Strona 1 z 1

Problemy z chłodzeniem M626 CB

PostNapisane: 29 sty 2005, 12:57
przez bajer0
Witam.

Mam takie objawy. Silnik dosc wolno mi sie nagrzewa, a jak sie juz nagrzeje to wypycha plyn chlodzacy do zbiorniczka, jednak pozniej nie zasysa jej spowrtotem :|

o Co moze chodzic??

PostNapisane: 29 sty 2005, 13:56
przez olek

PostNapisane: 29 sty 2005, 14:29
przez bajer0
bylem wlasnie u mechanika... powiedzial, ze moze bedzie trzeba wymienic uszczelke pod glowica. Dziwi mnie to bardzo, bo nic sie specjalnie nie dzialo, silnik nie byl przegrzany.
Jakie sa inne objawy uszkodzonej uszczelki pod glowica??

PostNapisane: 29 sty 2005, 14:35
przez Redoo
Zapowietrzony układ chłodzacy heh :)

PostNapisane: 29 sty 2005, 14:58
przez olek
<glupek2> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=7813 <czytaj> chyba ze chcecie zacząć temat od początku, to OK, ale nie wiem czy komuś będzie sie chciało pisać To co już Raz napisał

PostNapisane: 29 sty 2005, 23:22
przez Globy
Sprawdz jeszcze szczelnosc korkow.

PostNapisane: 31 sty 2005, 14:21
przez VIP
miaem tak samo nie umialem se z tym poradzic wymienilem korek na 1.1 (poprzednio byl 0,9)

teraz nei wyciska juz tak czesto plynu do wyrownawczego to i nie ma brakow , wiec nie musi zasysac go :) skoro nie umie zassac z powrotem kupilem taki korek po ktorym nie wyciska plynu hehe

no chyba ze sie myle :)

a tak wogole to jaki macie korek w xedosce 6 2.0 na dyfuzorze ? ja mialem 0,9 a moze mialem zly , teraz mam 1,1 i jest okey :)

PostNapisane: 31 sty 2005, 14:24
przez bajer0
VIP napisał(a):a tak wogole to jaki macie korek w xedosce 6 2.0 na dyfuzorze

Na czym?? Jaki korek?


Mnie mechanior postraszył, ze to uszczelka pod glowica

PostNapisane: 31 sty 2005, 15:37
przez VIP
mnie tak samo zreszta prawie kazdy tak mi mowil ale ja wymienilem korek ktory odpowierdzialny jest od wyciskania plynu do wyrownawczego.

zreszta czesto tak jest w mazdzie ze wyciska anie chce zassac z powrotem
dlatego postanowilem uzyc korka ktory przywyzym cisnieniu dopiero wyciska plyn do wyrownawczego kupilem korek gdzie przy cisnieniu 1,1 dopiero sie otweira i wyciska plyn i teraz jest dobrze,
chociasz torche wyzsze cisneinie jest ale nie wyciska do wyrownaczego
wtedy ciagle mi wypychal plyn a teraz juz tego nei robi hehe :)
pozdrawiam

PostNapisane: 31 sty 2005, 16:03
przez tomekrvf
Jak korek nie trzyma ciśnienia to wyrzuca płyn do zbiorniczka wyrównawczego. Mając małe pojęcie o fizyce to wiemy że płyn rozszerza się(zmniejsza gęstość) w miarę wzrostu temperatury i ten nadmiar wypychany jest do zw. Płyn jest utrzymywany pod ciśnieniem aby zwiększyć jego temperaturę wrzenia(np na Montevereście nie zaparzysz herbaty bo jest na tyle niskie ciśnienie że woda wrzy w temp. poniżej 80 C). Najlepiej więc zanabyć drogą kupna nowy korek gdyż jest znacznie tańszy od roboty głowicy. Poza tym widziałem już kilka takich przypadków z korkiem

PostNapisane: 31 sty 2005, 16:06
przez olek
wydaje mi sie ze tu chodzi o to ze plyn jest wypychany do zbiornika gdy jst cieply, ale gdy stygnie nie jest zasysany z powrotem tylko przez korek wchodzi powietrze

PostNapisane: 31 sty 2005, 17:14
przez tomekrvf
Racja, nie doczytałem. To jest drugi problem o którym warto wspomnieć. U mnie w KL króciec do zbiorniczka jest plastikowy a auto było delikatnie klepnięte. Króciec był wklejony tak że nie ciekło ale podsysał sobie w tym miejscu powietrze(zawsze brakowało 200 ml płyny w chłodnicy) W końcu udało się mi go dobrze wkleić

PostNapisane: 31 sty 2005, 18:37
przez bajer0
Hmmm

Wiecie co z tego co mi mechanior powiedzial, to ta chlodnica co ja mam jest od duzego fiata <lol>

Ale ja juz tak jezdze od lipca i bylo ok. Nawet jak juz temp. spadla to bylo dobrze:|

Uszczelka pod glowice kosztuje 65zl, komplet uszczelek od glowicy w gore to koszt 290zl

Nie chcialbym, zeby okazalo sie, ze wymienie komplet uszczelek, zaplace z robocizna 600zl i nie pomoze :|

PostNapisane: 31 sty 2005, 22:34
przez olek
zapomniałeś jeszcze i planowaniu głowicy :P , imprazka kosztowna, to ostatnia ostateczność