Znikający płyn z chłodnicy. Pompa wody czy uszczelka? (problem rozwiązany)

Postprzez Kozioł » 1 kwi 2009, 10:50

Witam wszystkich jestem tutaj nowy i zielony, mam xedosa 6 z '93 2.0 i małe pytanko
moja madzia traci płyn chłodniczy, kapie po stronie pompy, jak odpale silnik huczy łożysko chyba od pompy wody myślę że to przez to ucieka płyn chłodniczy, ale
jak odkręcę korek gdzie dolewam płynu chłodniczego to mam tam dziwny osad wskazujący na popuszczającą uszczelkę głowicy. W oleju nie zaobserwowałem płynu z chłodnicy ani wzrostu poziomu oleju.Jak silnik odpalam zimny kopci normalnie na biało i nie dużo. Olej czysty ciemny. Prosze o pomoc w diagnozie
Ostatnio edytowano 7 kwi 2009, 16:19 przez Kozioł, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2008, 20:10
Posty: 4
Skąd: Katowice
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 v6 1993r

Postprzez ROMAN-R87 » 1 kwi 2009, 16:04

raczej tylko pompa ci sie konczy, tyle zeby sie do niej dostac to trza rozpiac rozrzad. Sprawdz na odpalonym silniku czy bąbluje ci w zbiorniczku wyrownawczym-jezeli tak to masz klopot i to podwojny bo nie wiadomo ktora uszczelka padla wiec koszt tez podwojny :(
pozdrawiam ;)
-323 BF E3
-323 BG B3+LPG
-323F BA KF
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-jest Z22XE+LPG
-jest c14se +lpg
auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 21:32
Posty: 970
Skąd: Olsztyn
Auto: łamaga i asterix z podtlenkiem lpg

Postprzez ROMAN-R87 » 1 kwi 2009, 16:05

no i popraw temat bo mody cigo skoszuja ;)
-323 BF E3
-323 BG B3+LPG
-323F BA KF
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-jest Z22XE+LPG
-jest c14se +lpg
auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 21:32
Posty: 970
Skąd: Olsztyn
Auto: łamaga i asterix z podtlenkiem lpg

Postprzez marimart81 » 1 kwi 2009, 20:44

ja tam zadnego rozrządu nie rozpinałem przy wymianie pompy,tylko jedno co było przechlapane to zdjęcie tych plastików pod którym jest rozrząd
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2008, 23:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez Kozioł » 2 kwi 2009, 10:22

W zbiorniczku wyrównawczym nic nie bąbelkuje, jak doleje płynu i silnik pochodzi chwile to robi sie plama płynu po prawej stronie samochodu, jak skręcę koła i odkręcę tą plastikową osłonę za kołem to kapie tak choćby z uszczelki misy olejowej ale myslę że to ścieka z góry z pompy. Jutro się wszystko okaże bo jade do mechaniora wymienie chyba i pompę i przy okazji zrobie sobie rozrzą.
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2008, 20:10
Posty: 4
Skąd: Katowice
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 v6 1993r

Postprzez Hugo » 2 kwi 2009, 10:43

Kozioł dokładnie pompa wody do wymiany.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 06:34
Posty: 1142
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Soluks » 2 kwi 2009, 13:17

jak masz instalacje gazowa to przyjrzyj się wszystkim połączeniom węży od ogrzewania idących do reduktora bo u mnie też był taki problem z znikającym płynem po wymianie wszystkich opasek nie ma już żadnego ubytku
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 20:30
Posty: 403
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez jjacek10 » 5 kwi 2009, 09:54

Na bank pompa wody i wcale nie trzeba ściągać rozrządu,tylko koła pasowe trzeba ściągać żeby odkręcić plastiki które osłaniają rozrząd.Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2007, 20:03
Posty: 7
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Xedos 6 KF LPG

Postprzez iten83 » 6 kwi 2009, 11:20

Lepiej zdjaś pasek zembaty,bo masz pewnosć w tedy ze nie zamoczy sie płynem. A w tedy wiadomo co się z nim dzieje.
Kolego. ne patrz do zbiorniczka na płyn bo tam nić nie zobaszysz,
Odkręć korek z lewej strony silnika patrząc od przodu, zalej płynu do prawie pełna i zapal silnik. Zobaczysz czy bedzie cos babelkowało.
U mnie bombelkowało a okazało sie że pompa padła.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 11:57
Posty: 116 (0/1)
Skąd: Solec-zdrój Żuków
Auto: Xedos 6 2.0 V6 24V 1997r B.G

