[NA] Uszkodzony włącznik kierunkowskazów.

Mazda MX-5 2015 – (ND) / 2005– 2015 (NC) / 1998–2005 (NB) / 1989–1998 (NA)

Postprzez ivo » 30 lip 2008, 08:46

W szukajce nie znalazłem :( , więc się pytam...
Jak sobie poradzić z takim problemem. Po włączeniu kierunkowskazu, wykonaniu skrętu i powrocie do jazdy na wprost kierunkowskaz nie odbija i dalej miga. Przestaje kiedy manewr skrętu wykonuję gwałtownie, a inaczej muszę ręcznie wajchę walnąć.
Wiem, że to ustrojstwo jest w kierownicy, ale czy ktoś to rozbierał i czy w ogóle jest to naprawialne ??
Chyba znalazłem przyczynę – wyłamał się biały, plastikowy bolec, który przy powrotnym ruchu kierownicą zahaczał o przełącznik kierunkowskazów i go wyłączał.
Teraz mam problem czy go zastąpić, bo przyklejenie go nic nie da ze względu na boczne uderzenia.
Ostatnio edytowano 31 lip 2008, 12:56 przez ivo, łącznie edytowano 1 raz
szybciej nie taniej: 666 066 580
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2005, 00:02
Posty: 421 (0/1)
Skąd: Branice - płd. granica RP
Auto: mx-5 2000 1,6
Premacy 2002 2,0

Postprzez chudy » 30 lip 2008, 22:58

ivo – już dość długo jesteś na forum aby znać regulamin i nazewnictwo tematów, więc ładnie Cię poprosze o poprawę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez ivo » 31 lip 2008, 12:56

poprawiłem – teraz dobrze ??
szybciej nie taniej: 666 066 580
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2005, 00:02
Posty: 421 (0/1)
Skąd: Branice - płd. granica RP
Auto: mx-5 2000 1,6
Premacy 2002 2,0

Postprzez chudy » 31 lip 2008, 13:55

Nooo, prawie – sformułowanie "nie odbija" nawet mi się podobało i mogło zostać ale w głównej nazwie wątku <lol> ale nie sądzę by ktoś w MX-5 rozbierał to ustrojstwo, więc pewnie cięzko będzie Ci uzyskać jakieś porady – może jak się zabierzesz zrób fotorelację :D powinny tam być takie "zapadki" jak nazbierało sie kurzy, to mogły się zablokować i nie łapią wajchy kierunków aby cofnąć :) Może dobrze było by to zdjać , przemyć ekstrakcyjną (najlepiej pistoletem pod ciśnieniem) wydmuchać kurz i psiknąć jakiegoś smarowidła aby lekko chodziło :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez ivo » 1 sie 2008, 07:56

chudy napisał(a):powinny tam być takie "zapadki" jak nazbierało sie kurzy, to mogły się zablokować i nie łapią wajchy kierunków aby cofnąć

niestety nie ma tak dobrze :( na kolumnie kierownicy jest założona plastikowa przekładka z bolcem, który był wpuszczony w nabę kierownicy i on po jej powrotnym przekręceniu odbijał wajchę.
I ten bolec właśnie się ułamał <killer> tyle widziałem z boku, bo jeszcze tego nie rozbierałem.
szybciej nie taniej: 666 066 580
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2005, 00:02
Posty: 421 (0/1)
Skąd: Branice - płd. granica RP
Auto: mx-5 2000 1,6
Premacy 2002 2,0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy MX-5