[NA,NB] Silnik od Hondy?

Mazda MX-5 2015 – (ND) / 2005– 2015 (NC) / 1998–2005 (NB) / 1989–1998 (NA)

Postprzez THX911 » 28 cze 2014, 08:08

Witam.
Jestem tu nowy, więc witam wszystkich :)
Jeździłem do tej pory Hondą CRX z silnikiem od integry type r, niestety auto rozbiłem i teraz chce się przesiąść na MX-5 NA bądź NB, teraz moje pytanie.
Został mi silnik w bardzo dobrym stanie, (1,8 około 200KM) i się tak zastanawiałem czy duży problem i dużo przeróbek wymagał by swap takiego silnika do MX-5.
Pomysł może i szalony ale cały czas mnie zastanawia.
Oczywiście napotykamy na samym początku trudności.
Silnik Hondy ma skrzynie która przenosi napęd na przód, MX-5 na tył, skrzynia mx-5 musiała by zostać połączona z silnikiem od Hondy.
Jeden idzie poprzecznie drugi wzdłużnie.
Oczywiście dla chcącego nic trudnego.

Czy w ogóle ktoś kiedyś robił taką przekładkę ? Żeby pakować innej marki silnik do MX-5?
<glupek2>
Początkujący
 
Od: 28 cze 2014, 07:56
Posty: 5
Skąd: Starachowice/Warszawa
Auto: MAZDA RX8 K20K

Postprzez Speed » 29 cze 2014, 20:31

Przy Swapie wiadomo nic nie pasuje wiec tego nie pisze ;) Dochodzi temat przerobienia smoka olejowego i pytanie czy dobrze to silnik zniesie ?

Najdziwniejszym Swapem jaki widziałem był 1.6 diesel z VW do NA.
http://www.zlomnik.pl/index.php/2012/06 ... ll-epilog/

Inne przykłady

Obrazek
Obrazek
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 22:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Postprzez SponeR » 12 sie 2014, 18:18

a że się tak zapytam
te silnik nie kręcą się w drugą stronę niż normalnie ?
na bank wałki zaworów ale np. korbowód kręci się juz w normalną czy nie <lol>
=x
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2008, 14:22
Posty: 723 (0/1)
Skąd: Annaberg/Piaseczno
Auto: 89' turboMiateł
08' cx-9 3.7v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy MX-5