Klimatyzacja w GD – elementy składowe, montaż, pytania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Marwie » 4 gru 2004, 16:14

Witam, czy istnieje możliwość zamontowania używanej instalacji A/C do Mazdy 626 GD 1991 hatchabck 2.0? I czy może to być instalacja np. z Mazdy 626 GD sedan – silnik 2.2? Nie znam się na tym całkiem, więc będę wdzięczny za wszystkie uwagi i odpowiedzi.
Marwie
Marwie
 

Postprzez Globy » 4 gru 2004, 21:07

Hej,

poszukaj w archiwum informacji o tym – Adam montowal u siebie klimatyzacje w GD, ale nie jestem pewien, czy USA wpasuje sie do 2.0?

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... t=klima%2A
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9894 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez es » 6 gru 2004, 10:37

Klima, o ktorej pisal Globy byla sprowadzona do mojej 626 2,2. Sprzedalem ja Adamowi, ktory z powodzeniem (choc nie bez problemow) zamontowal ja do silnika 1,8. Wg. mojego rozeznania jedynym istotnym problemem, na ktory mozesz sie natknac to inny rozstaw srub mocujacych sprezarke do bloku silnika. Zdziwilbym sie jednak niepomiernie gdyby Japoncom chcialo sie stosowac rozne sprezarki i mocowania do roznych silnikow. W kazdym razie do 1,8 pasowalo.

Drugim problemem jest to, ze w tamtych latach mazda stosowala nieekologiczne chlodziwo. Regenerowana w USA sprezarka byla juz dostosowana do tego ekologicznego. Adam zaadoptowal filtr/osuszacz z innego samochodu. Za jednym razem rozwiazal problem chlodziwa i koniecznosci okresowej wymiany tego elementu wobec braku zamiennikow do tego modelu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 12:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez adam626 » 7 gru 2004, 11:01

dokładnie tak

elementy mocujące sprężarkę do silnika są takie same dla silników benzynowych w GD nie wiem jak jest w dieslu.
dolne mocowanie opiera się na wsporniku pompy wspomagania i we wszystkich modelach jakie widziałem jest takie samo
u mnie nie było wspomagania więc wspornik musiałem dodatkowo zdobyć
w czym pomógł mi Gonzo626
górne mocowanie kompresora dostałem od Es razem z innymi elementami klimy i mocuje się je zamiast napinacza paska wspomagania
pasek naciąga się ustawieniem kompresora

wszystkie elementy klimy pasowały na miejsce, oraz na otwory i śruby które w nadwoziu były
z tego co już wiem nie ma znaczenia jaka to wersja nadwoziowa GD
pasuje tez dokładnie z probe I gen

przy kompletnej instalacji sam montaż jej do samochodu każdemu z nas zajął by około 2 godzin

jednak problemy pojawiają się w szczegułach
kompresor który dostałem był regenerowany
co w zasadzie było kryterium zakupu tejże instalacji.
jednak w komplecie z nim nie było głowiczki do mocowania przewodów
a przewody które były nie pasowały do głowiczki którą udało się zdobyć
to pociągneło za sobą konieczność przerobienia przewodów co mocno podwyższyło koszt instalacji
to samo dotyczy filtra osuszacza
dostępny jest w stanach za około 20$ nowy
transport lotniczy jednej sztuki to około 42$
w polsce nikt go nie miał w tym czasie
więc założyłem uniwersalny dostępny w europie
ale znowu trzeba było zmieniać przewody
to trwało i kosztowało dodatkowo
to samo się tyczyło wyboru czynnika chłodzacego
zmiana na r134a jest jak widzę pewną fanaberią bo do polski wpływa rzeka R12 które można bez problemu, acz sprawa nie na telefon nabyć-nabić
problemem jest również instalacja elektryczna która jest niepełna i mocno się różni w różnych odmianach GD
ale dzięki Huano dostałem dokumentację na podstawie której udało mi się zbudować brakujące cześci wiązki elektrycznej za co firmy od klimatyzacji biora kilkaset złotych
dziś tą wiązkę mam już zmienioną na własnego projektu i klima działa nieco inaczej niż fabryczna
w planach mam też zbudowanie układu utrzymującego w miarę zadaną temperaturę, ale to z czasem

czy ktoś z was wie czy wersja sterowania nawiewem z przełacznikem na guziki jest sterowana jakimś silnikiem, może ktoś to ma na zbyciu.
wtedy można by zbudować pseudo-klimatronic bo istniała by również możliwość sterowania ciepłym powietrzem za pomoca elektroniki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 14:56
Posty: 773
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Przemo » 20 lut 2005, 01:20

