Aluminiowe obwódki zegarów w Xedosie,ktoś montował?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez domi1978 » 22 kwi 2010, 14:44

Witam kolegów
chce podpytać czy montowaliście takie ramki aluminiowe w swoich zegarach a jak tak to ile czasu trzeba zarezerwowac na ich montaż konkretnie w Xedosie 6 bo kupiłem i nie wiem czy porywać się na to mając 2h po mojej pracy czy poczekac aż będzie więcej czasu i wtedy się za to zabrać.
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki,szukałem fotorelacji na ten temat ale konkretnie do xedosa nie znalazłem.
Dzięki śliczne,pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 17:39
Posty: 90
Skąd: lublin

Postprzez Fedu » 22 kwi 2010, 14:58

Wydaje mi się że 2h spokojnie ci wystarczy.Odkręcić 4 śrubki wyjmujesz panel następne 4 śrubki i wyciągasz licznik (rozpinasz wtyczki) do tego momentu powinno ci zająć to jakieś do 5min.A dalej nie pamiętam jak to leciało ale chyba rozpoławiasz licznik tz. zdejmujesz przednią szybkę i montujesz obwódki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez sq2jul » 22 kwi 2010, 20:19

ja bym zrobil tak – wieczorem wymontowal zegary, zabral do domu, podkleil ramki i zostawil tak na noc aby klej spokojnie wysechl. Rano zlozyl i zamontowal zegary (sam montaz i demontaz jak juz bedziesz wiedzial o co chodzi to 15 minut roboty). btw. z tego co wiem sa dwa rodzaje ramek – jeden z nich mozna jakos podgiac na rantach – uderz do kolegi KaCy, on cos takiego robil.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez ADHD » 22 kwi 2010, 20:24

Zostaw to na spokój chociaż2 godziny starczą z palcem w nosie ale jak będziesz kleił to niech to coś (silikon, klej ) sobie ładnie odparuje.
Jak będziesz montował poprzez zaginanie rantu od tyłu (jak KacY) to można od razu.
Ale i tak lepiej sobie zarezerwować więcej czasu bo jak się będziesz spieszył to nie będzie szło jak powinno,a zamykając szybkę musisz mieć czysto (sterylnie) jak z fabryki bo później się będziesz wkurzał, że masz kurz jakąś kropkę itp .
viewtopic.php?f=198&t=61822&start=160

Julek jak pisałem posta to jeszcze Ciebie nie było, poszedłeś jak burza.
MOJA BYŁA M
BABCIA
Klubowicz
 
Od: 30 lip 2008, 21:15
Posty: 3600 (24/150)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: – porno X
– MK6
----------------------------
– X6 CA KF 94'
– 323 BF LX E3 86'

Postprzez domi1978 » 22 kwi 2010, 21:35

No te co ja mam ramki są na wcisk ewentualnie plus jakis klej w malutkich ilosciach i to najlepiej nie lejący więc nie trzeba ich zaginać od środka,ale zastanawiam się czy nie będzie zamotki potem w rozkrecaniu zegarów żeby się dostać pod szybkę tylko...Czy ta szybka czołowa (bo tylko ją muszę zdemontować) mocowana jest tylko na zatrzaski? wtedy nie trzeba by było rozkręcać zegarów nawet.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 17:39
Posty: 90
Skąd: lublin

Postprzez sq2jul » 22 kwi 2010, 23:53

szybka jest na zatrzaskach i z wyjeciem jej nie ma zadnego problemu :) Tak na prawde chyba, zadne ramki nie sa do zaginania dedykowane ale podobno w jednej z bodajze dwoch odmian mozna tak zrobic i to bedzie najlepsze rozwiazanie. Ja swoje podkleilem na silikon bezbarwny – efekt byl taki, ze po okolo roku przy ruszaniu na mokrej nawierzchni z pod swiatel dalem za duzo gazu, decha troche zatrzeslo i 2 ramki mi wypadly :P Miesiac temu wkleilem je na nowo – jeszcze raz na silikon (tym razem dalem go troche wiecej). Zobaczymy jak dlugo potrzyma...
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez domi1978 » 23 kwi 2010, 09:29

Dzieki koledzy za pomoc,pewnie w sobote się za to zabiorę w sumie nie rozbierałem nigdy obudowy zegarów w xedzie ele jakos sobie poradze bo chyba nic tam nie jest skomplikowanego..Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 17:39
Posty: 90
Skąd: lublin

Postprzez KacY » 23 kwi 2010, 10:02

ramki z DIDO są na 100% do zaginania i jest to nawet w instrukcji narysowane co i jak
zajęło mi to może z 1min na ramkę..

podobno przy sprzedaży można wołać nawet 1000zl więcej za prestiż :D
pozdro
323F ba 1.5 '95>xedos6 2.0 '97>5 2.0 Pb/Lpg '06>_____

Sprzedam przednie zaciski hamulcowe do Xedosa6.
Sprzedam stacyjkę z 2 kluczykami i kompletem zamków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 21:01
Posty: 254 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 2.0Pb/Lpg 06r.

Postprzez donmarkos1 » 27 kwi 2010, 10:16

ja montowałem ramki bez kleju, tylko zagiąłem blaszki na plastikach zegarów i jest git bez klejenia i mi to zajęło jakieś 40 minut może.

