[NA/NB/NC] Czy MX5 ma seryjnie montowany LSD?

Mazda MX-5 2015 – (ND) / 2005– 2015 (NC) / 1998–2005 (NB) / 1989–1998 (NA)

Postprzez Gość » 5 cze 2004, 17:45

Witam.
Proszę o pomoc posiadaczy mx5. Mam zamiar kupić takie auto i chcę się dowiedzieć czy każda mx5 jest seryjnie wyposażona w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu? Wiem że było to montowane w mx5 ale nie wiem czy jako opcja czy jako standard i w jakich latach ?

Dziękuję i pozdrawiam wszystkich klubowiczów.
Gość
 

Postprzez Globy » 6 cze 2004, 09:41

Hi,

osobiscie w przeciwienstwie do RX-7 nigdy nie slyszalem o szperze w Miacie. W wersji 1.9i Sportive od 2001 roku montowano sportowa zawieche Bilsteina. Sprobuj przejrzec strony i fora o MX-5 w dziale Linki – http://www.mazdaspeed.pl/linki/linki.php (m. in. miata.net oraz zapytaj w polskim Klubie MX-5).
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Paweł » 6 cze 2004, 15:34

A to, co to jest:

Obrazek

Tochigi Fuji Limited-Slip Differential

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Mox » 31 sie 2005, 10:50

stary wątek , ale co tam
lsd jako opcja było do 94r.
od 94 r torsen

od 98 r równieź torsen (NB)
pozdróvka
Rad
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 mar 2004, 23:12
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: MX-5 `95 black&tan NA

Postprzez Waldimx-5 » 25 mar 2011, 13:52

Witaj,
w mojej MX-5 wersja sport z 2009r jest szpera , zawieszenie Bilsteina ,rozpórka kielichów,fele 17-tki i paer innych fabrycznych dodatków.Silnik oczywiście 2l.Pozdrawiam Waldi
Początkujący
 
Od: 20 mar 2011, 16:47
Posty: 7
Skąd: Płock
Auto: Mazda MX-5 + Mercedes C240

Postprzez Grzesiu » 27 mar 2011, 14:24

Mox napisał(a):2005

Waldimx-5 napisał(a): 2011 12:52

Witaj,

:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez hopek » 15 cze 2011, 01:09

Jak z awaryjnością tego dyfra ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez Don Corleone » 15 cze 2011, 01:36

A o który model Ci chodzi?

NA/NB wręcz nieśmiertelne
NC nie mam pojęcia ;)
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez Paweł » 15 cze 2011, 13:09

Don Corleone napisał(a):NA/NB wręcz nieśmiertelne

Czy w NA przypadkiem nie było nierozbieralnej wiskozy (VLSD), która nie dość, że miała zbyt duże opóźnienia w działaniu, żeby używać jej do czegoś więcej niż wyjeżdżania ze śniegu, to miała trwałość na poziomie góra 100 kkm?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Don Corleone » 15 cze 2011, 13:15

Z tego co wiem NA/NB mają takiego samego torsena, ale głowy za to nie dam.

Posprawdzam.



Edit:
Wiskoza była w NA do liftu (1994), po tym był torsen. Oczywiście nie we wszystkich egzemplarzach i tylko z manualną skrzynią.
http://miata.net/faq/Miata90-97A3.pdf

Co do jego wytrzymałości nie mam też pojęcia.
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez onyx » 1 lip 2011, 16:04

Gość napisał(a):Witam
Prosze o pomoc posiadaczy mx5 ..mam zamiar kupic takie auto i chce sie dowiedziec czy kazda mx5 jest seryjnie wyposazona w LSD znaczy mechanizm roznicowy o ograniczonym poslizgu gdyz wiem ze bylo to montowane w mx5 ale nie wiem czy jako opcja czy jako standard i w jakich latach ? jesli ktos z was ma MX5 to prosze o jakis kontakt....poniewaz mozna latwo sprawdzic czy auto jest wyposazone w tego typu dyferencjal !
dziekuje i pozdrawiam wszystkich klubowiczow !


Aby zobaczyć czy auto posiada szperunek to (w tym przypadku) podnieś tył samochodu i zakręć wałem ręką – jak się kręcą koła w tą samą strone to znaczy że jest ;) Albo zapewnij sobie pomocną osobę, która przytrzyma jedno koło a Ty kręć drugim. Pomocnikowi powinno wyrywać sie koło w ta samą strone, w którą obraczasz koło.

