[NA] Jaka kompresja na cylindrach?

Mazda MX-5 2015 – (ND) / 2005– 2015 (NC) / 1998–2005 (NB) / 1989–1998 (NA)

Postprzez transporterdriver » 27 cze 2009, 16:55

Witam.

Czy ktoś wie jaka jest maksymalna kompresja na cylindrach w motorze 1.8 130 km w MX5 NA ?? W jakim zakresie jest dopuszczalna w której silnik jeszcze ładnie chodzi, tzn. tak jak powinien bez utraty mocy, 10 czy więcej ?? Z góry Thx za info ;)

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 3 cze 2009, 20:17
Posty: 19
Skąd: Toruń
Auto: MAZDA MX-5 NA 1.6 115 KM 90 r.

Postprzez Akar.Zaephyr » 29 cze 2009, 07:35

Chyba nawet 11 jeśli mnie pamięć nie myli...
Sprawdzę to bo wydaje mi się że coś pisało w manualu o tym i dam znać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 14:54
Posty: 792 (3/6)
Auto: Były: Mazda 323F BA, Mazda MX5 NA
Honda NC700SDE
Jest: Hultaj Jonek Hajbryd

Postprzez Enduro » 19 lut 2010, 23:03

najwazniejsze, aby byla w miare równa...
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Faja » 22 lut 2010, 21:00

No ja nie wiem czy nie 14 powinna byc. Sposób mierzenia tez jest ważny.
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez Fiveopac » 23 lut 2010, 16:35

transporterdriver napisał(a):Witam czy ktoś wie jaka jest maksymalna kompresja na cylindrach w motorze 1.8 130 km w MX5 NA ?? w jakim zakresie jest dopuszczalna w której silnik jeszcze ładnie chodzi, tzn. tak jak powinien bez utraty mocy, 10 czy więcej ?? z góry Thx za info ;) Pozdrawiam


Kompresja przy kreceniu rozrusznikiem (~300rpm) powinna wygladac tak [kg/cm^2=bar]:

Norma – 13,5
Minimum – 9,5
Dopuszczalna roznica miedzy cylindrami – 2

Jak diagnosta nie odepnie ci wtyczki od cewek przy sprawdzaniu kompresji to kopnij go w lewy klejnot – mozesz usmazyc cewki.
Procedura:
Nagrzej silnik
Aku musi byc w pelni naladowany!
Wylacz silnik
Wyjmij wszystkie swiece
Odlacz wtyczke cewki
Podlacz manometr do 1 gniazda
Gaz w podloge i zakrec rozrusznikiem
Odczytaj maksimum
Powtorz dla kazdego cylindra

Jesli dla jednego lub wiecej cylindrow kompresja wyraznie odbiega od innych wlewasz malo ilosc oleju do cylindra i ponownie badasz kompresje w tym cylindrze.
Jesli wzrosnie kompresja – masz do wymiany albo tlok /albo/i pierscienie albo/i gladz cylindra (tulejowanie)
Jesli kompresja nadal jest niska problem jest w glowicy – niedomykajacy sie zawor
Jesli kompresja sasiedniego cylindra takze przy tym zabiegu pozostaje niska prawdopodobnei masz problem z uszczelka pod glowica i/lub wyboczneiem plaszczyzny glowicy (planowanie).

Powodzenia
Enduro napisał(a):najwazniejsze, aby byla w miare równa...
pozdr.
Enduro

Obrazek
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy MX-5