[NB] Olej silnikowy, do skrzyni oraz dyfra.

Mazda MX-5 2015 – (ND) / 2005– 2015 (NC) / 1998–2005 (NB) / 1989–1998 (NA)

Postprzez Mayk » 14 sty 2008, 15:43

Zbliża się zmiana oleju, zastanawiam się nad olejami Midlanda – ponoć mazdy go lubią...

Silnikowy: ( 4 litry niecałe wchodzą? )
AVANZA SAE 5W-30
czy może
AVANZA SAE 5W-40

mam dylemat...

Do skrzyni chcę syntetyk:
SYNQRON 75W-90 ( ile tego wchodzi? )

A jeśli chodzi o dyfer, to w instrukcji jest mineralny – mniej więcej taki:
SUPER M5 80W-90 ( czytałem, że 0.7L? prawda? )

Czytałem jednak, ze niektórzy polecają zalać również syntetykiem – takim jak ten od skrzyni...

Co sądzicie? Mam na myśli dobranie oleju silnikowego, no i ten dyfer...
Zależy mi na szybkiej odpowiedzi....

Pozdrawiam!

p.s. Pytałem mechanika, wlał mi wcześniej 10W-40 Shell'a, wcześniej Mazda jeździła na syntetyku...
Warto wracać do 5W-30 czy zostawić pół?
Proszę o + i –... dodam, że Mazda łyknęła cały litr oleju na ponad 15k km ( trochę przegapiłem zmianę oleju... ) – czyli praktycznie nic...

p.s.2. Przeglądałem forum, czytałem, nowy temat założyłem by poznać opinię o tych konkretnych olejach oraz o pojemności skrzyni ;) – jeśli mod uzna temat za powtórkę nie obrażę się jak wyląduje w koszyu.
Ostatnio edytowano 15 sty 2008, 22:24 przez Mayk, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2006, 16:13
Posty: 169 (2/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-5 NBFL

Postprzez ivo » 15 sty 2008, 10:07

A co to: :|
Forbidden : Dostęp zabroniony
Zapytanie odrzucone przez serwer. Nie masz dostępu /prod...7f2df3ffeb7a859 na tym serwerze.
You don't have permission to access /prod...7f2df3ffeb7a859
www.katalog.ibl.pl
szybciej nie taniej: 666 066 580
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2005, 00:02
Posty: 421 (0/1)
Skąd: Branice - płd. granica RP
Auto: mx-5 2000 1,6
Premacy 2002 2,0

Postprzez Mayk » 15 sty 2008, 19:02

e?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2006, 16:13
Posty: 169 (2/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-5 NBFL

Postprzez Fiveopac » 15 sty 2008, 19:12

Mayk zle skopiowales linki :)
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Grzyby » 15 sty 2008, 19:13

Mayk napisał(a):e?

nie e?
tylko nie da się wejść w te linki które podałeś.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Mayk » 15 sty 2008, 23:05

Wybaczcie ;)
Nie zauważyłem, dziwnie, że nie działały...

Ostatecznie kupiłem 10W-40 Midlanda- nie chciałem ryzykować, nigdy nie wiem czy silnik nie zacznie mi ciągnąć oleju po przejściu z powrotem na sytnetyk...

Do tego 3 litry syntetyka przekładniowego, 2 litry do skrzyni i litr do dyfra...

pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2006, 16:13
Posty: 169 (2/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-5 NBFL

Postprzez Fiveopac » 16 sty 2008, 17:24

Mayk napisał(a):Ostatecznie kupiłem 10W-40 Midlanda- nie chciałem ryzykować, nigdy nie wiem czy silnik nie zacznie mi ciągnąć oleju po przejściu z powrotem na sytnetyk...

Do tego 3 litry syntetyka przekładniowego, 2 litry do skrzyni i litr do dyfra...


Dobry wybor :) Zwracam uwage, na dokladne wyczyszczenie sruby spustowej od dyferencjalu, jest ona magnetyczna i zbiera wszystkie opiłki ktore plywaja w oleju ;)
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy MX-5