Postprzez Kozioł » 7 kwi 2009, 16:19

pompa była już kaput, padło łożysko, nowa założowa calutki rozrząd wymieniowy, wykosztowałem sie troche ale było warto. W zbiorniczku wyrównawczym była tona syfu, wężyk co idzie do zbiorniczka zabetonowany totalnie. Szkoda tylko że nie wyciągałem chłodnicy żeby ją dokładnie wypłukać ale co jakiś czas bede spuszczał płyn i lał nowy aż cały syf zniknie.
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2008, 20:10
Posty: 4
Skąd: Katowice
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 v6 1993r

Postprzez Czege » 9 kwi 2009, 09:44

Ten cały syf tak łatwo nie spłynie. Ja swoją chłodnicę traktowałem szlaufem z wodą i płukanie z całego syfu zajęło mi co najmniej 10 minut lania wody. Na początku to nawet z korka upustowego nie chciało lecieć, taki beton był. Po przeczyszczeniu całego układu (przy okazji remontu V-ki oczywiście), samochód ma dużo lepszy przepływ cieczy oraz ogrzewanie nie do poznania.... :) Samo spuszczanie i lanie nowego płynu to może być za mało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 22:29
Posty: 463 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
jest BK Z6 '04 29Y
będzie BM lub GJ........

Postprzez łysy83 » 12 kwi 2009, 18:11

Czege napisał(a):z korka upustowego

Możesz mi opisać gdzie on się znajduje? Bo nigdy go nie namierzyłem i spuszczałem płyn przez najniżej położony króciec. A może w B6 jest inna chłodnica?
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 19:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Postprzez Czege » 12 kwi 2009, 18:21

Korek u mnie znajduje się (stojąc przed samochodem) po lewej stronie od wewnątrz tak w 3/5 długości chłodnicy od góry:D
Ale to chyba nie za bardzo zrozumiałe... ale przez korek nie zejdzie całość:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 22:29
Posty: 463 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
jest BK Z6 '04 29Y
będzie BM lub GJ........

Postprzez łysy83 » 12 kwi 2009, 19:25

Aha czyli jednak lepiej spuszczać tym króćcem (odpinając przewód gumowy) bo wszystko spływa ładnie
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 19:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Postprzez Soluks » 12 kwi 2009, 21:13

tym weżem też nie zejdzie bo termostat trzyma wiec jedynie jak juz pompe odkrecisz to wszystko spuścisz podobno jest z tyłu jakas zaslepka ale ja jej nigdy nie ruszałem bo po pierwsze utrudniony dostęp a po drugie nie wiadomo czy później sie coś nie rozszczelni...
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 20:30
Posty: 403
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez łysy83 » 12 kwi 2009, 21:46

Soluks napisał(a):jak juz pompe odkrecisz

wątpię,żeby mi się chciało znów wykręcać pompę,tylko po to by wymienić płyn. Myślę,że są łatwiejsze sposoby może wykręcić termostat? :)
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 19:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Postprzez Hazu » 12 kwi 2009, 21:57

W V6 , aby spuścić cały płyn, odkręca sie przewody wodne idące do korpusu filtra oleju.
Xedos 6 B6 =>KL
Jeżeli mazda, to tylko V6
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3770 (0/4)
Skąd: Lublin
Auto: /
CA KL LPG
&
BA KF LPG

Postprzez mihu82 » 13 kwi 2009, 00:36

Xedos 6 ma korek spustowy w chłodnicy,nim sie najlepiej spuszcza płyn a potem od strony ściany grodziowej jest równiez korek spustowy z bloku silnika i tam nalezy spuscic reszte płynu, wtedy dopiero mamy pewnosc ze nic nie zostaje w silniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2008, 23:56
Posty: 30
Skąd: Wlkp/Września
Auto: xedos6 2,0 V6 98 rok
millenia TA 2,3 miller
Mazda6 GG 3,0 V6

Postprzez łysy83 » 13 kwi 2009, 07:40

mihu82 napisał(a):Xedos 6 ma korek spustowy w chłodnicy,nim sie najlepiej spuszcza płyn a potem od strony ściany grodziowej jest równiez korek spustowy z bloku silnika i tam nalezy spuscic reszte płynu, wtedy dopiero mamy pewnosc ze nic nie zostaje w silniku.
a masz może jakiś schemat gdzie są te korki spustowe? Będę szukał w swoim chociaż mam R4 ale podejrzewam,że żółtki zrobili to podobnie jak w V6.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 19:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Postprzez Czege » 13 kwi 2009, 09:50

ja mam tylko do V-ki. Ale weź po prostu odepnij jakiś przewód na dole. ile zleci tyle zleci. Nie znam R4 ale w V6 wystarczy odpiąć odpowiedni przewód na dole silnika i leci jak należy. Poszukaj tego korka w chłodnicy.
Powinno wystarczyć.

Tu schemat dla V6
chlodzenie.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 22:29
Posty: 463 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
jest BK Z6 '04 29Y
będzie BM lub GJ........

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6