Pozdro
[img]http://graphic.org.pl/images/jdv1284058723b.gif[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2009, 16:06
Posty: 417
Skąd: Kowalewo Pomorskie
Auto: Ford Focus mk2 kombi 1.8 TDCi 2005r.

Postprzez domi1978 » 27 kwi 2010, 20:49

Ok koledzy ,już zamontowałem alu-ramki i moje były na podklejenie a nie na zaginanie ich zaletą jest zamontowanie w max 1h i uważam że to duży plus bo nie trzeba rozkrecać zegarów tylko sciągnąć plasikową szybkę mocowana na bardzo proste zatrzaski i gotowe.
Co do alu-ramek które trzeba zaginac to im z pewnosćią trzeba poświęcić więcej czasu bo dodatkowo trzeba rozkęcać zegary na elementy pierwsze żeby był dostęp żeby je podgiąć..
Efekt jak dla mnie wspaniały i naprawdę mozna szybko i tanio 55zł z przesyłką allegro cos takiego sobie zrobić
Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 17:39
Posty: 90
Skąd: lublin

Postprzez jakubbor » 27 kwi 2010, 21:08

poka jakie zdjęcie przed i po. chyba sobie zafunduję:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2007, 22:11
Posty: 93
Skąd: Mikołów/ Żory
Auto: Mazda 6 GH 2.5 2012r.

Postprzez donmarkos1 » 27 kwi 2010, 23:46

kolego jestem w stanie Ci zapewnić że zaginane ramki montuje się dużo szybciej bo aby rozebrać to wcale nie trzeba wiele, i nie męczysz się z klejeniem oraz czekaniem, aż klej wyschnie.
Tak więc jest to moim zdaniem prostszy sposób niż klejenie


Pozdrawiam
[img]http://graphic.org.pl/images/jdv1284058723b.gif[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2009, 16:06
Posty: 417
Skąd: Kowalewo Pomorskie
Auto: Ford Focus mk2 kombi 1.8 TDCi 2005r.

Postprzez domi1978 » 28 kwi 2010, 23:21

Hm to jeszcze jedno pytanie odnośnie zmiany koloru podswietlenia zegarów w Xedzie6 ,czy żarówki podświetlające tarcze zegarów w nocy znajduja sie z tyły licznika (czy jest do nich dostep bez konieczności rozkręcania zegarów) czy są tez głębiej schowane??...Pytam bo jak miałem zegary na wierzchu to widziałem żarówki na tylnej ściance malowane leciutko na zielony kolor,a chciałbym je zastapic żarówkami ledowymi o innym kolorze.
Robił ktos cos takiego i z jakim skutkiem a i jaki to typ żarówki??? indyglo mnie nie interesuje bo chce sobie zostawić ogólny wyglad oryginalnych zegarów..
Dzięki serdeczne..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 17:39
Posty: 90
Skąd: lublin

Postprzez Lowiec » 29 kwi 2010, 00:18

jak odkręcisz zegary od deski to będziesz miał dostęp do żarówek, sa w oprawkach wkręcanych w tylną ściankę zegarów. z doświadczeń z innego japońca wynika ze najlepiej kupić kapturki na żarówki, a żarówki (chyba 5W duża bańka ze szklanym cokołem) 3,2W, albo dioda ale musi bardzo rozpraszać światło.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez marimart81 » 29 kwi 2010, 07:12

malowane to pewnie nie są tylko mają pozakładane zielone kapturki ja u siebie mam diody i efekt jest ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2008, 00:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez domi1978 » 29 kwi 2010, 09:15

A pamietasz ile tych żarówek jest do podswietlenia i o jaki rodzaj się pytać,chodzi mi o symbol oryginalnej.??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 17:39
Posty: 90
Skąd: lublin

Postprzez Lowiec » 29 kwi 2010, 10:31

zarowki malowane nie sa ale wskazowki tak,
sa trzy duze 5w5 ale 3,2W i jedna mala smukla ale symbolu nie pamietam.

pozdr
sławek
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez jakubbor » 30 cze 2010, 18:58

w tamtym tygodniu zamontowałem u siebie, ktoś na forum podawał link w dziale sprzedam części do sklepu z aluramkami. Montowane na klej, ale u siebie użyłem taśmy dwustronnej. Dopiero teraz na fotce zauważyłem, że skrajne ramki leżą trochę w różnej odległości od dużej ramki, nie poprawiam poczekam aż ew się odkleją.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2007, 22:11
Posty: 93
Skąd: Mikołów/ Żory
Auto: Mazda 6 GH 2.5 2012r.

Postprzez KacY » 30 cze 2010, 20:23

z jakiej f-my kupiłeś?
323F ba 1.5 '95>xedos6 2.0 '97>5 2.0 Pb/Lpg '06>_____

Sprzedam przednie zaciski hamulcowe do Xedosa6.
Sprzedam stacyjkę z 2 kluczykami i kompletem zamków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 21:01
Posty: 254 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 2.0Pb/Lpg 06r.

Postprzez jakubbor » 30 cze 2010, 20:39

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2007, 22:11
Posty: 93
Skąd: Mikołów/ Żory
Auto: Mazda 6 GH 2.5 2012r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6