W ten sposób można sprawdzić każde wozidło <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Don Corleone » 1 lip 2011, 16:53

onyx napisał(a):W ten sposób można sprawdzić każde wozidło <czarodziej>

Każde które ma szpere. W Miacie jest torsen z którym to nie przejdzie z tego co wiem ;)
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez onyx » 1 lip 2011, 20:51

Don Corleone napisał(a):
onyx napisał(a):W ten sposób można sprawdzić każde wozidło <czarodziej>

Każde które ma szpere. W Miacie jest torsen z którym to nie przejdzie z tego co wiem ;)


Testowalem na szperach plytkowych i wiskotycznych, z Torsenem nie mialem stycznosci. Możesz rozszerzyć temat? ;)

edit: Chyba juz sam sobie odpowiedzialem ;) TORSEN – Torque Sensing (wyczuwanie momentu)
Układ ten pozwala na przeniesienie napędu do bardziej obciążonej osi czyli do osi o większej przyczepności do podłoża. W zwykłej szperze dokładnie przeciwnie, dlatego tez nie koniecznie moze istniec mozliwosc sprawdzenia moim sposobem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez majkel_c » 16 lip 2011, 02:38

onyx napisał(a):
Don Corleone napisał(a):
onyx napisał(a):W ten sposób można sprawdzić każde wozidło <czarodziej>

Każde które ma szpere. W Miacie jest torsen z którym to nie przejdzie z tego co wiem ;)


Testowalem na szperach plytkowych i wiskotycznych, z Torsenem nie mialem stycznosci. Możesz rozszerzyć temat? ;)

edit: Chyba juz sam sobie odpowiedzialem ;) TORSEN – Torque Sensing (wyczuwanie momentu)
Układ ten pozwala na przeniesienie napędu do bardziej obciążonej osi czyli do osi o większej przyczepności do podłoża. W zwykłej szperze dokładnie przeciwnie, dlatego tez nie koniecznie moze istniec mozliwosc sprawdzenia moim sposobem.

Ta metoda w przypadku przekładni w MX-5 czasami działa a czasami nie... Rozpoznania w zewnątrz nie ułatwia też fakt że późniejsze NA i wszystkie NB mają identyczną obudowę dyfra otwartego i zeszperowanego. Najbardziej jednoznacznie można to określić wyjmując półosie niestety. Wtedy już nie ma żadnych wątpliwości.

Po
eM
była: BlackBird NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=1149
jest: Ptaszor NA'96 1.8 --> http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=4852
jest: Hieronim .......
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 maja 2008, 23:39
Posty: 22
Skąd: WarszawaBemowo
Auto: MX-5 NBfl 1.8

Postprzez piwo » 17 lip 2011, 12:09

albo kawalek szutra i strzelamy z jedynki.jak beda dwa slady na piasku to raczej szpera jest a jak tylko z jednej strony wyrwany piasek to raczej szpery brak.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (216/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez brii » 23 lip 2011, 22:36

tco_tm napisał(a):Czy w NA przypadkiem nie było nierozbieralnej wiskozy (VLSD), która nie dość, że miała zbyt duże opóźnienia w działaniu, żeby używać jej do czegoś więcej niż wyjeżdżania ze śniegu, to miała trwałość na poziomie góra 100 kkm?

Jak ktoś był "sprytny" to był w stanie załatwić VLSD w ciągu 5 minut ;)

Don Corleone napisał(a):Każde które ma szpere. W Miacie jest torsen z którym to nie przejdzie z tego co wiem
Zgadza się – łysego torsena się tak nie sprawdzi, ale w MXach zdarzały się "torseny" Fuji Super LSD które to miały wstępne spięcie i przez to łyse nie były – stąd zdarzają się MXy w których da się tak sprawdzić czy dyfer nie jest luźny :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez jarekrk » 9 sie 2013, 19:02

Czy w wersjach NC coś poprawili i montowali w każdym aucie torsena?? <rotfl>
Została sama mazda żony i bmw.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 09:30
Posty: 237
Skąd: Kraków
Auto: bmw 323 e46

Postprzez nynuch76 » 9 sie 2013, 19:37

Niestety nie.

Z galaktyki III
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez jarekrk » 9 sie 2013, 19:41

w wersjach z 2.0 motorem też nie ma w standardzie?
Toż to bez sens 160 kucy w roadsterze i bez takiej niezbędnej rzeczy jak torsen?

Co ciekawe jeden z bezpośrednich konkurentów MR2 ma szpere
Została sama mazda żony i bmw.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 09:30
Posty: 237
Skąd: Kraków
Auto: bmw 323 e46

Postprzez nynuch76 » 10 sie 2013, 16:50

Seryjnie ma tylko 2.0 z 6 biegami i "żółtym" zawieszeniem

Z galaktyki III
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy MX-5