Witam, mam upatrzoną kompletną klimatyzację do mojej madzi od modelu coupe w wersji USA 2.2 litra. Po przeczytaniu tego wątku nadal nie wiem czy taka klima spasuje do mojego samochodu. Jak rozumie wszystkie części mechaniczne będą pasowały na swoje miejsce bez problemu. Jak mogę rozpoznać czy klima będzie pasowała do mojej instalacji elektrycznej, na co mam zwrócić uwagę? Czy mógłby mi ktoś opisać w czym dokładnie leży problem. Mam jeszcze jedno pytanie: załóżmy że kupię używaną klimatyzację i okaże się że to kompletna padaka (nie chłodzi nie trzyma ciśnienia). Czy da się zregenerować taką klimatyzację i jakie są koszty takiej imprezy. Co może się zużyć oprócz kompresora. Zapomniał bym czy jest możliwość napełniania jeszcze klimy czynnikiem R12?
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 21:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez adam626 » 21 lut 2005, 13:02

z tego co się już zorientowałem to w każdej GD
oraz w fordzie probe Igen jest dokładnie taki sam układ klimy.
Występują niewielkie różnice w układzie elektrycznym w zależności
od rocznika produkcji ale nie mają one wpływu na działanie klimy jako takiej.
Na pewno są różnice w wiązce deski rozdzielczej gdzie w niektórych modelach wiązka klimy występuje oddzielnie
(u mnie tak było i musiałem dorabiać to samodzielnie) a w niektórych wystarczy dopiąć wyłącznik i czujniki do odpowiednich kostek.
Każda GD ma niebieską kostkę obok chłodnicy w niej wychodzą przewody instalacji klimatyzacji.
Ale sam układ sterujący kompresorem i wentylatorami występuje jako oddzielna wiązka i tą też musiałem dorabiać.
Przy czym w tej części występowało najwięcej różnic w oglądanych przeze mnie egzemplarzach fabrycznie wyposażonych w klimatyzację.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 14:56
Posty: 773
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Przemo » 21 lut 2005, 16:26

@adam626 Witam. Liczyłem na to że to właśnie Ty udzielisz mi wyczerpującej odpowiedzi za co bardzo dziękują. Mam jeszcze jedną prośbę – czy mógłbyś mi wymienić wszystkie elementy składowe klimy, które muszę nabyć aby ją zamontować. Mniej więcej się orientuje ale chcę mieć pewność.

Orientuje się ktoś jaki może być koszt regeneracji kompresora od układu klimatyzacji (muszę się z tym liczyć, ponieważ klima od modelu GD pierwszej młodości nie jest!!)? Co oprócz kompresora się regeneruje bądź wymienia na nowe w używanej klimatyzacji?
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 21:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez adam626 » 22 lut 2005, 09:04

Regenerowany kompresor kosztuje około 800zł
koszt regeneracji pewnie jest podobny bo w większości
robią to specjalnie wybudowane w tym celu fabryki w
meksyku. Regeneracja w polsce pewnie jest droższa.

Klima składa się z:
kompresora
przewodu elastycznego łączącego kompresor ze skraplaczem
skraplacza z wentylatorem
filtra-osuszacza czynnika chłodzącego wraz z przewodami łączącymi
czujnika ciśnienia czynnika chłodzącego
przewodu sztywnego łączącego filtr-osuszacz z parownikiem
parownika wraz z zaworem rozprężnym i czujnikami temperatury
przewodów sztywnego i elastycznego łączącego parownik z kompresorem
do tego jest jeszcze przekaźnik sterujący pracą kompresora i wentylatorów
oraz wyłącznik klimy
uszczelniacze

Mam nadzieję że o niczym nie zapomniałem

ponoć w użytkowaniu klimy najważniejesze jest wymienianie co
max 2 lata filtra-osuszacza. Wychwytuje on z czynnika chłodzacego
zanieczyszczenia i wilgoć. Wilgoć ta gdy jest w nadmiarze powoduje korozję koszyczków w których z