[NA] Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów

Mazda MX-5 2015 – (ND) / 2005– 2015 (NC) / 1998–2005 (NB) / 1989–1998 (NA)

Postprzez gino9 » 18 mar 2013, 23:59

Hej
Ma ktos jakis instruktarz jak wymienic olej w skrzyni automatycznej w mazdzie mx5?Model NA
Ostatnio edytowano 19 mar 2013, 12:53 przez Paweł, łącznie edytowano 1 raz
Powód: korekta tytułu
Początkujący
 
Od: 18 mar 2013, 23:51
Posty: 7
Auto: MX-5 1.6 automat 93'

Postprzez Paweł » 19 mar 2013, 12:51

W jakim stanie jest obecny olej? Jeśli jest to regularna wymiana, to wystarczy spuścić stary płyn (wyleci połowa) i dolać nowy. Niestety prawdopodobnie nie masz korka spustowego – trzeba odkręcić miskę olejowa i łapać olej, a potem założyć nową uszczelkę. Przy takiej wymianie dolewasz około 4 litrów oleju Dexron II lub Mercon III.

Jeśli chcesz wymienić cały olej, to bez zdejmowania skrzyni jest to możliwe tylko poprzez wymianę dynamiczną. W tym celu najlepiej rozpiąć przewody przy chłodnicy – musisz sprawdzić, który jest powrotny i włożyć go do pustego wiadra. Oczywiście trzeba też wszystko spuścić z chłodnicy i drugiego węża. Potem włączasz silnik i cały czas dolewając olej do skrzyni czekasz, aż powrotem zacznie wylewać się z niej czysty olej. W całej skrzyni jest niecałe 7 litrów oleju. Przy takiej wymianie będziesz go potrzebował trochę więcej.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez gino9 » 19 mar 2013, 23:32

pomaga taka wymiana choc troche gdy szarpie przy zmianie biegow?Czy to wina jakiegos czujnika na skrzyni?Strasznie szarpie z jedynki na dwojke......
Początkujący
 
Od: 18 mar 2013, 23:51
Posty: 7
Auto: MX-5 1.6 automat 93'

Postprzez Paweł » 19 mar 2013, 23:37

Zobacz jak wygląda olej – wytrzyj bagnet w czysty papier. Jeśli nie jest różowy, a brązowy lub czarny, z jakimkolwiek osadem, to trzeba go koniecznie wymienić. Czy pomoże? Trudno powiedzieć. Może być już wyrobiona sprężyna akumulatora lub któryś zawór się przycina. W każdym razie trzeba zacząć od oleju.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez gino9 » 20 mar 2013, 00:15

Jest rozowy.Autko ma 103 tys km przejechane.A jest tam filtr ktory trzeba wymienic?
Jesli to nie pomoze to?Wiesz jaki moze byc koszt naprawy?Czy lepiej kupic druga skrzynke,sa po okolo 400 pln.I wtedy tylko wymiana.
Początkujący
 
Od: 18 mar 2013, 23:51
Posty: 7
Auto: MX-5 1.6 automat 93'

Postprzez Paweł » 20 mar 2013, 00:56

Nie ma filtra, jest tylko magnes w misce.

Jeśli olej wygląda na zdrowy i poziom ma odpowiedni, a szarpnięcia są mocne, to jednak wskazuje na zużycie. Jeśli chcesz to zrobić przy najmniejszym nakładzie pieniędzy, to na pewno najbardziej opłaca się zrobić przekładkę. Sensowny remont skrzyni zacznie się spokojnie od 2 tys. złotych na same uszczelnienia i tarczki, a u Ciebie będzie trzeba jeszcze znaleźć przyczynę szarpnięć.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez gino9 » 20 mar 2013, 19:38

Sprobuje wymienic ten olej.
A jaki tam jest osprzet skrzyni?jak czujnik predkosci itd?
Bo u mnie jak bym nie jechal to bieg zmienia po 4000obr/min.
To chyba za wysoko?jak powinien zmieniac i czy tam jest jakis czujnik odpowiedzislny za to?
Początkujący
 
Od: 18 mar 2013, 23:51
Posty: 7
Auto: MX-5 1.6 automat 93'

Postprzez Paweł » 21 mar 2013, 05:49

Napisz, czy masz jeszcze jakieś inne obserwacje. Jeśli punkty zmiany wszystkich biegów są bardzo wysoko, niezależnie od tego jak lekko naciskasz pedał gazu, to sprawdziłbym ustawienie i działanie czujnika położenia przepustnicy. Próbowałeś odczytać kody DTC?

Prędkość samochodu przy jakiej skrzynia przerzuca bieg jest zależna od kąta otwarcia przepustnicy. Przy bardzo lekko naciskanym gazie trzeci bieg powinien włączać się już przy około 40-50 km/h i przechodzić w czwórkę przy utrzymywaniu stałej prędkości.

Czujnik TPS ma cztery piny. Na zamkniętej przepustnicy dwa prawe powinny być zwarte, i rozwarte na otwartej. Na trzecim od prawej powinno być płynnie narastające napięcie od 0.1-1.1 V do 3.1-4.5 V w zależności od stopnia otwarcia przepustnicy. Oczywiście stacyjka w pozycji ON.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez gino9 » 23 mar 2013, 21:29

Sprawdzilem i jest ok.Wszystkie wartosci sie zgadzaja.co dalej sprawdzic?
Początkujący
 
Od: 18 mar 2013, 23:51
Posty: 7
Auto: MX-5 1.6 automat 93'

Postprzez Paweł » 24 mar 2013, 06:47

Opisz dokładniej zachowanie skrzyni. Nigdy nie zmienia biegu poniżej 4000 obrotów? Co jeszcze zauważyłeś?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez gino9 » 24 mar 2013, 07:18

Drugi bieg wchodzi minimalnie przy 4000 obr/min lub pozniej reszta powyzej 4500obr/min.
Malo kto ms automat w mx5 i nie moge porownac,a slyszalem opinie ze tak ma byc.
Początkujący
 
Od: 18 mar 2013, 23:51
Posty: 7
Auto: MX-5 1.6 automat 93'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy MX-5