie ma sensu tego ratować?

Zaden problem, albo reperaturki wstawiasz albo odpowiednio wyprofilowana blaszke. Pikuś dla blacharza. Gnijace progi to tylko zewnetrza powloka, to co trzyma sztywnosc jest pod spodem ;) dlatego nalezy zwaracac uwage czy podluznice pod autem nie sa przegnite :)
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez SamiSRT » 23 lut 2010, 16:34

tak jak myślałem, dzięki.
Początkujący
 
Od: 6 mar 2009, 10:54
Posty: 4
Skąd: Gdynia
Auto: Toyota MR2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy MX-5