Hej
Ma ktos jakis instruktarz jak wymienic olej w skrzyni automatycznej w mazdzie mx5?Model NA
[NA] Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów
Strona 1 z 1
W jakim stanie jest obecny olej? Jeśli jest to regularna wymiana, to wystarczy spuścić stary płyn (wyleci połowa) i dolać nowy. Niestety prawdopodobnie nie masz korka spustowego – trzeba odkręcić miskę olejowa i łapać olej, a potem założyć nową uszczelkę. Przy takiej wymianie dolewasz około 4 litrów oleju Dexron II lub Mercon III.
Jeśli chcesz wymienić cały olej, to bez zdejmowania skrzyni jest to możliwe tylko poprzez wymianę dynamiczną. W tym celu najlepiej rozpiąć przewody przy chłodnicy – musisz sprawdzić, który jest powrotny i włożyć go do pustego wiadra. Oczywiście trzeba też wszystko spuścić z chłodnicy i drugiego węża. Potem włączasz silnik i cały czas dolewając olej do skrzyni czekasz, aż powrotem zacznie wylewać się z niej czysty olej. W całej skrzyni jest niecałe 7 litrów oleju. Przy takiej wymianie będziesz go potrzebował trochę więcej.
Jeśli chcesz wymienić cały olej, to bez zdejmowania skrzyni jest to możliwe tylko poprzez wymianę dynamiczną. W tym celu najlepiej rozpiąć przewody przy chłodnicy – musisz sprawdzić, który jest powrotny i włożyć go do pustego wiadra. Oczywiście trzeba też wszystko spuścić z chłodnicy i drugiego węża. Potem włączasz silnik i cały czas dolewając olej do skrzyni czekasz, aż powrotem zacznie wylewać się z niej czysty olej. W całej skrzyni jest niecałe 7 litrów oleju. Przy takiej wymianie będziesz go potrzebował trochę więcej.
the right man in the wrong place...
Zobacz jak wygląda olej – wytrzyj bagnet w czysty papier. Jeśli nie jest różowy, a brązowy lub czarny, z jakimkolwiek osadem, to trzeba go koniecznie wymienić. Czy pomoże? Trudno powiedzieć. Może być już wyrobiona sprężyna akumulatora lub któryś zawór się przycina. W każdym razie trzeba zacząć od oleju.
the right man in the wrong place...
Nie ma filtra, jest tylko magnes w misce.
Jeśli olej wygląda na zdrowy i poziom ma odpowiedni, a szarpnięcia są mocne, to jednak wskazuje na zużycie. Jeśli chcesz to zrobić przy najmniejszym nakładzie pieniędzy, to na pewno najbardziej opłaca się zrobić przekładkę. Sensowny remont skrzyni zacznie się spokojnie od 2 tys. złotych na same uszczelnienia i tarczki, a u Ciebie będzie trzeba jeszcze znaleźć przyczynę szarpnięć.
Jeśli olej wygląda na zdrowy i poziom ma odpowiedni, a szarpnięcia są mocne, to jednak wskazuje na zużycie. Jeśli chcesz to zrobić przy najmniejszym nakładzie pieniędzy, to na pewno najbardziej opłaca się zrobić przekładkę. Sensowny remont skrzyni zacznie się spokojnie od 2 tys. złotych na same uszczelnienia i tarczki, a u Ciebie będzie trzeba jeszcze znaleźć przyczynę szarpnięć.
the right man in the wrong place...
Sprobuje wymienic ten olej.
A jaki tam jest osprzet skrzyni?jak czujnik predkosci itd?
Bo u mnie jak bym nie jechal to bieg zmienia po 4000obr/min.
To chyba za wysoko?jak powinien zmieniac i czy tam jest jakis czujnik odpowiedzislny za to?
A jaki tam jest osprzet skrzyni?jak czujnik predkosci itd?
Bo u mnie jak bym nie jechal to bieg zmienia po 4000obr/min.
To chyba za wysoko?jak powinien zmieniac i czy tam jest jakis czujnik odpowiedzislny za to?
- Od: 19 mar 2013, 00:51
- Posty: 7
- Auto: MX-5 1.6 automat 93'
Napisz, czy masz jeszcze jakieś inne obserwacje. Jeśli punkty zmiany wszystkich biegów są bardzo wysoko, niezależnie od tego jak lekko naciskasz pedał gazu, to sprawdziłbym ustawienie i działanie czujnika położenia przepustnicy. Próbowałeś odczytać kody DTC?
Prędkość samochodu przy jakiej skrzynia przerzuca bieg jest zależna od kąta otwarcia przepustnicy. Przy bardzo lekko naciskanym gazie trzeci bieg powinien włączać się już przy około 40-50 km/h i przechodzić w czwórkę przy utrzymywaniu stałej prędkości.
Czujnik TPS ma cztery piny. Na zamkniętej przepustnicy dwa prawe powinny być zwarte, i rozwarte na otwartej. Na trzecim od prawej powinno być płynnie narastające napięcie od 0.1-1.1 V do 3.1-4.5 V w zależności od stopnia otwarcia przepustnicy. Oczywiście stacyjka w pozycji ON.
Prędkość samochodu przy jakiej skrzynia przerzuca bieg jest zależna od kąta otwarcia przepustnicy. Przy bardzo lekko naciskanym gazie trzeci bieg powinien włączać się już przy około 40-50 km/h i przechodzić w czwórkę przy utrzymywaniu stałej prędkości.
Czujnik TPS ma cztery piny. Na zamkniętej przepustnicy dwa prawe powinny być zwarte, i rozwarte na otwartej. Na trzecim od prawej powinno być płynnie narastające napięcie od 0.1-1.1 V do 3.1-4.5 V w zależności od stopnia otwarcia przepustnicy. Oczywiście stacyjka w pozycji ON.
the right man in the wrong place...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości