Wymiana silnika.

Postprzez DymeK » 18 paź 2010, 23:16

kyry opowiadaj co i jak
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez Tubi » 19 paź 2010, 07:39

Właśnie i na kl;ce też jest to szarpanie na 2 biegu?
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez KyRy » 19 paź 2010, 13:38

DymeK napisał(a):kyry opowiadaj co i jak

co tu opowiadać... wszystko na temat przekładki jest w sumie już napisane na forum ;)

Tubi napisał(a):Właśnie i na kl;ce też jest to szarpanie na 2 biegu?

no tak, wcześniej miałem coś takiego i teraz też jest takie delikatne szarpanie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez lukkil » 19 paź 2010, 17:44

ECU stroiłeś na Ecu Masterze?
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez KyRy » 21 paź 2010, 19:56

lukkil napisał(a):ECU stroiłeś na Ecu Masterze?

nie było strojone na Ecumasterze. Auto jedynie było podpięte do komputera w celu sprawdzenia błędów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez Hazu » 22 paź 2010, 07:03

Jak osiągów max nie będzie potrzebował to na niższych obrotach będzie dobrze.
ale napewno układ się nie wyrobi przy max bucie.
Jakbyś miał sekwencję i zachował mapę benzynową od KF to na gazie da się to dostroić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez bialas199013 » 21 mar 2011, 19:04

Dwa słowa wstepu: PADŁ MI SILNIK. Sprężanie na tlokach wynosi od 3,5 do 10. Więc kupiłem drugą
Teraz mam dwie mazdy :P :
1. 95r 2.0 V6 automat Klima (to ta pierwsza w której padł silnik)

2. 92 2.0 V6 automat bez klimy (tą kupiłem na cześci za 2000 zł bez prawa do rejestracji, przejechałem ją na kołach 400 km i do silnika czy skrzyni nie mam żadnych zastrzerzeń.)

Teraz mechanik po wstepnych ogledzinach zażyczył sobie 1500 zł za wyciągniecie obu silników i wtawienie tego jednego. Wiec obdzwoniłem jeszcze kilku innych ale oni mówią to samo bądź podobnie.
Niestety nie stać mnie teraz na wyminę w warsztacie. Więc planuje sie zabrać za to sam. Nigdy wczesniej tego nie robiłem, datego mam kilka pytań.

– czy w bloku silnika jest miejsce na sprężarkę klimy?
– Czy do tej operacji potrzebne mi będą jakies specjalistyczne narzędzia ?
– W jaki sposób najłatwiej ustawić rozrząd ?

Jesli uda mi się to zrobić samemu obiecuję dokładna i skrupulatną fotorelację.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2010, 18:07
Posty: 30
Skąd: Kętrzyn W-M
Auto: Opel omega MV6, Citroen berlingo 1,6 hdi, Megane 1,4 (porażka), Mazda Xedos 2,0 v6 140 km

Postprzez pawelc » 21 mar 2011, 19:19

Zadajesz trochę dziwne pytania ...,masz możliwości to dasz rade –>nie masz żurawika ,podstawowych narzędzi ,miejsca i podstawowych wiadomości z budowy samochodu to lepiej nie bierz się za to .
Dziwne trochę te ceny u mnie zapłaciłbyś jakieś 800-1000zł max .Ale nie dziwę się niektórym że walą cenę z górnej półki bo jak spojrzą pod maskę to boją się problemów a w sumie nie jest to aż takie skomplikowane -powodzenia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez bialas199013 » 21 mar 2011, 20:06

Mam żuraw mam miejsce, kanał. Zależy co masz na mysli mówiąc o podstawoych narzędziach lucze płaskie nasadowe oczkowe w rozmiarach od 6 do 36 to mam ale np. narzędzi do blokowania rozrządu czy do zdejmowania drażków kierowniczych to nie mam. Dlatego tez postawiłem takie pytanie.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2010, 18:07
Posty: 30
Skąd: Kętrzyn W-M
Auto: Opel omega MV6, Citroen berlingo 1,6 hdi, Megane 1,4 (porażka), Mazda Xedos 2,0 v6 140 km

Postprzez Hazu » 21 mar 2011, 20:21

Akurat do mazdy nie trzeba specjalnych narzędzi.
Ale głowa na karku tez nie zaszkodzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez bialas199013 » 21 mar 2011, 20:27

Czyli w razie problemów improwizuj <diabełek> . W sumie to zacznę od wyciagania tego juz padniętego silnika bo nawet jak bym cos spieprzył to juz nic gorszego sie nie stanie. A przy tym drugim to nie popełnie juz tego samego błedu
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2010, 18:07
Posty: 30
Skąd: Kętrzyn W-M
Auto: Opel omega MV6, Citroen berlingo 1,6 hdi, Megane 1,4 (porażka), Mazda Xedos 2,0 v6 140 km

Postprzez Piotr_ » 21 mar 2011, 21:03

pierwsze narzędzie które powinno znaleźć się u ciebie to aparat fotograficzny.zwracaj uwagę na podciśnienia i przewody bo niewłaściwe podłaczenie tej pajęczynki może narobić tobie dodatkowych kilku godzin łamigłówki.dobra rada sztuką jest umieć właściwie rozebrać to składanie wszystkiego do kupy pójdzie dużo łatwiej.a rozrząd trzeba ustawić na znaki hahaha .powodzenia.

ps.ja też sam bym się za to zabrał
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez radar88 » 14 wrz 2011, 21:27

Witam wszystkich.
Jak w temacie, sprawa przekładki silnika. Ostatnio zacząłem się interesować CA wersja EU (ponieważ posiadam UK), szukam jak by to powiedzieć: taniego modelu z gazem (przed napisaniem szukaj droższego,nie kupuj szrotu itp <czytaj> temat o moim TA [link pod avatarem] ). Ponieważ auto z UK stoi i tak powiedziawszy niszczeje,chciał bym coś z tym zrobić.Ze względu, iż moja pani jest zakochana w X6 chciał bym coś pomyśleć na ten temat. Auto zastępcze też zaczyna klękać a mazda to jednak mazda ;) Często w ogłoszeniach trafią się egzemplarze B6 (1,6) przepraszam, lecz ten silnik do mnie nie przemawia (nie urażając innych posiadaczy).Na razie się zastanawiam nad takim autem i chciał bym też wiedzieć czy szukać od razu 2,0 czy może jest sens kupienia B6 i zabawa w mechanika.Na chwilę obecną zbieram informacje ;)

Teraz moje pytania:
1)Czy ciężko jest zrobić przekładkę (np 1993,1,6 na 2,0 z 1995)
2)Co będzie potrzebne do takiej przekładki:przepływka,chłodnica? , ??
3)Co trzeba by przełożyć z rocznika '95 do '93,'92
4)Jak ze skrzynią biegów 1,6->2,0 czy jest taka sama czy musi być przekładana
5)jak z półosiami, przekładka czy zostają stare
6)Elektryka: na pewno trzeba przekładać komputer, co jeszcze ?
7)Wydech też pewnie musi być od KF, z tego co mnie wiadomo jest inny.

Jak o czymś jeszcze nie wspomniałem piszcie śmiało, każda informacja jest cenna
Jeżeli wybrany temat istnieje proszę o podanie linka lub przeniesienie mojego pytania do odpowiedniego wątku, w szukajce wyskoczyło mi tylko o KF –> KL

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Wojtek » 14 wrz 2011, 21:56

Kamil, temat lacze z innymi tego typu zapytaniami ;)
...a jest tego sporo...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez radar88 » 14 wrz 2011, 22:55

Tak myślałem Wojtku ;) A powiem ze tego nie zauważyłem tematu i szukajka nie pokazała mi go...może coś źle wpisałem. Dzięki <spoko> Zobaczę do czego mnie tu wrzuciłeś ;) Lecz moje pytania są jak najbardziej aktualne i czekam na mądre odpowiedzi ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Wojtek » 14 wrz 2011, 23:14

radar88 napisał(a):Tak myślałem Wojtku ;) A powiem ze tego nie zauważyłem tematu i szukajka nie pokazała mi go...może coś źle wpisałem. Dzięki <spoko> Zobaczę do czego mnie tu wrzuciłeś ;) Lecz moje pytania są jak najbardziej aktualne i czekam na mądre odpowiedzi ;)

moze ktos ma cos juz na zbyciu ;)
przeciez prawie wszyscy zmieniaja KF na KL :P
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Hazu » 14 wrz 2011, 23:16

Ja robiłem taką przekładkę.
1,6 93 na 2,0 97 ostatecznie na 2,5

niestety do wymiany jest silnik razem z kompletnym osprzętem, skrzynią i półosiami
z elektryki do wymiany wiązki silnikowe, i sterownik

z osprzętu tylko przepływomierz zostaje -jeżeli to jakiekolwiek pocieszenie


ale jeżeli masz przód auta z silnikiem 2,0 to przekładka to szybka sprawa, bo wyrzuca się dołem silnik razem z zawieszeniem i wrzuca właściwy
nawet w ciągu jednego dnia można się z tym uwinąć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez radar88 » 15 wrz 2011, 01:17

Tak jak jak pisałem. Mam angola w garażu, moja pani chce albo 323F albo Xedosa, w obu zakochana.Skoro angol stoi w garażu to czatuję pomału ja CA, lecz tak jak piszę większość jest z B6 co mnie nie cieszy.

Hazu napisał(a):niestety do wymiany jest silnik razem z kompletnym osprzętem, skrzynią i półosiami
z elektryki do wymiany wiązki silnikowe, i sterownik


Wiązka silnikowa dochodzi do komputera jak dobrze rozumuję. Zostawić silnik na "kobyłkach" to nie jest problem, odpiąć kable, 4 poduchu,odkręcić mcphersony, wahacze i leży na dole, buda w górę i tyle.
Wiązka el trochę mnie zastanawia oraz martwi bo to temat chyba dość ciężki, chyba że się mylę.
Jednym słowem wychodzi na to że najlepiej trafić KF nawet zajechanego i samą jednostkę przerzucać.

67igor1 napisał(a):przeciez prawie wszyscy zmieniaja KF na KL :P

Wojtku pamiętaj że ja to nie wszyscy :P KL-a już mam w odpowiedniej budzie w odpowiednim zastosowaniu ;) Kobiecie 2,5 nie potrzebny a KF stoi w garażu i niszczeje, co najlepsze, ten KF jest lepszy niż mój KL,cichutki, suchutki.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez DymeK » 15 wrz 2011, 15:24

Kobiecie 2,5 nie potrzebny a KF stoi w garażu i niszczeje, co najlepsze, ten KF jest lepszy niż mój KL,cichutki, suchutki.


kl przy kf to disel :]
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez pawelc » 15 wrz 2011, 15:53

W przypadku anglika zaczynają się schody z elektryka ,nie tak prosto przerzucić wiązkę -po prostu wchodzi ona do kokpitu z drugiej strony (prawej) ,jak też silnikowa (ta idąca do sterownika silnika ) jest krótsza ... Do tego roczniki są ważne ,jak też i wyposażenie aby wszystko grało jak w oryginale -temat do ogarnięcia mając drugie auto ale jest z tym sporo roboty i jeden dzień to lekka przesada ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6