Problemy z chłodzeniem M626 CB

Mazda 626 1979–1982

Postprzez bajer0 » 29 sty 2005, 11:57

Witam.

Mam takie objawy. Silnik dosc wolno mi sie nagrzewa, a jak sie juz nagrzeje to wypycha plyn chlodzacy do zbiorniczka, jednak pozniej nie zasysa jej spowrtotem :|

o Co moze chodzic??
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 12:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez olek » 29 sty 2005, 12:56

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2003, 15:43
Posty: 187
Skąd: Kraków
Auto: mUćKa 626/GE/FP/GSI

Postprzez bajer0 » 29 sty 2005, 13:29

bylem wlasnie u mechanika... powiedzial, ze moze bedzie trzeba wymienic uszczelke pod glowica. Dziwi mnie to bardzo, bo nic sie specjalnie nie dzialo, silnik nie byl przegrzany.
Jakie sa inne objawy uszkodzonej uszczelki pod glowica??
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 12:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Redoo » 29 sty 2005, 13:35

Zapowietrzony układ chłodzacy heh :)
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 11:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez olek » 29 sty 2005, 13:58

<glupek2> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=7813 <czytaj> chyba ze chcecie zacząć temat od początku, to OK, ale nie wiem czy komuś będzie sie chciało pisać To co już Raz napisał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2003, 15:43
Posty: 187
Skąd: Kraków
Auto: mUćKa 626/GE/FP/GSI

Postprzez Globy » 29 sty 2005, 22:22

Sprawdz jeszcze szczelnosc korkow.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez VIP » 31 sty 2005, 13:21

miaem tak samo nie umialem se z tym poradzic wymienilem korek na 1.1 (poprzednio byl 0,9)

teraz nei wyciska juz tak czesto plynu do wyrownawczego to i nie ma brakow , wiec nie musi zasysac go :) skoro nie umie zassac z powrotem kupilem taki korek po ktorym nie wyciska plynu hehe

no chyba ze sie myle :)

a tak wogole to jaki macie korek w xedosce 6 2.0 na dyfuzorze ? ja mialem 0,9 a moze mialem zly , teraz mam 1,1 i jest okey :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 08:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Postprzez bajer0 » 31 sty 2005, 13:24

VIP napisał(a):a tak wogole to jaki macie korek w xedosce 6 2.0 na dyfuzorze

Na czym?? Jaki korek?


Mnie mechanior postraszył, ze to uszczelka pod glowica
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 12:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez VIP » 31 sty 2005, 14:37

mnie tak samo zreszta prawie kazdy tak mi mowil ale ja wymienilem korek ktory odpowierdzialny jest od wyciskania plynu do wyrownawczego.

zreszta czesto tak jest w mazdzie ze wyciska anie chce zassac z powrotem
dlatego postanowilem uzyc korka ktory przywyzym cisnieniu dopiero wyciska plyn do wyrownawczego kupilem korek gdzie przy cisnieniu 1,1 dopiero sie otweira i wyciska plyn i teraz jest dobrze,
chociasz torche wyzsze cisneinie jest ale nie wyciska do wyrownaczego
wtedy ciagle mi wypychal plyn a teraz juz tego nei robi hehe :)
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 08:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Postprzez tomekrvf » 31 sty 2005, 15:03

Jak korek nie trzyma ciśnienia to wyrzuca płyn do zbiorniczka wyrównawczego. Mając małe pojęcie o fizyce to wiemy że płyn rozszerza się(zmniejsza gęstość) w miarę wzrostu temperatury i ten nadmiar wypychany jest do zw. Płyn jest utrzymywany pod ciśnieniem aby zwiększyć jego temperaturę wrzenia(np na Montevereście nie zaparzysz herbaty bo jest na tyle niskie ciśnienie że woda wrzy w temp. poniżej 80 C). Najlepiej więc zanabyć drogą kupna nowy korek gdyż jest znacznie tańszy od roboty głowicy. Poza tym widziałem już kilka takich przypadków z korkiem
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez olek » 31 sty 2005, 15:06

wydaje mi sie ze tu chodzi o to ze plyn jest wypychany do zbiornika gdy jst cieply, ale gdy stygnie nie jest zasysany z powrotem tylko przez korek wchodzi powietrze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2003, 15:43
Posty: 187
Skąd: Kraków
Auto: mUćKa 626/GE/FP/GSI

Postprzez tomekrvf » 31 sty 2005, 16:14

Racja, nie doczytałem. To jest drugi problem o którym warto wspomnieć. U mnie w KL króciec do zbiorniczka jest plastikowy a auto było delikatnie klepnięte. Króciec był wklejony tak że nie ciekło ale podsysał sobie w tym miejscu powietrze(zawsze brakowało 200 ml płyny w chłodnicy) W końcu udało się mi go dobrze wkleić
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez bajer0 » 31 sty 2005, 17:37

Hmmm

Wiecie co z tego co mi mechanior powiedzial, to ta chlodnica co ja mam jest od duzego fiata <lol>

Ale ja juz tak jezdze od lipca i bylo ok. Nawet jak juz temp. spadla to bylo dobrze:|

Uszczelka pod glowice kosztuje 65zl, komplet uszczelek od glowicy w gore to koszt 290zl

Nie chcialbym, zeby okazalo sie, ze wymienie komplet uszczelek, zaplace z robocizna 600zl i nie pomoze :|
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 12:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez olek » 31 sty 2005, 21:34

zapomniałeś jeszcze i planowaniu głowicy :P , imprazka kosztowna, to ostatnia ostateczność
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2003, 15:43
Posty: 187
Skąd: Kraków
Auto: mUćKa 626/GE/FP/GSI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6